Ongelmia uimisessa (menkat)

Espanjaan 14w

Eli siis mun menkat alko kaks päivää sitte ja nyt siitä tasan kuukauden päästä ollaan menossa Espanjaan. Ongelma on se, et oon aina ollu hirvee ´´vesipeto`` ja nyt sitte en pääsis Espanjassa uimaan jos ne sattuu tulemaan just sillo. Tiiän ettei ne välttämättä tuu mut jos kuitenki tulee. En haluis tampoonia käyttää mut en sit tie. Jotai ideoita?

12

242

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tabuuu

No voihan kuukautisia siirtää niil tableteilla ? Meillä ainakin terkkarilta koulusta sai kysyä niitä joten kai apteekistakin saa ? Juttele äitis kaa.

• rahanhimoinen
    • Tabletit<3

Tabletit kannattaa, ite siirsin kanssa tableteilla viime kesän maltan loman yli:)

• Keskustelun alottaja

Voiks niit syödä vaiks on vast 14w? Ja äidin kans me ei oikee puhuta asioista...

• Keskustelun alottaja

Ja ainii viel yks kysymys, et voiks niist tableteist olla haittaa jos ne ei tuukkaa???

• uo

Siirtopillereitä varten tarvitsee reseptin, niitä ei voi vaan mennä apteekista pyytämään. Lääkäri sitten arvioi onko sinulle tarpeellista (ja hyväksi) määrätä hormoneja.

Hormonilääkkeillä on tietysti omat mahdolliset haittavaikutuksensa. Yleisimmin nuo pillerit voivat aiheuttaa päänsärkyä ja toki siirtäminenkin voi epäonnistua.

Siirtopillerit pitää aloittaa viimeistään 3 päivää ennen kuukautisten alkua, joten kannattaa olla ajoissa liikkeellä, jos aikoo ehtiä käydä lääkärissä ja ostamassa lääkkeet (mikäli niihin reseptin saa). Kesäloma-aikaan voi olla vaikea päästä lääkärin vastaanotolle.

• 17+18

Sanoisin, että koeta opetella sen tampoonin käyttö. Huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa kuin mennä lääkärille jne. hirveä rumba, että saisi siirrettyä menkkoja jonkun uimisen takia. Ymmärtäisin, jos poikakaveri olisi vaikka vaihto-oppilaana ja näkisitte vain viikon just kuukautisten aikaan ennen uutta eroa, mutta uimisen takia...? Moni tyttö jopa harrastaa uimista eli pitäisi sen onnistua muutenkin kuin lääkkeiden avulla.

• Keskustelun alottaja

No miten voin harjotella sitä tamponin käyttöö sit?

• n,v.hv.v

No tuota. Tuo sun kysymykses on vähän niin kuin "miten voin harjoitella pyllyn pyyhkimistä". Mä oletan, että sulle on suurinpiirtein selvää mihin se tamponi menee ja kuinka syvälle. Jos ei ole niin google kertoo lisää. Sitten otat sen tamponin, luet ohjeen paketista ja asetat sen paikoilleen. Itse sun on se homma kokeiltava, ei kukaan voi sua sen enempää neuvoa siinä asiassa.

• rf
        n,v.hv.v kirjoitti:

No tuota. Tuo sun kysymykses on vähän niin kuin "miten voin harjoitella pyllyn pyyhkimistä". Mä oletan, että sulle on suurinpiirtein selvää mihin se tamponi menee ja kuinka syvälle. Jos ei ole niin google kertoo lisää. Sitten otat sen tamponin, luet ohjeen paketista ja asetat sen paikoilleen. Itse sun on se homma kokeiltava, ei kukaan voi sua sen enempää neuvoa siinä asiassa.

Lisättäköön tähän vielä, että tamponeja ei saa kokeilla ellei menkat ole meneillään. Ne imevät itseensä kosteuden ja jos ei ole tarpeeksi liukastetta (=menkat menossa), voi käydä aika kipeetä saada tamponi pois.

• fgdfgj

Itse en pyge tamponeja käyttämään, itsekin piti 2 vuotta sitte hankkii siirtopillerit, kun lähdettiin ulkomaille. (olin 14vuotta) Niitä kun alat napsimaan muutama päivä ennen kuukautisten alkua, niin pitäisi toimia. Huom. itsellä oli sillon menkat jo muutenkin myöhässä yli viikon, mutta pillerit toimi kuitenki. Eipä siinä muutaku 2kk sai olla ilman niitäki vaivoja:D

• Keskustelun alottaja

Kiitti vastauksist :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      248
      4078
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      128
      2343
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1491
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      968
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      129
      958
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      949
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      335
      889
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      867
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      790
    Aihe