Te, joilla on ollut kokopäiväinen lastenhoitaja kotona hoitamassa lapsia, kertokaa kokemuksia.
Itse olen alkanut harkitsemaan, että meidän lapset ei lähtiskään enään päiväkotiin vaan me palkattais hoitaja kotiin. Mutta jostain syystä ajatus vähän pelottaa.
Olen vaan alkanut miettiä, että mitä tes:a olette noudattaneet lastenhoitajan kanssa? Miten palkka kk vai tunti? Onko ollut ongelmia esim. löytää sopiva tai muita? Yrittäjänä työnantaja velvoitteet ovat minulle hyvin tuttuja.
Meillä ei aina tule täysiä tunteja, koska en aina tee täyttä työviikkoa ja silloin kun olen vapaalla haluan olla lasteni kanssa. Miten olette järjestäneet lastenhoitajan kohdalla työajan tasauksen?
Kiitos vaivannäöstäsi!
Kokemuksia lastenhoitajan palkkaamisesta kotiin!!!
3
712
Vastaukset
- hostiliini
Ottakaa au pair! Meillä on ollut vuoden ja uusi tyttö on tulossa ensi vuodeksi. Toimii erittäin hyvin, tulee paljon edullisemmaksi ja bonuksena lapset saa kielikylpyä. Meillä puhuttiin paljon au pairin kanssa englantia ja kieli on selvästi tarttunut lapsiin. Tyttö oppi nopeasti suomea sen verran että selvisi hyvin lasten kanssa. Lapset tulkitsevat ihmisestä niin paljon muutakin kuin puheen, että kielimuurista ei ollut koskaan tietoakaan. Meillä on monta lasta iältään 2-9v.
Otapa asiasta selvää! :) me etsittiin tyttö itse au pair world nimiseltä sivustolta. - Tyytyväinen :)
Meillä on ihan suomenkielinen hoitaja jonka etsin netin kautta. Tietenkin tein kaikki haastattelut ja muutamat kerrat seurasin vierestä miten hoitaja pärjää ja toimii lasten kanssa. Itse olen tyytyväinen hoitajaamme, lapset (3 lasta) saavat enemmän huomiota ja tukea hoitajalta kuin päiväkodista, joten itse kannatan tuota hoitajan palkkaamista kotiin :) Hoitaja tekee mitä "käsken", eli käy puistossa ja ulkona, sekä tekee myös pieniä kotitöitä (mm. siivoaa leikit yhdessä lasten kanssa, ottaa lapset mukaan kaikkeen mahdolliseen siivoukseen) sekä ehdottaa itsekin toimintaa ja kertoo aina etukäteen, minne on menossa ja mitä tekee. Lapset ovat tykänneet kovasti hoitajastamme.
Meillä palkkaus on viikoittain, ja olemme sopineet yhdessä, että viikkopalkka koostuu tunneista joita kertyy viikossa, esim. 20h on tietyn verran jne. Hoitaja tietää itsekin varautua siihen, jos ilmoitan etukäteen että seuraavalla viikolla on niin ja niin paljon tunteja, että kuinka paljon hän saa palkkaa :)
Suosittelen kovasti etsimään luotettavan, lapsirakkaan ja sosiaalisen hoitajan Teidän lapsillenne! - illina
Hei! Mistä paikkakunnasta on kyse? Eri paikkakunnilla erilliset tuet ja ihmisetkin erillaisia! Toiminut on ainakin minulla. Tosi hyvä systeemi lapsille, varsinkin kun lapset ovat kovin pieniä ja hoitaja luetettava. Kiinostaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663452Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463282Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1473275- 532729
- 311993
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271900- 481666
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä881589Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401585- 391370