ylihuolestunut

dont worry....

Olen ylihuolestunut kaikesta! Minulla on LA 4.1.2012 eli raskaus alussa,mutta huolehdin ja stressaan kaikesta.
Onko lapsi terve? onko tämä kohdun ulkopuolinen?
miksi ei ole raskausoireita? 1.5VK päästä onneksi ultra,jossa selvii onko kaikki hyvin. Mietin myös syömiäsiäni, käyttämiäni meikkejä,pesuaineita... Voinko uida kuumalla ilmalla,paljonko veden pitää olla... saako mäkki ruokaa syödä,entä pizzoja.lihonko liikaa,tuleeko sokeri vauva...
Tiedän että kamalaa,mutta en vain voi mitään,pelkään niin keskenmenoa,vaikka ikinä ei ole ollut ja tämä esikoiseni.
Oli pakko vähän purkautua tänne,kiitos :)

N.27wee

3

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no worries

Kaikki menee hyvin kun et stressaa liikaa. Kaikkihan on ihan hyvin! :) Itsellänikään ei ollut juuri mitään oireita, eikä ole edelleenkään. Silti loppusuoralla ollaan. Elät normaalia elämää, mutta syö terveellisesti. Vaikka tuntuu siltä, että raskaus tuo tullessaan rajoitteita niin loppujen lopuksi kun elää ihan tavallisesti niin kaikki menee hyvin eikä ne rajoitteet kuitenkaan hirveästi aiheuta pään vaivaa kun niihin tottuu. Raskaushan ei ole sairaus vaan ihan normaali tila. Ole rennosti niin vauvallasikin on hyvä olla vaikka onkin vielä pieni.

• beenThere""

Äidinvaistosi ovat heränneet :) Olet huolissasi pienestä ihmisen alusta, etkä syyttä! Ovathan alkukuukaudet herkintä aikaa. Tunnistan sinun huolissasi omiani. Olen nyt viikolla 26 ja rauhoittunut :D mutta ihan samalla tavoin mietin minäkin "järjettömyyksiä" alkuvaiheessa. Vietin paljon aikaa netissä (muistettava kriittisyys!! täältä löytää paljon hyvää, mutta myös väärää tietoa :( ), kyselin neuvolantädiltä kaikkea mitä mieleen tuli, konsultoin omaa äitiäni ja jo lapsen saaneita kavereitani. Neuvolasta saa listan, jossa ovat tärkeimmät vältettävät ruoka-aineet. Sitä noudatellen, omaa oloa kuunnellen ja maalaisjärkeen luottaen pärjäät varmasti! Lapsi on kuitenkin sitkeä olento, jota ei niin vaan pysty tahattomasti "pilaamaan". Turhat lisäaineet pois, alkoholi ja tupakka ilman muuta veks, riittävästi unta, lepoa, liikuntaa ja kotiruokaa, siinä se :) Onnea kovasti odotukseesi!

• dont worry...

Kiitos vastauksista,ja ihana kuulla etten ole ainut ylihuolestunut mamma :)
      Tupakkaa en poltakkaan (LOPPU HETI PLUSSAUKSEN JÄLKEEN),enkä alkoholia juo(sekin loppui) Mutta niistäkin jo stressaan,koska join vappuna ja poltin vaikka olin raskaana,en vain tiennyt sitä.Sekin pelottaa että jokin mennyt vikaan.... Odotan jo seuraavaa neuvola käyntiä,että pääseen jälleen kyselemään.
      Minua vaan pelotaa vieläkin tuleva ultra,koska raskausoireita ei ole,pelkään,että jotain vikana.. tai että kohdun ulkopuolinen.. voi kun osaisin vain nauttia.Itse seuraan todella tarkaa myös neuvolasta saatua kiellettyjä ruokia listaa.
      Ehkäpä jokainen viikko helpottuu ja opin myös nauttimaan ja olematta stressaamatta joka asiaa..

N27wee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5000
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1570
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1129
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1063
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      987
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      950
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      947
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      852
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      56
      751
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe