Sisilia, here I come!

ulpukkainennainen

Sisiliaan, tarkemmin Trapaniin, olisin siis menossa:) Kirjastosta löysin yhden ainoan matkaoppaan(jossa ei käsitelty Trapania juuri ollenkaan!!) ja netistä olen saanut ongittua joitakin vinkkejä, mutta lisää olisi kiva saada!

Oon lukenut todella paljon ristiriitaisia juttuja, lentääkö Ryanair suoraan Trapaniin vai ei? Ryanairilta oon ymmärtänyt, että kyllä, mutta monilla keskustelupalstoilla oon lukenut, että ei. Kuinka on??

Entäs miten kielipuoli. Suurin osa Sisilialaisia puhuu sisiliaa ja italiaa ja jotkut puhuvat jonkin verran englantia, mutta kuinka paljon/vähän? Pärjääkö ravintoloissa/kaupoissa englannilla, vai onko hyvä osata muutamia sanoja italiaa? Itse puhun ranskaa ja uskoisin siitä olevan jotain hyötyä...

Millaiset ovat hyviä ravintoloita? Yleisesti ottaen, minne tahansa menisin, luottaisin paikkoihin, joissa paikallisetkin käyvät. Löytyykö näissä paikoissa englanninkielisiä ruokalistoja? Olisi ikävä yllätys, jos lautaselta löytyisi vaikkapa etana...:D Vaikka toisaalta, avoimin mielin reissu onnistuu parhaiten!! Ruokalistalla on varmaan muutenkin paljon mereneläviä ja kasviksia, mutta kuinka paljon pastoja, pitsoja ja muita perinteisiä italialaisia ruokia löytyy?

Ja sitten vielä ilmastosta ja ympäristöstä... Paikkahan on saari ja Trapani ihan rannassa, onko paikka kuinka tuulinen? Lämminhän siellä varmasti on, mutta vilvoittaako tuuli ollenkaan? Uimisesta sen verran, että uskaltaako Trapanin lähellä olevalla luonnonsuojelualueella(tmv?) uida ja yleensäkin kuljeskella? Paikka kuulostaisi älyttömän houkuttelevalta, mutta kuhiseeko siellä kuinka paljon käärmeitä sun muita?

Ja tosiaan, jos on vinkkejä tai muuta huomautettavaa yleensä Sisiliasta, esimerkiksi hyviä päiväretkikohteita tai vaikka mitä vain, niin antaapi tulla!:)

GRAZIE!

1

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I love Ragusa

      Olisit voinut ensin lukea vaikka tuon hieman alenpana olevan ketjun Trapaniin!

      Eikä kamnnata luulla että vain suomalaiset osaavat englantia. Suomalaisten englannikeli on painotukseltaan välillä täysin käsittämätöntä.

      Sicilian länsipuoli on pohjoisafrikkalaista kulltturiperintöä kun taas itäinen puoli on kreikkalaista. Sen huomaa jo ruokakulttuurissakin. Couscous on hyvin yleinen ruokalaji Trapanissa. Se syödään melkein aina kalan kanssa ja rapujen seka maukkaan kastikkeen kera. Sisilia ei ole Italia sillä jokainen kaupunki ja kylä on omalaatuisensa Sisiliassakin. Suomalaiset voisvat unohtaa sen ettei Italiassa ole yhteistä kulttuuri. Puhutaan kymmeniä eri kieliä ja murteita, syödään erilaisia ruokalajeja, kulttuurierot ovat silmin nähtävät paikakkuntien välillä.
      Sisilia on suuri saari. Trapanissa on aina hieman viileänpää kuin muualla Sisilaissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3856
    2. 209
      3068
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe