Ei voi ymmärtää :(.

Rattus sp.

On kappaleita, jotka vain jostain kumman syystä ärsyttävät. Linkin kappale on myös sellainen, jota ei voi ymmärtää vanhetessaan. Miten muka kolmekymppinen voi olla vanha? Miksi pitäisi rauhoittua? Eikö iän tuoma varmuus anna ennalta arvaamattomia mahdollisuuksia rillumareissuille?

http://www.youtube.com/watch?v=3Tp3Ayz0_1g

Tähän ketjuun saa laittaa nyt kappaleita, joiden sanoitus tai jokin muu ominaisuus menee yli ymmärryksen. UGH! Olen puhunut.

39

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laahaaviksi tehdyt kuullostavat minusta yököttäviltä.

Esimerkkeinä vaikkapa Irwinin Tippa ei tapa viimeisin kyhäelmä jonkun määkimänä, Rautavaaran Hummani hei pahoinpitely käsittämättömän vastenmieliseksi.
      Nämä nyt lähinnä tulivat mieleeni.

• Rattus sp.

En olisi muistanut edes tuollaisia kappaleita. Tuo perustelu tuolle viimeiselle kappaleella oli hyvä. Minkäänlainen eläinrääkkäys ei ole puolustettavaa. Ehkä tuo laahaava tempo ei sovi omalle perusvireystilallesi. Omalta kohdalta hermostun hitaisiin ihmisiin. Omat päätökset, yleensä, teen salamannopeasti ja tämä ei kuitenkaan tarkoita hätiköityjä ratkaisuja.

Elokuvista taas tuli mieleeni suomalaisen ohjaajan Joulutarina, jos oikein muistan nimen. Se aiheutti antipatioita. Siitä tuli tunne, että Joulupukki pyrki lapsesta saakka kalastelemaan ihmisiltä rakkautta lahjomisen kautta ja kanssaihmiset käyttivät tätä härskisti hyväkseen. En pitänyt elokuvasta :(.

• Rattus sp.

Tämä oli sitten laiska-lasselle.

• Putkivalo

Joo, ja vielä kun jossain vaiheessa tuo laulava mies hoki sitä ollessaan 50v...

Mua ärsyttää tällä hetkellä Jennifer Lopezin On the floor. Ehkä siksi kun sen kuulee koko ajan meilläpäin ;)

Sillä kirjoittajalla on ollut oikea brainstorm päivä

I play with your brain
      I don't play no games
      tear up the floor - jos aikoo tanssia?
      Pick your body up and drop it

• Rattus sp.

Jostain kumman syystä olen säästynyt moiselta :). Autossa on ollut päällä enimmäkseen Groove. Jostain kumman syystä tuo Frederikin kappale tuli mieleeni synttäreiden jälkimainingeissa. No, oikeastaan mainingit pidetään vasta laivalla matkalla Tallinnaan. Lue matkan tarkoitus on kiertää rautakauppoja ja lasitusliikkeitä. Yksi ystävistäni metsästää Tiffany-lasia kuistilleen.

• Meriläinen

Karmeita on kaikki kappaleet jotka vaatii pysymään ikuisesti samanlaisina.
      On se sitten Pikkuveli tai Ole sellainen vaan.
      Tässä on sarjaa Egotrippi ja Älä koskaan ikinä:

http://www.youtube.com/watch?v=cK1uGh5sf8M

Kun kuitenkin erot tulee siitä että " kasvoimme erilleen" niin miten jos se toinen ei ole "kasvanut" mihinkään suuntaan. Erohan siitä tulee joka tapauksessa.

Nyt aurinkoon vähäksi aikaa kun illalla kutsuu työmaa.
      Hyvää päivän jatkoa palstalle.

• Rattus sp.

Ihminen muuttuu ja jotkin tekstit vain sanomallaan kaivertavat. Omalta kohdalta en ole kokenut noita kappaleita sillä tavalla, mutta ehkä vastaisuudessa :). Ihminen muuttuu onneksi. Olisi aika säälittävää, jos suhtautuisi elämäänsä samalla tavalla kuin parikymppisenä. Mitä enemmän oppii tuntemaan itseään, sitä paremmin myös pystyy toteuttamaan elämäänsä omalla tavallaan. Nähdään taas jossakin vaiheessa :).

• Mä ihmettelin lapsena mikä se sellainen hoosianna oikein on kun sitä piti hoilata koulussa joka joulukuu. Laadimme biisiin itse parempia sanojitusia, kuten "Huusi Hannu Taavetin poika jne". Ihan älytöntä laulattaa lapsilla jotain sanoitusta, jota he eivät ymmärrä.

Johtuu varmaan alakoulun huonosta musiikkitarjonnasta(siis pelkistä virsistä), että kuuntelen mieluiten vieraskielistä tai pelkästään instrumentaalista musiikkia. Ei pääse sanoitus häiritsemään. Oopperakin on mukavaa kuunneltavaa, koska opperalaulajien ääni on niin puhdasta, että se alkaa muistuttaa enemmän soittimen ääntä kuin ihmisen puhetta. Sanat on silloin helppo ottaa pelkkinä ääninä.

• Rattus sp.

Joskus taas jonkun kappaleen sanat sopivat omaan olotilaan. Ehkä mieleenpainuvin on ollut Dream Academyn Ballad 4/4. Aa-asteen suosikkilaulu alkoi Makeasti oravainen.. Joululauluista suosikkini on Varpunen jouluaamuna..

Pidän jostakin kumman syystä latinorytmeistä, suurimpana syynä on energisyys ja elämäniloisuus. Sekin on totta, että vieraskieliset kappaleet kuullostavat paremmilta kuin suomenkieliset. Vaikka on niitä suomenkielisiä kappaleita, joiden sanat ja sävel vievät mukanaan.

Suomalaista tanssimusiikkia inhoan yli kaiken. Aiheuttaa ahdistusta. Tuntuu siltä, että minut yritetään tunkea johonkin kaavaan..

• Rattus sp. kirjoitti:

Joskus taas jonkun kappaleen sanat sopivat omaan olotilaan. Ehkä mieleenpainuvin on ollut Dream Academyn Ballad 4/4. Aa-asteen suosikkilaulu alkoi Makeasti oravainen.. Joululauluista suosikkini on Varpunen jouluaamuna..

Pidän jostakin kumman syystä latinorytmeistä, suurimpana syynä on energisyys ja elämäniloisuus. Sekin on totta, että vieraskieliset kappaleet kuullostavat paremmilta kuin suomenkieliset. Vaikka on niitä suomenkielisiä kappaleita, joiden sanat ja sävel vievät mukanaan.

Suomalaista tanssimusiikkia inhoan yli kaiken. Aiheuttaa ahdistusta. Tuntuu siltä, että minut yritetään tunkea johonkin kaavaan..

Vai ahdistaa suomalainen tanssimusiikki. Ymmärrän hyvin. Minä lopetin humpan tanssimisen reilut 30 vuotta sitten. Maaseuturavintolassa tuli suomihumppaa ihan liikaa. Kerran sitten päätin, että minähän en korkolappujani humppassa kuluta. Ja tosi on, kertaakaan sen jälkeen en ole tanssinut humppaa, enkä tanssi. Myöhemmin oli mahdollisuus kiertää humppapaikat kaukaa.

• Rattus sp.
        sedna2003 kirjoitti:

Vai ahdistaa suomalainen tanssimusiikki. Ymmärrän hyvin. Minä lopetin humpan tanssimisen reilut 30 vuotta sitten. Maaseuturavintolassa tuli suomihumppaa ihan liikaa. Kerran sitten päätin, että minähän en korkolappujani humppassa kuluta. Ja tosi on, kertaakaan sen jälkeen en ole tanssinut humppaa, enkä tanssi. Myöhemmin oli mahdollisuus kiertää humppapaikat kaukaa.

Yleensäkin kaikenlainen sellainen musiikki, joka tukee stereotypioita. Vaikka en elämässäni riko kovinkaan usein rajoja ja käyttäydyn suht. hillitysti, niin en siedä ajatusta siitä, että minut keskinkertaistetaan. Tulee tunne, että minun pitäisi tyytyä paljon vähempään kuin lopulta haluan :).

• Rattus sp. kirjoitti:

Yleensäkin kaikenlainen sellainen musiikki, joka tukee stereotypioita. Vaikka en elämässäni riko kovinkaan usein rajoja ja käyttäydyn suht. hillitysti, niin en siedä ajatusta siitä, että minut keskinkertaistetaan. Tulee tunne, että minun pitäisi tyytyä paljon vähempään kuin lopulta haluan :).

Hyvin kiteytit asian, joka aiheutti joskus minulle päänvaivaa.

Opiskeluaikoina jotkut ikäiseni miespuoliset opiskelukaverit sanoivat minulle, että kovin paljon yli 2kymppisenä ei kuulu enää käydä diskopaikoissa, vaan pitäisi siirtyä perinteisiin tanssiravintoloihin. Mua eivät teryleenihousujen kiitoradat kiinnostaneet, ja tuntui todella ahtaalta, että olis pitänyt alkaa tanssia ja kuunnella musiikkia, josta ei itse pidä. Siihen aikaan Suomi oli aikuiselle ihmiselle ahdas ja lokeroinen takapajula. Samoilta ajoilta olevissa ulkomaisissa TV-sarjoissa 5kymppisetkin viettivät iltaa rennoissa yökerhoissa, joissa ei soitettu perinteisiä paritansseja.

• elämää, ei enempää..

Tiernapojista en ole koskaan pitänyt. Minusta on lapsesta lähtien se loilotus ollut hyvin vastenmielistä. Oulun seudullahan kaiketi sitä esitystä Joulunaikoihin juuri paljon kuulee.

• Toi tiernapoika juttu oli kans mulle ihan yhtä käsittämätöntä viihdettä kuin hoosiannan laulaminen!

• Rattus sp.

Olen säästynyt aika hyvin siltäkin perinteeltä. Ainoastaan koulun joulujuhlissa sitä esitettiin, mutta kai siellä tuli tehtyä kaikkea muuta kuin kuunneltua :).

• Yögh, vilkaisin otsikon ja käänsin muualle.

En tykkää kiduttaa itseäni kuuntelemalla musiikkia mistä en pidä tai roikkumalla television ääressä jos sieltä 'ei tule mitään'. Vuosia on jäljellä niin vähän ettei kaikkea sitäkään ehdi tekemään, kuulemaan, lukemaan jne mistä todella pitää.

• Rattus sp.

Et ehtinyt tarpeeksi nopeasti, sillä oksennusrefleksi oli lähellä ;). Kai silläkin on syynsä, kun jostakin ei pidä. Mietin, miksi nikkisi on yöhuuhkaja, kun oletettavasti huuhkajat liikkuvat öisin?

• Rattus sp. kirjoitti:

Et ehtinyt tarpeeksi nopeasti, sillä oksennusrefleksi oli lähellä ;). Kai silläkin on syynsä, kun jostakin ei pidä. Mietin, miksi nikkisi on yöhuuhkaja, kun oletettavasti huuhkajat liikkuvat öisin?

No jaa, mun edellinen nikki taisi olla yopollo ja vähän siitä mukaillen tämä. Eli niitä ööön pisteitä en ole vielä käyttöön ottanut, ehkä sitten seuraavassa vaiheessa... Öisin kuitenkin olen vuosia liikkunut työn merkeissä ja miksei muutenkin, viimekin yönä kiertelin kohtalaisen lenkin lähitienoolla satakieliä, kerttusia, ruisrääkkiä ja kehrääjiä kuunnellen. Pöllöt eivät sentään äänessä olleet eikä vaalealla taivaalla näkynyt mitään revontuliinkaan viittaavaa vaikka tuossa pari päivää sitten auringossa olikin kohtalainen massapurkaus.

• Rattus sp.
        yohuuhkaja kirjoitti:

No jaa, mun edellinen nikki taisi olla yopollo ja vähän siitä mukaillen tämä. Eli niitä ööön pisteitä en ole vielä käyttöön ottanut, ehkä sitten seuraavassa vaiheessa... Öisin kuitenkin olen vuosia liikkunut työn merkeissä ja miksei muutenkin, viimekin yönä kiertelin kohtalaisen lenkin lähitienoolla satakieliä, kerttusia, ruisrääkkiä ja kehrääjiä kuunnellen. Pöllöt eivät sentään äänessä olleet eikä vaalealla taivaalla näkynyt mitään revontuliinkaan viittaavaa vaikka tuossa pari päivää sitten auringossa olikin kohtalainen massapurkaus.

Elättelin jo toivoa oksennuspallosta, josta näkyisi, mitä sitä on tullut syötyä viime aikoina *viheltelee*. Sitten kun kyllästyt olemaan yöhuuhkaja, niin voit siirtyä Kampin huuhkajaksi tai cityhuuhkajaksi.

• Rattus sp. kirjoitti:

Elättelin jo toivoa oksennuspallosta, josta näkyisi, mitä sitä on tullut syötyä viime aikoina *viheltelee*. Sitten kun kyllästyt olemaan yöhuuhkaja, niin voit siirtyä Kampin huuhkajaksi tai cityhuuhkajaksi.

Eiei, kyllä tänäänkin tuossa selailin netistä asuntoilmoituksia, jossakin muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Täältä lähden heti kun työpanostani ei enää kaivata.

Jos tästä tänäkin iltana lähtisi pyöräilemään noiden yölaulajien toivossa, kuntoilua ja mielenrauhaa...

• Kaupunkilainen

Eniten ärsyttävät soittolistat, melkein joka kanavalla soitetaan tietyt parikymmentä kappaletta puhki muutamassa viikossa, ja sen jälkeen niitä ei kestä kuulla vuosiin. Yksi tällainen automaattinen hiljennysrefleksin aiheuttaja on Anne Mattilan "Perutaan häät", joka aluksi kuulosti ihan piristävältä vaihtelulta niiden iänikuisten lemmenvonkaamisten seassa.

Tällä hetkellä puhkisoitetuin kappale kuuntelemillani kanavilla on Jenni Vartiaisen "Missä muruseni on", sekin alunperin ihan kuunneltava kappale.

Hiukan oudolta tuntuu myös, kun parikymppinen laulaja väittää olevansa "vanha nainen hunningolla" ja viettäneensä 40 vuotta saman miehen lakanoissa. Aikamoinen suoritus tuonikäiseltä! Olisi vissiin liian uskallettua laittaa Katri Helenaa tai Paula Koivuniemeä laulamaan tätä laulua...

• Noo, pistetään muorit ex-karpaasihiihtäjien valehtelukouluun ja eiköhän tulkinta irtoa tuosta vaan...

• Rattus sp.

Olen kuullut ystävältä tuosta kappaleesta "Vanha nainen hunningolla", mutta en ole itse kuullut sitä. Voisin lisätä listaasi "Mun koti ei oo täällä". No, missä perhanassa sitten?

• tilulilu sano Remu

Juuh... hävytön on Reetun biisi varsinkin siksi kun se vielä pyörii niitten kolmekymppisten naisten kanssa vaikka itte on jo 66 v. No naisena hän olisi tietysti Puumanainen mutta ei toi oikeen miehenä sovi, vai mitä?

• Rattus sp.

Kommentoin kappaletta :). Kai se kertoo niistä kolmekymppisistä naisistakin, jos viihtyvät kyseisen artistin seurassa :)? Ei kai tuo ikä ole itsetarkoitus? Vaan se, mitä ajatuksia miehellä on. Vai mitä? Omalta kohdalta mies saisi olla korkeintaan kymmenen vuotta nuorempi, mutta en ajattelisi silloin mitään vakavaa suhdetta.

• verditti

Kirjoituksesi herättämänä kysyn taas, kuka kaipaa Hurmerintojen tekotaiteellista lässytystä, kuka mukamas suurenkin näyttelijän Tapani Mäkelän ohutäänistä nasaalia.
      Minä pärjään ilman heitä, kenties sinäkin.
      Jumalan myllyt jauhavat hitaasti, nutta sitä varmemmin ne murskaavat Vilppaan ja Liinojan anturansa alle.
      Säälittävintä oli nähdä läski-Loirin yskähtely lavalla ...ja kaikkihan me säälimme tai inhosimme!

• Rattus sp.

Hmmm.. viittaatko johonkin tapahtumaan, joka on minulta jäänyt katsomatta? Ehkä tuon Loirin poistaisin listaltasi, ainakin joululaulujen osalta. Ne ovat ihan siedettäviä. Pärjään mainiosti ilman monia säveltäjiä, laulajia, tanssijoita, taidemaalareita ja kuvanveistäjiä. Aina kuitenkin löytyy joukosta sellaisia, jotka myös ilahduttavat :).

• Rattus sp.

Niin oli :) ja moni muukin.. Minulle tuli myös mieleeni Matti ja Teppo. Kiitos kamalista linkeistä.. Harvoin niistä kiitellään :).

• Heikunkeikku

Kun ajaa huristelen autolla, pidän radiota päällä. Monen monituisesti joudun vaihtamaan toiselle kanavalle, koska en yksinkertaisesti VOI, enkä kykene kuuntelemaan jotakin määkimistä edes niin lyhyen ajan, jonka kyseinen määkimiskappale kestää.

On tosi paljon laulajia, joiden äänet ovat niin huonoja, että en käsitä, miten heille on tullut mieleen aloittaa laulajan uran.

Sitten vuorostaan on semmosia minuun kolahtavia laulajia, jotka laulavat suoraan sisuksistaan, niin suurella Tunteella ja itsestään-kaikki-antavalla-tavalla, että niin kuuma kesäpäivä ei kykene olemaan, etteikö meikäläisen iho pötkähtäisi kröpelöiselle kananlihalle.

Iltatuulen viesti tuo minulle pistää-vihaksi-tunteen ja jos se radiosta kuuluville kajahtaa, niin nopeasti sen hiljennän.

Olen minäkin nyt puhunut UGHIA pukkii kurkusta:)

• Rattus sp.

Olen siirtynytkin vapaaehtoisesti Groovelle. Ei tarvitse jatkuvasti vaihtaa kanavaa :D. Luulen, että kännykkään puhuminen saattaisi toisinaan olla turvallisempaa ;),

• ...

Onhan niitä.

Mä tossa viikolla kävin äähallilla, Whitesnaken konsertissa. Kehnojalkaisena noiduin portaita, istumapaikkoja, kaikkea liikkumisen liittyvää. Ainoa, mikä sai plussaa, oli kaljanmyynti. No keikka, sehän oli kyllä loistava, paikasta huolimatta.

Urheilihommat muutenkin täysin dorkia, paas kuullen oikein hittipiisi:

http://www.youtube.com/watch?v=2STIf-pwz6M

=DW=

• Rattus sp.

Tuo oli kylläkin liikaa. Inhoan penkkiurheilua :(. Siskollani oli tapana rääkätä Nykäsen Matin lauluilla ja sanonnoilla. Onneksi on unohtanut.

• Rattus sp.

Kuullosti yhtyeen peruskamalta :). Pidän joistakin heidän kappaleistaan ja saatan laulaa yksin autossa ollessani. En kylläkään linkittämästäsi kappaleesta.

Kivannäköinen koira kurkkii nikissäsi.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe