Olen hieman hämmentynyt, joten olisin todella kiitollinen jos saisin hieman apua sellaisilta ihmisiltä, joilla on tietämystä ja kokemusta.
Minä olen aina ollut pienikokoinen. Synnyin pienikokoisena ja olen ollut tasaisen pieni aina nämä 18 vuotta.
Olen 163 cm pitkä ja painan 42 kiloa, painoindeksini on siis 15,8. Olen muistaakseni jostain lukenut, että "anorektisen raja" on siinä painoindeksin ollessa 16. Tiedän, että anoreksia on psykologinen sairaus, mutta ajattelin, että ehkä en vain tiedosta sitä. Minulla on myös anemia. Päähänpisto siitä, että ehkä tällä on jotain tekemistä anoreksian kanssa on kun kuukautiseni ovat nyt myöhässä. Olen myös laihtunut muutaman kilon tässä kuukauden aikana.
Päänsisäisesti en ole ikinä nähnyt itseäni mitenkään liian laihana tai todellakaan liian lihavana. Joskus on tullut kummallinen tarve kiinteyttää jotakin, mutta ei sen kummempaa. Syömiseni nyt on hieman vajaavaista, vaikka aikaa minulla olisikin. Aamulla syödessäni tulee huono olo, ja joskus ollessani nälkäinen en vain jostain syystä syö. Ja sitten unohdan sen kun näläntunne menee ohi, kunnes muistan sen joskus seuraavana aamuna ja syön jotakin. En kuntoile enkä kovinkaan tietoisesti jätä syömättä. Joskus välillä tulee sellainen tunne, että näytän kamalalta ja minun pitäisi lihottaa.
Onko tämä jotakin anoreksian alkua, jotain muuta vai olenko vain vainoharhainen?
Onko tämä anoreksian alkua?
2
144
Vastaukset
- 666+++
Minusta tuo ei kuullosta vaaralliselta, kun et kerran jätä tahallasi syömättä, etkä inhoa ulkonäköäsi. Olet hieman alipainoinen mielestäni, sillä olen itse 169 cm pitkä ja painan 65 kg ja lääkärini mukaan se on hyvä, ehkä alipaino voi vaikuttaa kuukautistesi myöhästymiseen, vai ovatko ne jääneet pois kokonaan?
Minä laihduin 15-vuotiaana 2 viikossa yhteensä 14 kiloa ja voin sanoa että pelkäsin sitä painonputoamista koko ajan.
Minä inhoan aamulla syömistä ja siksi en silloin syökään yhtään mitään, mutta syön päivän aikana 1-2 lämmintä ateriaa ja sen lisäksi hedelmiä ja leipää.
Mielestäni et ole vaarassa sairastua anoreksiaan, jos et varsinaisesti halua laihtua ja itsetuntosi on kunnossa ja se, että muistat unohtaneesi syödä ja korjaat tilanteen, vaikkakin vain pienellä leipäpalalla esimerkiksi, on hyvä merkki :)- weya
Kiitos paljon! Voin olla siis rauhassa. :)
Minulla on tähän asti ollut ihan säännölliset kuukautiset, mutta nyt ei näy eikä kuulu. On nyt vajaat kaksi viikkoa myöhässä, mutta kyllä ne sieltä varmaan vielä jossain vaiheessa alkaa. Täytyy katsoa mitä teen, jos ei ala.
Kiitos vielä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2410965- 408237
- 1265257
- 1433646
- 693568
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353524- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352021- 281786