ESKO EERIKÄISEN KAVERI

Surullista nyyh

Kuka tää Eskon kaveri on joka ei saa tavata vauvaansa?? Surullista tosi surullista....

http://www.seiska.fi/julkkisblogit/eskonblogi/1306393130722/nama hetket pitaisi voida jakaa perheena/

Onko se isä joku Hunkseista? Kuka niistä? Entä äiti? Onko se jonkun Hunksin salarakas vai... kun ei anna isän tavata lastaan?

Kertokaa asiallisesti koska tää juttu kuullostaa niin surulliselta;(

PS Esko on ihana - ja TOSIMIES - kun tukee kaveriaan vaikeassa tilanteessa!!

44

3926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Plah

Eiköhän tämä ole se juttu, jossa kaveri hässi naimisissa olevaa naista, joka tuli raskaaksi. Lain mukaan lapsen isä on se, kenen kanssa nainen on naimisissa, kun lapsi syntyy. Ellei nainen sitten toisin ilmoita. Tässä tapauksessa lapsi on hyväksytty täysin naisen avioliittoon ja perheeseen kuuluvaksi.

Toisaalta asia on ikävä, mutta jospa tuo opettaisi edes jollekin sen, ettei toisten puolisoiden kanssa hässitä! Mitään oikeuksia ei tule syrjähyppymiehelle todellakaan automaattisesti.

Hei miehet, kai nyt saatte vapaitakin naisia? Sit ei tartte tällästä itkeä.

• Plah

Sitäpaitsi, mistä tämä kakkosmies tietää, etteikö tuo rouva ole maannut oman miehensäkin kanssa. Todennäköisesti ihan oikeesti onkin.

Paras olisi jättää perhe rauhaan ja perustaa oma perhe.

• kamalaa riistämistä

En ole ketjun aloittaja mut luin ton eskon blogin. Onko toi iska sit joku hunksi? Kuka se on niistä hunkseista? Onko siitä ollut juttuja lehdissä? Laittakaa linkkiä

• ei ole H

No ei ole Hunksi. Tästähän on ollut monesti juttua julkisuudessa, jo ennen Eskon kirjoitusta.

• tähkkk

Siis sairasta? Ai että se ukko paneskeli jotain naimisissa olevaa muijaa joka sitten tulikin paksuksi? Ja nyt itkee, en saa nähdä lastani! Anna nyt jo sen naisen olla, ei tosiaan sun kuulu mitään hässimislasta nähdä! Siis.. olen sanaton. Luulin oikeasti, että taustalla oli joku ihan normaali juttu!

• en oo aloittaja

Mikä tää juttu on jos siitä on ollut lehdissä!?Ite en ole lukenut yhtäkään juttua. Onko ne vanhemmat julkkiksia vai? Munkin mielestä sairasta jotenkin. Miks se nainen ei tehny kersaa oman ukkonsa kaa!

• Esko ja Vic.. ihania
      • ehohä

Eskon ja Victorian juttu on täysin eri asia, kuin tuo toinen, joka sekaantui toisten avioliittoon. Esko on Victorian isä, eikä sitä ole kukaan kyseenalaistanut tai epäillyt, etteikö Esko saisi lastaan nähdä. Ja uskon, että hyvä isä onkin.

Tuo toinen juttu Eskon kaverista on aivan erilainen. Jos laki ei olisi tuon perheen puolella, kuka tahansa äijä voisi alkaa väittämään hulluuuksissaan jonkun perheen lasta omakseen. Ihan sama, kuka sen perheen lapsen isä on, mutta syrjähyppy voisi ajatella nyt perhettä ja lapsen parasta ja jättää heidät rauhaan! Eiköhän se tyyppi ole jo tarpeeksi toisten asioita sotkenut.

Ihmettelen kyllä Eskoakin tuon tapauksen johdosta. Itse joutui avioliitossaan petetyksi, mutta nyt puolustaa toista avioliittoon sekaantujaa. Aika kaksinaismoralistista Eskolta!

• eviimme
        ehohä kirjoitti:

Eskon ja Victorian juttu on täysin eri asia, kuin tuo toinen, joka sekaantui toisten avioliittoon. Esko on Victorian isä, eikä sitä ole kukaan kyseenalaistanut tai epäillyt, etteikö Esko saisi lastaan nähdä. Ja uskon, että hyvä isä onkin.

Tuo toinen juttu Eskon kaverista on aivan erilainen. Jos laki ei olisi tuon perheen puolella, kuka tahansa äijä voisi alkaa väittämään hulluuuksissaan jonkun perheen lasta omakseen. Ihan sama, kuka sen perheen lapsen isä on, mutta syrjähyppy voisi ajatella nyt perhettä ja lapsen parasta ja jättää heidät rauhaan! Eiköhän se tyyppi ole jo tarpeeksi toisten asioita sotkenut.

Ihmettelen kyllä Eskoakin tuon tapauksen johdosta. Itse joutui avioliitossaan petetyksi, mutta nyt puolustaa toista avioliittoon sekaantujaa. Aika kaksinaismoralistista Eskolta!

Ei se mikään syrjähyppy ollut. Eroprosessi oli menossa.
        Mikael Jämsänen oli lapsen synnytyksessä mukana ja he asuivat yhdessä.

Kysyn myös , että jos vaimo tekee syrjähypyn avioliitossa ja tulee raskaaksi, onko se reilua, että aviomies luulee olevansa lapsen isä ?

Reilua olisi,että aina otettaisiin Dna ennenkuin isä vahvistettaisiin.
        minun ystäväni kuuli vuosi sitten että hänen isä ei ollutkaan hänen isä.
        Hän ei koskaan päässyt tutustumaan biologiseen isään, kun hän oli jo kuollut.
        Äiti ei ollut kertonut asiaa ...eli äiti tietää olevansa lapsen äiti mutta isä voi vaan luulla olevansa.

• Esko ja Vic..ihania
        ehohä kirjoitti:

Mitä sä eohä sähläät !! Väitänkö mä jotenkin tuossa kommentissani että Esko on toi isä joka ei saa nähdä lastaan??? Ota selvää ennen kuin alat sählätä ja sekoilla idiootti!!!

Se että Esko ottaa kantaa asiaan , kertoo hänen kyvystään ymmärtää toista ihmistä tilanteessa jossa sillä kaverilla on vaikeaa!! Joten ihmettele ihan kaikessa rauhassa vaan hulluuksissasi sitäkin ihmettä kun toinen tuntee empatiaa kaveriaan kohtaan ja haluaa tukea häntä!!

Lapsen parasta on se jos sillä sattuu olemaan kaksi biologista vanhempaa jotka molemmat rakastavat sitä ja haluaa pitää siitä lapsesta huolta. Tässä tapauksessa lapselta on riistetty isä ja isältä lapsi. Ei se ole lainkaan 2:naismoralistista kun Esko tukee kaveriaan. Sulla ei ilmeisesti ole kavereitakaan joten eipä ihme että et mitään ymmärrä tuostakaan tilanteesta. Toisten asioiden sotkemisesta en sinuna puhuisi halaistua sanaa...

En haluaisi mainostaa mutta en voi olla kommentoimatta tässä tuota uusimman ILONA-lehden juttua! Siinähän se oli koko julmuudessaan sen isän näkökulmasta!! Jase oli tosi surullinen tarina! Tsemppiä Mikaelille!! Asioilla on tapana järjestyä vaikka se joskus vie aikaa:)

• ehohä
        Esko ja Vic..ihania kirjoitti:

Mitä sä eohä sähläät !! Väitänkö mä jotenkin tuossa kommentissani että Esko on toi isä joka ei saa nähdä lastaan??? Ota selvää ennen kuin alat sählätä ja sekoilla idiootti!!!

Se että Esko ottaa kantaa asiaan , kertoo hänen kyvystään ymmärtää toista ihmistä tilanteessa jossa sillä kaverilla on vaikeaa!! Joten ihmettele ihan kaikessa rauhassa vaan hulluuksissasi sitäkin ihmettä kun toinen tuntee empatiaa kaveriaan kohtaan ja haluaa tukea häntä!!

Lapsen parasta on se jos sillä sattuu olemaan kaksi biologista vanhempaa jotka molemmat rakastavat sitä ja haluaa pitää siitä lapsesta huolta. Tässä tapauksessa lapselta on riistetty isä ja isältä lapsi. Ei se ole lainkaan 2:naismoralistista kun Esko tukee kaveriaan. Sulla ei ilmeisesti ole kavereitakaan joten eipä ihme että et mitään ymmärrä tuostakaan tilanteesta. Toisten asioiden sotkemisesta en sinuna puhuisi halaistua sanaa...

En haluaisi mainostaa mutta en voi olla kommentoimatta tässä tuota uusimman ILONA-lehden juttua! Siinähän se oli koko julmuudessaan sen isän näkökulmasta!! Jase oli tosi surullinen tarina! Tsemppiä Mikaelille!! Asioilla on tapana järjestyä vaikka se joskus vie aikaa:)

Ensinnäkin, voisitko kirjoittaa kantasi ilman nimityksiä "idiootti" yms...

Näkökantani ja kommentointini tuossa asiassa on aika mustavalkoinen, koska en ole perehtynyt tähän kyseiseen tapaukseen. Kaikkiin juoruihin vain ei aikana riitä. Nyt kun olen lukenut viestiketjuja, huomaan, että asia on monimutkainen, jos tämä syrjähyppymies on ollut mukana jopa synnytyksessäkin.

Silti yleisesti ottaen minusta on typeryyttä kenenkään aloittaa suhdetta siinä vaiheessa, kun avioeroprosessi on vasta käynnissä. Kyseessä on silloin vasta avioeron hakeminen. Moni peruu ja vielä useampi antaa erohaskemuksen raueta.

Pointtini olikin lähinnä se, että ihmiset liian nopeasti syöksyvät suhteisiin, vaikka entisiä asioita ei ole saatettu loppuun. Tämä on aika ääritapaus, mutta tiedän ihmisiä, ns. kolmansia osapuolia jotka ovat alkaneet suhteeseen henkilön kanssa, jolla eroprosessi vasta vireillä. Tälläiset kolmannet osapuolet joutuvat usein pettymään, koska aviopari harkinta-ajalla päätyykin takaisin yhteen.

Avioliitolla on tarkoituksensa, mutta tänä päivänä monet eivät todellakaan mieti sitä... Tarkoitukseni oli herättää ihmisiä ajattelemaan, että harkinta-ajat ja välivaijeet kannattaisi kaikkien tapauksessa katsoa loppupisteeseen saakka. Tulokset ovat usein kaikkien kannalta parempia.

• Anonyymi
        ehohä kirjoitti:

Juurikin tätä, Esko ei ymmärrä, asialla on aina kaksi puolta, mutta ei Eskon ajatus riitä niin pitkälle.

• Anna mun nauraa.....

Kuules tollo (=ehohä): Eiköhän siihenkiin tangoon ole tarvittu kahta!! Ei se tyyppi ittekseen ole saanut sitä mukulaa aikaan! Et sä tiä kans yhtikäs mitään mistään. Et edes sitä miten lapsia tehdään!!

• ehohä

Kyllä, myös nainen on rikkonut omaa avioliittoaan syrjähypyllä. Mutta, kuka meistä tietää, onko lapsen isä naisen aviomies vai tämä syrjähyppy? Lain mukaan se ainakin on aviopuoliso, ehkä myös biologisestikin.

Että sillee niitä lapsia tehdään, jopa aviomiehenkin kanssa.!

• Whatever...

No totta helvetissä se on faktaa jos Hymyssä niin sanotaan... XD

• feministi.

Eikös tämä lapsen äiti ole Mona Caritan tytär? Käsitin jutun näin, että nainen on ollut eroamassa tai sanonut eroavansa aviomiehestään tuolle lapsensa isälle. Kun nainen oli tullut raskaaksi, olikin palannut aviomiehensä kainaloon. Ilmeisesti aviomies ei ole siis voinut saada itse lapsia ja tuon Eskon kaveri huijattiin "siementäjäksi". Mies on entinen jääkiekkoilija ja täällä Suomi24:ssä on keskusteluja tapahtuneesta. Minusta hyvin surullinen tapaus ja kertoo siitä, kuinka vähän miehillä on tässä yhteiskunnassa oikeuksia isänä.. :/

• feministi.

Aaa, joku oli ehtinyt jo linkata. :)

• eviimme

Keskiviikkona ilmestyi Iltalehden Ilona, missä kerrotaan 4 sivua tätä Mikael Jämsäsen lapsi asiaa. Kannattaa ostaa ja lukea!!siinä selviää koko traaginen tarina. Isoisällä on iso rooli asiassa. Lapsi asuu heidän kanssa. Isyystestiä ei anneta tehdä vaikka isoisä tietää lapsen olevan Mikaelin. Isoäiti on aikoinaan tunnettu laulaja-näyttelijä. Isoisä taitaa päättää asiat koko perheen puolesta. Mikael on tästä asiasta johtuen perustanut Lasten Oikeuksien Tuki ry. Hienot kotisivut olemassa. Kannattaa tukea hienoa yhdistystä. Mikael Jämsänen on entinen Bluesin pelaaja. Tytär on nyt 2 vuotta ja asuu Munkkiniemessä äidin ja isovanhempien kanssa. Tunnen molemmat osapuolet ja voin vain kommentoida, että Mikael kokee valtavaa vääryyttä. Jotta lakia saataisiin muuttumaan biologisen isän kannalta oikeudenmukaiseksi, on tärkeää saada julkista keskustelua aiheesta. Mikael on tässä uhri ,joka raukkamaisesti on syrjäytetty isän oikeuksista.

• 2ja4 v tyttöjen äiti

Kauheeta!! Aika tunnekylmä nainen on kyseessä joka tekee lapselleen noin raukkamaisen tempun! Ansaitseeko sellainen nainen olla äiti huh huh!! No joo nainen sahaa oksaa jolla istuu!! Siinä vaiheessa kun lapsi alkaa asioita ymmärtää, hän saa selville sen että isä yritti kaikkensa. Toivottovasti lapsi ja isä saavat tavata ja tututustua toisinsa ennen pitkää. Se olisi kaikille paras vaihtoehto. Myös sille äidille koska kukaan ei voi mitata sitä katkeruuden määrää mitä se lapsi tulee tuntemaan äitiään kohtaan jos hän jatkossakin estää lastaan tutustumasta isäänsä joka häntä rakastaa. Kauhean surullinen juttu. En ole aikaisemmin lukenut mistään tätä mut nyt luin Eskon blogista. Ja lapsikin on jo sentään yli 2 vuotias!! Riistämistä on jatkunut jo aivan liian pitkään joten minunkin mielestäni on tärkeää että keskustelu jatkuu aiheesta !!

• PV-84

Mut toi kämppä missä lapsen isovanhemmat ovat asuneet (tai ainakin se vaari), on nyt myynnissä. On ollut jo jonkin aikaa. Satun tietämään tuon myynnissä olon sitä kautta koska olen etsinyt perheelleni isompaa kotia jo jonkin aikaa.

• Kysyn vaan

Et suinkaa sä aktivikommentoija "ehohä" ole se sama tyyppi joka herjasi eräässä asiaanliittyvässä ketjussa yötäpäivää aiheeseen liittyvän lapsen isää?? Noi jatkuvat kannanottosi ja asiaan puuttumiset vihjaa vahvasti siihen edelliseen tähän aiheeseen liittyvään ketjun. Piilottelit niitä herjaviestejäsi muihinkin ketjuihin. Lopulta lukijat saivat tarpeekseen ja monet ilmoitteli susta modelle. Keksi jotain tekemistä tai hobbya aikasi kuluksi niin ei tarvi täällä hernettää kun mistään et kuitenkaan mitään tiedä!! Lääkitystäkin voisit tuunata tehokkaanpaan suuntaan.

• ehohä

Anteeksi nyt vain, mutta olen vasta nyt tutustunut kyseiseen tapaukseen. Tyylini ei muutenkaan ole herjata ihmisiä. Nyt meni arvauksesi ihan pieleen. Ja se ihminen, joka tuohon on syyllistynyt, naureskelee nyt varmaan jossain, kun syytät minua toisen tekosista.

En ymmärrä muutenkaan asiattomia kommentteja. Tuollaiset "lääkitys-jutut" ja muut nimittelyt eivät mielestäni kuulu asialliseen keskusteluun!

• Kolmen muksun isä
        ehohä kirjoitti:

Anteeksi nyt vain, mutta olen vasta nyt tutustunut kyseiseen tapaukseen. Tyylini ei muutenkaan ole herjata ihmisiä. Nyt meni arvauksesi ihan pieleen. Ja se ihminen, joka tuohon on syyllistynyt, naureskelee nyt varmaan jossain, kun syytät minua toisen tekosista.

En ymmärrä muutenkaan asiattomia kommentteja. Tuollaiset "lääkitys-jutut" ja muut nimittelyt eivät mielestäni kuulu asialliseen keskusteluun!

Aikaisemmin en ole k-palstoille kirjoitellut mutta nyt on melkeinpä pakko koska nyt joku alitti hyvän maun riman niin että oksat pois! Jotain suhteellisuuden tajua peräänkuuluttaisin nimimerkiltä "ehohä". Siis asiaan...

Nim. "ehohä":lle:: Vai ei kuulu tyyliisi herjata? Sä se varsinainen kaksinaismoralisti oot ! Arvostelet muita ja niiden kommentteja ja itse syyllistyt samaan. Etkö muista mitä kirjoitit.... Virkistetään sitten hieman olematonta muistiasi "....kuka tahansa äijä voisi alkaa väittämään hulluuuksissaan jonkun perheen lasta omakseen...." Tuohan on suora viite siihen vääryttä kärsineeseen isään. Pistää nimittäin niin silmään toi käyttämäsi sana "hulluuksissaan" - ! Samoin huomiota herättää se, kun syytät sitä isää "toisten asioiden sotkemisesta"! Äläpäs alkaa syyttelemään ketään asioista mistä sulla ei ole mitään hajua!

Edellisiin viitaten... Asiallisesta keskustelusta sun ei kannata ojennnella yhtään ketään! Opettele ensin itse asiallisen keskustelun alkeet!

Ja vielä... Mua on aina säälittänyt nettikyttääjät jotka kyttäävät netissä muiden kirjoituksia aamusta iltaan ja illasta aamuun ja ovat heti valmiina kommentoimaan jos joku vähäänkään "ns astuu varpaille". Se kertoo siitä että ihmisellä ei ole mitään muuta sisältöä elämässä eikä työkaluja asialliseen keskusteluun ja kommunikointiin muiden kanssa koska heti pitää ottaa nokkaan kun joku vähän ojentaa!!

Noi muut kommentit ovatkin sitten asialuokkaa! Harmi kun joukkon mahtuu aina joku nettihäirikkö.

Kyllä tää lapsicase vaan nyt on niin julma case sitä isää kohtaan että toivottavsti siitä puhutaan jatkossakin!

Vaimoni osti sen uusimman Ilonan josta luimme tämän jutun ja oli kyllä ainakin vaimolla tippa linssissä ja melkein oli minullakin.

• ehohä
        Kolmen muksun isä kirjoitti:

Aikaisemmin en ole k-palstoille kirjoitellut mutta nyt on melkeinpä pakko koska nyt joku alitti hyvän maun riman niin että oksat pois! Jotain suhteellisuuden tajua peräänkuuluttaisin nimimerkiltä "ehohä". Siis asiaan...

Nim. "ehohä":lle:: Vai ei kuulu tyyliisi herjata? Sä se varsinainen kaksinaismoralisti oot ! Arvostelet muita ja niiden kommentteja ja itse syyllistyt samaan. Etkö muista mitä kirjoitit.... Virkistetään sitten hieman olematonta muistiasi "....kuka tahansa äijä voisi alkaa väittämään hulluuuksissaan jonkun perheen lasta omakseen...." Tuohan on suora viite siihen vääryttä kärsineeseen isään. Pistää nimittäin niin silmään toi käyttämäsi sana "hulluuksissaan" - ! Samoin huomiota herättää se, kun syytät sitä isää "toisten asioiden sotkemisesta"! Äläpäs alkaa syyttelemään ketään asioista mistä sulla ei ole mitään hajua!

Edellisiin viitaten... Asiallisesta keskustelusta sun ei kannata ojennnella yhtään ketään! Opettele ensin itse asiallisen keskustelun alkeet!

Ja vielä... Mua on aina säälittänyt nettikyttääjät jotka kyttäävät netissä muiden kirjoituksia aamusta iltaan ja illasta aamuun ja ovat heti valmiina kommentoimaan jos joku vähäänkään "ns astuu varpaille". Se kertoo siitä että ihmisellä ei ole mitään muuta sisältöä elämässä eikä työkaluja asialliseen keskusteluun ja kommunikointiin muiden kanssa koska heti pitää ottaa nokkaan kun joku vähän ojentaa!!

Noi muut kommentit ovatkin sitten asialuokkaa! Harmi kun joukkon mahtuu aina joku nettihäirikkö.

Kyllä tää lapsicase vaan nyt on niin julma case sitä isää kohtaan että toivottavsti siitä puhutaan jatkossakin!

Vaimoni osti sen uusimman Ilonan josta luimme tämän jutun ja oli kyllä ainakin vaimolla tippa linssissä ja melkein oli minullakin.

Jos luit tämän viestiketjun, niin varmaan luit myös kommenttini, jonka kirjoitin eilen klo 13.17. Kirjoitin siinä selvästi, että uutta nyt kun olen lukenut näitä ketjuja tiedän kyseisestä asiasta enemmän ja näen asiaa vähemmän mustavalkoisesti.

Siitä en aio ottaa minkäänlaista vastuuta, mitä joku jossain ketjussa on aiemmin herjannut, koska en ole se henkilö, joka sellaista olisi tehnyt. Ja siinä asiassa puolustauduin, koska vastatkoon se ihminen itse kirjoituksistaan itse, joka ne on tehnyt.

En tarkoittanut myöskään kyseistä isää sanoessani, että joku hulluuksissaan väittää itseään jonkun perheen lapsen isäksi. Tarkoitin, että sellaisia ihmisiä on ja siksi laki on avioliiton ja perheen puolella.

Mutta, vielä kerran, nyt kun olen lukenut enemmän näitä ketjuja ja tutustunut kyseiseen tapaukseen myös minä ihmettelen tuon lapsen äidin toimintaa. Olin aiemmin saanut käsityksen, että lapsen äiti elää aviomiehensä kanssa nykyään normaalia perhe-elämää. Toki ihmettelen luettuani näitä juttuja, että miksi tuo äiti ja lapsi asuvatkin lapsen isovanhempien kanssa jne...

Mutta, tätä tämä keskustelu on. Joskus tietää vähemmän ja kun saa enemmän tietoa asiasta näkemys voi muuttua.

Tarkoitin myös sitä, etten herjaa kanssani eri mieltä olevia kommentoijia esim. "lääkitysjutuilla" tms.

Kommentointini meni kyllä asian ohi, koska aloin kirjoittaa yleisesti tuosta avioliittolaista, koska se ei kuulu tälle palstalle. Tuollahan on laki- yms. palstoja, jossa noita asioita voi pohtia.

Mutta, elämä on oppimista. Myös minulle.

• eviimme
        Kolmen muksun isä kirjoitti:

Olen lukenut myös moneen kertaan Mikaelin julkaiseman ja tyttärelleen lähettämän 2-vuotis syntymäpäiväkirjeen. Löytyy varmaankin tammi-helmikuun arlenekotala .com blogista. Siinä kyllä hiljenee....miettii mitä Mikaelista on tuntunut jäädä ulkopuolelle siitäkin juhlasta. Henkinen kesto joutuu äärirajoille. Isä joka rakastaa tytärtään ja epäreilulla tavalla ei saa osallistua lapsen kasvatukseen....siis tukekaa Mikaelia. Hän on uskomaton peräänantamaton isä....oikealla asialla!!!voin vain toivoa hänelle jaksamista...

• JKOI
      • eviimme

Kertooko se ehkä jotain, että lasta hoitaa isoisä.......ja isoäiti......äiti asuu heidän kanssaan ja samoin siis 2v. lapsi....
        Kyllä siinä perheessä isoisä määrää kaiken. Hyvin suljettu piiri...

Esko Eerikäinen tekee hienosti, kun julkisuudessa tukee Mikaelia. Samoin Arleene Kotala nyk. Frisk omissa blogeissaan on kirjoittanut paljon Mikaelin asioista julkisesti. (arlenekotala.com)
        Toivon, että Mikaelin tapauksesta keskustellaan mahdollisimman monilla foorumeilla. Mikaelin tuskaa voi vain arvailla, kuten hän ILONAN artikkelissa sanoi, että lääkäri kirjoitti hänelle sairaslomaa syyksi traumaattinen lapsenmenetys....!!!
        "Tämä painajainen ei tunnut loppuvan. On kuin tyttäreni olisi kuollut. Minulta vietiin täysin laillisesti lapsi ja vanhemmiltani lapsenlapsi. Silti yritän pysytellä postiivisena ja peittää tuskani. "
        "Vanhempani, ystäväni, musiikki ja urheilu ovat auttaneet jaksamaan. Olen itkenyt lukemattomat kerrat lenkillä tai salilla. "
        "Ellen saa lapselleni ja itselleni oikeutta haluan taistelullani osoittaa hänelle, että hänellä oli isä, jota hänen ei annettu tuntea."
        Tässä muutamia otteita Ilonasta, joka ilmestyi keskiviikkona.......
        Kyllä pistää miettimään ......

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        eviimme kirjoitti:

Kertooko se ehkä jotain, että lasta hoitaa isoisä.......ja isoäiti......äiti asuu heidän kanssaan ja samoin siis 2v. lapsi....

Esko Eerikäinen tekee hienosti, kun julkisuudessa tukee Mikaelia. Samoin Arleene Kotala nyk. Frisk omissa blogeissaan on kirjoittanut paljon Mikaelin asioista julkisesti. (arlenekotala.com)
        Toivon, että Mikaelin tapauksesta keskustellaan mahdollisimman monilla foorumeilla. Mikaelin tuskaa voi vain arvailla, kuten hän ILONAN artikkelissa sanoi, että lääkäri kirjoitti hänelle sairaslomaa syyksi traumaattinen lapsenmenetys....!!!
        "Tämä painajainen ei tunnut loppuvan. On kuin tyttäreni olisi kuollut. Minulta vietiin täysin laillisesti lapsi ja vanhemmiltani lapsenlapsi. Silti yritän pysytellä postiivisena ja peittää tuskani. "
        "Vanhempani, ystäväni, musiikki ja urheilu ovat auttaneet jaksamaan. Olen itkenyt lukemattomat kerrat lenkillä tai salilla. "
        "Ellen saa lapselleni ja itselleni oikeutta haluan taistelullani osoittaa hänelle, että hänellä oli isä, jota hänen ei annettu tuntea."

NO voi JUMALAUTA!!! Täällä on hei ihmisiä,joilta on OIKEASTI kuollut lapsia!!! Vitun urpot...

• kauheaa..
        eviimme kirjoitti:

Voimia Mikael sinulle ja vanhemmillesi,

en ikinä olisi uskkonut MC suvusta , että he ovat noin julmia, etttä eivät selvitä isyyttä ja anna sinun tavata tytärtäsi.

MC äidillä ja minulla on samat sukujuuret.. kaukana Sodankylän Kieringissä.

• Julmaaaaaa

Mä luin jostain PAS-vanhemmasta:

" PAS (Parental Alienation Syndrome eli oireyhtymä, jossa perusteettta vanhempi pyrkii toisen vanhemman vieraannuttamiseen eri keinoin) diagnosoitava ja otettava oikeusistuimissa yhdeksi perusteeksi huoltajuuspäätöstä tehdessä. PAS-vanhempi ei voi olla huoltaja koska ei pysty ajattelemaan lapsen etua...."

• Asiaa seurannutH:ki

Kummallinen kuvio kieltämättä. Nainen asustaa lapsensa kanssa vanhempiensa nurkissa. Aviomies (tai exsämikälie)asustaa ulkomailla. Lapsen isä on eristetty lapsen elämästä ja mummo on lapsen "oheishuoltaja". Miksi sillä lapsella joku oheishuoltajakin pitää olla? Koskaan en ole törmännyt missään tuohon termiin"oheishuoltaja" Entä miehen malli sille pikkutytölle tulevaisuutta varten joka on aikanaan pohja sille kun aikuistuva nainen etsii aviomiestä? Antaako se vaari sen??? Rakastava ja välittävä isä on se paras miehenmalli! Ymmärrän toki senkin että kuvio on varmaan raskas ihan kaikille osapuolille mutta ehdottomasti eniten olen kyllä sen biologisen isän puolella!

• eviimme

Voisiko olla niin että varakas isoisä elättää tyttären ja tyttärenttttären elämisen...siihen liittyy se että isoisällä on valta sanoa miten kaikessa toimitaan. Ehkä tytär tietää että vastustaminen ei ole mahdollista. Ilman rahaa ja työtä on vaikea lähteä maailmalle. Haluaako isoisä kuvitellen olevansa isä myös 2v tytölle?
        Jos tytär olisi yksin keskustelemassa ammatti-ihmisten kanssa ja sopimassa tyttärensä asioista, olisi Mikael jo biologinen isä virallisestikin. ...ja varmasti.
        Mutta tätä mahdollisuutta ei siinä perheessä anneta. Perhe noudattaa mitä isoisä käskee ja pitää oikeutenaan!!!kuinka moraalitonta se onkaan, sillä ei ole mitään väliä.....
        Se juuri se kaikkein surullisin asia on. Ei edes isoisän parhaat kaverit saa puhuttua järkeä isoisälle. Hän pitää tilannetta täysin oikeutettuna...

Mitä Mikael voi tehdä???
        Mikael tarvitsee tukea monelta taholta.
        Hänen vastustajalta ei rahat lopu!!!

• hjdsksd

Mä uskon että nimim. "elohä" ei ole se jämsästä herjaava nettihäirikkö koska rehellisesti myönsi tietämättömyytensä ja otti opikseen kun joku vähän ojensi .

Mutta toi nimim. tähkkk ja plah (vaihtoi nimimerkkiä) on yks ja sama tyyppi ja tämä josta seur. linkissä

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9518279

Voi vi..u kun sen känsäkouran pitääkin olla sekaantumassa taas tähänkin ketjuun noilla asiattomuuksillaan! Mutta mitäpä muutakaan verbaalisesti lahjaton ahdistunut, työtön yksinelävä reppana osaisi tehdä kuin herjata muita näillä keskustelupalstoilla. Samaa asiaa se kierrättää eri keskustelupalstoilla .

Mikael saa myös multa täyden tuen ajamalleen asialle koska se lapsi ansaitsee isänsä rakkauden ja huolenpidon!

• Vaikeuksien kautta v

Ei se isoisä mikään miljonääri ole oikeastaan kaukana miljonääristä mutta sen verran se on .......... ??? että varmaan vastustaa viimeiseen asti. Toivon silti että Mikael vetää lopulta voiton kotiin ja saa lapsensa omaksi ja myös lapsi saa isänsä lähelleen. Sen he molemmat ovat ansainneet.

Ps Hesassa on liikkunut kaikenlaisia huhuja jo -80-luvulta asti. Mikael ei silloin onneksi ollut vielä lähelläkään sitä isoisää.

Myötätuntoni on täysin MiKaelin puolella. Ja vähän myös sen lapsen isoäidin ja äidinkin puolella.

• Exfani

Onko isoäiti eli Monacarita se laulaja joka oli tunnettu lahjakkuudestaan ja jota TKK johtaja Jouko Turkka ylisti lehdissä ja joka pääsi teatterikorkeakouluun ekalla yrittämisellään (joka oli harvainaista) mutta joka kuitenkin luopui sekä näyttelijän että laulajan urastaan ja myös haaveilemastaan urasta kirjailijana ja haaveistaan tehdä musiikkia muillekin? Luin pikkupoikana kaiken mahdollisen tuosta naisesta. Ja nyt "törmään" täällä häneen tälläisen jutun yhteydessä!! Surullista;(

• itku ei auta

Avioton lapsi eli äpärä on uhri,eivät vastuuttomasti toimineet aikuiset.Nykyään uusavuttomat ja vastuuttomat ihmiset käyttäytyvät pinnallisesti ja itsekkäästi ja samaan kuvioon kuuluu jälkeenpäin itkeminen ,parku ja syytteleminen kun kaikki ei mennytkään kuin elokuvissa. tilanne on naurattava kaikkien muiden osapuolien kannalta paitsi ainoan uhrin,lapsen.Moraalittomuudella hintansa.

• sikaniska1

Paska tilanne, mulle kävi samoin, exä teki kaikkensa, jotte, en saisi tavata poikaani, 2 vuotta taistelin oikeudessa ja tulos, valvotut tapaamiset aluksi, koska poika ei ollut tavannut minua pitkään aikaan, kun en ollut läsnä. No miten vitussa olisin voinut olla kun seuraavaksi tuli aina poliisi. ja exä muutti hämeenlinnaan, minulle ei kerrottu mitään, eika kukaan, renttu mukamas, kun olin. Olipahan Äidillä kosto, kaiken tämän kärsijänä on loppupelissä tuo lapsi, jonka äitinsä teki isättömäksi, vain kostaakseen, oman mielipahansa.

Nyt poika 12 vuotta, eikä nähnyt isäänsä 10 vuoteen, varmaan alkaa kohta miettimään, kuka, missä tuo isä mahtaa olla.....taitaa siinä olla äidillä selittämistä, kun poika huomaa, että toi faijahan on kunnon stara ja kaikenlisäksi, elämässä hyvin pärjännyt.........Herää vain kysymys, mahdanko suostua tapaamaan enään??

• just just

"Herää vain kysymys, mahdanko suostua tapaamaan enään???"

Selitti kaiken sinusta. Tuolla asenteella pitkität koko juttua ja itse sitten vyörytät omat angstisi lapsesi niskaan. Jos lapsi haluaa tavata, vaikka sitten 10 vuoden päästä, niin kai sen nyt hänelle soisit? Järkyttävää, jos oman egosi takia et voisi tavata.

Terveisin isättömän lapsen äiti - isä jätti perheensä ihan itse, muutti ulkomaille ja jätti meidät täysin kaksin. Saan joskus 10 vuoden päästä selitellä lapselle isän valintaa, ja järkyttyisin, jos isä ei edes silloin haluaisi tavata, vaikka lapsi niin haluaisikin.

• Paljon voimia

Toi on todella väärin lapsen isää kohtaa. Toivottavasti Mikael voittaa taistelunsa ja saa tavata lastaan.

Lapsen isoisä voisi mennä itseensä sekä lääkäriin hankkimaan vahvemmat lääkkeet. Hän tekee hallaa kaikille ihmisille ympärilleen. Kuolis pois tuommoinen kusipää.

• Surullista nyyh

Voi että tää olikin näin surullinen juttu! Ei uskoisi että tällästä tapahtuu Suomessa!!

Mä ostin sen Ilonan josta tutustuin tähän juttuun. Aivan itku pääsi kun luin netistä isän syntymäpäiväkirjeen sille "Emmalle?"

Mä en usko että sen lapsen äiti vihaa pientä lastaan niin paljon ettei anna sen lapsensa olla tekemisissä sen oikean isän kanssa. Jutun takana on kummallista vallankäyttöä joka on mennyt jo liian pitkälle ja jonka johdosta he kaikki tarvitsevat jonkinlaista ammattiapua? Toivottavasti tää juttu selviää niin että sen lapsen biologinen isä ja äiti saavat keskittyä lapsen kasvattamiseen ja ne muut voi seurata sitä korkeintaan sivusta ja olla sieltä läsnä.

Isälle voimahaleja ja myös sille äidille!!

• itseköstä

Olen samaa mieltä, että on raukkamaista kieltää lapseltaan oikea isä.

jos itse olisin pitänyt ihan jotain kadunmiestä isänäni, ja oikea isäni jäisi tapaamatta ja tutustumatta, niin kyllä jättäsin tuollaisen äidinkin ..

Eikö edes mummo tajua mitä he tekevät toiselle mummolle ja papalle, tädeille ja sedille ym serkuille. Siis niile ainoille oikeille sukulasille, joilla on oikeus tavata lasta, erityisesti mummo ja pappa..

itsekkäitä ihmisiä, vai onko taas se veronkantokyky takana.

• huh huh.. ..

KYllä on kylmiä ihmiisä.I

• Anonyymi

Mikael Jämäsen yhdistys teki konkat.... Demarina Mikael ei joutunut maksaan mitään. Tiedoksi että lapsen äiti on miljoona periätär. Nyt tiedä Mikael in kiinnostuksen syyt. Maltalta ei lapsi uutisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe