bipo, alkoholismi ja lääkitys (seroquel debot 500mg)

seroqueliako

Sain bipon II-tyypin diagnoosin hakeassani apua alkoholismiini ja minulle on määrätty lääkitykseksi seroquel prolong 500 mg iltaisin ensimmäisestä pilleristä alkaen. Olen nyt perehtynyt tohon ko. lääkkeeseen ja pelkään todella sen aloittamista koska tuo aloitusannoskin on jo noin kova ja lisäksi minulla on maksaongelmia, sydämentykytystä ja muisti- ja näköhäiriöitä.

Aikaisemmin olen saanut keksivaikean- ja vaikean masennuksen diagnooseja ja käyttänyt seronil-, efexor- ja moclobemid masennuslääkkeitä jotka kaikki ovat kuitenkin laukausseet hypomania jakson.

Olen sairastanut 13-14 -vuotiaasta saakka mielenterveydellisesti ja nyt, vasta nyt 35 -vuotiaana minua kuunneltiin oikeasti ja olen saanut mielestäni oikean diagnoosin. Minua pelottaa vain tuo lääkitys sillä en halua mihinkään katatoniseen tilaan tai että kieli ja kasvolihakset alkavat nykiä tai joudun "hullujenhuoneelle" lääkityksen aloitettuani puhumattakaan muista oireista.

Lisäksi mieltäni painaa tämä alkoholismini. Miten se vaikuttaa lääkitykseen? Maksani varmaan sanoo kovan vastalauseensa kun jo nyt tuntuu vinkuvan viimeisiä virsiään...

En ole siis vieläkään saanut apua tähän alkoholismiini johon alunperin apua hain ja yritin päästä vaikkapa myllyhoitoon tai muuhun vastaavaan. Tästä avunpyynnöstä on nyt reilut kolme kuukautta ja alan olla aika lopussa. Itse en juomistani kertakaikkiaan pysty lopettamaan!

Olen niin hukassa ja niin helvetin väsynyt tähän rumpaan etten kohta jaksa enää ponnistella elämäni vuoksi. kaikki on ollut niin helvetin turhaa... Apua ei pyytävä ja sitä tarvitseva edes suomessa saa...

Mitä ihmettä mä teen!????

5

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliko se lääkäri psykiatri, joka määräsi sinulle seroquel prolongia ja daignosoi sinut? Yleensä kaksisuuntaiseen saa jonkin mielialantasaajan. No, en tiedä lääkkeistä, mutta tiedän, että vain hyvä psykiatri osaa löytää oikean lääkityksen. Alkoholiongelmasi saattaa hoitua samalla kun saat bipoon oikean ja tomivan lääkityksen. Alkoholillahan yleensä yritetään itsehoitaa bipoa ja kun tauti on hoidossa, niin alkon tarve voi vähentyä.

• seroqueliako

Erikoisairaanhoidon psykiatri. Minulle sanottiin että tämä seroquel nimenomaan on mielialantasaaja... Mitä muut sitten käyttää?

• Minun käsityksen mukaan seroquel prolong on antipsykootti ... Mutta jos lääkärisi on psykiatri, niin eiköhän hän jotain ajatellut sinulle lääkettä määrätessään. Jospa kokeilisit auttaako. Saat täältä toivottavasti vastauksia niiltä, joilla on sama lääkitys.

• fjdksljfaskl

suosittelen kyllä kokeilemaan lääkitystä ja viinasten jättämistä. Lääkitys voi myös vaikuttaa niin ettet enää halua edes juoda, sillä alkoholismi voi olla osa biboa ainakin näin oli äidilläni.
      Hänkin on sairastanut biboa varmaan aina mutta diagnoosin sai vasta 5-kymppisena. Äitini sairaus vaikutti lapsuuteeni niin että joudun nyt itse käymään terapiassa. Äidilläni oli pitkiä mase ja mania vaiheita. Toiseen kuului uskovaista leikkiminen ja kunnollinen elämä ja toisessa vaiheessa ryypättiin minkä kerittin. Ja raskaimpia minulle tosiaan olivat nämä kännäily jaksot. Aina sai kuulla masentunutta itsetuhoista ympärikännissä sönkötettyä jorinaa ja pelätä koska se tappaa itsensä... äitini ei ole enää juonut diagnoosin saatuaan. Olen huomannut että hän on hyvin paljon tasaisempi kuin aikaisemmin. Ei enää rahantuhlausta tai yli menevää intoilua mistään. Hän on kyllä koukuttanut itseään rauhoittaviin mutta mun mielestä parempi niin kuin se että joisi. Joten rauhoittavia kannatta holistina välttää...

Joten jos sullakin on lähimmäisiä suosittelen kyllä lääkkeen kokeilua, sillä omasta kokemuksesta sanon sen että biboa sairastavan alkoholistin kanssa on äärimmäisen raskas elää...

Ja elämän vuoksi kannattaa tosiaan ponnistella... tiedän mitä seuraa kun joku lopettaa ponnistelun... se on niin paljon aiheuttaa pahaa meidän perheelle etten toivo sitä kellekkään

• niiiiiin

no eräs tuttavani sai bibo diagnoosin ja meni sen jälkeen "hullujen huoneelle". Ja hän on tästä nykyään erittäin iloinen. Hän sai aloittaa lääkityksen valvotusti ja voi tällä hetkellä paremmin kuin ikinä aikuis iällään. MIeti mikä sulle on tärkeää varmaankin parantua...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1566
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      91
      1468
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1041
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      194
      916
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      123
      822
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      777
    7. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      741
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      730
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      704
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      60