Epätodellinen olo jne.

epätod.

Hei olen kärsinyt tuosta epätodellisesta olosta nyt noin kaksi vuotta. käytössä on ollut ketipinoria, apilifyä ja olanzabiiniä, mutta epätodellinen olo on ja pysyy.

Olo on kuin ei olisi aina hetkessä mukana ja katsoo tosi ulkopuolisena asioita ja kuin järki ei pelaisi yhtään. aivan kuin päänparistot olisi loppu...
Lääkäreiltä ei ole apua tullut, joten kokeilen täältä.

12

1684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mhmm

Mulla on ollut jo 6 kk oudon leijuva / kevyt olo koko ajan, ihan kuin kroppani olisi "katoamassa" (myös kivuntuntemus on jollain lailla kadonnut, enkä tunne esim. nielaisua kunnolla). Tunne pahenee aina iltaisin, eli ilmeisesti silloin kun olen väsynyt. En ymmärrä yhtään, mistä ihmeestä voi johtua. Kovasti olen yrittänyt saada syytä selville, mutta ainakin toistaiseksi on tuloksetonta. Lääkärissä en kuitenkaan ole käynyt... Paniikkihäiriö ja OCD mulla on, mutta paniikkihäiriö ei ole koskaan oireillut tällä tavalla vaan kohtauksittain. Alkaa pikkuhiljaa epätoivo nostaa päätään.

• 11+11
    • kyllästynyt.

Hei te jotka kärsitte epätodellisesta olosta!
      Itse olen ravannut monella eri lääkärillä / psykologilla, eikä olooni ole tullut minkäänlaista helpotusta. Vaikka itsellänikin on tapahtunut elämässä lähiaikoina paljon asioita, jotka voisivat johtaa masentuneisuuteen / ahdistuneisuuteen ja tätä kautta epätodelliseen oloon.
      Sain kumminkin vastauksen eräältä tutulta manipulatiiviselta fysioterapeutilta, joka totesi niskani ja rintarankani olevan totaalisen jumissa. Epäilen, että jumi on syntynet kaikesta stressaamisesta ja oman terveyden tarkkailusta. Ensimmäisellä kerralla sain epätodellisen oloni pois, mutta vain hetkeksi. Minulla on myös todettu paniikkihäiriö tämän kaiken seurauksena. OIreinani ovat olleet mm. leijuva olo, näön hämärtyminen, päänsärky, palan tunne kurkussa, epätodellinen olo, rytmihäiriöt ymss. Itse olen saanut kunnalliselta lääkäriltä diagnoosiksi vain vian joka olisi korvien välissä. Kyllästyin ravaamaan samalla lääkärillä, joten kokeilin yksityistä lääkäriasemaa. Suosittelen teille kaikille, sillä tuntuu että elämä menee hukkaan tämän todella ärsyttävän epätodellisen olon kans! Toivon todella, että saatte apua vaivaanne =)

• Apua tähän!

Oisko joku tähän epätodelliseen oloon löytänyt apua joka auttaa vähentämään sitä tai kokonaan poistamaan sen?...lääke vai mikä?

Elämään tämä vaikuttaa tosi paljon...

• Kyllästynyt....

Kokeile kylmää suihkua. Pieni shokki palauttaa maanpinnalle, ainakin hetkeksi. Jonkun nollatutkimuksen mukaan olisi apua ihan oikeasti joka päivä suoritettuna, mutta tuskin...

Stressin vähentäminen ja oikeat lääkkeet auttavat. Ei tosin minulle 10 vuoteen, mutta päivä kerrallaan eletään. Lääkkeiiden syönnin olen lopettanut. Uusia lääkkeitä keksitään kokoajan, ja tuskin olet kokeillut kaikkia. Minulle Efexor auttoi joskus muinoin, mutta aiheutti maniaa. Toivossa on hyvä elää.

• 12v poika

Mulla tulee epätodellinen olo aina kun muistan sen mutta se ei ikinä tuu kotona. Joten ytitän unohtaa koko olon mutta mahdollisesti meen lääkäriin.

• bnm,
        12v poika kirjoitti:

Mulla tulee epätodellinen olo aina kun muistan sen mutta se ei ikinä tuu kotona. Joten ytitän unohtaa koko olon mutta mahdollisesti meen lääkäriin.

Älä mene lääkäriin, vaan ymmärrä ongelmasi ihmisuhteiden kautta. Jos sulla on huono äiti, ei siihen lääkäri auta, ja isään pätee sama. Monesti ihmiset luottavat liikaa lääkäriin, vaikka määräisivät vääriä myrkkyjä.

Tietenkin aivosi ovat vielä liian kehittymättömiä ajattelemaan sofistikoituneesti.

• epätodellisuus

Olen kärsinyt kanssa jonkun aikaa epätodellisesta olosta, mutta se meni jossain vaiheessa ohitse. Pääsin myös eroon valtavasta ahdistuksesta, joka vaivasi minua pitkään. Luulen, että tiivis ja pari vuotta jatkunut psyokodynaaminen psykoterapia auttoi tuossa paljon. Siellä kun puhui juuri niistä tunteista, jotka sillä hetkellä vaivasivat. Ahdistus ja epätodellisuuden tunne purkautuivat osaltaan lopulta monta kuukautta jatkuneella päivittäisellä itkulla. Hieman epäselväksi jäi mistä ahdistus ja epätodellinen tunne johtuivat. Myös abilify on mulla auttanut tehokkaasti. Muista vastaavista lääkkeistä en ole apua saanut. Nykyään en välttämättä abilifyä tarvitse, kuin korkeintaan silloin jos pääsen stressaantumaan kovin. Noista ajoista elämä on myös muuttunut kokonaisvaltaisesti uusien ystävien, tyttöystävän ja harrastusten ansiosta. Tosin nuo olivat mahdollisia vasta, kun tuo käsittämätön paha olo ja ahdistus alkoivat vähenemään. Tuo paha olo oli silloin sitä luokkaa, että ajattelin monesti kuolemaakin paremmaksi vaihtoehdoksi kuin sitä jatkuvaa kärsimystä.

• milk3

Mitenkäs,jos ei tuota ahdistusta ole? Eikä masentuneisuutta? Lähinnä tilanteissa,joissa ollaan sosiaalisessa kanssakäymisessä..Tunne voi siis tulla ystävien tai lääkärin seurassa..Ihan kuin katselisit itseäsi ulkopuolisena ja kuulet oman äänesi puhuvan,vaikket mielestäsi sanoisi sanaakaan.Creepy.

• ....

Tää on kyl kauhee tunne!
      Itsellä myös edellisessä työpaikassa työskennellessä oli samaa epätodellista oloa. Luulen että minulla johtui burn outista, kun helpotti kun lopetin työt kyseisessä paikassa. Olin todella stressaantunut tuolloin.

• äkkiä pihalla

Jospa työpaikallasi oli kosteusvaurio ja hometta?

• ghfd4

Itselläni on skitsoaffektiivinen häiriö ja masennus. Olen ajatellut hakea apua koska luulen itselläni olevan depersonalisaatio. Epätodellinen olo itsestäni ja kaikesta ympäristöstä on joka päivä läsnä. Masentaa kun ajattelee elämää ennen sairastumista. Vaikka kokisi joku päivä onnellisen hetken tai iloa niin silti ei epätodellinen sumuolo helpota tai mene mihinkään. Eilen ajattelin onko minua olemassakaan tai onko minua koskaan ollutkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4374
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3810
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3489
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3090
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2588
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2499
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2282
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1946
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1712
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1672
    Aihe