Emil ja Reino?

ensikertalaisäitee

Meille syntyi viikko sitten pieni poika ja nimeksi hänelle oli päätetty jo raskausaikana Emil. Toisen ja mahdollisen kolmannen nimen jätimme avoimeksi ja ajattelimme, että se/ne päätetään kunhan ollaan tutustuttu vauvaan.

Emil pysyy ensimmäisenä nimenä, mutta meidän molempien mielestä poika näyttää aivan Reinolta. Haluaisin kovasti laittaa Reinon toiseksi nimeksi eikä mieskään tuntunut vastustelevan.

Sopiiko Emil ja Reino ollenkaan yhteen? Entä mikä sopisi kolmanneksi nimeksi?

17

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emil on ihana nimi! Olen miettinyt sitä yhtenä vaihtoehtona omallekin pojalle, jos sellainen joskus siunaantuisi... :) Reinosta taas en kovinkaan pidä, mutta jos se on erityinen ja tärkeä nimi teille, niin laittakaa se ihmeessä pojallenne toiseksi nimeksi! En näe mitään syytä miksi Emil ja Reino eivät kävisi yhteen :) Ja mielestäni kokonaisuus ratkaisee ;) Kolmanneksi nimeksi kävisi mielestäni hyvin jokin vähän pitempi nimi... Tässäpäs omat ehdotukseni pikku-miehen kokonimeksi, miltäs kuulostaa...? :)

      Emil Reino Oliver
      Emil Reino Mikael
      Emil Reino Valtteri
      Emil Reino Joonatan
      Emil Reino Juhani
      Emil Reino Aukusti
      Emil Reino Aleksi
      Emil Reino Kasperi
      Emil Reino Elmeri
      Emil Reino Valentin
      Emil Reino Samuli
      Emil Reino Nestori

    • NimiTäti

      Emil Reino Ilmari.
      Emil Reino Kalervo.
      Emil Reino Juhani.
      Emil Reino Verneri.
      Emil Reino Kustaa.
      Emil Reino Olavi.
      Emil Reino Samuli.

    • jenna.

      tässäpä vielä muutamat ehdotukset:)

      Emil Reino Akseli
      Emil Reino Markus
      Emil Reino Ilmari
      Emil Reino Olavi
      Emil Reino Santeri
      Emil Reino Henrik
      Emil Reino Ossian
      Emil Reino Armas

    • EmilReinoJohannes

      Emil Reino Johannes

      Itsekin haluaisin antaa pojallemme nimeksi Emil, koska sitä on meillä suvussa paljon, mutta mies ei hyväksy, koska se on myös hänen työkaverinsa nimi, mikä taas herättäisi työpaikalla turhaa hilpeyttä...

    • Täti

      Emil Reino Anselmi
      Emil Reino Jalmari
      Emil Reino Julius
      Emil Reino Topias
      Emil Reino Severi
      Emil Reino Viljami

    • ensikertalaisäitee

      Monia hyviä ehdotuksia onkin tullut, kiitos niistä! Eniten miellyttää kolmanneksi nimeksi tuo Olavi. Ehdotuksia saa laittaa lisää!

    • ffffffäiti

      Eikö ole vähän hankala jos Reino loppuu o-kirjaimeen ja Olavi alkaa o-kirjaimella heti perään...

      Entäs

      Emil Reino Johannes
      Emil Reino Nikolas
      Emil Reino Pellervo
      Emil Reino Kristian
      Emil Reino Samuel
      Emil Reino Iivari
      Emil Reino Hermanni
      Emil Reino Akseli
      Emil Reino Kasimir
      Emil Reino Paulus
      Emil Reino Tapani
      Emil Reino Benjamin
      Emil Reino Aleksanteri
      Emil Reino Sakari
      Emil Reino Jim

    • ---

      Emil Reino Olavi on hieno nimi! :)

      • NimiTäti

        Niin minustakin: Emil Reino Olavi -komea nimi!


    • ensikertalaisäitee

      Täällä mietiskellään vieläkin pojan nimeä... Tuohon Olaviin ihastuimme kovasti ja sen haluamme ehdottomasti nimirimpsuun. Reinon tilalle on nyt tullut toinen vaihtoehto, Aarni. Toisaalta Emil ja Olavi saattaisivat toimia hyvin ilman muita nimiä. Eli vielä kysyisin, mikä näistä kolmesta olisi paras? Pidämme kovasti kaikista kolmesta, mutta mikä on yhdistelmänä sointuvin?

      Emil Reino Olavi
      Emil Aarni Olavi
      Emil Olavi

      • NimiTäti

        Pysyn nimessä jota alunperin ehdotinkin: Emil Reino Olavi -jykevä miehen nimi.


    • Mun ääneni menee nimelle Emil Aarni Olavi! (:

    • aarnilover<3

      Emil Aarni Olavi on ihana!¨
      Eli ehdottomasti mun ääneni sille, se on jotenkin niin suloinen nimi :))

      • TätiKymenlaaksosta

        Emil Aarni Olavi on tämän vanhan tädin mieleen.


    • Tinea

      Minusta Emil Reino Olavi on paaaaaljon kivempi kuin nuo muut. Aarni tuntuu ainakin ihmisten puheissa olevan vielä vähän muotinimikin, eli senkään takia en sitä laittaisi...

    • ökjpk

      Jättäkää Aarni seuraavalle pojalla. Reino on miehekäs nimi ja harvinainen. Tosin luulen, että 10v päästä se tulee suosituksi. Mutta olette edelläkävijöitä.

    • Rehanna

      Joo, Reino ihan selvästi kivempi kuin Aarni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe