Kylpyhuoneessa on käyttövedellä toimiva kuivausteline, mahdollisesti merkkiä Oras. Siinä ei ole näkyvissä mitään säätöhanaa. Ainut ruuvi, jonka maallikko saa pyörimään, on telineen alareunassa renkaassa, jonka kautta teline yhdistetään vesijohtoon. Sen tarkoitusta en tiedä.
Niinpä kysymykset:
Voidaanko tuollaisen kuivatustelineen lämpötilaa säätää? (Kuumentaa nimittäin koko asuntoa)
Mitä tarkoitusta palvelee tuo pyörimään saatava ruuvi?
vesikäyttöinen kuivausteline, säätö?
8
6954
Vastaukset
- ei säädellä...
Tästä aiheesta on väännetty täällä kaksi vuotta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8392682
Jos on käyttöveden kiertoon liitetty kiertovesipatteri, sitä ei saa mennä säätämään. Toki sitä voi säätää jos osaa, mutta näin ei saa tehdä.
Ruuvi on ilmausruuvi. - jeppistäjeee
Ilmaruuvi on ylhäällä. Alhaalla vain toisella puolella oleva ruuvi on jonkin sortin säätö/sulkuruuvi.
- benny y
Ilmausmutteri on tietysti ylhäällä, mutta ihmetystä herättää juuri tuo alhaalla oleva ruuvi. Onko sillä vaikutusta veden kulkuun patteriin tai patterista?
- jeppistäjeee
benny y kirjoitti:
Ilmausmutteri on tietysti ylhäällä, mutta ihmetystä herättää juuri tuo alhaalla oleva ruuvi. Onko sillä vaikutusta veden kulkuun patteriin tai patterista?
Kyllä sillä pitäisi saada kierto pois, tai ainakin pienemmälle, mutta sitä liikettä ei saa tehdä, koska lämpötila ei saa pudota alle 55 asteen.
- eoooeh
Meillä ainakin on sulku siinä, vähän niinkun hanasulku. Sitä kääntämällä pystyy kätevästi rajoittamaan virtausta
- persehikoaa
Mullakin hohtaa tuo patteri vuokraomakotitalossa... Mittasin siitä lämpötilan 81 astetta, joten turhan kuumana hehkuu.
Siinä on putkissa kaksi mutterikorkkia, voiko näistä säätää jotain vai tuleeko vesi ulos?- Kunhan mietin
melko kuuma :DD oiskohan syytä tarkistaa että oikeat lämpötilat lyödään putkistoon.. käyttövettä syötetään n.55 asteisena kiertoon. Ja kesäkeleillä n.30 astetta huushollista riippuen lämmitysverkostoon :)
- p.erse.
Kannattaa availla ja säädellä niitä muttereita ja ruuveja. Kyllä se perse siitä rauhottuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849