Olen tässä tikutellut muutaman kuukauden verran, ja testit näyttävät etten ovuloi. Ehkäisyn jätimme pois vuosi sitten. Kuukautiseni ovat hieman epäsäännölliset ja kierron pituus vaihtelee 27 ja 32 päivän välillä. Voiko olla mahdolista että kuitenkin ovuloin, mutta olen tikuttanut vääriin aikoihin?
Olen 33 vuotias, normaalipainoinen ja seksiä harrastamme joka päivä. Taitaa olla syytä kääntyä lääkärin puoleen. Menenkö siis normaalisti gynelle vai mihin nyt olisi syytä ottaa yhteyttä?
En ovuloi, mikä on seuraava askel?
5
217
Vastaukset
- sgsdg19
Gynelle aika ja hän tekee lähetteen mahdollisiin jatkotutkimuksiin esim. keskusairaalaan. Glomeilla varmaan aloitetaan sun hoito, lievä hormoonilääke joka auttaa siihen että tulee ovulaatio
- ikäloppuko
Ok, kiitos vastauksesta. Marssin siis gynelle pikimmiten.
- mie vaan(meppis)
Joo siis gynelle aika välittömästi. Sillä voi toki olla et nuo testit näyttää sun kohdalla väärin (koska jos sul kuitenkin on suht.säännöllinen kierto ni se viittais siihen et kyl sä ovuloit) ja sit ku on lisätutkimukset tehty huomataan et kaikki kunnossa. Yleensä ne ottaa alkuun verikokeita mistä määritetään eri hormonipitoisuudet ja sit ultraäänellä katotaan onko munarakkulaa kypsymässä. Mut kannattaa koittaa saada se aikaan suoraan suunnilleen puoleen väliin kiertoa ni sillo se lääkäri näkee heti et vouloitko vai et.
Ja tosiaan jos et ovuloi ni sit saat ensiksi clomiffenit millä yleensä nainen sit saadaan ovuloimaan mut jos ne ei tehoa ni sit ne vaihtaa lääkitystä tilanteen mukaan! Mulla nimittäin kans tuo et en ovuloinu luomusti ja ku sain clomifenit ni sen jälkeen mut on saatu ovuloimaan ihan säännöllisesti. Mulla siis diagnoosina pcos toises munasarjas.
Tsemppiä ja voimia! :) kyllä se siitä vielä! :) - tk
Lähetteen jatkotutkimuksiin saa muuten myös terveyskeskuslääkäriltä...
- ikäloppuko
Kiva, kiitos kaikille vastauksista. Ihanaa kun saa tukea ja tietoa samassa tilanteessa olevilta. Tuttavapiirissäni on vain naisia jotka pamahtivat paksuksi noin viikon yrittämisellä :p
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1493531Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1371003- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25857