Suunnilleen per hehtaari,olis jotakui kymmenen hehtaaria.
Paljonko maksaa salaojitus tänäpäivänä.
7
8557
Vastaukset
- Yx½
15000-18000 €/ha
- Eipä paljoa mitää
Jos ostat itselle salaoja-auran ja vedät putket sillä tuollaiselle alueelle, niin käytännössä putket ja sorat. Salaoja-aura kulkee ihan tavallisella traktorilla, soravaunu olisi hyvä olla, mutta ei välttämätön, jos toinen laittaa soraa kauhalla tuuttiin samalla kun vetää putkea maihin. Hakettakin voi käyttää soran sijaan, mutta holvaa helposti, isojen avo-ojien pohjiin putkea vedettäessä kannattaa tehdä vaikka olkipaaleista "sorasilmät". Ei näitä peltoja muuten oikein kannata näillä hinnoilla ojittaa.
- Eli paljonko maksaa.
Idea olis siinä et sais ilmatteex vuokralle kun salaojittasin läntin....
- Pitkäksi aikaako?
Jossakin mielessä hyvä diili, jos vuokra-aika on riittävän pitkä. Kannattaa kuitenkin harkita auralla ojittamista silloinkin, jos vain maasto ja maalajit antavat siihen mahdollisuuden.
Mitä tulee hintoihin, kannattaisi kysyä muutamalta urakoitsijalta, mitä ko. peltojen ojittaminen maksaisi. Täällä palstalla meitä on niin monenlaisilla pelloilla ojittajia, että hinnat vaihtelee todella. Jo yksistään sopivan soran saanti paikkakunnalla nostaa hintaa, kivet ja karikot vaikeuttavat työtä jne. On urkoitsijoita, jotka kaivavat halvallakin ojaa vanhoilla jo monen kertaan maksetuilla koneilla, jos maastossa ei ole yllätyksiä.
Vuokraneuvotteluihin kannattaa kysyä Salaojayhdistyksen taksoja http://www.salaojayhdistys.fi/ - Ei silloin ilmattee
jos salaojitat pellot vuokrista. Kaveri vuokrasi 10v. sopparilla, että salaojittaa ja ojittikin. Jälkeenpäin perikunta katui muka halpaa vuokraa, minun mielestäni molemmille kohtuullinen sopimus.
Itse olisin ojittanut myös n. 20ha vuokrapellot, mutta myös perikunta peltojen omistajana meni hommasta puihin ja vaati sitten vuokran rahana (250€/ha). En sitten ojittanut, viljelin sovitun ajan ja nyt nuo pellot meni myyntiin n. 10000€/ha, eli tuolle perikunnalle homma oli edullinen, kun en ojittanut niitä, koska hinta oli aivan sama vaikka olisi ollut salaojitettuna. Itse en ostanut niitä tuolla hintaa.
- mmm_mmmm
Taitaa pyöriä siinä noin 2000 e/ha tuntumassa, ei pitäisi kauas heittää, jos siis salaojaurakoitsijalla teettää. Siinä hinnassa on sorat, putket ja ammattitaitoinen ojitus. Toki ojat saa tukkoon tietty vähän halvemmillakin konsteilla...
- Tehtiin
Meillä tuli maksamaan 2540 € / ha. Maa on tasaista hietaa ja hiuhan hiekkasta maata noin puolella hehtaarilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569