Onko nyt niin, että 64 bittistä W7 ja XP-koneita ei saa toimimaan samassa verkossa?
XP:t toimivat moitteettomasti, mutta kun ostin läppärin, jossa on W7 home... niin se näkyy satunnaisesti muissa koneissa, tai muut koneet näkyvät satunnaisesti W7 koneessa.
Kyseessä on langallinen kotiverkko.
Olen kyselly asiasta tavallisesti perillä olevilta tuttavilta, mutta ei selvyyttä. Yksi tuttava epäili, että niitä ei saa toimimaan samassa verkossa kunnolla koska 64 bittisyys estää sen.
Onko näin???
MIkä neuvoksi? Tarve olisi kuitenkin saada ne toimimaan.
Kiitos neuvoista!
W7 ja XP samaan verkkoon
5
86
Vastaukset
Alkoi silmä lupsamaan kun yritin lukea linkkiä mutta kaipa siitä apua on...
http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/Networking-home-computers-running-different-versions-of-Windows- sormi suussa
Kiitos. Vaikuttaa lupaavalta. Pitää tutustua.
- sormi suussa
Nyt näyttää siltä, että koneet löytävät toinen toisensa - ainakin tänään - mutta xp-koneella ei pääse ronkkimaan W7 koneen tiedostoja.
Ilmoittaa, että "...Käyttöoikeudet eivät ehkä riitä verkkoresurssin käyttöön. Ota yhteyttä palvelimen järjestelmänvalvojaan oikeuksiesi selvittämiseksi. Käyttö estetty."
Hmm.. voisiko syynä olla W7 palomuuri? Se on se oma joka siinä mukana tulee... Jossain luki, että se ymmärtää avata itse tarvittavat portit ym... Minä kun en näistä mitään ymmärrä...
Edelleen sormi suussa!
Mitä teen seuraavaksi? Kiitos. sormi suussa kirjoitti:
Nyt näyttää siltä, että koneet löytävät toinen toisensa - ainakin tänään - mutta xp-koneella ei pääse ronkkimaan W7 koneen tiedostoja.
Ilmoittaa, että "...Käyttöoikeudet eivät ehkä riitä verkkoresurssin käyttöön. Ota yhteyttä palvelimen järjestelmänvalvojaan oikeuksiesi selvittämiseksi. Käyttö estetty."
Hmm.. voisiko syynä olla W7 palomuuri? Se on se oma joka siinä mukana tulee... Jossain luki, että se ymmärtää avata itse tarvittavat portit ym... Minä kun en näistä mitään ymmärrä...
Edelleen sormi suussa!
Mitä teen seuraavaksi? Kiitos.Sun pitää antaa seiskassa jaettaville kansioille tarvittavat oikeudet, eli joko lukuoikeus tai luku/kirjoitusoikeus. Klikkaa kansiota ja valitse "share with", sen takaa löytyy "nobody" " Homegroup (read)" ja "Homegroup (read/write)". Tosin voi olla että XP:n kanssa ei toimi noinkaan. Kansiota klikkaamalla löytyy myös kohta "properties-sharing-advanced sharing", jonka selittämistä en nyt vaan jaksa, sorry.
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Share-files-with-someone
- sormi suussa
Kyllä oikeuksia on annettu samaan tapaan kuin xp:ssäkin, luku- ja kirjoitusoikeudet... Ei vaan suostu näyttämään eikä avaamaan mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872