Vika valmennuksessa?

voisiko_tehdä_toisin

Ensimmäiseksi, ennen kuin kukaan ehtii vittuilemaan ja paasaamaan, olen futistyttöjä läpikotaisin ja arvostan jalkapalloa niin Suomessa, kuin kaikkialla muuallakin maailmassa. Jääkiekkoa en myöskään väheksy enkä halveksu, vaikka en kyseistä lajia seuraakaan. Jokainen seuratkoon, mitä lajia tykkää, pidetään tämä keskustelu asiallisena. Kiitos!

Ja nyt itse asiaan. Jos jolla kulla on tulevasta aiheesta tarkempaakin tietoa, antaa tulla vain!
Olen miettinyt, mikä meissä suomalaisissa on, kun ei jalkapallo niin taidokkaasti suju, kuin muualla maailmassa. Onhan tietysti ihan eri asia treenata nurmella ympärivuoden, itse ainakin joudun harjoittelemaan lähes puolet vuodesta kovalla liikuntasalin lattialla. Harjoitusmäärät ja harjoittelutempo ovat myös pienempiä. Tuntuu, että jos meiltä aletaan vaatimaan ja joudutaan menemään epämukavuusalueelle, muksut kaikkoavat tämän harrastuksen parista. Ja joutuuhan jalkapallossa juosta ihan tosissaan, toisin kuin monissa muissa lajeissa. Kestävyyttä on oltava!

Omalle kotipaikkakunnalleni muutti jokin aika sitten perhe Albaniasta ja pojat ovat innokkaita pelaamaan futista ja ihan eri tasolla, kuin Suomen pojat. Kun vanhin poika, n.9v ensimmäisen kerran tuli treeneihin, kikkaili ja päihitti hän kaikki mennen tullen! Mutta nyt, parin vuoden treenin jälkeen, poika on melkeinpä ottanut takapakkia. Kehitys on pysähtynyt. Tokihan poika vieläkin pelaa huomattavasti paremmin, kuin muut, rakentaa ja lukee peliä loistavasti. Osaa rauhoittaa tilanteen ja harhautella. Tämän pojan rinnalla muut vaikuttavat hirveän itsekkäiltä, kaikki tahtovat tehdä maalin ja saada kunniaa, yritetään puskea ns.lihan läpi.

Onko kyseessä siis suomalaisten tapa valmentaa? Itse en ole koskaan valmentanut, olen vasta 16v nuori likka. Te viisaammat, osaatteko kertoa? Vai onko vika tosissaan suomalaisten geeneissä ja kulttuurissa? Etelämaissahan yhteisöllisyys on vahvaa, länsimaissa yksilökeskeisyyttä puolestaan painotetaan.

0

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
        Ikävä
        74
        5113
      2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
        Ikävä
        108
        3561
      3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
        Äänekoski
        40
        3436
      4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
        Ikävä
        51
        3014
      5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
        Ikävä
        26
        2748
      6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
        Ähtäri
        7
        2269
      7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
        Suomussalmi
        24
        2091
      8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
        Ikävä
        199
        1990
      9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
        NATO
        408
        1610
      10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
        Ikävä
        9
        1548
      Aihe