Kunpa joku lohduttaisi..

Surullinen ihminen

En tiedä kuuluuko tämä tänne palstalle, mutta kirjoitan silti. Toivoisin, että olisi joku joka lohduttaisi..Kuuntelisi ja välittäisi. Olen niin itkuinen ja surullinen, jotenkin voimavarat on niin huonot. Olen halunnut olla hyvä ihminen ja toimia oikein, silti tuntuu että elämä on täynnä vastoinkäymisiä. Minulla on paha olla, mieheni on sanonut minulle ettei halua olla enää minun kanssa. Silti anelin häntä odottamaan eron kanssa edes seuraavaan iltaan, toivon kovasti että asiat järjestyisivät järkevästi. Tuntuu, että voimat on niin vähissä, ettei enää tiedä miten täältä ns.suosta nousisi. Olen niin uupunut, jatkuvat riidat ja haukut ym. on vienyt voimat ihan kokonaan, mutta joku minussa ei siltikään haluaisi päästää irti miehestäni. Silti toivon, että saisin jostakin voimaa järjestää asiat kuntoon. Itkettää ihan älyttömästi. Jotenkin en olisi valmis luopumaan avioliitostani, en haluaisi jäädä yksin..Pelottaa.

Tuntuu, että olen ihan epätoivoinen, mutta elämässä on jo ollut niin paljon vastoinkäymisiä, etten haluaisi avioeroa kokea. Minä haluaisin vinkkejä miten jaksaa, ettei vaipuisi masennuksen syövereihin? Olen ollut jo aikaisemmin elämässäni masentunut, enkä haluaisi enää uudestaan masentua niin pahasti. Elämä vaan ei tunnu hyvältä nyt. Itkettää aivan kamalasti.

Minua pelottaa tulevaisuus. Olen aika yksinäinen ihminen, kavereita on olemassa jossakin, mutta tuntuu ettei ole ketään ns.tosi ystävää. Välillä ihmettelen, että miksi olen edes olemassa. Joskus tuntuu, että minun elämästäni puuttuu tarkoitus tai sitten en ole edes kunnolla keksinyt sitä. Mistä löytää elämälleen tarkoitusta? Tuntuu, että tavallaan roikun miehessäni-hän on joskus sanonut, että olen taakka hänelle. En haluaisi olla mikään taakka kenellekään. Tuntuu, vaan ettei ole voimia mihinkään. Joku saattaa vastata, että hae ammattiapua, mutta toivoisin että olisi joku muu ratkaisu. Kunpa keksisin joitakin kotikonsteja, joista saisi voimaa. Minulle toi ennen paljon voimaa usko avioliittoon, mutta pelkään todella paljon menettäväni senkin ja pelkään miten pärjään ilman miestäni. Tuntuu, että elämäni ei ole sellaista kuin haluaisin sen olevan, mutta en tiedä mistä löytää voimia sen muuttamiseen.

6

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan

Tuo "elämän tarkoitus" onkin vaikea asia.
      Eppujen mukaan elämän tarkoitus on murheen karkoitus ;) eikä se huono olekaan...
      Kyllä avioerostakin selviää niinkuin monet muutkin on selvinneet.
      Sulla alkaisi yksinäisempi ajanjakso sitten muttei olisi riitoja ja voisi elää vain itselleen. En oikein osaa lohduttaa kun en avioeroa ole kokenut, mutta
      yksinäisyys on tuttua. Ei kannata vaipua epätoivoon
      Tsemppiä

• ritari x

Kyllähän ero aina koskee ja sattuu, mutta yleensä aika parantaa haavat, et suinkaan ole maailman ainoa eronnut. On helpompaa elää päivä ja askel kerrallaan kuin miettiä liikaa tulevaisuutta ja elämän tarkoitusta. Asiat ja elämän palapelin palaset varmasti aikanaan loksahtavat paikoilleen. Pitäisi osata löytää elämän pienet ilot ja olla iloinen pienistäkin asioista. Tee vaikka kävelyretki luontoon, kuuuntele musiikkia tai mikä sitten onkin sinulle sopivin tapa irtautua arjesta ja rentoutua. Jaksamista ja kaikkea hyvää sinulle!

• Voimia sulle

Kyllä ero vaan tuntuu karmaisevan pahalta, itelleni se viikon ajan otti todella koville. Elin sen viikon ihan sumussa. Se yksi asia mihin oli uskonut, oli pyyhkäisty pois yhdessä hetkessä. Jotenkin ei sitä halunnut millään uskoa, sit sen vain tajusi että kyllä tämä on todellista. Silloin tiesin kuin pahalle tuntuu kun toisella ei ole enää tunteita minua kohtaan. Se tuntui konkreettisesti pistona rinnassa muutaman päivän, todellinen ahdistus päällä. Tein pitkiä kävelyitä ja kuuntelin musiikki, purskahdin itkuun välillä. Kaikki ne asiat velloivat päässä ees sun taas. En toivoisi sitä olotilaa kenellekään koettavaksi.

Tärkeintä on saada asioita käytyä päässä läpi ja ehdottomasti on keskusteltava jonkun kanssa niistä ajatuksista, se helpottaa. Kyllä se kaikki pikku hiljaa helpottaa.

Toivon sinulle paljon voimia, elämä ei eroon pääty, asioilla on tapana järjestyä.

• Myrtsi

Voisit kokeilla vaikka istahtaa alas rauhalliseen paikkaan ja sulkea silmät hetkeksi. Mieti mitä kaikkea tulevaisuudelta haluaisit. Elämäsi voi todennäköisesti muuttua paremmaksi nyt ison muutoksen kohdalla, jos niin haluat. Avaa silmät ja katso maailmaa siltä kantilta että mitä voit tehdä eikä sitä mitä olet menettänyt tai menettämässä. Edessä on kokonaan uusi elämä.Voit tehdä kaiken mitä itse haluat.

Ei kannata pelätä tulevaisuutta, kyllä asiat aina järjestyy jos niin tahdot.

Ei kukaan tosin väitä että se helppoa olisi, mutta tästä ei ole kuin yksi suunta: ylöspäin.

• maria-b-123

Tilanteesi vaikuttaa tosi vaikealta NYT. Ymmärrän tunteesi, olen joskus itsekin ollut vastaavassa riippuvuussuhteessa. On pelottanut antaa suhteen mennä, kun tulevaisuudesta ei tiedä. Ikävää, ettet halua ammattiauttajaa, hän ainakin kuuntelisi ja osaisi ehkä neuvoa. Mutta entä jos tulevaisuus ilman miestäsi ei olekaan niin synkeä ajan mittaan. Entä jos itsekin vapaudut pikkuhiljaa taakasta? Yksinäisyyden kohtaaminen on aluksi vaikeaa, mutta ennemmin tai myöhemmin saat varmasti uusia ystäviä - ja uuden miehen. Ketään ei voi pitää väkisin. Minusta tuntuu, että olet jo nyt masentunut ja tarvitset kipeästi apua. Aika parantaa haavat, ja haavoiltahan me kukaan emme pysty välttymään. Toivon sinulle voimia irtautua tulehtuneesta suhteesta, ja parempaa tulevaa aikaa.

• DeadRising.

Minä kyllä suosittelisin sua päästämään irti siitä miehestäsi. Aikaa myöten susta itsestäsikin tuntuu varmaan paremmalta. Ajattele, ei enää jatkuvia riitoja ja haukkumista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      56
      4234
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      289
      4127
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      163
      3645
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      92
      3545
    5. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      84
      3101
    6. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      31
      2467
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      36
      1875
    8. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1773
    9. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      16
      1763
    10. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      37
      1680
    Aihe