Istutin jo aiemmin juurtuneen terijoen salavan takapihalleni. Se on nyt ollut istutettuna viikon ja kaikki lehdet ovat kuivuneita. Olen kastellut sitä pari kertaa päivässä kastelukannullisen verran, joten sen ympärillä oleva maa on jatkuvasti kostea. Istutuskohta on sammaloitunutta nurmikkoa, jossa on aiemmin ollut iso mänty, jonka kanto on jyrsitty pois. Sanotaan, että paju lähtee kasvamaan vaikka oksastaan ja kasvaa missä vain, mutta onko nyt sitten sellainen maaperä, jossa pajukaan ei viihdy?
Terijoen salava nuupahti
3
275
Vastaukset
- Hernekepitkin kasvaa
Kyllä lähtee, olen pistellyt joskus mökillä ihan juurtumattomia oksia riviin maahan, rantasaunalle menevän tien varteen. Nyt siellä on viisimetriset puut. En kertaakaan edes kastellut.
- kuoliko se?
Olenkohan sitten kastellut sitä liikaa? Nimittäin sen kasvuympäristö on nyt jatkuvasti kostea, kun olen kantanut sille vettä. Taidankin pitää muutaman päivän paussia kastelusta.
- kuoliko se?
Se on ollut nyt useamman viikon istutettuna ja eikä vieläkään näy elon merkkejä. Lopetin säännöllisen kastelun ja nyt on muutenkin sadellut reippaasti, joten se saa sitä vettä luonnostaan. Lehdet vaan ovat edelleen kuihtuneet jne. Tosin yksi alaoksa on muuttunut vihertäväksi, mutta lehden silmuja ei näy. Onko se sittenkin elossa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882