Shuntti

3+19

Onko täällä ketään jolla on shuntti päässä?! Mulla ollut jo 20v, lääkärit sanovat että ei se enää toimi (eikä tarttekkaan koska ongelma postettu kauan sitten), olen joskus kysellyt voisiko sen ottaa pois koska usein luultavasti missä shuntin pää, eli mahassa tosi kipeä siitä kohtaa pari päivää aina, ja tämä tapahtuu melkeen viikottain.
Lääkärit sanoneet että ei oteta pois jos pystyy elään sen kans, kuulemma iso homma ottaa se pois (ite luulen että rahasta taas kyse, sehän MAKSAA)
Nyt kuitenki jo pari kuukautta sitten olen huomannut että shuntti ei tunnu miltä pitäis/ennen tuntunut päässä, tuntuu kuin liitoskohdat jotenki olis löystyneet/irtoamassa...muilla samoja kokemuksia?!?

6

3383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiedä...

Ei taida kuule ap sellasia täällä olla...soita lääkärille!

• dvhdsbvjshbvj

Oletko kasvanut paljon pituutta sen laiton jälkeen, jospa letku on jäänyt lyhyeksi? Luulen että poisotto on terveydelle vaarallisempaa kuin pitää toimimatonta siellä missä onkin, itse en ainakaan turhan päiten alkaisi päätä sorkkimaan, eli ei ole periaatteessa raha-asia. Lapseni on menossa pidennykseen piakkoin.

• epätietoinen87

itselläni ollut suntti koko ikäni ja 5 vuotiaana viimeksi laitettu uusi eikä ole ennen sitä eikä sen jälkeen ollut mitään ongelmia tuntuu kun sellaista ei edes olisi

• jofa89

Mulla on ollut suntti viikon ikäisestä ja alussa oli vaikeaa löytää sopivaa. Nyt olen 24, edellisen kerran on vaihettu vuonna 2000 ja siitä alkaen ilman ongelmia. En osaa mainita haittapuolia itse shuntista. Kun se toimii, voin elää tavallista arkea ja jos heittää toimimasta niin tiedän mistä hakee apua.
        Ainoa ärsyttävä asia on se että aina kun erehdyn sanomaan tk:ssa että päätä särkee niin lääkäri passittaa pään CT-kuvaan. Joskaan sekään ei iso homma ole.

• oyks -89

morjens! mulla ollu shuntti vuodesta -89 (aivokasvain) leikkauksen takia!!? on ollu muuten huomaamaton? mut kun pääkopan kasvu vaihteli niin kireyttä on tuntunu ja pituus on onneksi riittäny!! kysyin myös et eikö vois poistaa!?? mut antavat olla jos ei onelmia ole!!?? kontrolli 3v välein niin voi aina keskustella lääkärin kans!!!? :) vointia ja jaksamista kohtalo tovereille! :)

• pikku aivo kasvain

olis mukavempi keskusella! jos näillä palstoilla!!! kunhan (jotkin oppisivat)!? etsiä oikean palstan kysellä NEUROLOGISIA!!!? oireita!!!! ja olis oikeesti kokemusia KIRURGISISTA!! toimen piteistä!!??? kun tänne kirjottelee??? moni vaan valittaa turhaan!!?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5776
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3791
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3323
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2758
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2222
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2167
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162