S80 -98 2,9 kokemuksia

Suora kuutonen

Onko kellään kokemuksia kuutoskoneisesta 204hv S80:stä vm 98-99? Tarkoitus olisi hankkia kakkosauto. Aiemmat Volvon kutoset oli ilmeisesti aikamoisia ikiliikujia. Tässä S80:ssä kone poikittain kun vanhoissa 960:ssä oli pitkittäin. Jatkokehitelmä?? 960:n kone taisi aikanaan olla pomminvarma?

Mites automaatin kestävyys näissä? Vääntöä ei kuitenkaan ole dieselin lukemia joten pitäis kestää? Onko nämä 4 vai 5 vaihteisia automaattina? Kulus on sen mikä on eli tarpeeks..

Kiitos kokemuksista ja kommenteista!

3

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvoville

      Moi, en tunne s80 volvoa hyvin, mutta tiedän että tässä vuosimallissa on paljon lastentauteja ja tyyppivikaa. Jos kakkosauto saa olla takavetoinen niin suosittelen hankkimaan 960/ s90 vm. 98, saat luotettavan kakkosauton, jossa on tilaa ja tehoja, ja laatua!

      • Vanhaa laatua

        Minulla on tuommoinen, ollut jo vuodesta 2001 ja on edelleen. Tosin vm. 2000. Nyt ajettu reippaat 200 tkm. Luotettava laite. Toimii niin 35 asteen pakkasessa, lumipyrysä kuin myös 30 asteen helteellä. Akku vaan pitää pitää hyvässä kunnossa. On hiljainen auto, jossa on mukava kuunnella myös musiikkia. Eikä ruostu!
        Paikallispyörityksessä bensiiniä palaa, mutta maantieajossa pitemmillä matkoilla kohtuullisesti 8- 9 ltr, peräkärryn kanssa n. 10 ltr. Auton koko, vuosimalli ja mukavuus huomioiden ei paha lukema.

        Korjauksia tulee n. 180 tkm:n paikeilla, jolloin etuakseliston niveliä pitää uusia samoin moottorin tukien niveliä. Eivät ole pahan kalliita. Kaasuläppäkotelo on kulutusosa. Kestää 100-130 tkm. Vaihto maksaa 900 - 1000 e. Tuo keljutti aikanaan, mutta kun muuta pahaa ei ole esiintynyt nin olen lauhtunut. Muita kuluvia osia pitää vaihdella aivan kuin muissakin autoissa. Polttonestetoiminen alkuperäinen Ardic-varuste ei ole kovin luotettava. Tosin ei sitä välttämättä tarvitsekaan.
        Vaihteisto (automaatti) toimii hyvin, ei anna sivuääniä eikä siinä ole ollut mitään vikoja. Öljyt olen tosin Volvon ohjeista poiketen vaihdattanut n. 80 tkm:n välein

        Volvoni jatkaa edelleen taivaltaan, tosin 2. autonamme. Enkä luovu ainakaan niillä hinnoilla mitä näytään tarjottavan esim vaihdossa uudempaan Volvoon. Käyttöarvo on paljon korkeampi.

        Tässäpä kokemuksiani vajaan kymmenen vuoden ajalta.


    • 8+13

      Minulla alla juuri -99 vm. Hiljainen on ja penkit mitä mukavimmat. Kulutuskin putosi yllättävät kaksi litraa satasella, kun vaihdoin tulpat. Vanhoilla ilmeisesti ajettu vähän pidempään. Nyt tuli juuri 250 tkm täyteen ja juuri noita huoltoja joutuu tekemään, mitä ed. viestissä mainittu. Ajattelin vielä satkun pyöräyttää autolla, koska tosiaan käyttöarvo ihan eri luokkaa, mitä vaihdossa saisi (tai suorallakaan myynnillä). Ps. jossain vaiheessa olen kuullut, että sähkövempeleet voivat alkaa temppuilemaan. Minulta vaihdettu kaasuläppäkotelo x1. Näissä Volvoissa kuulemma ongelmana se, että tietokoneboxeja on useampia (ABS, CEM, REM yms.) ja kaikki ne "keskustelevat" keskenään. Ts. jos yhteen tulee vikaa, niin vaikuttaa muidenkin boxien toimintaan. Vian etsintä hankalaa ja etenkin kallista. Boxeja ei voi vaihtaa toisesta autosta toiseen nk. blug in periaatteella vaan vaatii aina koodauksen ja sitä ei voi oikein tehdä kuin merkkihuollossa ja hinta on sen mukainen. Jos kyseiseen merkkiin ja malliin päädyt, niin tarkistele ainakin onko sähköpuoli ok. Turvallisia kilometrejä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe