Keltanokka myyntihommissa

Kelttis

Terve! Neuvoja kaivattaisiin.

Ollaan myymässä rivariosakettamme itse. Tässä seuraava muistilista, netistä poimittua:

-Asuntoilmoitus nettiin ja lehteen
-Kirjallinen myyntiesite
-Kirjallista ostotarjousta varten lomake, sis. sopimussakon (max. 4% mh:sta)
-Kauppakirjat pankista, OP:sta
-Esittelyyn pöydälle isännöitsijätodistus ja viimeisin tilipäätös


Nyt kysymyksien tulva:
-Oliko tässä oleellisimmat? Puuttuko jotain?
-Voiko kirjallisen tarjouslomakkeen tehdä itse vai pitääkö se jostain ostaa ja mitä se maksaa?
-Tuleeko muita kuluja, jotka on hyvä ottaa huomioon? Kauppakirjat laatii pankki ja he veloittavat jonkun summan, mutta onko muuta?

Kiitos kovasti asiallisista vastauksista ja neuvoista! :)

5

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärä paikka säästää

      Voi hyvät hyssykät: ) jo kysymyksestäsi käy ilmi että et selvästi ymmärrä asunnon myynnistä yhtään mitään. Kysymyksessä suurin omaisuutesi, joten anna ammattilaisen hoidettavaksi....

    • fgndrfn

      Voi hyvät hyssykät ja taisi tulla edelliselle kirjottajalle parempi olo itsestään, kun pääsi tuon kirjoittamaan. :)

      Jos ei tiedä myynnistä mitään, ei se tarkoita sitä etteikö sitä voisi oppia. Ei kai asunnon myynti mitään salatiedettä ole.

      Voisi perustella tollasia edellisen kirjoittajan kommentteja, niin hekpottaisi kelttistäkin. Asiallisia vastauksia ja neuvoja kaivattiin eikä morkkaamista.

    • tee sopimus

      Suosittelen ottamaan yhteyttä luotettavaan..siis valtakunnaliseen välitysliikkeeseen, Mikään pankki ei tee kauppakirjoja ja miten mitä järkeä alkaa tehdä sitä mitä ei osaa ja kuitenkin kysymyuksessä isot rahat.
      On monta muutakin juttua jotka ostajan täytyy tietää esim. kosteusmittaus jne. Selonteko on myyjällä eli jos jotain jää kertomatta niin vastuu on sinun.
      Miten olet selvittänyt mitä asunnostasi saa? entä jos myyt ale hintaan?

    • vbvvcbcvb

      Sunkin sitten piti mennä vastaamaan, vaihka et sitten sanonut mitään järkevää...

      "Mikään pankki ei tee kauppakirjoja ja miten mitä järkeä alkaa tehdä sitä mitä ei osaa ja kuitenkin kysymyuksessä isot rahat"

      Jokainen pankki tekee vaihka tikkarista kauppakirjan, veloittaa vaan siitä muutaman satasen. Kyllä niille raha kelpaa kun kompetenssia siltä rintamalta löytyy. Sähköasennuksia ne ei vielä käsittääkseni tee... Lähes kaikkea muuta kylläkin.

      "On monta muutakin juttua jotka ostajan täytyy tietää esim. kosteusmittaus jne"

      Kerro mitä ne muut on? Kosteus mittaus???? Hyvää päivää. En tiennytkään, etkä näköjään sinäkään, että kosteusmittaus on asuntokaupoissa jossain laissa määrätty. Voi hitto, vieköön. Mistä näitä "asiantuntija vastaajia" aina tänne ilmaantuu...

      "Miten olet selvittänyt mitä asunnostasi saa? entä jos myyt ale hintaan? "

      Miksi tämä sinua kiinnostaa? Eikös se ole myyjän asia, mitä kauppatavarasta pyytää? Jos on ylihinta, jää myymättä, jos alihinta, menee heti jne...

    • 13+10

      Sen voisi muistaa, että jo ostotarjouksessa kannattaa määrittää kaikki oleelliset asiat itse kaupasta: huoneiston vapautuminen, sakot vapautumisen viivästymisestä, vastikkeiden maksuvelvollisuuden siirtyminen ja ennen kaikkea maksuihin ja vakuuksiin liittyvät kuviot, jos ostaja ei maksa ostohintaa kerralla. Muutenhan tuo itse myyminen on aika yksinkertaista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe