onko näkynyt tällä suunnalla? Kyseessä pullea reilut viiskymppinen mies, yksityisetsivä Sebastian Selkäreppu?
Olen hänen sisarensa ja yksityisetsivätoimiston toinen omistaja. Viimeisen työtehtävän seurauksena jouduin pistäytymään polilla, satakolmekymmentäkahdeksan orapihlajanpiikkiä kaivettiin pois selkäpuoleltani, lähinnä alaosasta, erittäin tuskallista.
Tuurasin veljeäni joka on kadonnut ja olen kuullut huhuja, että hänet on tavattu täältä.
Olen myös antanut itseni ymmärtää, että täällä liikkuu miestennielijänaisia, heille kiivas varoitukseni; pysykää erossa veljestäni tai joudutte tekemisiin minun kanssani!!
Sebukka on rutiköyhä, holtiton huikentelija, kaikki omaisuus on minun nimissäni.
Etsin veljeäni
52
130
Vastaukset
- siiivoooja
Kävelin töihin tullessani tän meidän lähipubin ohi. Ikkunassa näkyi joku pyöreäposkinen tyyppi punatukkaisen naisen seurassa. Oisko ollut etsimäsi kadonnut velipoika.
- Raija R.
Se se oli, jos näet uudestaan käske kotiin vain pullukka ei naista. Sano että raippa eikä kun Raija vartoilee.
- Salomon Selkäreppu
Katopas, taas vanha kalkkuna on taas niskaan hengittämässä. Ja mikä sepukka mä sulle olen? Olen nimittäin muuttanut etunimenikin, jos et sattunut tietämään. Ja perustin uuden etsivätoimiston pelkästään omiin nimiini. Jos on asiaa, varaa aika mun sihteeriltä. Pitää lähteä rahaa tienaamaan. Menkää tee Hetyn kaa vaikka ratkaisemaan niitä varastettujen kukkasipulien arvoitusta.
- Raija, rakas sisares
Muutit nimesi miksi, äidin valitsema, heti vaihdat takaisin, tänään teet. Kukas se punapää oli, minkään hempukan kanssa et pelehdi muista se. Sinä et yksin pärjää, et löydä edes kotiin ilman karttaa ja kompassia, jota et osaa käyttää joku aina neuvoo oikean suunnan. Heti nyt syömään ruoka on valmista. Punapäätä ei tarvitse tuoda.
- Salomon Selkäreppu
Raija, rakas sisares kirjoitti:
Muutit nimesi miksi, äidin valitsema, heti vaihdat takaisin, tänään teet. Kukas se punapää oli, minkään hempukan kanssa et pelehdi muista se. Sinä et yksin pärjää, et löydä edes kotiin ilman karttaa ja kompassia, jota et osaa käyttää joku aina neuvoo oikean suunnan. Heti nyt syömään ruoka on valmista. Punapäätä ei tarvitse tuoda.
Tarjoisko pervo sisko sitkeää kalkkunaa, heh heh. Me lähetään punapään kanssa Tallinnan laivalle. Se on moro!
- Raija Ryggsäck
Salomon Selkäreppu kirjoitti:
Tarjoisko pervo sisko sitkeää kalkkunaa, heh heh. Me lähetään punapään kanssa Tallinnan laivalle. Se on moro!
Et mee Tallinnaan minkään punapään kanssa ryöstää sinut vielä vaikka eipä taida paljon olla otettavaa. Nyt tuut kotiin heti täällä on kuuleppa sun naminami herkkuruokaa ja saat jälkkäriäkin.
Mää tilaan taksin ja tuun hakemaan sinut satamasta, odota siellä.
Me kyllä äiren kanssa joskus pohdittiin että sää olisit vähän liian tyttömäinen mieheksi ja sellainen sojopikkurillipoika. Yritätkö sää toristaa jottain ittellesi, häh?
- Raija vihainen sisko
Jäi kertomatta että kadonneitten kukkasipuleitten arvoitus on ratkennut, koko Myyryläisten suku on pidätetty varkaudesta. Sää et olis tähänkään pystynyt laiskiainen.
- stickme
Mä olen kuullut että myös Mauriaisia syytetään?
On kuulema ollut erityisen julma ja harkittu teko? - Raija R.
stickme kirjoitti:
Mä olen kuullut että myös Mauriaisia syytetään?
On kuulema ollut erityisen julma ja harkittu teko?Eri tapaus luulen tässä on vaan Myyryläisten suku mukana ja ehkä Kontiaisten sukuhaara sitä selvitellään vielä.
Leppäkerttuset ja Kirvat taistelevat keskenään joku Francis Kirwa on pääepäiltynä mutta siihen ei meidän toimisto puutu. - stickme
Raija R. kirjoitti:
Eri tapaus luulen tässä on vaan Myyryläisten suku mukana ja ehkä Kontiaisten sukuhaara sitä selvitellään vielä.
Leppäkerttuset ja Kirvat taistelevat keskenään joku Francis Kirwa on pääepäiltynä mutta siihen ei meidän toimisto puutu.Leppänen?
Urpoko?
Siis joku urpohan sen on pakko olla? - Rakel R.
stickme kirjoitti:
Leppänen?
Urpoko?
Siis joku urpohan sen on pakko olla?Urpo Leppänen on kuollut ei ollut hän vaan joku toinen urpo.
- stickme
Mahtoi olla just sun veljes joka muutti tuohon meitin kerrostaloon.Avasi sinne oman toimistonkin.Ei se meille mitään sisaresta puhunut. Niin, et pääse sisälle toimistoon, ei ole annettu sun nimees avaimenhaltijaksi ja turha yrittää rettelöidä.Heti kutsutaan poliisi. Sebastian Sahlin on miehen nimi? Sexy Seppo meidän palstan naisten parissa. Niin kohtelias ja herrasmies...
- Raija Ryggsäck
Mahtoi olla sama mies älkää luottako häneen. Ai se ketku puhui totta kun sanoi avanneensa oman toimiston en ois äijästä uskonut jotta sellaseen pystyy. Ei se kyllä kauaa sitä kykene vetämään, saamaton nahjus.
Valehteli nimensäkin vai sexy Seppo kaikkee sitä saa kuulla. Osaahan se käyttäytyä mutta sillon sillä on joku suunnitelma mielessään. No saa nähdä miten siellä Tallinnassa sujuu, laiva lähti nenäni edestä, sinne häipyi punapäänsä kanssa. Ettei olis joku palstan naisista onko täällä ketään punapäätä? - stickme
Raija Ryggsäck kirjoitti:
Mahtoi olla sama mies älkää luottako häneen. Ai se ketku puhui totta kun sanoi avanneensa oman toimiston en ois äijästä uskonut jotta sellaseen pystyy. Ei se kyllä kauaa sitä kykene vetämään, saamaton nahjus.
Valehteli nimensäkin vai sexy Seppo kaikkee sitä saa kuulla. Osaahan se käyttäytyä mutta sillon sillä on joku suunnitelma mielessään. No saa nähdä miten siellä Tallinnassa sujuu, laiva lähti nenäni edestä, sinne häipyi punapäänsä kanssa. Ettei olis joku palstan naisista onko täällä ketään punapäätä?E...e...ei!
Ei täällä oel punapäitä, siis minä en ainakaan.
Muttamissäs se putkis...muuten... - Raija R.
stickme kirjoitti:
E...e...ei!
Ei täällä oel punapäitä, siis minä en ainakaan.
Muttamissäs se putkis...muuten...Mietipä vielä ettei olis muitakin ja eikö tuo putkis ole mies???? Tosin siihenkin suuntaan on epäilyjä herännyt, peruukki hämäyksen vuoksi??? Ilmoita jos putkis löytyy.
- stickme
Raija R. kirjoitti:
Mietipä vielä ettei olis muitakin ja eikö tuo putkis ole mies???? Tosin siihenkin suuntaan on epäilyjä herännyt, peruukki hämäyksen vuoksi??? Ilmoita jos putkis löytyy.
Joo, ihan se on vaan mun sana harjanvarrelle, siis mopin....siis punasen mopin....ei mitään vaarallista....
*katselee kauhulla yläpuolellaan huojuvaa Ryggsackia ja käsivarsia, jotka on kuin tammen runko, yhtä muhkuraisetkin* - Rakel Ryggsäck
stickme kirjoitti:
Joo, ihan se on vaan mun sana harjanvarrelle, siis mopin....siis punasen mopin....ei mitään vaarallista....
*katselee kauhulla yläpuolellaan huojuvaa Ryggsackia ja käsivarsia, jotka on kuin tammen runko, yhtä muhkuraisetkin*Ompa sinulla outoja tapoja nimi harjanvarrellekin.
Eikä kannata uhota minulle; pituus 186 cm ja paino 121 kg.
Päätin muuttaa etunimeni Rakeliksi se on hienompi ja sopii sukunimeen hyvin. - stickme
Rakel Ryggsäck kirjoitti:
Ompa sinulla outoja tapoja nimi harjanvarrellekin.
Eikä kannata uhota minulle; pituus 186 cm ja paino 121 kg.
Päätin muuttaa etunimeni Rakeliksi se on hienompi ja sopii sukunimeen hyvin.Mi..mi...minäkö u..uhoisin.Eeeheeeeiii, ei sinnepäinkään
*eikö näitä kirjaimia saa millään pienemmäksi ja orjamaisemmiksi? *
Minä, pieni ihminen 150 ja 45 kg, ulkonevat etuhampaat ja hiirenharmaat hiukset?
En varmasti kykene vietteleen ketään, en ole vaarks kenekään velipuolille, sedille, ukeille, miehille, vauvoille...mummoille, hiiretkään ei pelkää minua? - R.R.
stickme kirjoitti:
Mi..mi...minäkö u..uhoisin.Eeeheeeeiii, ei sinnepäinkään
*eikö näitä kirjaimia saa millään pienemmäksi ja orjamaisemmiksi? *
Minä, pieni ihminen 150 ja 45 kg, ulkonevat etuhampaat ja hiirenharmaat hiukset?
En varmasti kykene vietteleen ketään, en ole vaarks kenekään velipuolille, sedille, ukeille, miehille, vauvoille...mummoille, hiiretkään ei pelkää minua?Sää olet suojassa.
- rakastunutpunatukka.
Tuohonhan hän köllähti, viereeni, pullea maha täynnänsä minun laittamiani herkkuja.
Sanoi kylläkin olevansa miljardööri, mihin uskon kuin vuoreen.
Kovin on hauska ja rakastettava mies, älä yhtään yritä.
Pitkät kynteni, punaiset, ja punatukkani mun viehättävät häntä.
Nyt kuuluu jo kuorsausta, äläpä huutele, ja häiritse rakkaani unta.- R. Ryggsäck
Sinulla on väärä mies veljeni on Tallinnan laivalla, äsken soitti sieltä ja pyysi lähettämään rahaa, älköön unta nähkö.
Taitaa olla joku ihan muu pulleamahainen siellä vieressäsi kysyitkö ees nimeä? - rakastunutpunatukka.
R. Ryggsäck kirjoitti:
Sinulla on väärä mies veljeni on Tallinnan laivalla, äsken soitti sieltä ja pyysi lähettämään rahaa, älköön unta nähkö.
Taitaa olla joku ihan muu pulleamahainen siellä vieressäsi kysyitkö ees nimeä?:)))
Kunhan kuvittelet Tallinnasta. Kertoikin, että sinulle puhui lööperinpööperiä.
Reppu täynnä rahaa, ja nyt myös mahaa, kellottaa vieressäni kuin sikapossu.
Kertoikin pahansisuisesta siskostaan, joka jahtaa veliveikkosen rahavarantoa.
Täällä on ja pysyy. - R. R.
rakastunutpunatukka. kirjoitti:
:)))
Täällä on ja pysyy.Mistä se muka on rahaa saanut, ootko tarkistanut onko pankkikorttisi tallessa? Minulla on rahaa enemmän kuin teillä yhteensä kova tili nytkin tulossa sen Myyryläisten kiinni ottamisen jäljiltä. Ostan villiminkkiturkin ens talveksi kunhan ensin savat ne minkit pyydytettyä.
Pidä se en minäkään sillä mitään tee, tulet katumaan.
Se on kova poika syömään kalliiksi se sinulle tulee. - Salomon Selkäreppu
rakastunutpunatukka. kirjoitti:
:)))
Täällä on ja pysyy.Hehheh. Mä teetin Romanian plastiikkakirurgeilla yhdestä paviaanista itseni kopion. Ihan vaan alibitekninen juttu. Se on oppinut kaikenlaista mun seurassa, esimerkiksi hyvät pöytätavat. Vähän liian ahneesti se käy vielä ruuan kimppuun, ja välillä lipsahtaa käsin syömiseen. Pidä huolta kamusta. Mä tulen sitten reissun jälkeen kans teille syömään.
- äirees
Hehheh. Mä teetin Romanian plastiikkakirurgeilla yhdestä paviaanista itseni kopion. Ihan vaan alibitekninen juttu. Se on oppinut kaikenlaista mun seurassa, esimerkiksi hyvät pöytätavat. Vähän liian ahneesti se käy vielä ruuan kimppuun, ja välillä lipsahtaa käsin syömiseen. Pidä huolta kamusta. Mä tulen sitten reissun jälkeen kans teille syömään.
Mää niin kovin toivosin että sää Sebastian ottasit takasin entisen nimes, nourata ny äireen pyyntöä ja ole kiltti poika, pysy kaukana viekottelevista naisista ja miehistä.
Tuu kotio kun siskoskin sitä pyytää.
- Salomon Selkäreppu
Tervehdys vaan likat!
Täällä Tallinnan laivalla on tosi hyvä meno päällä ja toi punapää on armoton bilettäjä, ja kova viinapääkin sillä on.
Ettei vaan olis Tuksukin tällä risteilyllä. Olin näkevinäni sen tuolla laivamarketissa. Siinä on nainen mun makuun. Se on moro taas! - Rakel R.
Mää arvasin että toi punapää valehteli, väitti että olet siellä syönyt mahas täyteen ja että sulla on kosolti rahaa. Kyä sil o joku muu miäs sielä mää tiäsin tään.
Kato kun mää hermostun niin pukkaa tuota vanhaa kotoseurun murretta esiin.
Huomasikko että mää muutin nimeni sun jäljissäs?
Et sotke näppejäs mihinkää tuksuun etkä tuss..... heti hyttiin nukkumaan ja huomenna kiltisti kotio.- Salomon Selkäreppu
Voi hitsi, nythän mä hokasin, että se paviaani on tehnyt ryöstön, ja mua tullaan syyttämään siitä.
- Rakel sisares
Voi hitsi, nythän mä hokasin, että se paviaani on tehnyt ryöstön, ja mua tullaan syyttämään siitä.
Sehän nyt on ihan sama kumpi teistä tuomion kärsii yhtä hölmön näköisiä molemmat. Tai meette samaan selliin teil vois olla kivaakin poikien kesken.
Ny mul on yks varjostuskeikka näitä perinteisiä pettämisjuttuja, alas nyt kalppia kotia kohti, HETI!!! - Ritva Reikäleipä
Rakel sisares kirjoitti:
Sehän nyt on ihan sama kumpi teistä tuomion kärsii yhtä hölmön näköisiä molemmat. Tai meette samaan selliin teil vois olla kivaakin poikien kesken.
Ny mul on yks varjostuskeikka näitä perinteisiä pettämisjuttuja, alas nyt kalppia kotia kohti, HETI!!!Tairatkin olla se tyttönen, joka täällä virsikirjaa availi aikoinaan. :/
- Raija R.
Ritva Reikäleipä kirjoitti:
Tairatkin olla se tyttönen, joka täällä virsikirjaa availi aikoinaan. :/
Hämeestä ollaan kotoisin siältä Eilan ja Rampen maisemista, tunnetko heitä? En mää virsiä osaa.
- Ritva Reikäleipä
Ai, Hämehen hitaita.
Emmää tunne kuin Ritun ja Rapen.- Sebastianin äiree
Tunnek sää Ritun ja Rapen nehän assuu tässä ihan likellä, määkin heirät tunnen kovinkin hyvin. Mukavia ihmisiä aina kahvia tarjoovat kun heillä poikkean.
Minun täytyy nyt käydä tarkistamassa vaatekomeroni, jos hän vaikka on piiloutunut sinne vaatteiden taa... ei..ei ole, mutta olen tainnut tavata hänet joskus. Tuntomerkit täsmäävät ... lienee nykyisin huikentelemassa pääkaupunkinseudulla varattujen rouvashenkilöiden kanssa. Ei hän nyt vapaista perusta. Varatut tarjoavat parempia etuja. Hänhän oli sitoutumiskammoinen? Varatuista ei ole pelkoa että haluaisivat veljesi ihan omakseen. Auttoiko vihjeeni?
- äiree erelleen
Rakel on erelleen tuola orapihlajapuskassa vahtaamassa yhtä uskotonta ukkomiestä valokuvia napsii lemmenleikeistä mutta en mää usko että Sebastian kettään varattua eres huolii pelkää aviomiehiä niil on kuulema ussein aseitakin. Rakel on kertonut entinen Raija mitä hänkin ny nimensä muutti mää en kohta enää tierä kuka on kuka.
Saatat kaivata apujani - Agathaa selvittämään rakkaan veljesi olinpaikka ja Marthaa ratkaisemaan ongelma lopullisesti. Saanen esittäytyä Agatha Martha. Kelpaisiko kuppi hyvää, englantilaista teetä ;)? Voi olla hiukan kirpeä maku..
Epäilen sekä Putkivaloa että isännöitsijää. Kumpaakaan ei ole näkynyt pitkään aikaan. Saattavat olla risteilyllä *kuiskaa*.. Lisää teetä ;)?- Rakel R.
Virkaveli vai kuinka kiitos tarjouksesta mutta kokeneena yksityisetsivänä epäilen että tuossa teekupissa on syanidia jotenka ei kiitos. Helppo keikka tämä äskeinen ukko jäi kiinni housut kintuissa sain erittäin hyviä valokuvia ei niissä mitään erikoista nähtävää tosin ole turha pyytää kopioita.
- Rakel Raivoraitis
Minulle Sebukka kyllä kertoi, että peräpeilissäsi on, kuin neulatyynyssä, kaktuksen piikkejä, jotka sait viime käynnilläsi Meksikossa, Manolitoasi tervehtimässä.
- Rakel R.
Sebukka valehtelee ei mikään yllätys.
Mitä häh? Asuuko se paviaanikin täällä ja onko se talon asukasluettelossa. Jos se asuu täällä, niin vesimaksu pitää maksaa. Voisko isännöitsijä takastaa asian.
- Rakel R.
Hyvä että joku on kiinnostunut asiasta ottakaa selvää ja paviaanit kuuluvat eläintarhaan tarkistakaa ensin kumman viette jos ovat kovin samannäköiset.
Rakel R. kirjoitti:
Hyvä että joku on kiinnostunut asiasta ottakaa selvää ja paviaanit kuuluvat eläintarhaan tarkistakaa ensin kumman viette jos ovat kovin samannäköiset.
Eiks paviaanit haisekin pahalle, ja ne voi kuseksia rappukäytävään. Vähän huolestuttaa, että mun ompelimon asiakkaat kaikkoaa. Sehän voi vaikka vilautella. Mä olen nähnyt korkeasaaressa, kun paviaani venytteli kalujaan yleisölle esiintyen.
- Rakel R.
sedna2003 kirjoitti:
Eiks paviaanit haisekin pahalle, ja ne voi kuseksia rappukäytävään. Vähän huolestuttaa, että mun ompelimon asiakkaat kaikkoaa. Sehän voi vaikka vilautella. Mä olen nähnyt korkeasaaressa, kun paviaani venytteli kalujaan yleisölle esiintyen.
Koskaan en ole haistellut paviaania joten vaikea ottaa kantaa tuohon hajuun tuskin nyt mitenkään hyvällekään haisee miehet yleensä haisevat pahalle. Menen heti seuraavana vapaapäivänä käymään Korkeasaressa.
- Meriläinen
Mä olen kyllä koko päivän miettinyt kuka oli se mies joka kovalla vauhdilla polki tuolla rantatiellä tänään.
Sen reppu oli auki ja sieltä tippui sataeurosia, niinkun Hannussa ja Kertussa leivänpaloja.
Yritin kyllä huutaa (lue kuiskata) miehen perään että hei sulla jää jotain perään.
Mutta ei se kuullut ja täytyykin tästä mennä tuonne ammeeseen (setelien joukkoon) kun tuntuu niin likaiselta tuollaiset turhat juoksut :))- Rakel R.
Ei ollut meidän Sebukka hän ei osaa ajaa polkupyörää.
- äirees
Rakel R. kirjoitti:
Ei ollut meidän Sebukka hän ei osaa ajaa polkupyörää.
Niin mää muistan kun Sebastian kaatui sinne nokkospuskaan ja käveli jalat harallansa puoli kesää.
Turposi vähän siältä. Ei uskaltanut enää pyörän selkään nousta. - Salomonin sihteeri
Se pyöräilijä saattoi olla se Salomon Selkärepun itsestään teettämä kopio. Paviaanit ovat vahvajalkaisia ja vois olettaa, että ne ajais kovaa polkupyörällä. Ja vaikuttaa siltä, että se paviaani on tehnyt jonkinlaisen ryöstön.
- Joo moi!
Uutiskopio Eesti Posmeesista:
"Lärs Peb, Tallinn kirjevaehdaj:
Suomalain naen ilmoitt mieseuralain kadond Tallinn laevall. Mies nähd viimegs jongu Tuksu nimise naese seuras. Kadoamisilmoidugse jäddänn naene ebäil, et mies olis pudonn meer. Poliis dudgii asiaa. Mahdollisii silminägijöid pyydetäs ilmoittaauduma polissil."
Ettei nyt vaan olis se Salomon Selkäreppu?- Rakel ja äiree
Eiii saa olla totta meidän Sebastian on hukkunu mereen heti etsintäpartio kokoon uimataitoisia tietysti löytyykö vapaaehtoisia? Kulut korvataan.
- Salomonin sihteeri
Rakel ja äiree kirjoitti:
Eiii saa olla totta meidän Sebastian on hukkunu mereen heti etsintäpartio kokoon uimataitoisia tietysti löytyykö vapaaehtoisia? Kulut korvataan.
Sillähän ole kiinteästi asennetut uimarenkaat vyötäröllä. Ei sille kuinkaan käy.
- Salomonin sihteeri
Salomonin sihteeri kirjoitti:
Sillähän ole kiinteästi asennetut uimarenkaat vyötäröllä. Ei sille kuinkaan käy.
Sitäpaitsi luulen, että Salomon on vaan erehtyny hytistä, ja punapää luulee, että se on tippunu mereen.
- äiree vielä kerran
Salomonin sihteeri kirjoitti:
Elätellään toivetta että hän olis henkissä ja palais kotiin mun täytyy mennä lepäämään syrämestä ihan otti. Rakel tulee äiren viereen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760