Kuvanne voi olla lehdessä , lupaa kuvaamiseen ei tarvita.

petetty nainen

Katsokaa kuka on kainalossanne.

17

206

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö aina ole ollut lupa julkisilla paikoilla kuvaamiseen? Toisekseen ihan oikein pettäjille jos jäävät kiinni jonkun kuvan perusteella.

• unikko _ verhokappa

Pahalta tuntuu jos lehdessä on kuva sinusta ja naisystävästi keskellä Turkua ,vaikka sinun piti olla automessuilla Helsingissä ja vielä työtehtävissä.

• lottopottihan se

Siinäpä onkin hieno tapa kertoa kotona, seurustelustaan toisen naisen kanssa.
      Asia selviää kerralla, ilman vaikeita koukeroita ja turhia kakisteluja, kun haluaa kertoa "entiselle" uudesta suhteesta.
      Asia tulee kerrasta selväksi koko suvulle, ilman turhia kommervenkkejä.

• Myös webbikameroita kannattaa varoa - ainakin silloin jos on ns. luvattomilla reissuilla.

Tai sitten mennä tarkoituksella poseeraamaan kameran eteen - jos haluaa tietoa sillä lailla levittää. Meitä kun on moneksi.

• Matti mut ei laulaja

Huomasin,että kännykässäni on videointimahdollisuus.
      Naapuri ottaa pihalla aurinkoa. aika vähissä.............

• v-.,...-..

Pane huntu purka päähän.

• Puhut kai

tuosta "Gaddafi määräsi itse joukkoraiskauksista" On se aika poika. ;)

Mietinkin pistikö hän ne 5 000 nais-sotilasta tuohon tehtävään, kuten tiedotusvälineet on meitä informoineet.

• Luulenpa että laittoi naisiakin, onpahan sitten millä seisottaa, kun voipi kivittää ne kuoliaaksi.
        Olenpa päässyt lehtiinkin.
        Kiitos H.

• Ei närkästytä

No minusta on ollut lehdissä kuvia ja usein. Ei ole ollut salaista kainalossa, mutta väkijoukossa välillä olen ollut, kuten myös yksinkin lehtikuvassa usein. Joskus luvan perään, mutta yhtä usein luvatta. Mutta ei tuo minua yhtään närkästytä. Ei ole ollut sellaisia salalaisia retkiä, joista maailma kääntyisi alaspäin.

• Roistoko?

Missä lehdessä? Jossain pikkupaikallislehdessä vai? Jos isommassa niin mitä kuvaamista sussa on?:))

• Ei närkästytä
        Roistoko? kirjoitti:

Missä lehdessä? Jossain pikkupaikallislehdessä vai? Jos isommassa niin mitä kuvaamista sussa on?:))

Hesarista alkaen. Miä oon niin komia.

• bibimbap

Eikö sitä pitäisi pikemminkin olla hiukan varovainen itse, miten esiintyy julkisella paikalla?
      Varsinkin jos joku häilyy kameran kanssa siinä lähistöllä.

• Kameran on

tänään melkein jokainen jolla on tasku,..

• Kolmekin
        Kameran on kirjoitti:

tänään melkein jokainen jolla on tasku,..

ja mulla kolmekin. Kaks kamerakännykkää sekä dikikamera.

• Kohta tulee lehtijuttu meistäkin, se on erilaisen sattumien summa. Pappa sanoi, että kiva, että pääsemme mediaan yhdessä ja mikä mainiointa erään kuuluisan edesmenneen suomalaisen maailman matkaajan mukana.; ).

• ...

Vähän väärin.

Kuvaamiseen tarvitaan lupa. Julkiset alueet asia erikseen, yleiskuvaa voi ottaa mistä tahansa torilta tai kadulta, ilman, että kysyy kaikilta kuvattavilta lupaa. Jos kuva otetaan yleiseltä alueeta, että kuvassa on vain joku tietty ihminen, tai ihmisryhmä, tunnustettavissa. lupa tarvitaan. Siis pelkästään kuvaamiseen.

Kuvan julkaiseminen tieukenpaa, siinä paljon erilaisia eettisiä ja laki sääntöjä.

On mm yksityisyydensuoja. Se on vahva. Julkisuuden henkilöillä yksityisyydensuoja on madaltunut.

Mun voi kuvata kyllä kauppatorilla, osana muuta toru yleisöä. Ja julkaistakin samainen kuva. Mutta jos musta otetaan yksittäinen potretti ja se ulkaistaan, kumpaankin täytyy olla lupa multa. Joku KutriHeluna tai Timo Soini on eri asia. Ne on julkisuuden ihmisiä, niitten kuvia voi julkaista melkein miten tahansa.

Nämät asiat on loppujenlopuksi varsin selkeitä. Ammattilaiset tietää, mitä ne tekee, ja mitä ne ei voi tehdä. Ongelma nykyään internetti. Kukataqhansa voi ottaa kuvan kenestä tahansa ja laittaa maapallon laajuiseen levitykseen. Vaikka eivät ole ammattilaisia, eivätkä tunne lakeja.

Lisäksi asiassa on tekijänoikeudet.. Kuvaajalla on oikeus kuviinsa kuolemaansa saakka. Ja sen jälkeen 70 vuotta perikunnalla. Mitä tahansa kuvaa ei yksiselitteisesti voida julkaista, ilman kuvaajan suostunusta.

Noin yhteenvetona. Kuvaaminen on sallittua julkisilla paikoilla, ei yksityisalueella. Kuvan julkaiseminen on pirun tarkkaa hommaa.

No piti kirjoittaa, satun olemaan pro näissä mediakuvioissa.

=DW=

• Kansikuvapoika.

Panu Härkki vai mikä lie puhuu seiskassa asiasta hieman eri sävyyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      44
      4826
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      61
      2701
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1064
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1035
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      71
      1034
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      124
      989
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      72
      964
    8. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      185
      878
    9. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      865
    10. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      49