kysymys astrologiasta

Mistä tunnistaa sen oikean astrologian valossa. Mihin astrologi kiinnittää huomiota yheensopivuutta arvioidessaan?

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota synastrisessa kartassa ja mitä muita hyviä keinoja astrologialla on ihmisten mahdollisen yhteensopivuuden kannalta.

Joku hyvä linkkikin voisi olla paikallaan.

67

936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakkaus historiasta.

      Minä henkilökohtaisesti olen pannut merkille, kuinka tärkeä on Merkuriuksen asema yhteiskartalle. Kommunikointi parisuhteessa, rakkaussuhteessa, luo turvallisuuden pohjan.
      MC merkki voi luoda hämmennystä erilaisuudellaan ja poistaa turvallisuuden (omilla kartoillaan).
      Venus merkit erilaisuudellaan ei luo yhteistä pohjaa, vaan tuo hajontaa elämään.
      Mars merkkien samankaltaisuus yhdistää miestä ja naista.
      Huone 4 ja 5 miehellä, kun se antaa turvallisuuden miehen historiasta on mitä kiehtovin.
      En ole astrologi, odotetaan vastauksia astrologeilta.

      • Kotona.

        Nyt todella iski tuo MC! "Miksi olet työssäsi tuollainen? En voi sietää tapaasi hoitaa työsi!" Olet kotona täysin erilainen, miksi käyttäydyt noin?


    • tuota, eikös sillä ole vähän merkitystä, missä merkissä se MC on ja onko siinä huoneessa planeettoja?

      • Rapu ja Kalat?

        Luonnollisesti. Sitä juuri tarkoitin.
        Kun merkit MC:llä ovat laadultaan erilaiset - suhde ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla, syntyy sisäisiä jännitteitä.
        Esimerkkeinä - Rapu ja Vaaka, vaikka voisi kuvitella, että yhdistelmä toimii, ei se toimi käytännön elämässä, parisuhteessa.
        Rapu ja Oinas, liian raakaa parisuhde-elämää, rakkaussuhteesta puhumattakaan.
        Rapu ja Jousimies, "Olisitko paikoillasi ja hiljaa edes jonkun päivän?"


    • Raimo Nikula

      Tähän ei voi vastata lyhyesti, sorry. Sarjasta ikuisia kysymyksiä, mihin kiinnittää huomiota...? Kyynikko sanoisi että kyllä se ihminen kiinnittää huomiota aivan oikeisiin asioihin kun on kyse kumppanin valinnasta. Ulkoisesti joillekin riittää hyvä perse, toisille kauniit kasvot, kolmansille paksu lompakko jne. Ihminen on melkoinen itseohjautuva ohjus, joka hakee "oikean maalin" - vaikka se on useimmiten "väärä" koska mitään kehitystä ei oikeastaan parisuhteen synnyttyä tapahdu. Isot ongelmat ovat aina samoja: ihminen yksilönä on vain sarja mahdollisuuksia, potentiaaleja, joista osan voi aktivoida ja siten kasvaa, osa jää suutareiksi, muhimaan tiedostamattomaan. Parisuhteessa on kaksi ihmistä, jotka alkavat hangata toistensa epävarmuuksia, heikkoja kohtia ja tiedostamattomia ongelma-alueita ja saavat usein aikaan pahaa jälkeä. Ei kellään (psykologit, psykiatrit, muut ihmisviisastelijat) ole acrabadabra -sanoja kuvaamaan parisuhteen valinnan mekanismeja. Ei myöskään astrologialla, mutta sillä on puolellaan pitkäaikainen kokemustausta ja siitä vedettävät yleiset johtopäätökset siitä mikä toisessa ihmisessä vetää puoleensa. Mutta sillä ei ole kykyä kertoa, mikä erityinen asia tietyssä yksilössä saa aikaan valtavan reaktion. Ei riitä Venukset ja Marsit sillä jokainen ihminen kohtaa elämässään satoja ihmisiä, joiden Venukset ja Marsit ovat hienosti meidän karttaamme nähden, mutta mitään erityistä reaktiota ei synny. Tarvitaan jotain muuta jotta kipinä syttyy. Meidät sytyttää omat erityisehdot, Mies-Nainen -polariteetin hyvin erikoiset jännitteet, joita on rakentunut psyykeen alkaen lapsuuden kokemuksista lähtien, lapsi-vanhempi - suhteiden alkeistekijöistä lähtien, kuinka Poika tai Tyttö samastuu Isäänsä tai Äitiinsä, mitä esteitä tässä on ollut jne.

      Mutta astrologian on palveltava omin keinoin tarjoamalla jotain kouriintuntuvampaa. Siitä sitten lähtee tulkintareseptit liikkeelle. Ne antavat osviittaa kyllä mitä potentiaalista kartalla on ja mitä on toisen kartalla ja mikä niiden muodollinen suhde (konjunktio-neliö-oppositio) on. Synastrian kursseilla siten puhutaan Polariteetista, Kuu/Aurinko ja Venus/Mars - Nainen ja Mies arkkityyppi meissä ja miten ne ilmenevät. Tunne-elämän tarpeet ja dynamiikka liittyy paljon juuri näihin planeettoihin ja lisäksi on puhuttava kartan askendentista ja deskendentista, noususta ja laskusta koska tämän akselin kautta kaikkein persoonallisimmat tarpeemme tulevat esiin haluna olla oma itse (AS) ja löytää tälle itselle vastapainoa, kumppanuutta, täydentävyyttä (DS). Ja näistä tekijöistä asia laajenee eteenpäin juuri niin kauas ja leveästi kuin on tulkitsijalla on kapasiteettia.

      Kirjallisuutta on suomeksi vähän, oma Synastria –kirjani ilmestyi jo 1992 eikä uusia painoksia ole tulossa. Suomi on astrologian kehitysmaa ja myyntitilastot määräävät yksinomaan mitä kirjallisuutta kustannustalot suoltavat uumenistaan ulos. Englanniksi ja muille sivistyskielille löytyy kirjallisuutta hyllymetrettäin.

    • islanninjäkälä

      Näin ihan maallikkona olen pannut merkille,
      vuosien saatossa, että kolmen aspektin harmonialla
      jo "päästään alkuun" suhteessa, olkoon se minkätyyppinen tahansa.

      Siis olen havainnut, että seuraavien:
      -auringot
      -kuut
      -askendenttimerkit
      ollessaan harmonisessa/rakentavassa aspektissa
      henkilöiden välillä, tietynlainen helppous on havaittavissa.
      Vähintään kahden edellämainituista.

      Myös toinen huomio, aikoinaan luettuani Olavi Asikaisen kirjasta
      ns.sympatiataulukkoa, joka perustuu aurinkomerkkien aspekteihin,
      löytyy "väliin jääviä aspekteja", jotka eivät ylety muodostamaan
      oikeastaan mitään aspektia, jos tällainen tilanne kahden auringon välillä,
      ei todellakaan synny puoliväkisinkään mitään suhdetta.
      Mielenkiintoista!

    • Astrology

      Olen lukenut että miehellä venus merkki kuvastaa naisihannetta ja naisella mars merkki miesihannetta. Joten miten hyvin sovitaan yhteen jos miehellä on mars härässä ja naisella mars skorpionissa? Syttyykö heidän välilleen jotain, vai pitääkö tässä asiassa ottaa koko kartta huomioon?

    • Huone 10

      Minä sanon hyvästit kaikille astrologien hyville tarkoituksille selittää astrologisin määritelmin mikä naista vetoaa miehessä. Tai olen luonut oman astrologisen määritelmän vanhojen astrologien määritelmien lisäksi.
      Minua vetoaa erityisesti miehen huone 10. Jos astrologit eivät ymmärrä sitä, selitän sen heille.
      Minuun vetoaa miehen huone 4 erityisesti.
      Minuun vetoaa miehen huone 12 hyvin voimakkaasti.
      Miehen kuva muodostuu minulle erityisesti hänen huoneestaan 7.
      Huone 8 miehellä on suuri merkityksensä minulle.
      Nuo ovat minulle tällä hetkellä tärkeimmät vetovoiman kriteerit.

      Laila Puustinen 30 vuotta astrologiassa.

    • Astrology

      En saanu kunnon vastausta tuohon saatanan kysymykseen!!

      • Astrology

        Ja mistä helvetistä sitä tietää oletko sä oikee astrologi vai joku vitun huijari!?!?!?


    • Valitse astrologisi.

      Kuka on oikea astrologi ja mitkä ominaisuudet tekevät ihmisestä oikean astrologin?
      Onko Sven Stenberg oikea astrologi kirjoitettuaan minulle sen mielikuvitusrikkaan rakkaustarinan tulevasta toisesta avioliitostani, joka ei koskaan toteutunut?

      Onko Raimo A Nikula oikea astrologi kirjoitettuaan syksyllä 2004 minulla pian alkavasta uudesta elämänvaiheesta romanttisessa ihmissuhteessa, joka vuonna 2011 ei vielä ole alkanut?

      Onko eräs nainen oikea astrologi kerrottuaan elämäni ihanasta uudistumiesta 3.2010?

      Mitä astrologia on?

      Kysykää Siitä Ammattiastrologien Liitto ry nimisestä paikasta.

      Jos tahdot vastauksen kysymykseesi soita astrologille. 30 vuotta astrologiassa on muuttanut mielepiteeni gurujen olemassaolosta asiassa nimeltä astrologia.
      Jos tyydyt ainoastaan Venuksen Marsin laatuihin sinulla on suppea käsitys rakkaudesta, mikä on niin tuiki tavallista miesten päissä. Laila Puustinen.

    • Astrology

      Mikä sinä oot sanomaan mulle mitä mä tiedän rakkaudesta!?! Tiedän aika paljonkin, ja tiedän myös sen että koko kartta pitää ottaa huomioon kun niitä lähdetään vertailemaan, mutta kun nuo mars ja venus kuvastaa just sitä minkä tyyppisistä miehistä pitää, siis silloin kun toiseen ihastutaan (toki muutkin tekijät kartalla varmasti vaikuttaa mutta nuo varmaan ainakin ensi alkuun eniten, pitäähän sen alkukipinän jostain syttyä) näin olen lukenut OIKEIDEN astrologien tekemästä kirjasta. Sulta ei varmaan saa tolkun vastausta tuohon kysymykseen, pitää varmaankin tiedustella OIKEALTA astrologilta asiaa!!!

    • Huuhaata astrologia.

      Mihin ihastua miehessä?
      Ihastuuko miehen kykyyn ja taitoon olla esillä, seurassa, harrastuksissa ja työssään? Kuinka mies käyttäytyy?

      Vai ihastuuko miehen tapaan olla aktiivinen muuten, muualla elämässään?

      Mars ja Venus eivät kerro miehestä, kuin puolitotuuden.

      Laila Puustinen

    • Astrology

      Mihin ihastua, ihan kaikkeen, koko pakettiin, sitä mä tarkoitan. No laitetaanpas molempien kartat tähän : Minun kartta, aurinko, merkurius, ja jupiter, vaa`assa, kuu oinas. mars ja pluto skorpionissa, saturnus vesimiehessä, uranus ja neptunus kauriissa, venus neitsyessä. Miehen kartta : aurinko oinaassa, kuu kaloissa, neptunus, uranus ja jupiter jousimiehessä, saturnus skorpionissa, pluto vaa`assa, venus, merkurius ja mars härässä. Mitä sä voisit sanoa tuon perusteella??

    • Ammattina astrologi?

      Jos minä olisin tuo nainen, minä en luultavasti jaksaisi elää miehen suurta joukkoa Jousimiestä. Tosin hänen Kuunsa voi pelastaa tilannetta. Sekä huonejako.

      Jos minä olisin tuo mies, en luultavasti jaksaisi elää tuon naisen Skorpioneja.
      Tosin huonejako voi olla ratkaisevaa.

      Kun jo aikaisemmin kirjoitin, minulle merkitsee miehen käytös ja käyttäytyminen elämänsä kaikilla sektoreilla eniten. Toiseksi tulevat Venuksen merkki, Härkä ja Neitsy sopivat täydellisesti, jos muu kartta ei ole sitä vastaan.

      Kuten kirjoitin, katson mieheltä ensin hänen huoneensa 10, kuinka kestän miestä. Sitten katson hänen huoneensa 4, kuinka hän kantaa historiaansa.
      Sitten katson hänen huoneensa 7, kuinka hän elää parisuhteessa. Seuraavaksi katson miehen huoneen 12, onko siellä mitään ja jos on, mitä siellä on. Olen yhä enempi ihastunut huoneeseen 12. Sitten katson miehen huoneen 8 ja mitä siellä on. Näillä eväillä valikoin nykyisin miesseurani.
      Astrologia on laaja alue. Minä olen saanut oppia sitä 30 vuotta ja tänään olen tässä. Oma ikä muuttaa ihanteita kumppanin valinnassa. Mitä enemmän kertyy ikää sen tärkeimmiksi tulevat syvät ja hyvät persoonallisuuden ominaisuudet. Toivon sinun hakevan apua "ammattiastorogilta", mitä se ikinä tarkoittaakaan.
      Laila Puustinen

    • Huone 10, 4, 7, 8,

      "Ei riitä Venukset ja Marsit sillä jokainen ihminen kohtaa elämässään satoja ihmisiä, joiden Venukset ja Marsit ovat hienosti meidän karttaamme nähden, mutta mitään erityistä reaktiota ei synny. Tarvitaan jotain muuta jotta kipinä syttyy. Meidät sytyttää omat erityisehdot, Mies-Nainen -polariteetin hyvin erikoiset jännitteet, joita on rakentunut psyykeen alkaen lapsuuden kokemuksista lähtien, lapsi-vanhempi - suhteiden alkeistekijöistä lähtien, kuinka Poika tai Tyttö samastuu Isäänsä tai Äitiinsä, mitä esteitä tässä on ollut jne."
      Otin tuon Raimo Nikulan kirjoituksesta. Siinä on kaikki, mitä tarkoitan. Oma huone 4 on Kauriissa, Saturnuksen neliöllä Neptunukseen, josta johtuen haen tietyn tyyppistä miestä. sillä ei ole pajoakaan tekemistä yksittäisten astrologisten kuvioiden kanssa. Laila Puustinen.

    • Astrology

      Minä tiedän että missä huoneessa kussakin merkki on, se vaikuttaa myös erittäiin paljon, mutta haluaisin vaan tietää että sopiiko meidän kartat yhteen vai ei, ihan näin pitkällä tähtäimellä? en etsi nimittäin etsi mitään hetken huumaa vaan kestävää parisuhdetta. Ja anteeksi jos aikaisemmin syyttelin sinua siitä ettet ole oikea astrologi en vain heti uskonut sua, koska täällä netissä liikkuu ties minkälaisia huijareita.. Mutta tosiaan haluaisin tietää miten hyvin me sovitaan yhteen, ihan näin astrologian näkökulmasta.

    • Elämä astrologiassa.

      Hyvä ystävä. Kukaan ei voi tietää sisäisistä tarpeistasi. Voi jopa olla niin, että itsekkään ei tiedosta omia tarpeitaan.
      Astrologia on tuottanut minulle suurimpia vaikeuksia elämässäni. Kenties voisit olla varovainen luottamalla liikaa astrologiaan. Olen kuluttanut suuria summia rahaa astrologeihin.
      Kun tahdot eteenpäin elämässäsi se maksaa, jos lähdet sille tielle. Tarkka analyysi suhteestanne astrologin luomana maksaa luultavasti noin 100e. Mutta Unio Mysticasta kenties voi saada edullisemmin. Olen käyttänyt paljon astrologi Liz Greeneä. Jos tahdot, mene Unio Mystica sivuille, siellä on hinnat.
      Laila Puustinen.

    • Astrology

      Ei voikaan ne minä tiedän jo ihan itse, enkä minä sitä tässä kysykään, tiedän myös sen että parisuhteen onnistumiseen tarvitaan paljon muutakin mutta haluaisin tietää että miten tämä suhde saattaisi onnistua, astrologian mukaan, eli miten meidän kartat sopii yhteen vai sopiiko ollenkaan? Enkä minä rupea erikseen maksamaan mistään tulkinnasta, en todellakaan aio kuluttaa rahaa tällaiseen asiaan, vaikka se erittäin mielenkiintoinen onkin. Kysyn tätä vain melenkiinnon takia, olosi mukavaa jos voisit vähän tulkita noita meidän karttoja, koska ihan selvästi tiedät tästä aiheesta.

    • Muualla.

      Kerroin jo, mitä mieltä olen. Toivotaan toisten jatkavan.
      Sinulla on Mars ja Pluto Skorpionissa. Kirjoituksesi kuvastavat niitä hyvin, jos ei parhaiten. Ovatko ne huoneessa 8?

      Jos minä olisin tuo mies, minä olisin muualla. En uskalla luoda ennustetta suhteen onnistumiselle.

      Laila Puustinen

    • Astrology

      Olisin toivonut sinulta jotain tulkintaa, etkö suostu tekemään sitä sen takia koska olin töykeä sinulle aiemmin, pyydän anteeksi sitä. Mitä tarkoitat sillä että minun kirjoituksistani huomaa että mulla on mars ja pluto skorpionissa ja sillä että tuon miehen pitäisi pysyä kaukana minusta?? eikö mars härässä ja mars skorpionissa käy hyvin yhteen? Vesi ja maa.. Toivoisin tähän vastauksia, minä kun en astrologiasta kovin paljon tiedä.

      • Astrology

        Kyllä sinä minun puolesta saat tulkita meidän karttoja, haluan ehdottoman rehellisen vastauksen, ja otan tulkintasi vastaan sellaisena kuin se on.


    • ***

      Mars Skorpionissa on aivan jotain muuta, kuin Mars Härässä. Entä se huone, missä tuo sinun Mars on?
      Minulla ei ole ainuttakaan ystävää, jolla on Mars Skorpionissa. Hyvä ystävyys ei onnistu. Mars on heillä huoneessa 8.
      Tuon Skorpioniasetelman yleensä huomaa.
      En ole astrologi ammatiltani. Erikoista, että kukaan ei ole tullut tähän ketjuun antamaan panostaan. Eikö netistä löydy ilmaista tulkintaa parisuhteelle?

    • salasana unohtui

      joitakin hyviä ilmaisia sivuja on. Perussivu on CafeAstrology, jos haluaa nähdä, miten kartat käyvät yhteen. Ehkä vielä parempi löytyy AstroCom in ilmaissivuilta, joissa on Liz Greenen tulkintaa pieni johdanto, sekin antaa suuntaa. Samalla sivustolla on myös Interaktiivisen kartan mahdollisuus. Kuun solmuistakin löytyy, kun ottaa hakusanaksi lama.

      Ostin keväällä jonkun nettiastrologin tekemän horoskoopin,sen mukaan tulen äärettömän rikkaaksi ja löydän elämäni naisen - kuinka kaunista! Ei tosin ole toteutunut. En silti pidä hänen ajatuksiaan ihan järjettöminä, tulkinta persoonallisuuden osalta oli muuten järkevän tuntuista. - Jos katson omaa yhteensopivuuttani, kuu on ehkä hyvä osoitin ja mars - pluto hyvä suhde.

    • Laila Puustinen

      Eikö ole niin, että jokainen ihminen hakee kumppania omista lähtökohdistaan? Ei ole olemassa mitään yhtä astrologista sääntöä, mikä on hyvä parisuhde.
      Kuka hakee mitäkin, kuka arvostaa mitäkin luonteenpiirrettä. Vaikka niin hassu juttu, "kuinka osaat olla hiljaa ja omissa oloissasi arvostan ja rakastan sinua äärettömästi (huone12), vaikka käyttäytymisesi muualla ei ole täysin mieleeni (huone10)".
      Luultavasti on hyvä unohtaa astrologia tavatessa uuden ihmisen. Kun hankauksia, R.A.N, alkaa syntyä, silloin alkaa katsoa karttoja.

    • Astrology

      En tiedä missä huoneessa mars merkkini, on mutta kyllä mulla ainakin on ystävyyssuhteet onnistuneet, aina! Ei se tarkoita sitä että jos on mars skorpionissa, niin ei pysty muodostamaan ystävyyssuhteita, paskapuhetta! Enkä minä todellakaan etsi kumppania astrologian perusteella, kysyin vain tätä asiaa silkasta uteliaisuudesta. Tottakai mars härässä ja mars skorpionissa on aivan erilaiset merkit mutta ne elementit käy yhteen, mut se taas ei välttämättä takaa että sen henkilön kanssa synkkaa, sen minä ymmärrän. En ole fanattinen astrologian suhteen, enkä sen peusteella etsi ystäviä, enkä mitään muutakaan. Tuskin mars skorpionissa on mikään hirveä sijainti, helvetin vahva kylläkin!! Ihmisen koko kartta vaikuttaa ihmisen persoonaan, ja niin paljon monet muutkin tekijät kuin astrologia.

      • helena-marjatta

        Millähän tavalla tuon sijainnin huomaa??, mitä sinä tuolla tarkoitat minullakin on mars skorpionissa. Mars merkki ei näy suoranaisesti ulospäin. Eikös se enempi nousumerkki näy?


    • Mars Oinaassa.

      Helena-Marjatta. Kerrotko Mars huonesijainnin?
      Mars Skorpionissa huoneessa 8 ovat oman tahtonsa toteuttajaihmisiä. He sanovat, minä teen tämän. He eivät epäröi tekisinkö. He tarttuvat näyttäviin tehtäviin. Kenties he tahtovat näyttää itselleen mihin pystyvät. Mutta mielestäni he tahtovat näyttää maailmalle, elikkä toisille ihmislle. Heidän suustaan saa kuulla, olen saavuttanut kaiken tämän. Mars edustaa tekemistä, uuden aloittamista ja mitä kaikkea, en tiedä. Kyllä Mars näkyy.

      • Oi voi.

        Mars Skorpionissa saa ystäviä, tottakai. Mutta, mitä laatua nuo ystävät edustavat. He voivat olla tyyppiä "Seuraa Johtajaa". Tai yhtä luupäisiä, kuin johtajansa. Onhan se ihan kiva tuntea itsensä suureksi.


    • afgdjfkfo

      En minä tunne itseäni miksikään johtajaksi, en ole läheskään aina mikään muita dominoiva ihminen.. eihän kukaan voi sanoa jonkun marsin perusteella minkälaisia ystävyyssuhteita jollakin on, ei luoja. Omani ovat onneksi hyviä, olen näissä asioissa aika tarkka, mars skorpionissa näkyy siinä juuri sillä tavalla että en päästä ihmisiä lähelleni ennekuin olen täysin varma että voin luottaa heihin, valitsen juuri tästä syystä seurani tarkkaan, mutta en katso muita ylen millään tavalla. Ja sen että oletat että ystäväni ovat joitain idiootteja joita minä käskytän, tuo on pikkusen liikaa.. Ja toki se KOKO kartta pitää ottaa huomioon, jos tehdään luonneanalyysi horoskooppien perusteella.

      • helena-marjatta

        Minulla mars on huoneessa 12, mitähän se oikein tarkoittaa? Olen kyllä ainakin huomannut sen kuten tuolla aiemmin mainittiin, että tämä mars sijainti on todella vahva. Eikös se mars ole omassa merkissään siinä, mars hallitsi myös skorpionia aikoinaan, ennekuin pluto löydettiin.


    • zegobää!

      Mulla on pluto, venus ja nousumerkki skorppari enkä todellakaan oo vittumainen ihminen, kavereita piisaa! ;)

      • LP

        Luonnollisesti et ole. Olet lojaali ystävä ja intohimoinen rakastaja/rakastajatar. Sinulta puuttuu Mars Skorpionissa huoneessa 8.


    • afgdjfkfo

      Pitää kyllä paikkansa, olen erittäin lojaali ja myöskin intohimoinen ihminen ihan kaikessa mitä teen.

    • skopu-68

      muuta en tiedä mutta omakohtaisena kokemuksena ristikkäisyys merkkien välillä voisi olla eräs yhteensopivuuden tekijä.
      yleensä kaikki horoskooppi kirjat tms lyttää täydellisesti skopu n -vesimies m suhteen mutta meillä tämä on jo toiminut kohta 15 vuotta.
      veikkaan et meillä se toimii juuri siksi että siinä missä mulla on vettä ja miehellä ilmaa ja niin sit taas päin vastoin.

    • ***

      Skorpioni ja Vesimies parisuhde voi sisältää kauniin ehdottomuuden omiin ihanteisiinsa sekä asenteeseensa elämään. Molemmat ovat tunneihmisiä.
      Aina löytää yhteenliittymistä puoltavia tekijöitä, kun osaa katsoa niitä. Luultavasti Teillä luultavasti on myös paljon muuta parisuhdetta tukevia tekijöitä.

    • Melena111

      Täällä ois toinen oinas-vaaka pari, miten hyvin nämä merkit sopii yhteen?? :)

    • Hyvin kaunista.

      Oinas ja Vaaka ovat täydellinen pari. Jos muu kartta antaa siihen mahdollisuuden. Astrologi Raimo A Nikula kirjoittaa tuosta parista niin kauniisti, että hämmästykselläni ei ole mittaa. Kirja on kerties "Synastria Ihmissuhteiden Astrologia".

      Mikään ei ole niin kaunista astrologissa, kuin hänen henkinen kypsyytensä.
      Laila Puustinen.

    • Melena111

      Tuohan kuulostaa hyvältä, meillä on mieheni kanssa samat kuu ja nousumerkit, ja minulla kartalla vettä ja hänellä paljon maata, meillä onkin aivan mieletön yhteisymmärrys, välillä tuntuu siltä että ymmärretään toisiamme jo puolesta sanasta :)

    • *

      Sinun vetesi ravitsee hänen maansa.

    • 2345

      Eikös kuumerkit kerro sen miten hyvin ymmärtää toista tunnetasolla, mites sitten ku mulla on kuu tulen ja miehellä vesi merkissä?

    • Voi Luoja!

      Kuka estää ymmärtämästä ihmistä? En todellakaan tajua.
      Minulla on Kuu Oinaassa ja ymmärrän erittäin hyvin juuri esimerkiksi Kuu Ravussa, tai Kuu Skorpionissa.
      Missä on jäänyt ymmärtämisen oppiminen? Haetaanko sitä huoneesta 4, tai huoneesta 10?

      Laila Puustinen

      • Riittää jo!

        Eihän tässä kukaan niin ole väittänytkään, että jos jollain toisella on ihan eri elementin tai eri kuu-merkki niin ei tule juttuun sen henkilön kanssa. Vaan tässä oli kyse nimenomaan siitä että jos lähdetään vertailemaan kahden ihmisen karttoja, ihan näin parisuhde mielessä astrologisesti, saman elementin ja vielä parempi saman kuu merkin (esim kalat) omaava pari ymmärtää toisiaan täydellisesti TUNNE tasolla eli se lupaa hyvää, mutta ei automaattisesti tarkoita sitä että tulee juttuun, riippu muistakin merkkisijainneista. Kuu nimittäin kuvastaa tunnelämää ja reaktioita eri asioihin. Joten ei tarvitse tästä kimpaantua, ja toki koko kartta otetaan huomioon ja moni muukin asia, mutta sitä ei nimimerkki 2345 kysynyt joten.. kyllä huomaa että sulla on kuu-oinaassa! Eli pointtina tässä se se että ymmärrys ei toki ole taattu mutta on paljon todennäköisempi jos kuumerkit ovat samat.


      • Riittää jo!
        Riittää jo! kirjoitti:

        Eihän tässä kukaan niin ole väittänytkään, että jos jollain toisella on ihan eri elementin tai eri kuu-merkki niin ei tule juttuun sen henkilön kanssa. Vaan tässä oli kyse nimenomaan siitä että jos lähdetään vertailemaan kahden ihmisen karttoja, ihan näin parisuhde mielessä astrologisesti, saman elementin ja vielä parempi saman kuu merkin (esim kalat) omaava pari ymmärtää toisiaan täydellisesti TUNNE tasolla eli se lupaa hyvää, mutta ei automaattisesti tarkoita sitä että tulee juttuun, riippu muistakin merkkisijainneista. Kuu nimittäin kuvastaa tunnelämää ja reaktioita eri asioihin. Joten ei tarvitse tästä kimpaantua, ja toki koko kartta otetaan huomioon ja moni muukin asia, mutta sitä ei nimimerkki 2345 kysynyt joten.. kyllä huomaa että sulla on kuu-oinaassa! Eli pointtina tässä se se että ymmärrys ei toki ole taattu mutta on paljon todennäköisempi jos kuumerkit ovat samat.

        Tähän vois vielä lisätä se että jos molempien kartat ovat ns harmoniset eli aurinko, kuu, ja nousumerkit käyvät täydelliseti yhteen, suhde voi olla tasainen mutta yllätyksetön ja vähän tylsäkin. Eli jos vaikka toisella on aurinko maa merkissä ja toisella tulen, ja molemmilla vaikka kuu veden merkissä ja nousumerkit toisella maa ja toisella ilma, se ei missään nimessä tarkoita etteikö suhde voisi onnistua. Esimerkiksi oppositiomerkit oinas ja vaaka vetää yleensä toisiaan puoleensa, sellaisessa suheessa jossa esim aurinkomerkit ei ns "sovi" yhteen, suhde tarjoaa yleensä haasteita, erilaisuus vetoaa siinä toisessa ihmisessä ja molemmat kehittyvät sellaisessa suhteessa. Joten karttojen erilaisuus joissakin kohdissa on oikeastaan hyvä asia, koska muuten suhde ei tarjoa minkäänlaisia haasteita ja saattaa kuivua kokoon liian tasaisena, turvallisena ja yllätyksettömänä. Joten pieni epätäydellisyys molempien kartoissa on vain plussaa ja se juuri toisessa ihmisessä yleensä viehättää, koska se toinen on jotenkin niin erilainen kuin mitä itse on.


    • egman

      Itse olen syntynyt 15.3. 1951 17,25 Varkaus ja mies
      kaveri 15.11. 1963 19,00 Nikolajev,Ukraina. Miltä teistä näyttää. Oma horoskooppini kai ainakin on mahdoton, mutta satuin vaan joutumaan syntymään tänne sen kanssa. Mihin minun pitäisi kiinnittää huomiota oman transformaation kannalta. - En sitten usko pakkoon, vaan vapaaseen valintaan ja elämään kouluna.

    • Illassa **

      Minä en osaa noita Suomen ulkopuolisia N ja W niin hyvin, jotta oikea tulkinta syntyy. Joudun jäämään tuosta ulkopuoliseksi. Hyvin luultavaa on, että tällä paikalla et tule saamaan koko tulkintaa. Minun huomioni kiinnittyy ensimäisenä klo aikoihinne. Olen pannut merkille klo aikojen merkitsevän tiettyjä luonteenpiirteitä ja elämän pituutta. Siitä tietysti saa olla montaa eri mieltä. Onko siis kaverisi syvällisempi, kuin sinä? Jos on, syntyykö siinä ristiriita sinun tullessa tunnne-elämässä jälkijunassa? Tosin ikäsi voi olla antanut sinun kehittyä myös henkisesti samalle aaltopituudelle. Laila Puustinen.
      PS. Vaikka ammattiastrologin palvelut maksavat maltaita, hinta omasta kehityksestä voi sen väärti. Voi aina käyttää Unio Mystican palveluja. Löydät sieltä Liz Greenin. Hän on yksi suurista astrologian alueella.

    • egman

      olen käyttänyt Liz Greenin ilmaisia palveluita AstoComin sivuilla ja myös tietystikin CafeAstrologyä. Onpa onni, jos kaverini olisi syvällisempi kuin minä. Meillä on myös kokemusta yhdessäolosta ja nyt tietystikin haluan löytää niitä kohtia joissa itse voisin tukea yhdessäoloamme. Mulla on liian hyvä analyyttinen kyky, mutta noiden kuunsolmujen myödä yritän luottaa intuitiooni, ja jollakin tavalla se aina joskus onnistuukin. Tässä suhteessa kiinnitin itse huomiota mars-pluto suhteisiin ja sattuneesta syystä tietty, kun se tekee vetovomasta erikoisen, mutta elämä on seikkailua ja yhdessäolo on yhdessä oppimista. Horoskooppi voi aina auttaa tuntemaan itseään, mutta en aio ruveta sen mukaan elämään, keväällä kaikki astrologit toitottivat miten suunnattoman rikas minä olen, mutta taitaa olla enämpi henkistä rikkautta ja muitakin elämänojeita meni penkin alle, paitsi oman itsensä vähättelyn lopettaminen. Siihen ei todellakaan ole enää syytä. 60 vuotta väärässä riittää, nyt alkavat toisetkin olemaan väärässsä, silloin kun se ei satu minua miellyttämään... Kiitos hyvistä vinkeistä kaikille tähän keskusteluun osallistuneille.

    • JK

      E

      • Laila Puustinen

        Kuka on oikeassa? Kuka on oikeassa missä? Astrologiassako?
        Raimo A Nikula kirjoitti minulle 5.2003 :
        "Vaikka tämä voikin olla vaikea jakso, sinulle tulee jälleen onnellinen jakso, ei kovin pitkän matkan päässä."
        Kyse oli puolisoni sairastumisesta ja odotettavissa olevasta kuolemasta.
        "Uusi ihmissuhde romanttisessa ihmissuhteessa on alkamassa vähän matkan päässä."
        Nyt on vuosi 2011, eikä tuota romanttista, uutta ihmissuhdetta ole alkanut.
        Minulla on Kuu Oinaassa ja astrologi Kirsi Halla-Seppälä sanoo sen olevan elämäni pelastus. "Riittää jo" - tiedän kaiken, mitä kirjoitit. Mutta elämässä on niin paljon muutakin. Minä löydän kaunista ja hyvää yleensä jokaisesta ihmisestä. siihen tilaan minut vei elämäni.


      • egman
        Laila Puustinen kirjoitti:

        Kuka on oikeassa? Kuka on oikeassa missä? Astrologiassako?
        Raimo A Nikula kirjoitti minulle 5.2003 :
        "Vaikka tämä voikin olla vaikea jakso, sinulle tulee jälleen onnellinen jakso, ei kovin pitkän matkan päässä."
        Kyse oli puolisoni sairastumisesta ja odotettavissa olevasta kuolemasta.
        "Uusi ihmissuhde romanttisessa ihmissuhteessa on alkamassa vähän matkan päässä."
        Nyt on vuosi 2011, eikä tuota romanttista, uutta ihmissuhdetta ole alkanut.
        Minulla on Kuu Oinaassa ja astrologi Kirsi Halla-Seppälä sanoo sen olevan elämäni pelastus. "Riittää jo" - tiedän kaiken, mitä kirjoitit. Mutta elämässä on niin paljon muutakin. Minä löydän kaunista ja hyvää yleensä jokaisesta ihmisestä. siihen tilaan minut vei elämäni.

        joo ei noihin täsmäennustuksiin ole syytä uskoa? Meillä on kuitenkin vapaa tahto ja niin myös toisillakin, olisi ehkä hyvä löytää, millä alalla astrologia toimii, millä ei, ja sitten on vielä sekin, että astrologit näkee asioita itse kukin omalla tavallaan.Minusta astrologian tutkiminen sinänsä antaa mieltä elämään, vaikka en siihen osaa uskoakaan.


      • Anna123
        Laila Puustinen kirjoitti:

        Kuka on oikeassa? Kuka on oikeassa missä? Astrologiassako?
        Raimo A Nikula kirjoitti minulle 5.2003 :
        "Vaikka tämä voikin olla vaikea jakso, sinulle tulee jälleen onnellinen jakso, ei kovin pitkän matkan päässä."
        Kyse oli puolisoni sairastumisesta ja odotettavissa olevasta kuolemasta.
        "Uusi ihmissuhde romanttisessa ihmissuhteessa on alkamassa vähän matkan päässä."
        Nyt on vuosi 2011, eikä tuota romanttista, uutta ihmissuhdetta ole alkanut.
        Minulla on Kuu Oinaassa ja astrologi Kirsi Halla-Seppälä sanoo sen olevan elämäni pelastus. "Riittää jo" - tiedän kaiken, mitä kirjoitit. Mutta elämässä on niin paljon muutakin. Minä löydän kaunista ja hyvää yleensä jokaisesta ihmisestä. siihen tilaan minut vei elämäni.

        Tuskin nimi merkki Riittää Jo tarkoitti sitä että vain hän on oikeassa ja muut väärässä, mutta niin horoskooppikirjoissa lukee, olen vahvasti sitä mieltä että kun kaksi ihmistä kiinnostuu toisistaan siinä ei vällttämättä päde astrologia, vaan ihan muut jutut, esim yhteiset mielenkiinnonkohteet, elämänarvot, sama päämäärä elämässä jne :)


      • Free Me
        Laila Puustinen kirjoitti:

        Kuka on oikeassa? Kuka on oikeassa missä? Astrologiassako?
        Raimo A Nikula kirjoitti minulle 5.2003 :
        "Vaikka tämä voikin olla vaikea jakso, sinulle tulee jälleen onnellinen jakso, ei kovin pitkän matkan päässä."
        Kyse oli puolisoni sairastumisesta ja odotettavissa olevasta kuolemasta.
        "Uusi ihmissuhde romanttisessa ihmissuhteessa on alkamassa vähän matkan päässä."
        Nyt on vuosi 2011, eikä tuota romanttista, uutta ihmissuhdetta ole alkanut.
        Minulla on Kuu Oinaassa ja astrologi Kirsi Halla-Seppälä sanoo sen olevan elämäni pelastus. "Riittää jo" - tiedän kaiken, mitä kirjoitit. Mutta elämässä on niin paljon muutakin. Minä löydän kaunista ja hyvää yleensä jokaisesta ihmisestä. siihen tilaan minut vei elämäni.

        Eihän noihin astrologien ennustuksiin kannata niin sokeasti luottaa... mut kyllä horoskoopit pitää vähän paikkansa. Oon huomannu ihmisten kohdalla että ne luonnekuvaukset pitävät jonkin verran paikkansa. Mut ihan niinku sanoitkin että ihmisissä on myös niin paljon muuta by the way: mullaki on kuu oinaassa! se tosiaan on ollu mullekkin pelastus, oon välillä aika ujo, varsinkin uusien ihmisten seurassa. Kuu oinaassa tuo lisää itsevarmuutta ja rohkeutta ;)


    • $

      Miksi ammatissaan toimivat astrologit luovat ennusteita?
      Kuunsa takia. Tietysti! Kuu Skorpionissa luo vahvan novellin intohimoisesta rakkaussuhteesta. Pitkä novelli, jota en enää jaksa kirjoittaa tähän. Novelli syntyi hänen intohimoisessa mielessään. Mutta kohde oli väärä. Ja asiakas saa kärsiä astrologista!

      Miksi toinen astrologi luo ennusteen uudesta romanttisesta rakkaussuhteesta aivan vähän matkan päässä? Kuunsa johdosta. Tietysti! Kuu Ravussa tahtoo olla tukena. Mutta kohde on väärä. Ja asiakas kärsii. Taas!
      Koska astrologien ammatilliset liitot, seurat ja yhdistykset alkavat seuloa ihmisiä, joilta he perivät jäsenmaksuja?

      Ammattiastrologiksi pääsee näköjään kuka tahansa. Mikä p.... paikka.

      • JJ

        Osittain horoskoopit pitävät paikkansa, osittain eivät. Itse en luota ainakaan lehtien horoskooppeihin enkä usko että jonkun kartan perusteella pystyy tarkkaan sanomaan minkälainen joku on, jokainen pystyy tekemään elämässä valintoja ilman astrologiaa, ei niitä tarvitse keltään ulkopuoliselta kysyä.


    • egman

      kuun solmuista on ainakin mulle ollut iso apu elämäni ymmärtämisessä ja on muitakin tekijöitä, jotka ovat tuntuneet käyvän yhteen omien tuntemustenikin kanssa. Itse sitä kuitenkin on teoistaan ja tekemättömyyksistään vastussa,mutta astrologiasta voi olla apua itsetuntemuksessa, kunhan ei kuvittele liikaa.

    • Amphetamine

      Voisitko kertoa lisää tuosta kuunsolmusta? en oikein tiedä muutenkaan astrologiasta paljoa :)

    • 28

      Kuun yläsolmu - Elämäntehtävä, johon tulee pyrkiä
      Katso sen merkki ja huone. Huomaat tuntevasi - Tämä on todellista minua.
      Olo helpottuu ja elämä alkaa maistua paremmin, kuin koskaan aikaisemmin.
      Vaikka tunne voi ensin olla ylivoimaisen vieras, pienen ajan kuluttua lödät todellisen minäsi.

    • Amphetamine

      Tämä on nyt vähän tyhmä kysymys, mutta missä siellä kartalla se kuunsolmu näkyy?

    • Kuun yläsolmu

      Hevosenkengän näköinen merkki - Kenkä eteenpäin menossa, alhaalla reunoilla ympyrät ylöspäin. En osaa paremmin kuvailla. Luultavsti löydät sen tällä kuvauksella.

    • Amphetamine

      kiitos, tulipahan selvyys tähän asiaan :)

      • Amphetamine

        Minulla yläsomu on jousimehessä, huoneessa1, mitähän se tarkoittaa?


    • egman
    • Linkissä.

      Kuun yläsolmu Jousimiehessä huoneessa 1 - Maailmanlaajuista matkustamista, ulkomaat, kulttuurit, eräretkeily, luonto, erämaat, lukeminen, opiskelu, varallisuus, laitan tuon rahankin, koska Jupiter hallitsee Jousimiestä, riskienottamista, jonka voi jättää pois elämästään. Uhkapelit, sijottaminen varjopuolia voi jättää pois. Empatia, lämmin sydän. Laitan tuon itsekkyydenkin, ei sitä tarvitse olla. Liikkuva luonne. Siirryn tuohon linkkiin.

    • Jousimiehessä

      Toivon, henkisen ymmärryksen ja intuition vahvistaminen
      * Antautua intuitiivisten ajatusten viemäksi, liika ajattelu sulkee sen
      * Suoran kommunikoinnin oppiminen muiden kanssa.

      Kerrotaan siellä Kuun yläsolmu Jousimiehessä.

      Onpa tosi hyvä sivu. Kiitos antajalle.

      • Oinaassa.

        Kuun yläsolmu Oinas
        tai 1. huone
        - Henkilön tulisi ottaa itse ohjaat elämänsä suunnan asettamisessa.
        Yksilöllisyyden ja itsenäisyyden toteuttaminen elämässä.
        Aloitteellisuus ja itsensä kunnioitus alistumatta toisten tahtoon.
        Huone 7.
        Laila Puustinen


    • Amphetamine

      kiitoksia paljon, tuolta sivulta löytyi kyllä todella kattavaa tietoa! :)

    • Anonyymi

      Astrologia on ihan täyttä vi tun pas kaa hahahaha! :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe