Ei löydy jalostutietojärjestelmästä..pentua ostamassa.

hmmm kusetuksen maku

Eli
Olen ostamassa labbispentua.
Pennun pitäisi olla rekistöröity,mutta en löydä jalostustietojärjestelmästä, koko pentuetta.
Katsoin isän ja äidin nimellä,mutta tälle vuodelle ei ole rekistöröity pentuetta.
Eikä löydy kennelinkään haulla tälle vuodelle pentuetta.

Koiraa siis myydään reksitöröitynä,mutta onko nyt niin ettei pentua olekaan rekattu?

10

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenzuli

      Hei!
      Laita minulle sähköpostia osoitteeseen [email protected]. Minulla on itsellä ollut sama tilanne erään kasvattajan kanssa vuosi sitten. Odotamme edelleen papereita. Tällä samalla kasvattajalla on nyt myynnissä pentuja...

    • jenzuli

      Niin siis koirani myös labradorinnoutaja ja haluaisin tietää onko kyseessä mahdollisesti sama kasvattaja. Ilmeisesti tätä uutta pentuetta ei voi rekisteröidä, koska edellinen pentue on rekisteröimättä ja pentueen olemassa olo on kennelliitolla tiedossa. Olen tehnyt kasvattajasta ilmoituksen kennelliittoon ja asia on siellä käsittelyssä. Toivottavasti ottaisit minuun yhteyttä!

    • reedasda

      Onko koiran kasvattaja oikea kasvattaja? Eli löytyykö esimerksi labbisrotujärjestön kotisivuilta linkkiä? Voit myös soittaa esimerkiksi muille kasvattajille ja kysäistä ko. henkilöstä, tunnetaanko labbisporukoissa.

    • jenzuli

      Ainakin tämä kasvattaja, jolta minä koirani otin, on ihan oikea kasvattaja. Siis hänellä on kennelliiton myöntämä kennelnimi ja on näin ollen sitoutunut toimimaan kennelliiton sääntöjen ja ohjeiden mukaan. Lisäksi hän on myös rotujärjestön jäsen. Hänellä on ennestään rekisteröityjä pentueita ja toimii itse eräässä paikallisessa koirayhdistyksessä kouluttajana. Nämä kaikki asiat mielestäni osoittivat, että hän olisi ollut luottaukseni arvoinen koiran kasvattaja, mutta eipäs ollutkaan....

    • Kennelliitto

      Kennelliiton tietokanata päivittyy välillä aika hitaasti joten kannattaa laittaa s-postia kenneliittoon ja kysellä sitä kautta.

    • kiinnostaatietää

      No miten asia päättyi? Ostitko pentua ja ovatko pennut jo rekisterissä? Vai oliko kyseessä tuo V:llä alkava kennel josta ei rekisteröityä pentua saa?

    • meidänkoira

      Tosiaan päivittyy aika hitaasti. Pari vuotta sitten kesällä otettiin labbispoika, joka oli rekattu jo ennen luovutusikää. Miltei puoli vuotta odoteltiin papereita Kennelliitolta, netin tietokannasta löytyi hieman aiemmin. Liekö sitten tavallista tällainen?

      • Jenzuli

        Näin myös meidän ensimmäisen koiran kohdalla, papereita odoteltii lähes puoli vuotta.. Mutta tämän toisen kohdalla sitten, ei ole Kennelliiton hitaudesta kiinni, kun ei kasvattaja ole tehnyt edes pentueilmoitusta. Koira nyt 1v4kk vanha :(


    • terhi22222

      jos pentu ei ole vielä luovutusikäinen, ei koiranetistä löydykään tietoja kuin lähempänä luovutuspäivää vasta

    • kusetuksen makua,alo

      Juu eli kyseessä olisi ollut tuo v:llä alkava kenneli.
      Kävin lukemassa ketjun ja pennun osto jäi sitten siihen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1679
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1568
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1169
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1124
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1102
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1012
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      971
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      965
    10. 6
      960
    Aihe