olen hankkimassa uutta läppäriä, ja voin valita haluanko tietokoneeni esiasennettuna vai ei, jos valitsen EI , niin tuleeko minun asentaa silloin käyttöjärjestelmä itse? voinko silloin siis valita että minkä käyttiksen haluan asentaa? jos en vaikka halua asentaa sitä, mikä koneen mukana tulee, vaan jonkun toisen, niin onnistuuko se? mitä ensimmäisenä tulee ruudulle kun käynnistän koneen ensimmäistä kertaa?
mitä esiasennus tarkoittaa?
14
4020
Vastaukset
- Vajakki
Siinä on windows asennettuna silloin.
- alokas3
mutta mitä tulee ensimmäisenä ruudulle kun käynnistän koneen ekan kerran?
- Vajakki
alokas3 kirjoitti:
mutta mitä tulee ensimmäisenä ruudulle kun käynnistän koneen ekan kerran?
Bios-tunnisteet ja sen jälkeen windows-logo.
- dwefrthy
Vajakki kirjoitti:
Bios-tunnisteet ja sen jälkeen windows-logo.
miksi windows logo? enhän ole vielä laittanut edes mitään asennus levyä sisään? entä jos asennan ubuntun?
- Vajakki
dwefrthy kirjoitti:
miksi windows logo? enhän ole vielä laittanut edes mitään asennus levyä sisään? entä jos asennan ubuntun?
Sillon tulloo pinkviini ruutuun.
- öhöhöh..
Esiasennettu käyttöjärjestelmä on koneen kiintolevyllä valmiudessa, ja se asentuu ensimmäisessä koneen käynnistyksessä, jolloin käyttäjä tekee joitakin valinnaisia asetuksia. Hyvinkin nopea asennus.
Jos ei ole käyttöjärjestelmän esiasennusta, silloin koneen mukana pitää tulla asennusmedia, DVD/CD:t, joilta asennus tehdään.
Käyttöjärjestelmäversio on se, minkä Microsoft on pakkopullana koneen valmistajalle syöttänyt.
Windowsin eri käyttöjärjestelmäversioiden asennusmedian voi ostaa erikseenkin, mutta hinta on yli 100 euroa.
Linuxin distrot ovat verkossa ilmaisia.
Macit ovat konesidonnaisia.- alokas3
joo siis sitä mä just meinasinki et pitääkö se paska w 7 hp väkisi eka antaa tulla siihe ja sit forkata kone ja asentaa 7 ultimate ...
- vrp
alokas3 kirjoitti:
joo siis sitä mä just meinasinki et pitääkö se paska w 7 hp väkisi eka antaa tulla siihe ja sit forkata kone ja asentaa 7 ultimate ...
Pätä ensin millä käyttiksellä koneen haluat ja haarukoi laite vasta sen jälkeen.
Tietysti jos Linux-koneen tai laitteen ilman käyttistä haluat, niin valinta on kapeampi. Linuxin voi myös asentaa Mickeyn rinnalle, joskin voi tulla MBR-korruptio ongelmia. - alokas3
vrp kirjoitti:
Pätä ensin millä käyttiksellä koneen haluat ja haarukoi laite vasta sen jälkeen.
Tietysti jos Linux-koneen tai laitteen ilman käyttistä haluat, niin valinta on kapeampi. Linuxin voi myös asentaa Mickeyn rinnalle, joskin voi tulla MBR-korruptio ongelmia.no ensinnäkin, saan koneen mukana sen win 7 hp asennuslevykkeen, mutta siis formatoin koneen siksi koska siinä tulee kaikkea trial paskaa yms roinaa joita ei jaksa vaan alkaa poistelemaan vaan helpoin tapa on formatoida käyttis.. ja onhan ultimate paljon parempi vaihtoehto kuin tuo home premium, enemmän ominaisuuksia ja kaikkee muuta kivaa, paitsi että xp:llä en tee mitään mut kuitenkin.
- vrp
alokas3 kirjoitti:
no ensinnäkin, saan koneen mukana sen win 7 hp asennuslevykkeen, mutta siis formatoin koneen siksi koska siinä tulee kaikkea trial paskaa yms roinaa joita ei jaksa vaan alkaa poistelemaan vaan helpoin tapa on formatoida käyttis.. ja onhan ultimate paljon parempi vaihtoehto kuin tuo home premium, enemmän ominaisuuksia ja kaikkee muuta kivaa, paitsi että xp:llä en tee mitään mut kuitenkin.
>> olen hankkimassa uutta läppäriä...
>> no ensinnäkin, saan koneen mukana sen win 7 hp asennuslevykkeen...
Sorry, mutta en oikein hahmota ongelmaasi. Miksi et osta suoraan konetta jossa on käyttis jonka haluat, olkoon se sitten ensiasennettu tai niin, että asennat sen mukana tulevalta levyltä?
Ps. Mickeyn tuotannosta suosittelen vain 64 bittistä W7Pro versiota. Sillä on pidempi tuki, tosin sitä ei markettimalleissa ole. - vrp
alokas3 kirjoitti:
no ensinnäkin, saan koneen mukana sen win 7 hp asennuslevykkeen, mutta siis formatoin koneen siksi koska siinä tulee kaikkea trial paskaa yms roinaa joita ei jaksa vaan alkaa poistelemaan vaan helpoin tapa on formatoida käyttis.. ja onhan ultimate paljon parempi vaihtoehto kuin tuo home premium, enemmän ominaisuuksia ja kaikkee muuta kivaa, paitsi että xp:llä en tee mitään mut kuitenkin.
>> mutta siis formatoin koneen siksi koska siinä tulee kaikkea trial ****** yms roinaa joita ei jaksa vaan alkaa poistelemaan vaan helpoin tapa on formatoida käyttis..
Yes, tuon pointin toki ymmärrän oikein hyvin. - Mickey Marcett
vrp kirjoitti:
>> olen hankkimassa uutta läppäriä...
>> no ensinnäkin, saan koneen mukana sen win 7 hp asennuslevykkeen...
Sorry, mutta en oikein hahmota ongelmaasi. Miksi et osta suoraan konetta jossa on käyttis jonka haluat, olkoon se sitten ensiasennettu tai niin, että asennat sen mukana tulevalta levyltä?
Ps. Mickeyn tuotannosta suosittelen vain 64 bittistä W7Pro versiota. Sillä on pidempi tuki, tosin sitä ei markettimalleissa ole.Joo, ei ole!
Esiasennetussa tietokoneessa on jokin käyttöjärjestelmä. Jos valitset ei niin voit itse hankkia siihen mieleisen (esim. maksutta niin säästää kivasti). Ruudulle tulee teksti, että käyttöjärjestelmää ei löydy ja kun käynnistää asennuslevyn ollessa koneessa niin pääsee asentelemaan.
- Markku-Karvatukko
Joo, niin pääsee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362