Yömyöhäisten tietolaari

Kaikkea maan ja taivaan välistä.
Minä kyttään niitä auringonpurkauksia,vai mitä ne oli,kun revontulijakin pitäis näkyä.
Itäisestä ikkunasta näkyy peilityyni järvi ja eteläisestä ikkunasta peltoa noin hehtaarin verran jonkaTaraxacum offiginalet ovat ottaneet täysin hallintaansa.
Istutin minä sinne visakoivujakin,mutta noi myyrän penteleethän ne popsi suihinsa.
Tulin siihen tulokseen,että ainoa taimi haluan olla siellä luojan suuressa taimitarhassa ja lopetan ton istusmetsän viljelyn Ama

9

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilta päivää viisampi
      Kaiketi sinnepäin tai mitenpäin sen ottaa ja jos jättää täysin ottamatta,niin luullakseni olen täysin raitis ja sehän olis vesiselvä jokin ihme otus joka hukkuu,kun kännikalan näkee jatkakaa rikkiviisaat ketjua Ama

• Auringolla on varaa mällätä energiaansa noihin flare purkauksiin. Kokoluokkansa takia Aurinko on silti hyvin energiataloudellinen tähti.

Liekö se taas aktivoitumisvaiheessaan?

• X amateus

Mitä jos toi aurinkokuntamme suurin energiantuottaja lakkais toimimasta,miten suukka sitten laitettais suppuun.Kannattais tota mollukkaa kunnioittaa ja luontoa yleensä.Tuhlaamme energiavarojamme kuin viimestä päivää ja joskus tulee sille kulutukselle loppupiste,häämöttää jo,pallomme voi todella huonosti.
        Ei tarvitse olla mikään ennustajaeukko nähdäkseen,että energia loppuu joskus planeetalta niminen maa,pakko käyttää vanhaa nicciä,kun kirjautumisen unohdin,sitä on suvussa tota unohtelua Ama

• X amateus kirjoitti:

Mitä jos toi aurinkokuntamme suurin energiantuottaja lakkais toimimasta,miten suukka sitten laitettais suppuun.Kannattais tota mollukkaa kunnioittaa ja luontoa yleensä.Tuhlaamme energiavarojamme kuin viimestä päivää ja joskus tulee sille kulutukselle loppupiste,häämöttää jo,pallomme voi todella huonosti.
        Ei tarvitse olla mikään ennustajaeukko nähdäkseen,että energia loppuu joskus planeetalta niminen maa,pakko käyttää vanhaa nicciä,kun kirjautumisen unohdin,sitä on suvussa tota unohtelua Ama

Hakeuduin terveyskeskuksen muistiklinikan kokeisiin keväällä kun alvariinsa milloin mikin kampe on hukassa, avaimet, kännykkä yms.

Vastaus alustavan tutkimuksen jälkeen tulikin muutamia viikkoja sitten. Tulokset varsin hyvät muistinosalta. Vuoden päästä uudelleen, sii luki.
        No en tietenkään mene; tyhjän kun saa kinuamattakin.

• capt.cöpenick kirjoitti:

Hakeuduin terveyskeskuksen muistiklinikan kokeisiin keväällä kun alvariinsa milloin mikin kampe on hukassa, avaimet, kännykkä yms.

Vastaus alustavan tutkimuksen jälkeen tulikin muutamia viikkoja sitten. Tulokset varsin hyvät muistinosalta. Vuoden päästä uudelleen, sii luki.
        No en tietenkään mene; tyhjän kun saa kinuamattakin.

Usko tai älä
        Ne naurunhörähdykset kuului varmaankin naapuriin ja sinne on matkaa obaut 1,5 kilsaa,kun sun tekstiä setasin.Mun epikriisissä luki,että ihan normaali.käytöshäiriöstä ei puhuttu sanaakaan,vaikka yksi päivä oli kadoksissa,eikä alkohoolilla ollut mitään tekemistä muistihäiriöön silloin.
        Vintti vaan pimeni ja eikun neurologiselle osastolle.Sain puhtaat paperit ja jatkan tätä maallista taivalta,joskus välähtää ja luulen olevani normaaliAma

• Meikän kaapelit ovat kovilla, piuhat käryävät usein kun kaikki käyttöesineet ovat alvariinsa hävekissä.
      Jos muija on kuulolla, se sanoo; mikä nyt on kateissa? Siks tuo muistitutkimus. Erään huuhaa konsultin yllyttämä aloin kehittämään muistiani. On siitä voinut olla hyötyä 'kärpäsen siiven' verran.

• Atolfia

Muisti välillä reistaa, mutta eiköhän se kuulu ikäongelmiin.

Mutta nyt juuri muistan sellaisen jutun, kun tuo Ama puhui noista myyristä. Minulle sanoi eräs minuakin vanhempi peltonaapuri, että laitapa etikkaan myyrän koloihin, niin kyllä mokomat häipyy.

Ostinpa heti 1½ litran pullon etikkaa, oli halpaa. Nyt vain kävi niin, että en löytänytkään yhtään myyrän koloa, vaikka niitä on ollut useampiakin sekä pihassa että kasvimaalla.

Kyllä ne kohta ilmestyy, sanovat, että on tulossa kova myyrävuosi, silloin alkaa etikka lorista. Ei vahingoita kasveja.

• Raparperi karkoittaa muurahaiset.
        Näin kertoi naapurini,kun hänelle valitin muurahaisten valtaavan kaivonrenkaaseen tekemämäni kukkaistutuksen.
        Tosin kyllä laitoin sitä sirotettakin,mutta raparperinlehtiä kyllä laitoin ja sitten paksun kerroksen turvemultaa,enkä niitä mauriaisi ole nähnyt ja kukatkin voivat hyvin.
        Tota etikkaa kyllä laitan jokaiseen myyränkoloon ensi syksynä.
        Mulla kyllä todella tehokas parivuotias myyräkissa,mutta kesällä pidän sen päivisin sisällä,että linnunpoikaset säilyy hengissä.

Minä olen kyllä sitä mieltä,että metsästysseura,kun hävittää kaikki pienpedot,niin myyräkanta lisääntyy ja tuhot sen myötä.Luonnonmukaisella kannalla olen,että mäyrät,ketut ja jopa supit pitävät myyräkannan kurissa.
        Tiedän,en ole metsästäjien suosiossa,mutta toinpahan mielipiteeni esiin Ama

• Kyllä toi muisti joskus pätkii.
      Huomaan sen jos on ylimääräisiä paineita,olen kuin Liisa ihmemaassa.
      Eikä siihen aina voi vedota,että seura tekis kaltaisekseen.Olen kyllä huomannut,että kahdet aivot aina toimii paremmin,kuin narikkaan jätetyt yhdet.

Tämähän on jo aivojumppaa,kun näpyttelemme kirjaimia jonoonja ilmaisemme mielipiteitämme palstalla ja katsomme minne suuntaan noi peukut sojottaa,minulla yleensä alaspäin,mutta ei se minulta yöunia vie Ama

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      106
      2419
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      106
      1902
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      16
      1794
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      99
      1457
    5. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      192
      1412
    6. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1345
    7. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      57
      947
    8. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      946
    9. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      125
      938
    10. Se hetki kun

Saisi olla kahdestaan ja rutistaa sua
      Ikävä
      76
      910
    Aihe