Jos harrastat aktiivisesti liikuntaa se ehkäisee syövän takuuvarmasti.
Koska aktiivinen liikunta polttaa elimistöstä myrkyt pois.
Niin se on.
Syöpä johtuu elintavoista
16
2494
Vastaukset
- Tintti
Jos suvussa jyllää jokin syöpä niin ei auta vaikka kuinka aktiivisesti liikut ja kuntoilet. Se kun on geeneissä ja pysyy, meidän perheessä jo neljäs sukupolvi sairastanut samaa syöpää.
- tintti
Meillä taas suvussa ei ole aiemmin ollut syöpää, minä liikun erittäin aktiivisesti ja silti sairastuin syöpään :)
- sinttu-54
tintti kirjoitti:
Meillä taas suvussa ei ole aiemmin ollut syöpää, minä liikun erittäin aktiivisesti ja silti sairastuin syöpään :)
Olen harrastanut ikäni liikuntaa. 10 km talvella kävelyä päivittäin työmatkana. Kesällä pyöräilyä n. 20 km päivä. Jumpalla käyn 2 kertaa viikossa. Ja kun multa otettiin koepalat, niin tuttavat sanoi ettei mulla voi olla syöpää kun liikun ja elän niin terveellisesti. Vaan niin se kuitenkin tuli. Mun tuttavapiiriin ei kuulu yhtään syöpään sairastunutta joka ei harrasta liikuntaa. Näitä syitähän syövän syntyyn me maallikot saamme aprikoida vaikka kuin, kun ei asiantuntijatkaan syytä tähän oo löytäneet. Mutta naisten rintasyöpä on levinnyt kuin kulovalkea, joten joku yhteinen tekijä kait tässä sairaudessa täytyy olla. Toivottavasti se pian selviäis.
- tintti
sinttu-54 kirjoitti:
Olen harrastanut ikäni liikuntaa. 10 km talvella kävelyä päivittäin työmatkana. Kesällä pyöräilyä n. 20 km päivä. Jumpalla käyn 2 kertaa viikossa. Ja kun multa otettiin koepalat, niin tuttavat sanoi ettei mulla voi olla syöpää kun liikun ja elän niin terveellisesti. Vaan niin se kuitenkin tuli. Mun tuttavapiiriin ei kuulu yhtään syöpään sairastunutta joka ei harrasta liikuntaa. Näitä syitähän syövän syntyyn me maallikot saamme aprikoida vaikka kuin, kun ei asiantuntijatkaan syytä tähän oo löytäneet. Mutta naisten rintasyöpä on levinnyt kuin kulovalkea, joten joku yhteinen tekijä kait tässä sairaudessa täytyy olla. Toivottavasti se pian selviäis.
yhdeksi syyksi tätä kaiket päivät rinnan edessä kököttävää näyttöruutua - vaikka "asiantuntijat" aina väitteeni tyrmäävätkin. Oma syöpälääkärini ei sen sijaan tyrmännyt...
- Anonyymi
tintti kirjoitti:
Siemenöljyjen ravinnoksi käyttäminen korreloi hyvin syöpien lisääntymisen kanssa liiallinen omega-6 rasvojen saaminen aiheuttaa solutason aineenvaihdunta häiriöitä. Mitokontriot ei osaa hyödyntää liiallisia linolihappoja energiaksi vaan ne jäävät elimistöön aiheuttaen tulehdusta, ylipainoa ym. kroonisia sairauksia esim. diabetestä ja syöpiä ym. sairauksia.
Tilastot osoittaa näiden ravintorasvojen käytön lisääntymisen ajallisen korrelaation lähes kaikkiin länsimaita vaivaaviin sairauksiin. Tutkimuksissa on havaittu, että ruokavaliolla muuten ei juurikaan merkitystä onko se ravinto eläinperäistä tai kasviperäistä rasva tai hiilihydraattipitoista alkuperäiskansojen keskuudessa tehdyillä tutkimuksilla heillä ei esiinny juuri mitään edellä mainituista sairauksista, koska eivät käytä länsimaisen elintarviketeollisuuden tuottamia elintarvikkeita.
Näitä sairauksia ei juurikaan ollut 1900 luvun alun tai ne oli hyvin harvinaisia, koska silloin ei siinä määrin käytetty näitä siemenöljyjä korkeintaan 1-2% energiantarpeesta saatiin näistä öljyistä suoraan kasveista syömällä. Nykyisin yli 30% energiantarpeesta tulee näistä ultraprosessoiduista öljyistä ja niitä lisätään lähes kaikkeen kaupassa myytäviin elintarvikkeisiin. Ohessa hyvä artikkeli näistä öljyistä.
https://ellinkeittio.fi/blogs/artikkelit/tappavan-haitalliset-kasvioljyt
Ihmisen elimistön rasvan kuuluu olla tyydyttynyttä rasvaa niin miksi se rasva olisi ihmiselle haitallista, kun se on aivan luonnollinen rasva elimistössä muutenkin.
- Juppi
Syöpään on paljon myötävaikuttavia asioita, joita kartamalla voi pienentää riskiä sairastua syöpään.
Täydellistä turvaa sitä vastaan tosin ei saa mitenkään.
Vaikka eläis kuinka terveellisesti, syöpään voi sairastua silti.
Mm radioaktiivinen säteily aiheuttaa syöpää. Eipä liikuntakaan takaa immuniteettiä sen suhteen. - tämä
...syöpä sitten johtuu http://tiinankotisivu.k-netti.nu/main/custom.asp?wid=7359&customID=17379.
Valitettavan moni syöpään sairastunut on terveen elämäntavan omaava liikuntaa harrastava ihminen.
Voit hankkia vähän lisätietoa näiltä sivuilta. http://www.cancer.fi/
Jos syövän syvin olemus sitten hieman alkaisi aueta. Suosittelen noin kuukauden intensiivistä tutustumista aiheeseen, ennenkuin palaat tänne viisastelemaan. Siellä selviää myös, että ei kaikki syövät johdu jostain pöpöistä, vaan tietyistä solumuutoksista jotka saattavat olla ympäristötekijöiden aikaansaamia sukupolvien takaa. pidät syövän syntymekanismia aivan liian yksinkertaisena.
Allekirjoitan, kyllä sen, että liikunta vähentää tiettyjen syöpälajien syntyä varsinkin ja juuri siksi, että siihen liittyy muutenkin terveet elämäntavat mm tupakoimattomuus.
Ja mitenkäs liikunnalla ehkäistään Mm. rintasyöpäriskiin vaikuttavan melatoniinin vaikutus johon vaikuttaa pimeään aikaan valvominen, esim yövuoroa tekevät sairaanhoitajat. Pitäiskö niiden kahvitauolla lähteä lenkille?
Entäs 3-vuotias leukemia potilas? Liian vähän liikuntaa? Vai ? - heh!
Saku Koivu ei sit harrastanut tarpeeksi liikuntaa...
- hela
Aivan typerää. Milläs sitten perustelet sen, että esim Saku Koivu sairastui syöpään? Taikka sen, että minä, urheilullinen aktiivisesti liikuntaa harrastava ja täysin raitis nuori sairastuin syöpään?
- Joku
Kaverilla oli alapäässä syöpä ja kaveri on kova liikkumaan, harrastaa mm. uintia ja kuntosalia. Kuitenkin sillä oli syöpä muutama vuosi sitten.
- buu
p****puhetta.
- Seulaset
Väitteesi ei todellakaan pidä paikkaansa.
Olen harrastanut liikuntaa koko ikäni niin paljon kuin olen vain ehtinyt. Päivittäin olen joko kävellyt tai juossut muutaman kilometrin. Lisäksi kesäisin olen pyöräillyt muutama tuhat kilometriä. Ennen rintasyöpäleikkausta kävin vielä kerran pari viikossa uimassakin.
Eipä vain auttanut, syöpä tuli siitä huolimatta.- Anonyymi
Syövän syntymistä voi estää myös hyvällä, kasvisvoittoisella ruoalla. Liika punainen liha ja suola pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syövän syntymistä voi estää myös hyvällä, kasvisvoittoisella ruoalla. Liika punainen liha ja suola pois.
ja alkoholi pois
Olen käynyt salilla 30 vuotta mutta ei se paljon painanut kun syöpä iski kimppuun pari vuotta sitten. Pidin vuoden tauon kun ei oikein mikään kiinnostanut. Eikä mennyt kauan kun mursin yhden selkänikaman. En muistanut että sytostaattihoidot heikentävät luustoa. Nyt syödään Panadolia ja ainakin yritetään tehdä jotain pienillä painoilla. Ja saa jutella ihmisten kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo312453- 701163
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja891154Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul431135- 44930
- 79924
Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?92874- 54861
Koirahyökkäys filpuntiellä.
Poliisi määräsi koiran lopetettavaksi välittömästi. Kerrankin selkärankaista toimintaa poliisilta. Toivottavasti hoituu90795Paavi on kuollut
Suuri humanisti ja kirkollinen johtaja, Paavi Fransiscus on kuollut 88 vuoden iässä. Katolinen maailma (suurin kristill115769