Onko teillä muilla maatilallisilla tullut eteen tilannetta, että itse lypsäjällä alkaa olemaan mitta täys, ja työpaikan vaihto kiinnostaisi? Haluan toki tilalla asua ym. mutta navetassa vuoden ympäri työskentely ei vaan ole minun juttuni.
Olemme miesystäväni kanssa nuoria, ja minä pääosin olen hoitanut lypsyt miesystäväni äidin kanssa, joka asuu tilan lähellä. Hänellä ikää jo sen verran, että ei yksin pärjää navetalla. Onko ulkopuolisen palkkaaminen aivan huono idea? Miesystävälläni eikä hänen isällään ole aikaa olla nevatassa. Itse olen ajatellut lähteä muihin töihin ihan tilan ulkopuolelle. Lehmiä on n. 30.
Navetta ilman lypsäjää
13
319
Vastaukset
- Trollaajtat
sitten jaksaa, miettikää nyt vähän mitä tuollaiseen vastaatte.
- KUKURR
Jos jaksaminen on tuota jo nuorena kun pitäisi jaksaa painaa vielä pitkää päivää miksi lähteä muualle.Kotityöt ovat sitten vielä vastassa töistä palattua.
- isanta
Vai 30 kantturalle palkataan hoitaja tilan ulkopuolelta.Siihen palkkaan menee sinunkin muualta tienaamat ansiot.
Jos paskassa tarpominen ei viehätä, navetta tyhjäksi, ja etsi työt muualta.
Karjanhoito vaatii intohimoa alaan ,tai/joko velkaa paljon.- Trolli etenee
aloituksen tarkoituksena on saada aikaan masennusta, epätoivoa, riitelyä..........
- Motivoitunut työhön
Minä voin tulla sulle lehmänhoitajaksi. Olen ollut maatalouslomittajana kohta 25 vuotta enkä lypsämiseen ole vielä kyllästynyt. Totuus on että karjatilojen vähentymisen johdosta loppuvat maaatalouslomittajienkin työt. Lomittajana olen käyttänyt lypsyrobottia, erilaisia tietokoneohjattuja ruokkijoita, apevaunuja sekä rehunjakovaunuja ja koneita. Palkkavaatimus on ainakin 2000 euroa kuussa, mikä on maatalouslomittajan palkka kokemuslisineen sekä viikonloppu- ja iltalisät lisäksi. Itsekö tuuraat vapaapaivät, joita on noin 2pv/viikko. Kait kuitenkin olet osakas yrityksessäsi. Palkkakulut voi vähentää maatalouden verotuksessa.
- Vittuako
sitä kantturoita lypsää, jos homma ei kiinnosta isäntää. Todennäköisesti tuhlaa emännän tienaamat rahat koneisiin...
- Ruokit trollia.
"Trolli on internet-slangisana, jolla tarkoitetaan viestiä, jonka tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, saada vastaukseksi fleimejä tai ennalta-arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa. Trolliksi voidaan kutsua myös henkilöä, joka kirjoittaa tälläisia viestejä
Netiketti suosittelee olemaan ruokkimatta trollia. Tämä tarkoittaa käytännössä trollin jättämistä omaan arvoonsa ja suhtautumista trollaaviin viesteihin tai viestiketjuihin kuten niitä ei olisi koskaan kirjoitettukaan. Tämä on usein vaikeaa, koska muutaman ihmisen trollaantuminen riittää keskustelun laajenemiseen "
- Ulkopuolisessa
on se ongelma, että lehmät eivät tuota hänelle riittävästi palkaa.
Jos itseäsi ei jaksa kiinnostaa ja miehelläsi on muuta työtä, paras vaihtoehto lienee karjanpidon lopettaminen ja keskittyminen noihin muihin töihin.- Trolliin vastaaminen
Netiketti suosittelee olemaan ruokkimatta trollia. Tämä tarkoittaa käytännössä trollin jättämistä omaan arvoonsa ja suhtautumista trollaaviin viesteihin tai viestiketjuihin kuten niitä ei olisi koskaan kirjoitettukaan. Tämä on usein vaikeaa, koska muutaman ihmisen trollaantuminen riittää keskustelun laajenemiseen "
- Eikö trollien
Trolliin vastaaminen kirjoitti:
paimentaminen kuulu valvojille? Ilmoita niistä heille, niin he poistavat asiattomat viestit. Kommenttien "trollittaminen" ei auta asiaa yhtään.
- Onnistunut trolli..
Eikö trollien kirjoitti:
paimentaminen kuulu valvojille? Ilmoita niistä heille, niin he poistavat asiattomat viestit. Kommenttien "trollittaminen" ei auta asiaa yhtään.
aloituksen tarkoituksena on saada aikaan masennusta, epätoivoa, riitelyä..........ja trollaaja naureskelee onnistuneelle trollille..
- Eri mieltä,
Onnistunut trolli.. kirjoitti:
aloituksen tarkoituksena on saada aikaan masennusta, epätoivoa, riitelyä..........ja trollaaja naureskelee onnistuneelle trollille..
jokainen alalla työskentelevähän noita aloittajan mainitsemia asioita joutuu pohdiskelemaan. Joten eiköhän ole parempi, että viestien arviointi jätetään asiantuntijoille myös trollien osalta.
- Iloonaan isäntä...
taitaa koko ajan varoitella trollista, jottei syntyisi kunnon keskustelua:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874018Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740