Ja kaikki toimii

OpenBSD

"NetBSD-pohjaisuus näkyy OpenBSD:ssä lähinnä hyvänä laitetukena. Laaja laitetuki kuuluu myös projektin tavoitteisiin turvallisuuden, koodin virheettömyyden ja normittamisen ohella. Näiden painotusten vuoksi OpenBSD:tä käytetään varsinkin palvelimissa, mutta myös tavallisissa työpöytäkäyttöön tarkoitetuissa tietokoneissa."

http://fi.wikipedia.org/wiki/OpenBSD

Helppo kun sen osaa

5

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wind-Tiedottaja.
    • -nips-

Noi UNIXit valitettavasti ovat syvältä eivätkä sovellu peruskäyttöön massoille... vain nörteille. Kokeilkoon kuka ei usko.

Noiden kanssa voi tehdä paluun tilanteeseen joka linuxjakeluiden kohdalla oli 10-12 vuotta sitten.

• 45j74

Tässä nähdään open sourcen heikkous, kuka tahansa voi koodata takaportteja käyttikseen ja linux-käyttäjät ovat niin sinisilmäisiä kuvitellessaan tietoturvan olevan huippuluokkaa. Ainoastaan Windowsin tietoturvaa kehittyy ja nykyään myös Macin.

• linux on turvallinen

Olet väärässä. Open sourcen suurin vahvuus on se, että jokainen NÄKEE ITSE mitä koodiin on piilotettu. Jos joku koodaa takaportin Linuxiin niin Linux-yhteisö poistaa sen portin kiireenvilkkaa ennen kuin siitä ehtii tulla haittaa kenellekään. Windowsin tietoturva on olematon ja Mac on juuri astunut virushelvetiin. Linux on aina turvallinen.

Linux-yhteisö on pääosin sen verran viranomaisvastaista porukkaa, että kaikki poliisin takaportit ja muidenkin viranomaisten portit poistetaan Linuxista nopeasti. Me emme salli takaportteja Linuxiin. Siksi se on huipputurvallinen aina. Sen lisäksi Linux-ydin on niin hyvin suojattu, että vakoojan tai viruksen tarttuminen koneeseen on käytännössä mahdotonta. Se pitäisi käyttäjän itse asentaa ja vieläpä rootin salasanalla.

Sinä et selvästi tiedä yhtään mitään Linuxin rakenteesta etkä turvallisuudesta. Linux on ja pysyy turvallisimpana käyttiksenä. Ei takaportteja!
        Niitä takaportteja ei anneta edes poliisille. Joku rupinen Suomi OS-versio voi olla pumpattu täyteen poliisin takaportteja tietysti, mutta kuka sellaisen käskee asentamaan koneeseensa? Itse haistan poliisin jo sen verran kaukaa, että osaan kiertää vakoilun varsin näppärästi. Ulkomaisissa, turvallisiksi todetuissa distroissa ei ole poliisin vakoilukoodia mukana.

Open source antaa jokaiselle mahdollisuuden tosiaan korjata koodin jos siellä on paskaa seassa. Sitä on toisinaan ja se poistetaan yhteisön yhteisellä yhteistyöllä. Ja jos joku löytää paskaa, niin se joku koodaa sen paskan pois myöskin Linuxin koodista.

Open sourcen vastustajat eivät osaa edes iskeä oikealla lyömäaseella. Väite, että open source on heikkoa ja turvatonta on täyttä tuubaa. Tiedätte oikeasti itsekin, että open source käyttis on aina turvallinen siksi, että sillä on fanaattinen fanikunta, joka pitää sen turvallisena ilmaiseksi ja yhteistyöllä. Se pelottaa Windows-käyttäjiä kaikkein eniten. Meidän pysyvä fanaattisuus Linuxin puhtaana pitämisessä.

Te Windows-fanit voitte uskoa Linuxista ihan mitä te itse haluatte. Totuus on tämä minkä minä kerroin. Tarjoan vain totuuden, en sen enempää.

Se on Windows joka on täynnä NSA:n, FBI:n ja muiden viranomaisten vakoiluportteja ja vakoilusoftaa.

Siksipä en koskaan asenna koneeseeni Windowsia. Se on samalla keskisormi vasten poliisin ja koko yhteiskunnan viranomaiskoneiston kasvoja.

• sql server

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4592
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3403
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      41
      1438
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1353
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1206
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      998
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen