Moi, mun kokoelmissani on nyt 50 erilaista uistinta, lotto beteä, pikkuräsästä, rapala mini fat rappia, Varmaa, bete-vaappuu..
ja hauille tietysti paljon räsäsiä.
Mut kertokaa joku, mihin se ahven ottaa kaikista parhaiten. Mikä on ahvenelle loistava?
Paras ahvenuistin!
9
2053
Vastaukset
- vaeltaja
Mustavalko toby. Varma ahvenelle ja hauelle. Kelpaa taimenellekkin. Kertakaikkiaan loistava uistin.
- eemeli
Eli paras ahvenuistin silloin kun ahvenet ovat pinnassa tai matalammassa vedessä on tämä puna-valko-musta lippa, joka on ahvenvieheiden klassikko. Näin ainakin järvissä.
Painavammilla versioilla pääsee useampaan metriinkin.
- jaakko
Voi laittaa perään vaikka kumikalan koukun sijaan. Jos ei tällä tule, niin ei ehkä millään.
- juniori
vetouistimena soutuveneessä.
- Arska
Ja syvemmissä vesissä seniori pienen syvääjän kanssa lyhyellä siimalla on eto peli ahvenelle.
- juniori
Arska kirjoitti:
Ja syvemmissä vesissä seniori pienen syvääjän kanssa lyhyellä siimalla on eto peli ahvenelle.
Miten syvääjän kanssa pärjää soutuveneellä?
- Arska
juniori kirjoitti:
Miten syvääjän kanssa pärjää soutuveneellä?
Pieni 33 grammainen syvääjä käy hyvin soutuveneenkin kanssa kalastamiseen. Ulos ei syvääjän kanssa tarvitse laskea välttämättä kuin 5 metriä siimaa ja se monesti riittää.
Toinen keino syvemmälle uisteluun on liittää siimaan esim. 10-20 grammainen katariinapaino 5-10 metriä uistimen etupuolelle. Sekin toimii hyvin mutta kalan ylösotto hieman vaikeutuu.
- catana
Calico catit ja seniorit ym. ym. ovat toki hyviä jossain; catti matalassa todellakin toimii jne. Mutta `SE` uistin joka pyytää kaikkialla kaikilla tavoilla kaikissa syvyyksissä, kaiken kokoista ahventa (Olen saanut sillä myäs 3,4 kg taimenen) ja on suht hyvä heitettävä ja Llloistava veto-uistelussa, saanen esitellä:Original Nils Master Invinsible 5 cm!!! värinä joko papukaija tai keltavatsainen särki... *asiantuntija palveluksessanne*
- juniori
Juu, dr mallina. Samoin Rapala shad rap 4 cm. Jälkimmäisellä tuli pari viikkoa sitten meritaimen, vaikka ahventa yritin. Nämä ovat hyviä siellä, missä kalan keskikoko on kelvollinen. Mökkijärvellä kuitenkin mielummin vetouistelen seniorilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388