yhtiövastikkeet

nimetön,.

Ei taida 4h rivareissakaan olla enään edulliset yhtiövastikkeet? tietysti silloin jos on sähkölämmitys niin sitten voi olla vastike vähän halvempi, mutta minkä hitaisia teillä vastikkeet ovat, paljonko joudutte kk pulittamaan.

9

1484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtuuhintainen...

      90 m2 2002 rakennettu rivari. 146 eur/kk vesi. Oli vielä toukokuussa 246 eur/kk kun maksettiin 2 vuotta sitten tehty puupintojen maalaus joka teki 2000 eur/asunto.

    • assaas

      183e 83m2 kolmio. kaukolämmössä

    • ei oo halpaa enää

      En muista tarkkaa vastikehintaa, mutta ~2,50 eur/neliö vesi autopaikka kaapelitv remonttivastike tulevia remontteja varten 0,50 eur/neliö. Kaukolämmössä ollaan ja rakennusvuosi 1989.

    • ei kauheen kallis

      120 m2, vastike sis vesimaksut (4 h) autopaikka sähköpistokkeella 227 eur, maalämpö, ei rahoitusvastiketta, kun maksettiin lainaosuus heti pois.
      Sähkölämmitys - suora sellainen - on kallein lämmitysmuoto, kun ei ole mitään varaavaa materiaalia, vesikiertoisessa sentään vähän massaa, lattialämmitys varaa lämpöä ja samoin öljytäytteiset patterit. Lisälämmityksenä olisi hyvä olla varaava takka, niitä ei ole vanhoihin rivareihin tehty.

    • tuce

      Onko kallista jos kolmiossa on maakaasu ja vastike 300€, josta 30€ rahoitusvastiketta, jota on jäljellä 3000€. Yhtiövastike sisältää käyttösähkön. Erikseen vielä 16€/ hlö vesi ja autokatos 5€. Eli kahdelta 337€/kk. Yhtiössä uima-allas, en tiedä kasvattaako se kuluja?

    • yksalallaoleva

      Hei mutta vaikuttaahan vastikkeeseen sekin että onko talo/talot omalla vai vuokramaalla. Vuokramaalla oleva voi olla tuplatkin kalliimpi.
      "Yhtiössä uima-allas, en tiedä kasvattaako se kuluja? " Kyllä kasvattaa. Kuluina ovat lämmitys, puhdistus ja vedenkulutus, sekä mahdolliset korjaukset.

      Ja ei kannata vertailla kokonaishintaa vaan neliöhintaa. Ja myös on hyvä muistaa, että kysyy vähän milloinkahan ja miten paljon vastikkeen hintaa on nostettu. Mikäli on pantattu nostamista parikin vuotta vain tarpeellisiin, niin seuraavalla kerralla voikin olla reippaampi korotus.

    • Osataisko vai ei

      Olemme katsoneet rivaria joka on vuokratontilla , siihen tulisi 2 auton paikka , tontti on vuokra tontti , neliöitä 75 ja vastike 290€
      vaikuttaako kalliilta, paikka on pääkaupunki seudulla

    • tuce

      Huomioi myös muut kulut. Eli esim lämmitysmuoto (suorasähkö n 100 €/kk tai jos kaukolämmössä niin sisältyy hoitovastikkeeseen), vesimaksu per hlö, sähkö, autopaikka, saunavuoro, tulevat remontit jne... En osaa sanoa onko 290 suuri, kun itse myös asuntoa katselemassa vasta :)

    • vääränlaista kasvua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe