LYRICA ja painonnousu.

Eli siis viime tammikuun lopulla aloitettiin LYRICA (annos 100mg 100mg) ja sen jälkeen painoni on noussut jo 5 kiloa. Vaikka olen tehnyt kaikkeni ettei näin kävisi.
Siksi kysynkin: Onko muilla käynyt samoin, ja kuinka olette onnistuneet saamaan tulleet kilot pois.
813791
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Ei ole kokemusta tuosta, mutta kannattaa miettiä, mistä se paino on tullut ja mitä se on. Oletko syönyt enemmän? Syönyt eri ruokaa? Liikkunut vähemmän? (Jos olet ollut vaikka väsyneempi) Onko paino rasvaa vai nestettä? Jos paino on vaikka pelkkää nestettä, on se vain turvotusta eikä varsinaisesti lihomista. Joka tapauksessa tuota painoa ei kuitenkaan tyhjästä synny. Sitä kautta voi miettiä, miten siitä voi päästä eroon/estää lisäpainon tuleminen.

Äänestä

Syöminen on ollut samanlaista. Ennen tammikuun loppua paino oli tippumassa. Mutta sen jälkeen pikkuhiljaa on vain noussut. Liikuntakin on pysynyt samana. (En voi kauheasti liikkua, koska tasapaino on vähän huonontunut). Unirytmi on pysynyt samana eli nukkumaan viim. 22.30 ja herätys joka aamu klo 6.45.
Paitsi että tämän LYRICAn takia saatan nukahtaa kesken päivänkin sohvalle. Pahimmissa tapauksissa nukahtelen monta tuntiakin.

Äänestä

Minä syön vain 75 mg:aa (koska enemmästä tuli puhevaikeuksia) ja lihoin myös. Monilla lääkkeillä on ruokahalua lisäävä vaikutus, niin Lyricallakin, se itsessään ei nosta painoa. Siis tiukenna ruokavaliota ja liiku enemmän, muuta keinoa ei ole.

Äänestä

No viime viikolla kävimme lääkärillä ja sovimme LYRCAn tiputtamisesta ensin aamusta -25mg ja kuukauden päästä illasta. Minulla on oireena : sanat välii hukassa, lihasnytkäyksiä ja toi paino. Mut katotaan nyt kun vähennetään ja miehelläni alakaa kesäloma. Josko me yhdessä saisimme painoakin alas.

Äänestä

Voiko lyrica lihottaa vaikka vähentää ruokaa ja liukuu enempi

Äänestä

Minulla aiheutti aina jossain vaiheessa päivää suunnatonta nälkää ja syömistä. Harrastin liikuntaa kuitenkin, hiki, 5 krt viikossa, silti lihoi vatsa pinkeä, pömpötti, kasvoissa ja nilkoissa kunnon turvotusta. Minulla lisäsi ruokahalua ja nesteen kertymistä.

Äänestä

Ei lyrica ruokahalua lisää vaan suolistoon se vaikuttaa niin,,että paino nousee

Äänestä
  • Vaikuttaa suolistoon mielestäsi miten?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Jemali kirjoitti:

Eli siis viime tammikuun lopulla aloitettiin LYRICA (annos 100mg 100mg) ja sen jälkeen painoni on noussut jo 5 kiloa. Vaikka olen tehnyt kaikkeni ettei näin kävisi.
Siksi kysynkin: Onko muilla käynyt samoin, ja kuinka olette onnistuneet saamaan tulleet kilot pois.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu