Ei kyllä mitenkään liity ruokaan tai juomaan, mutta muuta etikettifoorumia täällä ei taida olla.
Kysymys on, että miten kuuluisi aloittaa kirje tai sähköposti tuntemattomalle, vanhemmalle, arvostetulle henkilölle.
"Hei" on suhteellisen ankea, mutta "Arvon ..." on jo hieman liian hieno.
Onko mitään neutraalia välimuotoa?
Tuntemattomien puhuttelu
5
626
Vastaukset 5
- arvo arvoliini
Harmi, että vierastat sanaa arvon tai arvoisa. Se on kaunis, vanha tapa ja sillä saat suurimman osan vastaajista mukavalle tuulelle. Tosin tiedän, että on myös moukkia, jotka ottavat sen veetuiluna. Kerran tuli siihen törmättyä, mutta kyse oli n. kolmikymppisestä kaverista ja aivan pihalla ylipäätään käytöstavoista.
Virallisisissa viesteissä siis riittää, jos aloitat aiheen otsikolla. Näin voit kiertää tervehdyksen kokonaan.
Jos asiasi on henkilökohtaisempi voi käyttää myös ilmaisua Hyvä Ville Vempula tai jopa sitä hei-sanaa, koska se on niin tavallinen sähköposteissa.
Ei kannata tehdä kärpäsestä härkästä, koska jos et löydä itsellesi sopivaa tapaa aloittaa, niin jätä aloitus kokonaan pois ja mene suoraan asiaan. Se on teitysti vähän tönkkö, mutta jos aloitustervehdys on keksimällä keksitty tulee viestistä vieläkin kömpelömpi kuin vierastamasi arvon tai arvoisa.Lukija jää miettimään, että mitähän tuo oikein yrittää. Mitä neutraalimpi ja tavanomaisempi tervehdys sen enemmän lukija keskittyy itse asiaan.
Kiinnittäisin myös lopputervehdykseen huomiota.- olen samaa mieltä
edellisen vastaajan kanssa.
Minä käytän yleisesti hyvä-sanaa tuntemattomille kirjoittaessani. Sinun tapauksesi on hieman erilainen, koska tiedät vastaanottajan olevan vanhempi henkilö. Tässä tapauksessa arvon tai arvoisa sopii mielstäni oikein hyvin.
- lojijlsjklasd
Miten olisi Tervehdy rva X / hra X,
- 3+13
Onko rva X/ hra X ollut sairas?
- Poliitikko21w
Hyväksi havaittu ja perinteinen tapa on "Hyvä Veli".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid135865En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene43629Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21578Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.110543- 36532
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50525- 49490
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33461Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää119452Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni22417