Liian iso mopokypärä

vituttaa armottomast

Vituttaa aika ankarasti. Olen siis tänä vuonna 15v täyttänyt. Viime kesänä hommasin isäni kanssa mopokypärän, jotta mopolla pihalla ajelu olisi turvallisempaa ja olisi kypärä valmiina kun saa kortin. Hintaa kypärälle tuli joku satasen verran, faija maksoi sen.

Nyt olen kumminkin tajunnut, että kypärä on aivan liian iso. Koko L. Silloin tuon pikkuliikkeen varsinainen myyjä oli kiirellinen jonkin asian kanssa takahuoneessa ja laittoi jonkun kesätyöläisen esittelemään minulle kypäriä. Silloin en vielä kauhean hyvin tiennyt, miten mopokypärän kuuluu sopia päähän. Valitsin siis ensimmäisen kypärän jota kokeilin, koska olin tyhmä...
Kesätyöläinen ei tietenkään osannut mitenkään auttaa kypärän valinnan kanssa.

Satuin tässä pari päivää sitten lukemaan netistä artikkelin mopokypärän oikean koon löytämisestä. Tajusin että kypäräni on about. kokoa liian iso. Päätä heiluttaessa kypärä liikkuu sekä sivuille että ylös ja alas. Kypärä liikkui päässä reilusti myös käsin liikuteltaessa.

Vituttaa aivan armottomasti, en viitsi uutta kypärääkään pyytää ja palauttaakaan ei enää voi.

3

2524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vituttaa kyllä

Tai siis, kokeilin myös kokoa M, mutta silloin se tuntui mielestäni liian tiukalta, vaikka oikeasti olikin mitä luultavimmin aivan oikea koko.

• kypärästä.....

Tiukka sen kuuluu ollakkin. Se mukautuu päähän. Ja tota kypärää en suosittele liikenteeseen. Sen pitää olla päässä istuva eikä väljä! EI mun takia eikä kenenkään muun vaan sun ittesi takia. Liian vaarallista ajaa väljällä kypärällä. Kyllä siinä sitten näkee miten käy. Se toinen satanen on pieni hinta niska vaurioista ja muista vaurioista. Kypärän kuuluu tukea ja suojata päätä kaaduttaessa, väljä kypärä paskoo niskat ja kaikki kun pyörii 360 astetta päässä ja hytkyy.

• 09875

KYPÄRÄ ON HALPA HENKIVAKUUTUS!!!!!!
      Osta uus ja koita vaik myydä vanha ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      63
      15440
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      28
      3489
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      271
      2433
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1763
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      128
      1474
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      377
      1426
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1223
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1143
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      942
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      905
    Aihe