Eukko lähti taas vieraan mukaan pikku kähinän jälkeen. Saa mennäkin,en ota enää takaisin. Pitää meikän itse kokata mutta sehän kyllä käy mutta vaatteiden huolto on opettelemisen takana, kuka neuvois? Mikä lämpötila koneeseen ja miten silitys?
Vaatteiden huolto
16
248
Vastaukset
- ukkeli-.,-.,-.,
40 asteessa lähtee lika, jos likaisempia tai valkopyykkiä niin 60. Silitystä kaipaa lähinnä kauluspaidat ja mahdollisestiu suorat housut. Kun laitat kuivumaan niin kannattaa suoristella jo vähän siinä vaiheessa. Ja erilliset pesuaineet valkopyykille ja värillisille vaatteille. Huuhteluainetta kannattaa myös käyttää.
- Martta-täti neuvoo
Vilkasepa niitä lappuja niissä vaatteittesi sisuksissa. Siellä se lämpötila kerrotaan. Ja kun laitat oikein paljon värejä sekaisin samaa koneelliseen, niin kohta omistat kaapillisen samansävyisiä vaatteita, niin ei ole siitäkään ongelmaa että mikä sopii minkäkin kanssa..
On siinä ohjelapussa ne silityslämpötilatkin,...
Ja voihan tätä nettiä käyttää myös pesuohjeiden hakuun eikä vaan sen ilmaisen piian hakuun. - Aatu avuton
Meikällä vähän samaa ongelmaa. Pitäisi löytää joku joka tarvittaessa lyhentelisi paidan hihoja ja housun lahkeita samoinkuin tekisi jotain verhomuutoksia. Kotiompelijoita kai on olemassa mutta miten sellaisen löytää? Ja mistä ostaa esim. tyynynpäällisiä?
- Tyynynpäällisistä
Ai että mistä ostaa tyynypäällisiä? Ootkos tosissaan, ettet tiiä. No josd et niin...
Mene vaikka Anttilaan alakertaan kangasosastolel, Prisman kodintekstiiliosastolle tai CityMarketin yhdelle käytävälle, siinä on niitä lakanoita ja tyynynpäällisiä hyllynpäädyssä monenvärisiä Finalysonia ja Pirtaa.
Eikö löydy. Jos on puhetaitoa, niin KYSY HENKILÖKUNNALTA, ne vie sut vaikka kädestä pitäen niiden tyynynpäällisten luo.
Ja työttömien yhdistyksen ompelimossa hoituu hihojen ja lahhkeitten lyhennykset, mene Kansanpirtille niiden liian pitkien kamppeittesi kanssa., siellä ne surauttaa kamppeet sopivan mittaiseksi. Varmaan ne verhotkin onnistuu samassa paikassa... - Aatu avuton
Tyynynpäällisistä kirjoitti:
Ai että mistä ostaa tyynypäällisiä? Ootkos tosissaan, ettet tiiä. No josd et niin...
Mene vaikka Anttilaan alakertaan kangasosastolel, Prisman kodintekstiiliosastolle tai CityMarketin yhdelle käytävälle, siinä on niitä lakanoita ja tyynynpäällisiä hyllynpäädyssä monenvärisiä Finalysonia ja Pirtaa.
Eikö löydy. Jos on puhetaitoa, niin KYSY HENKILÖKUNNALTA, ne vie sut vaikka kädestä pitäen niiden tyynynpäällisten luo.
Ja työttömien yhdistyksen ompelimossa hoituu hihojen ja lahhkeitten lyhennykset, mene Kansanpirtille niiden liian pitkien kamppeittesi kanssa., siellä ne surauttaa kamppeet sopivan mittaiseksi. Varmaan ne verhotkin onnistuu samassa paikassa...Kiitos vaan vinkeistä! Luulin aina, että esim. Anttilassa myydään vain sadetakkeja ja viedeokasetteja.
Uutena kainuulaisena en kylläkään tiedä mikä on kansanpirtti ja missä on työttömän yhdistys? Voisitko vielä antaa vinkkiä.
Olen eläkeläinen enkä ikinä ollut työtön. Sattumalta täällä nyt vaan olen yksiksein.
Ja liian pitkine housun lahkein!! - Kansanpirtti on...
Aatu avuton kirjoitti:
Kiitos vaan vinkeistä! Luulin aina, että esim. Anttilassa myydään vain sadetakkeja ja viedeokasetteja.
Uutena kainuulaisena en kylläkään tiedä mikä on kansanpirtti ja missä on työttömän yhdistys? Voisitko vielä antaa vinkkiä.
Olen eläkeläinen enkä ikinä ollut työtön. Sattumalta täällä nyt vaan olen yksiksein.
Ja liian pitkine housun lahkein!!Jaahas, vai että tuore tulokas. No neuvotaanpa:
Kansanpirtin löydät, kun kävelet Linnakatua keskustasta ihan sinne viimeiseen jyrkkään mäkeen.
Tässä on kuvia rakennuksesta ja muutakin tietoa (- ihme vaan että tuolla sivulla ei mainita mitään tuosta työttömien yhdistyksen toiminnasta.)
http://seurantalot.fi/talot/kainuun_kansanpirtti
Ja se työttömien yhdistyksen ompelimo löytyy sieltä, siellä saa ostaa näitä pikkutöitä mutkin kuin työttömät :)
Lisää tietoa täältä - siellä osoitekin on mainittu Linnakatu 2
https://sites.google.com/site/ktykajaani/
Toivottavasti eivät ole lomalla :(
Liian pitkät housunlahkeet ei ole ongelma, liian lyhyet on vaikeampi juttu ;)
Ja toivottavasti yksinäisyyskään ei vaivaa... :)
Hyvää kesän jatkoa :))) - Ratakadun puolella
Aatu avuton kirjoitti:
Kiitos vaan vinkeistä! Luulin aina, että esim. Anttilassa myydään vain sadetakkeja ja viedeokasetteja.
Ja liian pitkine housun lahkein!!Enpä huomannut, että sisäänkäynti ei ole Linnakadun puolelta vaan Ratakadun puolella ja on auki ma-pe 9-15.
Niinhän tuo sivusto kertoi. Toivottavasti löydät. Tai sitten pidennetään jalkoja ....;)
- suo siellä, vetel...
Käytä "tilapäisapua" vanhoin konstein, mutta älä polta sormeasi.
- peukalo paikallaan
Ostakaa hyvät ihmiset paskastenvaatteiden tilalle puhtaat ja mielellään oikeankokoiset, häviää nuo murheet vaatteiden pesusta ja pienentämisestä.
- kkakhousu
oletko oikeasti noin avuton tumpelo?? mammanpoika, huku paskaan.
- PeräKammarista
Minä tilasin netistä puhallettavan morsiamen. Heti ensimmäisellä rakkauden hetkellä se päästi mahtavan pierun ja lensi akkunasta pihalle!
- ota aito akka
Se varmaan inhosi sinua ja halusi lähteä maa-ilmalle.
- luulisin
Ei kannata aitoa akkaa kun pumpattavatkaan ei siedä sua.
Halvemmaksi tule ostaa tarvittaessa uusi kumilelu. - Oikea käytännön neuv
Tässä käytännönneuvo: pesuohjelmat ovat vain energiankulutuksen minimoimiseksi tehtyjä. Jos et halua miettiä sen enempää niin kaikki pyykki peseytyy hyvin kun laittaa tarpeeksi valkopesuainetta(käy kaikkeen pyykkiin) ja kone 95c lämmölle. Pikkuisen ehkä enemmän vie energiaa mutta puhtaus on tärkein kriteeri, eikä tarvitse lukea joka rätistä erikseen kaikkia merkintöjä!
- Olet ilkimys
Olet ilkimys. Ja neuvosi tuhoisia. Häpeä.
- En huoli takasin
Olet ilkimys kirjoitti:
Olet ilkimys. Ja neuvosi tuhoisia. Häpeä.
Mites nuo laskut vois maksaa kun en osaa käyttää tietokonetta? Eukkoi maksoi ne sillä ja makselee nyt varmaan jonkun muun laskuja jossakin Oulun suunnalla tai sitten on jo lähtenyt tai saanut potkut sieltäkin kun riitelee ja tappelee kaikkien kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057