Hypähdin tänne

merkityksenmerkitys

ja huomioni kiinnittyi siihen, että suurin osa aloituksista lienee saman henkilön laatimia. On kartoitettu eri asioiden merkitystystä. Eli jatketaan samaan malliin. Mitä sinulle merkitsee aloittajan nikki?

25

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinksin vonksin ;)

Ei mitään. :)

• Eipä suuremmin merkkaa minullekaan mitään.
        Paitsi jos, on joku aloittaja jolla on Harry Potter- omaisia taianomaisia kykyjä nähdä ennalta tai sitten omiaan, tai on sit laatimassa maailman kohtaloita 21.12.2012.
        Todistaminen saa kyllä minut polvilleen.
        Kiitos H.

• lejanna

Tietyt nikit voi jättää lukematta, tietyt taas ahmii halulla.
      .

• Minä oon meiltä

On tiettyjä riidanhaluisia nikkejä, joiden aloituksiin ja/tai kommentteihin en vastaa, kun vastaan tulevat.

On ikävää,että monet aloittajat/aloittaja kaluavat näitä riita ja viha-aiheita, kai ne sitten ovat päällimmäisiä tuntoja, mutta eikö tässä iässä jo vähitellen pitäisi tavoitella mielenrauhaa? Aiheita tietysti rittää sillä saralla loputtomasti, mutta antavatko tällaiset repostelut hyvän mielen? Eivät minulle ainakaan.

Täällä on voimassa se tavallinen tarina, mikä muussakin elämässä: jotkut haluvat aina olla kunkkuja tai kuningattaria, oli edellytyksiä tai ei. En pidä noita aloituksina kartoituksina, vallanhaluna pikemminkin. Halutaan nähdä omat aloitukset ainoina, hinnalla millä hyvänsä. Tavallaan se on aika huvittavaa, jos ja kun ihmiset ovat jo päälle kuudenkympin. Onhan tämä tietysti negatiivista, mutta harmittaa vieläkin, kun nämä tietyt tyypit ovat vallanhalussaan syöneet monta hyvää kirjoittajaa pois ilkeyksillään.

Jos annettaisiin muidenkin tehdä aloituksia kuin muutaman tai yhden, kirjoa olisi enemmän ja mielenkiintoa. Niin tulisi enemmän myös erilaisten ihmisten vastauksia, nyt palsta kuihtuu kuihtumistaan. Oma lehmä ei tässä ole ojassa, en viitsi enää tehdä aloituksia.

Sinänsä periaate, onko joku rekisteröitynyt tai ei, ei merkitse minulle mitään. Tekstin sisältö, sävy ja tyyli ovat asioita, joista teen omat johtopäätökseni ja se riittää. Kartan kuppikuntia ja rekisteröityminen on mielestäni sitä. En kaipaa omaa nuotiopiiriä. Ihmiset kiinnostavat yleisesti, kun todennäköisesti samaa lajia olemme...

• Kirjoituksestasi huokuu ylemmyys. En minä mutta muut..

Et tee aloituksia ja palsta kuihtuu...
        Annettaisiin muidenkin tehdä aloituksia.
        Vallanhaluiset ovat ajaneet hyvät kirjoittajat pois. ...ketkä ovat lähteneet?
        Sinua huvittaa yli kuuskymmiset vallanhalussaan ilkeilevät.
        Kuninkaat ja kuningattaret.

Eli olet marttyyri...syrjään heitetty rukkanen.
        Jos asiat ovat kuten kirjoitit, niin eikun aloituksia tekemään ja vastailemaan ilkeille huvittaville kuuskymppisille.

Ja loppuun loppuun kulunut klisee.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

• Minä oon meiltä
        korpikirjailija kirjoitti:

Kirjoituksestasi huokuu ylemmyys. En minä mutta muut..

Jos asiat ovat kuten kirjoitit, niin eikun aloituksia tekemään ja vastailemaan ilkeille huvittaville kuuskymppisille.

Ai jaha, mielipiteeni sitten kalahti sinuun, hyvä niin. Ehkä oli tarkoituskin. Vai huokuu jutustani ylimielisyys. Se on sinun luulojasi ja kertoo,että juuri sinun itsetuntosi on heikoilla. Jos jollakin on varmat mielipiteet, niin ne ovat ilmeisesti sinulta pois.

Luet tekstiäni heijastuksena itsestäsi ja sinulle suunnattuna. Jos mielestäsi tekstini huokuu sitä tai tätä, ole hyvä vain, luule mitä ikinä tahdot. Sinunkin tekstisi huokuu yhtä sun toista, jos luulottelemaan ryhdytään, mutta en viitsi, kun en ole skitsoiluun taipuvainen.

Et taaskaan keskustele asiasta vaan kirjoittajan mielentilasta. Jos jätetäisiin nyt rauhaan, olenko sellainen vai tällainen ja keskitytään siihen, miksi aloitukset kirjoittaa yksi ja sama henkilö tai korkeintaan muutama? Miksi, se oli asia, ei minun luonteeni. Pystytkö siihen?

Tekstistäsi tulee mieleen, että ehkä sinä olet näiden yksitotisten aloitusten takana tai ainakin useimpien. Kritiikki ilmeisesti kirpaisee.

Miten sinua nyt niin huolestuttaa, jollen tee aloituksia, luulisi,.että olet mieluummin riemuissasi. Mielestäni palsta kuihtuu tasoltaan entisestään. Jollen halua tehdä aloituksia, mitä ihmettä sinä siitä vaahtoat? Jatka toki omalla linjallasi miten kuten tahdot, mitä sillä on väliä tai merkitystä.

Martyyria minusta ei saa tekemälläkään, se luontuu sinulta ansiokkaasti, suorastaan loistavasti. Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan myös sinulle, et ole poikkeus säännöstä.

Miksi käytät korpikirjailijan nikkiä? Tämä ei ole hänen tekstiään, se on tasokkaampaa. Jatka harjoituksia, ei sinusta korppikseksi ole. Eikö muka sinulle löydy omaa nikkiä, jottei tarvitse toisen tunnetuksi tekemää omia?

Sinun kannattaisi jo vähitellen työstää tuota piirrettäsi, että kuvittelet muiden olevan sinua parempia, ylempänä, ylimielisiä jne. Se ei ole minun ongelmani vaan ikiomasi. Olisi rehellisempää myöntää se itselleen eikä syytellä muita. Jos mainetta täällä haluat, se pitää tehdä istumalla omilla housuilla.

• hau hau
        korpikirjailija kirjoitti:

Kirjoituksestasi huokuu ylemmyys. En minä mutta muut..

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

• Minä oon meiltä kirjoitti:

Ai jaha, mielipiteeni sitten kalahti sinuun, hyvä niin. Ehkä oli tarkoituskin. Vai huokuu jutustani ylimielisyys. Se on sinun luulojasi ja kertoo,että juuri sinun itsetuntosi on heikoilla. Jos jollakin on varmat mielipiteet, niin ne ovat ilmeisesti sinulta pois.

Luet tekstiäni heijastuksena itsestäsi ja sinulle suunnattuna. Jos mielestäsi tekstini huokuu sitä tai tätä, ole hyvä vain, luule mitä ikinä tahdot. Sinunkin tekstisi huokuu yhtä sun toista, jos luulottelemaan ryhdytään, mutta en viitsi, kun en ole skitsoiluun taipuvainen.

Et taaskaan keskustele asiasta vaan kirjoittajan mielentilasta. Jos jätetäisiin nyt rauhaan, olenko sellainen vai tällainen ja keskitytään siihen, miksi aloitukset kirjoittaa yksi ja sama henkilö tai korkeintaan muutama? Miksi, se oli asia, ei minun luonteeni. Pystytkö siihen?

Tekstistäsi tulee mieleen, että ehkä sinä olet näiden yksitotisten aloitusten takana tai ainakin useimpien. Kritiikki ilmeisesti kirpaisee.

Miten sinua nyt niin huolestuttaa, jollen tee aloituksia, luulisi,.että olet mieluummin riemuissasi. Mielestäni palsta kuihtuu tasoltaan entisestään. Jollen halua tehdä aloituksia, mitä ihmettä sinä siitä vaahtoat? Jatka toki omalla linjallasi miten kuten tahdot, mitä sillä on väliä tai merkitystä.

Martyyria minusta ei saa tekemälläkään, se luontuu sinulta ansiokkaasti, suorastaan loistavasti. Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan myös sinulle, et ole poikkeus säännöstä.

Miksi käytät korpikirjailijan nikkiä? Tämä ei ole hänen tekstiään, se on tasokkaampaa. Jatka harjoituksia, ei sinusta korppikseksi ole. Eikö muka sinulle löydy omaa nikkiä, jottei tarvitse toisen tunnetuksi tekemää omia?

Sinun kannattaisi jo vähitellen työstää tuota piirrettäsi, että kuvittelet muiden olevan sinua parempia, ylempänä, ylimielisiä jne. Se ei ole minun ongelmani vaan ikiomasi. Olisi rehellisempää myöntää se itselleen eikä syytellä muita. Jos mainetta täällä haluat, se pitää tehdä istumalla omilla housuilla.

Ottiko palaute noin koville ; )))

• 1943

Asia ratkaisee. Jotenkin olen havainnut, että tietyt nikit muodostavat kuppikuntia, ulkopuolisella ei ole asiaa ketjuun. Silloin, tällöin vastailen ja aloittelen, jo olen sillä tuulella. Nykyään tuntuvat ketjut häipyvän bittitaivaaseen helposti. Lämmin ilma kuljettanee korkealle.

• Noh, ainakin minä pidän sinut edelleenkin kainalo- kaljaremmissäni, olet sitten mies tai nainen.
        Ja olen aina kaikille avoin, molemmilla putkillani, aivossa siis.
        Kiitos H.

• vinksin vonksin

Noista kuppikunnista olen samaa mieltä. He keskustevat kaskenään, eikä siihen mukaan mahdu ulkopuoliset.

• turhaa purinaa

Oletko yrittänyt mennä mjukaan, kokeilepa kerran saattaa olla että sinut otetaan ilolla vastaan.

• reg.on

Pitkään samoja nikkejä käyttävät tulevat tutuiksi helpommin keskenään, voivat viesteillä yksityisesti Minä - sivuillaan, tämä varmasti tulee esiin vaikkei sitä korostettaisikaan.
        Mielestäni on hyvä kun keskustellaan enemmän rönsyillen, aiemminhan vain jätettiin mielipide, toinen omansa ja jos kaksi kirjoittelijaa vaihtoi jokusen mielipiteensä keskenään, kuului nälväisy ettei tämä mikään chattailupalsta ole.
        Oma asenne ratkaisee, ei ketään aleta pyytelemään, jurottakaa sivussa ellei mukaan kykene.

• pelagia.

Niin, ja kaikenlisäksi nämä kahdenkeskiset keskustelut eivät useinkaan liity millään lailla aloittajan aiheeseen, vaan ovat joko teennäistä, keskenäistä nuoleskelua, johon varsinkin tietyt vakinikit ovat "erikoistuneet", tai sitten toinen toisensa panettelua. Eipä siihen soppaan viitsi lusikkaansa laittaa.
        Itselleni on aivan sama, kuka aloittaja on, sisältö ratkaisee...

• s-taka

Tekstin aloittaja - vakinikillä tai ilman - ei suuria merkitse. Aihe ja kuinka aloitusteksti on laadittu merkitsee paljon enemmän. Joskus se tempaisee mukaan ajatustenvaihtoon, joskus ei. Eihän kaikki aiheet kiinnosta meitä kaikkia.

Jotenkin tautologisia ovat nuo viime päivien aloitukset tosiaan; mitä merkitsee sinulle se tai tuo tai nuo tai ne. Samasta kynästä lähtöisin? Mielikuvitusta myös otsikointiin, please.

Jos ketju muodostuu pelkästään kahden- tai kolmenkeskisisin sisäpiirin sanaheittoihin, niin eipä sinne mieli tee. En silti kaihda mennä niihinkään mukaan jos mulla on olevinaan sanani sanottavana, onhan jokainen aloitus täällä vapaa kaikkien kommentoida.

Silloin tällöin on tekstejä joita luen ilokseni ja mielenkiinnolla, vaikka en välttämättä kommentoikaan. Ihminen kertoo teksteissään itsestään paljon enemmän kuin arvaakaan. Plussia positiivisille, järkeville, loogisesti ajatteleville tyyliniekoille.

• RosaLiiin

Hypähdin minäkin tuolta helteestä...

Aloittajan nikillä on merkitystä.

Olen jo vuosia sivusilmin seuraillut näitä palstoja. Monet nikit ovat kuin naapureita, tuttuja tai ainakin puolituttuja. Pienen aavistuksen sisällöstä voi jo pelkän vakituisen nimimerkin perusteella kuvitella, tosin joukossa on sellaisia, jotka osaavat sanoillaan aina yllättää. Ja se on mukavaa. Nimimerkin perusteella tuskin koskaan loikin ohi.

Hypähtelen vain...

• sisältö ratkaisee

Alottajan nikillä ei merkitystä, kun en tunne heistä ainoatakaa, tiettävästi.

• on merkitystä

Kyllä merkitsee ja tiettyjen nikkien kirjoitukset availen ensin. Tietty tuntemus heidän kirjoituksiinsa antaa enemmän kuin jollain sanalla aloitettu, mielipidekysely.

• rasa..
        on merkitystä kirjoitti:

Kyllä merkitsee ja tiettyjen nikkien kirjoitukset availen ensin. Tietty tuntemus heidän kirjoituksiinsa antaa enemmän kuin jollain sanalla aloitettu, mielipidekysely.

Eipä ole sellaista tuntemusta nikkeihin tullut, kun vierailut palstalla satunnaisia.
        Kyllä minäkin jonkun minäkeskeisen, romantiikannälkäisen haihattelijan täältä tunnistan.

• Lena Luusoppa

Enpä nyt sentään usko, että sama täällä rustaa lähes kaikki aloitukset.
      Eiköhän kuitenkin valtaosa ole heitä, jotka koskaan eivät ole edes yrittäneet laatia koko hommaa, vaan tyytyväisinä istuvat valmispöytään.

Jos ottaa osaa samalla nikillä, tulee jonkinmoista joukkotunnetta muitten samansuuntaisten kanssa.
      Turha vasta tulleena valittaa, joukkoon voi sulautua halutessaan, itsellä meni kauan uskaltaa moista, eikä aina jaksa muutenkaan.

Aloituksen asia merkkaa kirjoittajaa enemmän. Lehtien pelkät uutislinkit, ilman aloittajan kannanottoja ovat, minusta, lieviä loukkauksia. Kyllä meistä useimmat varmaan nettilehtien uutiset lukaisevat itsekin.

• amiiiigo

Asia tärkein, aina.

• tellenka1

Selaan usein ohi sellaisen otsikon, joka ei "sytytä." Aloittajan nimimerkillä ei ole mitään merkitystä.

• Pirre*

No kyllä se jotain merkitsee, kerronnan tuttuutta tietenkin, muttei ei miulla muuten ole mitään suosikkilistaa. Ja liekkö tuo niin tärkeääkään kelleen mikä miulle on tärkeää...tai mitä höpäjän täällä.

• lejanna*

Sinä olet kyllä niitä harvoja rekkaantuneita, joilta sain vastauksen ennen omaa liekautumistanikin. Tykkään kieroilemattomasta tyylistäsi muutenkin.
      .

• suvaitaan muitakin..

Minua eivät kuppikunnat häiritse pätkääkään. Niihin pääsee jokainen halutessaan.
      Jospa ne ovat kovinkin tärkeitä niihin kuuluville? Lika barn leka bäst, vanha sanonta.

Tänne varmaan on monia eri vaikitteita kirjoittaa, miksi minä olisin jumala, jonka on jyrähdettävä, jos kaikki eivät tee juuri minun laillani? Millä oikeudella sen tekisin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe