1. Ohjaus oli uutena kummallinen, ajaminen soutavaa, mutta näyttää nyt korjaantuneen itsestään. Liekkö ollut ohjauspylvään nivelen vika.
2. Tankin tulpan alareunan alapuolella on tankin huohotusaukko, jos tankkaa täyteen, valuu dieseli mutkaisella tiellä pitkin auton kylkiä. Pestessä menee vesi aukosta tankkiin.
3. Sisustus on sellaista materiaalia, että ei voi puhdistaa pyyhkimällä, imurointi on ainoa keino.
4. Blue-systeemi toimii miten sattuu, käynnistyy pihassa itsestään omia aikojaan tai ei sitten lähde valoissa kuin avaimella.
5. Ykkös- ja kakkosvaihde ei joskus mene päälle ennen kuin pysäyttää auton.. (6-vaihteinen).
6. Kuljettajan istuimen takaosassa on joku mälli joka painaa häntäluuta.
Ongelmia i30:n kanssa
115
7148
Vastaukset
- Körö körö
- Voisin omasta puolestani lisätä vielä pari asiaa jotka kiusaavat.
Radion kajarit ovat varmaan joitakin muovitötteröitä tai sitten linjasta puuttuu jakosuotimet. Monipuolisista säädöistä huolimatta ei sovi korvalle.
- Tieäänet tulevat sisään erittäin häiritsevästi. - ä+Ä+
Kulutus on melko kovaa luokkaa 1.4 bensalla melkein 8 litraa kesälläkin.Toivotaan että laskee kunhan kilometrejä kertyy.
- pihi2
Pienimoottoriset usein ovat juoppoja. Minun i30 1.6 crd cw vie maantieajossa 4,4 l/100, kokonaiskulutus n. 4,8 l/100. Ei paha.
- gqpåäa
Millaisessa ajossa, kaupunkiajoa, lyhyttä pätkäajoa vaiko moottoritieajoa. Kuulostaa melko kovalta lukemalta. Nykyinen 1.6 bensa, 6 manuaali menee sekalaisessa ajossa 6.5-7,1 välillä, 80km/h nopeudessa 5,1-5,8 maantiellä. Kovimmilla pakkasillakaan ei mennyt yli 7,5 Helsingin keskusta ja taajamapyörityksessä. Tietenkin jos ajomatkat on lyhyitä 1- 4 kilometriä niin kulutus nousee niinkuin muillakin merkeillä. Aikoinaan asuin kantakaupungin reunalla ja muutin kymmenen kilometriä kauemmas niin auton keskikulutus putosi litralla samalla autolla. Kantakaupungissa asuessa nuoruuden aikoihin oli pari pikkuautoa, 1,1 litran koneella, ne vei 8-9 litraa per satanen, kun siellä pyöritteli. Ja ne oli pikkuautoja. Nykyinen Hyny korin sisätiloihin nähden ei ole suuriruokainen, edellinen meni samalla. Joskus kokeillut erimerkkisiä dieseleitä, samankokoisia, 1,5-2 litraa pienemmällä menee. Omilla kilometrimäärillä ei vaan kannata dieselillä ajaa, varsinkin kun tuppasi niissä vielä vilu iskemään. Eikä mikään vertailutestikään Hyundaita suuriruokaiseksi ole haukkunut, päinvastoin, kulutukset olleet pienemmästä päästä.
- jhuasn
Autoliiton Moottori-lehti parivertaili Seat Ibiza 1.2 tsi farkkua ja i30 cw 1.4:sta, autoilla oli ajettu sekalainen lenkki useaan kertaan joka sisälsi suorituskykymittaukset, i30 CW kulutus oli 6.3 l/100 km. Ibiza vei muutaman desin vähemmän. Autoilla on huomattava kokoero, niin ulkoa kuin tiloiltaankin. Varmasti molemmat saa viemään vaikka kympin satasella kunhan optimoi ajotyylin sopivaksi. Vertailu oli numerossa 6.
- i30cw 2.0crdi style
"1. Ohjaus oli uutena kummallinen, ajaminen soutavaa, mutta näyttää nyt korjaantuneen itsestään. Liekkö ollut ohjauspylvään nivelen vika.
2. Tankin tulpan alareunan alapuolella on tankin huohotusaukko, jos tankkaa täyteen, valuu dieseli mutkaisella tiellä pitkin auton kylkiä. Pestessä menee vesi aukosta tankkiin.
3. Sisustus on sellaista materiaalia, että ei voi puhdistaa pyyhkimällä, imurointi on ainoa keino.
4. Blue-systeemi toimii miten sattuu, käynnistyy pihassa itsestään omia aikojaan tai ei sitten lähde valoissa kuin avaimella.
5. Ykkös- ja kakkosvaihde ei joskus mene päälle ennen kuin pysäyttää auton.. (6-vaihteinen).
6. Kuljettajan istuimen takaosassa on joku mälli joka painaa häntäluuta. "
polttoainekorkin alla oleva reikä ei ole huohotusaukko, se on putki joka ohjaa tankatessa ylivuotaneen polttoaineen auton alle jottei kylki sotkeennu (ihanko oikeasti luulit että tuo olisi suoratie tankkiin?)
Miten sisustaa ei voi pyyhkiä?.. Täällä ainakin lähtee esim ovipinnoilta tahrat hienosti mikrokuituliinalla
Blue systeemistä ei ole itsellä kokemusta, mutta siis autosi käynnistyy pihassa omia aikojaan?? -> ei kuulosta ekologiselta
ykkös/kakkos/pakki vaihteiden kangertelua on ollut muillakin, myös meillä joka sittemmin korjaantui ajonmyötä.. kannattaa pyytää huollossa laittamaan notkeammat vaihteistoöljyt, se helpottaa tilannetta hieman.
Ostitko auton ilman koeajoa, jos nyt vasta huomaatkin ettei istuin olekkaan perseelle sopiva?- KKPP
Nää aloitusviestit on todella huvittavia usein.Uskoakko todeksi vai ei.
- Kalpp
KKPP kirjoitti:
Nää aloitusviestit on todella huvittavia usein.Uskoakko todeksi vai ei.
Ettei vaan olisi joku Kia mies tahallaan provoisomassa?
- Kalpp
Kalpp kirjoitti:
Ettei vaan olisi joku Kia mies tahallaan provoisomassa?
Minulla on ongelmia Huyndaissa... ei toimi kunnolla!
- fqwire
Omassa on blue-järjestelmä, toimii niinkuin pitääkin, toiminut koko ajan. Jos autossa on virrat päällä, vaihde vapaalla, auto seisoo ja monia monia muita seikkoja jotka on kohdillaan auto sammuu, saattaa käynnistyä kun akun jännite tai jokin monista muista syistä johtuen auheuttaa käynnistymisen. Muutenhan se saattaisi purkaa akun eikä käynnistyisi. Virransyöjiä saattaa olla päällä jos jonkinlaista. Järjestelmä auheuttanut keskustelua muittenkin merkkien kohdalla jos ei ole perehtynyt laitteen toimintaan. Toki teknisessä laitteessa voi olla aina vika, ja saahan sen nappulasta pois häiritsemästä jos ei sen kanssa pärjää.
- kaikki pielessä...
Vanha venäläinen kansanviisaus: Huonolla tanssijalla on munatkin tiellä. Muutenkin kannattaa auto tai muu ostokohde koeajaa ja tutkia vastaako omia mieltymyksiä ettei tarvitse naapuria syyttää huonosta omasta ostoksesta. Ymmärrän tietenkin senkin että uhriksi heittäytyminen on helppoa, vika on muissa. Olkoon se sitten lehmä, lammas, pässi tai jokin muu. Onnellinen elämä lähtee siitä että on tyytyväinen itseensä, ostoksiinsa ja niin edelleen.
- paljon automatiikkaa
tutustu paremmin blue toimintoon, sillä tuo itsestään käynnistyminen tapahtuu mm. silloin kun auton on itse sammuttanut itsensä ja auton sisälämpötila nousee liikaa niin auto käynnistää itsensä että saadaan ilmastointi pelaamaan ja talvella taasen päin vastoin start/stop ei toimi jos on liian kylmää, jne....
- I.O.Å14
Samat ongelmat aloittajan kanssa,mutta vikaa ei löydy.Ilmeisesti ominaisuus.
- pisteet 7
Soutaminen hieman väheni kun renkaat vaihdettiin.Blue systeemin nyt toimiin toisinaan,mutta on sen verran mutkikas ettei siihen kannata edes paneutua.Rengasmeteliä on mielestäni melkoisesti ja kulutus on korkea näin eko autoksi.Vaihteet pelaa hyvin,mutta ei jouhevasti vaan jäykästi,mutta auto vielä uusi.Penkit ovat korealaisissa aina olleet jotenkin ahtaita kookkaalle ihmiselle.
- Paskan möivät
Kävin tänään Autopale Jyväskylä näyttämässä tämän vuoden helmikuussa ostamaani Hyundai i30 CDRI.
Ohjaus on ollut alusta asti kummallisen tahmea matka-ajossa. Ohjaaminen leppoisasti yhdellä kädellä ei suju ollenkaan vaan vaatii kahta kättä ja enempi voimaa.
Autopalen huoltovastaava kävi kokeilemassa autoa ja totesi että se on sellaisessa kunnossa kuin insinöörit ovat sen suunnitelleet.
Joten nyt se on todettu viralliselta taholta että ohjaus on surkea. Pitänee katsella seuraavaksi aivan jotain muita merkkejä.- tehkää näin...
Ettekö te hyvät ihmiset koeaja autoja ennenkuin teette kaupat?? Tuntuu vähän oudolta, että hankitte uuden auton ja sitten vähän sen jälkeen alatte valittamaan kuinka penkeillä ei mahdu istumaan, kuuluu rengasmelua, vaihteensiirto on huono, ajettavuus on kehno ja muuta vastaavaa jonka voisi helposti muutaman kilometrin koeajolla havaita???
Sen toki ymmärrän, jos autossa on joku tekninen vika mikä aiheuttaa vaikkapa ohjauksen vetelyä, kankeutta tms. Silloinhan sitä pitää viime kädessä verrata johonkin toiseen yksilöön. Kait siellä Autopalessa i30:siä löytyy muitakin kuin se sinun autosi. Käykää ajamassa huoltomiehen kanssa lenkit peräkkäin sinun yksilölläsi ja toisella, vaikkapa esittelyautolla, missä ohjaus on nimenomaan sinun mielestäsi ok kunnossa. Jos selvää eroa löytyy, on syytä epäillä jotakin. - fögfr
tehkää näin... kirjoitti:
Ettekö te hyvät ihmiset koeaja autoja ennenkuin teette kaupat?? Tuntuu vähän oudolta, että hankitte uuden auton ja sitten vähän sen jälkeen alatte valittamaan kuinka penkeillä ei mahdu istumaan, kuuluu rengasmelua, vaihteensiirto on huono, ajettavuus on kehno ja muuta vastaavaa jonka voisi helposti muutaman kilometrin koeajolla havaita???
Sen toki ymmärrän, jos autossa on joku tekninen vika mikä aiheuttaa vaikkapa ohjauksen vetelyä, kankeutta tms. Silloinhan sitä pitää viime kädessä verrata johonkin toiseen yksilöön. Kait siellä Autopalessa i30:siä löytyy muitakin kuin se sinun autosi. Käykää ajamassa huoltomiehen kanssa lenkit peräkkäin sinun yksilölläsi ja toisella, vaikkapa esittelyautolla, missä ohjaus on nimenomaan sinun mielestäsi ok kunnossa. Jos selvää eroa löytyy, on syytä epäillä jotakin.Epäilenpä että nämä kokemukset ovat pelkkiä provoja.Ei kukaan osta uutta autoa ja sen jälkeen tule tänne haukkumaan.Kyllä ne koeajossa todetaan jos jotain on.Tai sitten täytyy olla täysi kahjo kun ostaa auton
ilman koeajoa. - elämä mutkikas,,,
fögfr kirjoitti:
Epäilenpä että nämä kokemukset ovat pelkkiä provoja.Ei kukaan osta uutta autoa ja sen jälkeen tule tänne haukkumaan.Kyllä ne koeajossa todetaan jos jotain on.Tai sitten täytyy olla täysi kahjo kun ostaa auton
ilman koeajoa.Joo toi ohjaus on jännä juttu kun ammatilaiset jotka työkseen testaa autoja niin niille se oli ihan hyvä. Vaikkapa Start-ohjelma tv:ssä, sanoivat i30:n ohjauksen olevan hyvä vaikka Ceedissä se oli mitä oli. Samoin TM:ssä 2007 n:ro 20 jossa i30:n koeajo niin totesivat että paikoillaan ollessa ohjaus on kevyt ja veltto, mutta ajossa tukeva, keskittää hyvin, auto etenee suoraan holhoamatta. Suorastaan kehuivat. Vai olisiko niin että ihmiset on tottuneet Toyota ja Lada-tyyppisiin ohjauksiin ja sitten Hynyllä kun yrittää ajaa samalla geenitekniikalla niin tien leveys ei meinaa riittää millään. Mielestäni Hyundai kulkee suoraan suoralla kun jättää ohjauspyörän rauhaan, kääntää vaan mutkissa, ei vatkaa suoralla eestaas. Toyotaanhan noin pitääkin ajaa kun se ei suoraan mene, vatkaamalla pysyy juuri ja juuri kaistalla. Ladan ohjaus niin armottoman jäykkä että sen jälkeen kaikkien nykyautojen ohjaukset täysin tunnottomia, ja taas mennään mutkille. Hynyä ajetaan hellällä sormenpääotteella että veri kiertää rystysissä ja tunto pysyy hyvänä. Ei pitäisi olla luonnottoman vaikeaa. Itsellä ollut autoja joissa vieläkin kevyemmät ohjaukset, menivät suoraan kun antoi mennä suoraan. Tosin yksi Ladamies kun niitä testasi niin hikikarpalot vaan päästä putoili ja kirosi että eihän tämä mene senttiäkään suoraan. Ohjeistin otetta ohjauspyörästä ja maailma valkeni.
- Kierrätykseen
tehkää näin... kirjoitti:
Ettekö te hyvät ihmiset koeaja autoja ennenkuin teette kaupat?? Tuntuu vähän oudolta, että hankitte uuden auton ja sitten vähän sen jälkeen alatte valittamaan kuinka penkeillä ei mahdu istumaan, kuuluu rengasmelua, vaihteensiirto on huono, ajettavuus on kehno ja muuta vastaavaa jonka voisi helposti muutaman kilometrin koeajolla havaita???
Sen toki ymmärrän, jos autossa on joku tekninen vika mikä aiheuttaa vaikkapa ohjauksen vetelyä, kankeutta tms. Silloinhan sitä pitää viime kädessä verrata johonkin toiseen yksilöön. Kait siellä Autopalessa i30:siä löytyy muitakin kuin se sinun autosi. Käykää ajamassa huoltomiehen kanssa lenkit peräkkäin sinun yksilölläsi ja toisella, vaikkapa esittelyautolla, missä ohjaus on nimenomaan sinun mielestäsi ok kunnossa. Jos selvää eroa löytyy, on syytä epäillä jotakin.Vaikeapa tuota autoa oli koeajaa kun se oli ostohetkellä Suomeen tulevassa laivassa.
Oletin kuitenkin että myyjän huoltohenkilöt tunnistavat auton ongelmat/puutteet mutta näyttää ettei kaikki siihen pysty.
Ohjaus toimii ongelmitta kun ohjauspyörää käännellään kuten kaupunkiajossa. Mutta maantieajossa ohjausliike kun on minimaalista se ikään kuin jämähtää paikoilleen ja siitä korjausliike vaatii turhan paljon voimaa.
Voi olla yksilövika mutta vaikea sitä tuonne Autopaleen on saada selvitettyä. - castercamber...
Kierrätykseen kirjoitti:
Vaikeapa tuota autoa oli koeajaa kun se oli ostohetkellä Suomeen tulevassa laivassa.
Oletin kuitenkin että myyjän huoltohenkilöt tunnistavat auton ongelmat/puutteet mutta näyttää ettei kaikki siihen pysty.
Ohjaus toimii ongelmitta kun ohjauspyörää käännellään kuten kaupunkiajossa. Mutta maantieajossa ohjausliike kun on minimaalista se ikään kuin jämähtää paikoilleen ja siitä korjausliike vaatii turhan paljon voimaa.
Voi olla yksilövika mutta vaikea sitä tuonne Autopaleen on saada selvitettyä.Nykyautojen pienen ilmanvastuksen seurauksena ja kun pyöränkulmat on säädetty miten ne säädetään niin 70-80km/h välissä on herkkyyttä tuulenpuuskien ja urien ansiosta pieneen luikerteluun. Katoaa kun vauhtia nostaa jolloin auraus suurenee etupyörillä. Saman vaikutuksen saa kun lisää ilmanvastusta kattokuormalla. Hyundai ei ole läheskään pahemmasta päästä, tämän olen viidellä eri automerkillä todennut viimeisen reilun kymmenen vuoden aikana todennut. Nämä olleet omistuksessa, muillakin paljon ajanut. Sähköinen tehostus, kun auto seisoo, kun hitaasti sormenpäillä ohjauksesta kääntää niin tuntee pienet "pykälät" kun tehostin ottaa kiinni. Ohjaus maantieajossa ilmeisesti päältä pois suoraanajossa ja kun vähän kääntää niin kääntyy herkästi yli. Tottumiskysymys, pahempiakin on ja varsinkin silloin kun sähköiset tehostimet tulivat. Voi tuntua hydraulitehostimen jälkeen oudolta. Itsellä oli sellainenkin auto jossa oli sähköhydraulinentehostus. Se se oli härpäke, korjattavaa kakskertaa enemmän, tuli koettua sekin. Aikoinaan oli Auto Bild-lehdessä mainio artikkeli etupyörien kulmista, ja niiden vaikutuksesta auton ajettavuuteen. Mittasivat lähes uuden auton pyöränkulmat, ja säätivät kohdilleen. Tehtaalla laitetaan toleransseihin, ovat "haarukassa". Kerran säädätin lähes uudessa autossa kohdilleen, olikin mielenkiintoiset arvot liukuhihnan jäljiltä. Takana oli yhdysheiluriakseli, juuri ja juuri toleranssin sisällä, itseasiassa akseli oli vielä vinossa, kai siinä teitten vinous oli huomioitu. Tämä oli saksalaista laatutyötä, no probotithan siellä huiskii, sitten kun kiinnikkeet ei osu enään pohjaan niin proboon uudet säädöt. Etupyörissä jos aurausta lisätään, vakaus paranee, kulutus suurenee bensalle kuin renkaillekin ja sama tapahtunee laakereillekin ennenpitkää. Tietenkin renkaat, rengaspaineet jne... vaikuttaa myös ajettavuuteen. Merkkiklubilla oli mielenkiintoista asiaa aikoinaan ohjauksesta, käy vilkaisemassa, liekö kaliprointi kohdillaan ohjauksessa? Mutta toi oma näyttää menevän paimentamatta, välillä kun heittää lenkin jollain japsilla niin huomaa senkin.
- Hyundai 130 CDRI
castercamber... kirjoitti:
Nykyautojen pienen ilmanvastuksen seurauksena ja kun pyöränkulmat on säädetty miten ne säädetään niin 70-80km/h välissä on herkkyyttä tuulenpuuskien ja urien ansiosta pieneen luikerteluun. Katoaa kun vauhtia nostaa jolloin auraus suurenee etupyörillä. Saman vaikutuksen saa kun lisää ilmanvastusta kattokuormalla. Hyundai ei ole läheskään pahemmasta päästä, tämän olen viidellä eri automerkillä todennut viimeisen reilun kymmenen vuoden aikana todennut. Nämä olleet omistuksessa, muillakin paljon ajanut. Sähköinen tehostus, kun auto seisoo, kun hitaasti sormenpäillä ohjauksesta kääntää niin tuntee pienet "pykälät" kun tehostin ottaa kiinni. Ohjaus maantieajossa ilmeisesti päältä pois suoraanajossa ja kun vähän kääntää niin kääntyy herkästi yli. Tottumiskysymys, pahempiakin on ja varsinkin silloin kun sähköiset tehostimet tulivat. Voi tuntua hydraulitehostimen jälkeen oudolta. Itsellä oli sellainenkin auto jossa oli sähköhydraulinentehostus. Se se oli härpäke, korjattavaa kakskertaa enemmän, tuli koettua sekin. Aikoinaan oli Auto Bild-lehdessä mainio artikkeli etupyörien kulmista, ja niiden vaikutuksesta auton ajettavuuteen. Mittasivat lähes uuden auton pyöränkulmat, ja säätivät kohdilleen. Tehtaalla laitetaan toleransseihin, ovat "haarukassa". Kerran säädätin lähes uudessa autossa kohdilleen, olikin mielenkiintoiset arvot liukuhihnan jäljiltä. Takana oli yhdysheiluriakseli, juuri ja juuri toleranssin sisällä, itseasiassa akseli oli vielä vinossa, kai siinä teitten vinous oli huomioitu. Tämä oli saksalaista laatutyötä, no probotithan siellä huiskii, sitten kun kiinnikkeet ei osu enään pohjaan niin proboon uudet säädöt. Etupyörissä jos aurausta lisätään, vakaus paranee, kulutus suurenee bensalle kuin renkaillekin ja sama tapahtunee laakereillekin ennenpitkää. Tietenkin renkaat, rengaspaineet jne... vaikuttaa myös ajettavuuteen. Merkkiklubilla oli mielenkiintoista asiaa aikoinaan ohjauksesta, käy vilkaisemassa, liekö kaliprointi kohdillaan ohjauksessa? Mutta toi oma näyttää menevän paimentamatta, välillä kun heittää lenkin jollain japsilla niin huomaa senkin.
Kävinpä sitten säädättämässä 30i pyöränkulmat mutta ei siitä ollut parannusta ajettavuuteen.
Sähkösäätöisen ohjaustehostimen toiminta loppuu tai heikkenee kun nopeus kasvaa yli 80 km/h ja ohjaus jäykistyy niin että korjausliikkeet on hankala tehdä.
Toiminta on kaukana siitä mihin halvinkin hydraulisesti tehostettu ohjaus aikaisemmin pystyi.
Sähköisen tehostimen toiminnassa on kiinnitetty enemmän huomiota polttoaineen säästöön kuin ohjaustuntumaan. Säälittävää... - naoivsat
Hyundai 130 CDRI kirjoitti:
Kävinpä sitten säädättämässä 30i pyöränkulmat mutta ei siitä ollut parannusta ajettavuuteen.
Sähkösäätöisen ohjaustehostimen toiminta loppuu tai heikkenee kun nopeus kasvaa yli 80 km/h ja ohjaus jäykistyy niin että korjausliikkeet on hankala tehdä.
Toiminta on kaukana siitä mihin halvinkin hydraulisesti tehostettu ohjaus aikaisemmin pystyi.
Sähköisen tehostimen toiminnassa on kiinnitetty enemmän huomiota polttoaineen säästöön kuin ohjaustuntumaan. Säälittävää...Se vaan on näköjään suunta, sähkötehostimet. Aikoinaan Ascona B ja Manta, ne takavetoiset, niissä mielestäni oli hyvät ohjaukset mitä muistikuvaa niistä on. Sen jälkeen itsellä oli etuvetosakuja, ohjaukset huononi mitä tuntumaan tuli. Nykyisin jos pelkästään ohjauksen perusteella valitsee niin Fordeissa on vähän tunnokkaammat, mutta niissäkin siirrytty sähkötehostimiin. Aiemmin niissä oli muita murheita mikä lie tilanne tänään. Mutta ei tuo ihan läpip..ka ole, ei täristä kivikadulla ohjauspyörään ja on kevyt pyöritellä. Lisäksi ilmeisesti sähkötehostin tehtaalle selvästi halvempi kuin monimutkainen hydraulitehostin. Itsellä ja tutuilla myös hydraulitehostimia "lauennut", kalleita vaihtaa. Yleensä kovilla pakkasilla tiivisteet pettää. Se on tunnon toinen puoli. ja vähemmän mukava.
- ei aina huono
naoivsat kirjoitti:
Se vaan on näköjään suunta, sähkötehostimet. Aikoinaan Ascona B ja Manta, ne takavetoiset, niissä mielestäni oli hyvät ohjaukset mitä muistikuvaa niistä on. Sen jälkeen itsellä oli etuvetosakuja, ohjaukset huononi mitä tuntumaan tuli. Nykyisin jos pelkästään ohjauksen perusteella valitsee niin Fordeissa on vähän tunnokkaammat, mutta niissäkin siirrytty sähkötehostimiin. Aiemmin niissä oli muita murheita mikä lie tilanne tänään. Mutta ei tuo ihan läpip..ka ole, ei täristä kivikadulla ohjauspyörään ja on kevyt pyöritellä. Lisäksi ilmeisesti sähkötehostin tehtaalle selvästi halvempi kuin monimutkainen hydraulitehostin. Itsellä ja tutuilla myös hydraulitehostimia "lauennut", kalleita vaihtaa. Yleensä kovilla pakkasilla tiivisteet pettää. Se on tunnon toinen puoli. ja vähemmän mukava.
Yksi suuri syy sähkötehostimiin siirtymisessä mekaanisen yksinkertaisen rakenteen lisäksi lienee myös taloudellisuus. Sähkötehostinhan ei tee työtä, eli kuluta polttoainetta silloin, kun ajetaan suoraan tai ratin asentoa ei muuteta. Hydraulisessa järjestelmässä pumppu pyörii kokoajan lisäten moottorin vastuksia. Yksi kehittynyt välimuoto on sähköhydraulinen tehostus, jossa sähkömoottori pyörittää hydraulipumppua kun voimaa ohjaukseen tarvitaan. Siinä yhdistyy perinteinen hydraulisen ohjauksen hyvä tunto ja sähkötehostuksen taloudellisuus mutta on melko monimutkainen rakenteeltaan.
Mitä tulee sähkötehostuksen haukkumiseen, tässä on menty överiksi. Nykyään lähes kaikki toteutukset ovat erittäin kelvollisia ja muutamaa Toyotan mallia lukuunottamatta sähkötehostukset ovat erittäin hyviä. Alkuaikoina - 10 vuotta sitten - kun ensimmäiset toteutukset tulivat, niissä oli enemmän sanomista. Usein sähkötehostin oli pienessä kauppakassissa, jolloin asia vielä korostui koska perussuuntavakavuus yms. asiat olivat jo muutenkin isompia autoja huonommalla tolalla. Myös autotoimittajilla tuntuu olevan ihme trendi haukkua sähkötehostus automaattisesti huonoksi. On niitä historian havinassa kehnoja hydraulisiakin toteutuksia etenkin monilla japseilla. Vai voiko sanoa, että jonkun vanhan Accordin, Bluebirdin, Mersun tai vaikkapa Carinan ohjauksessa olisi juurikaan kunnon tuntoa hydraulisesta tehostuksesta huolimatta. Kyse on monesta muustakin kuin siitä, millä voimalla ohjausta tehostetaaan. - jyoitsa
ei aina huono kirjoitti:
Yksi suuri syy sähkötehostimiin siirtymisessä mekaanisen yksinkertaisen rakenteen lisäksi lienee myös taloudellisuus. Sähkötehostinhan ei tee työtä, eli kuluta polttoainetta silloin, kun ajetaan suoraan tai ratin asentoa ei muuteta. Hydraulisessa järjestelmässä pumppu pyörii kokoajan lisäten moottorin vastuksia. Yksi kehittynyt välimuoto on sähköhydraulinen tehostus, jossa sähkömoottori pyörittää hydraulipumppua kun voimaa ohjaukseen tarvitaan. Siinä yhdistyy perinteinen hydraulisen ohjauksen hyvä tunto ja sähkötehostuksen taloudellisuus mutta on melko monimutkainen rakenteeltaan.
Mitä tulee sähkötehostuksen haukkumiseen, tässä on menty överiksi. Nykyään lähes kaikki toteutukset ovat erittäin kelvollisia ja muutamaa Toyotan mallia lukuunottamatta sähkötehostukset ovat erittäin hyviä. Alkuaikoina - 10 vuotta sitten - kun ensimmäiset toteutukset tulivat, niissä oli enemmän sanomista. Usein sähkötehostin oli pienessä kauppakassissa, jolloin asia vielä korostui koska perussuuntavakavuus yms. asiat olivat jo muutenkin isompia autoja huonommalla tolalla. Myös autotoimittajilla tuntuu olevan ihme trendi haukkua sähkötehostus automaattisesti huonoksi. On niitä historian havinassa kehnoja hydraulisiakin toteutuksia etenkin monilla japseilla. Vai voiko sanoa, että jonkun vanhan Accordin, Bluebirdin, Mersun tai vaikkapa Carinan ohjauksessa olisi juurikaan kunnon tuntoa hydraulisesta tehostuksesta huolimatta. Kyse on monesta muustakin kuin siitä, millä voimalla ohjausta tehostetaaan.Milloin tulee joystick-ohjaus autoon? Lentokoneissa jo on, samoin autoissakin koenäyttelyyksilöissä ja koemielessä jotkin valmistajat testannutkin. Töissä tulee jonkin verran ajettua "kuukulkijoilla", henkilönostimilla joissa puomi taikka saksilavatyyppisillä. Niitähän ajetaan sauvaohjaimilla, yksinkertainen ja halpa. Useimmiten myös toimii, toki kosteuden tms. takia saattaa toisinaan pätkiä. Niissä ei ole mitään tuntoa kun pelkästään sähköinen yhteys. Noitten rimpuloitten kanssa päivän kun ajaa niin Hynyn ohjaus huipputunnokas, ja joka kerta mihin suuntaan kääntää niin autokin yleensä kääntyy sinne. Joystick saattaa yllättää siinäkin. Mersuhan kokeili sähköjarruja, taisi olla joystick-ohjauksen veroinen, useimmiten toimi. Mutta itse aikanaan ajelin eräällä autolla jossa oli tarkka ja tunnokas ohjaus lieveilmiöineen, silloin päätin että seuraavassa autossa on joystick-ohjaus, ei ole vaan markkinoilla näkynyt, vielä. Autotoimittajien takia pitkälti nykyautot on mitä on, rengasmelut ei juurikaan ole pienentyneet, moottoreista mitataan vaan suorituskykyä, kulutukset pienentyneet vähän sisätilavuuteen nähden tosin moottoreiden suorituskykyyn ja kokoon nähden vähän enemmän. Jos koko panostus kehityksestä olisi käytetty kulutuksen pienentämiseen niin nykyautot kulkisi pelkällä huoltamon kuvalla, hyvänä esimerkkinä käy Volvo V70 D3. Kulkupuoli perheautoksi täysin riittävä.
- Grande menee suoraan
ei aina huono kirjoitti:
Yksi suuri syy sähkötehostimiin siirtymisessä mekaanisen yksinkertaisen rakenteen lisäksi lienee myös taloudellisuus. Sähkötehostinhan ei tee työtä, eli kuluta polttoainetta silloin, kun ajetaan suoraan tai ratin asentoa ei muuteta. Hydraulisessa järjestelmässä pumppu pyörii kokoajan lisäten moottorin vastuksia. Yksi kehittynyt välimuoto on sähköhydraulinen tehostus, jossa sähkömoottori pyörittää hydraulipumppua kun voimaa ohjaukseen tarvitaan. Siinä yhdistyy perinteinen hydraulisen ohjauksen hyvä tunto ja sähkötehostuksen taloudellisuus mutta on melko monimutkainen rakenteeltaan.
Mitä tulee sähkötehostuksen haukkumiseen, tässä on menty överiksi. Nykyään lähes kaikki toteutukset ovat erittäin kelvollisia ja muutamaa Toyotan mallia lukuunottamatta sähkötehostukset ovat erittäin hyviä. Alkuaikoina - 10 vuotta sitten - kun ensimmäiset toteutukset tulivat, niissä oli enemmän sanomista. Usein sähkötehostin oli pienessä kauppakassissa, jolloin asia vielä korostui koska perussuuntavakavuus yms. asiat olivat jo muutenkin isompia autoja huonommalla tolalla. Myös autotoimittajilla tuntuu olevan ihme trendi haukkua sähkötehostus automaattisesti huonoksi. On niitä historian havinassa kehnoja hydraulisiakin toteutuksia etenkin monilla japseilla. Vai voiko sanoa, että jonkun vanhan Accordin, Bluebirdin, Mersun tai vaikkapa Carinan ohjauksessa olisi juurikaan kunnon tuntoa hydraulisesta tehostuksesta huolimatta. Kyse on monesta muustakin kuin siitä, millä voimalla ohjausta tehostetaaan.Carinaa joskus ajanut ,ohjaus hengenvaarallinen.Souti ja huopas.
- Paskan möivät
Hyundai i30 CDRI malliin on nyt saatavilla softa päivitys, joka vaikuttaa myös ohjaustehostimen toimintaan.
Ohjaus on edelleen jämäkkä, auto pysyy hyvin suunnassaan, mutta pienet korjausliikkeet saa suoritettua ilman suurta voimaa.
Nyt autolla on ilo ajaa... - Fortte
elämä mutkikas,,, kirjoitti:
Joo toi ohjaus on jännä juttu kun ammatilaiset jotka työkseen testaa autoja niin niille se oli ihan hyvä. Vaikkapa Start-ohjelma tv:ssä, sanoivat i30:n ohjauksen olevan hyvä vaikka Ceedissä se oli mitä oli. Samoin TM:ssä 2007 n:ro 20 jossa i30:n koeajo niin totesivat että paikoillaan ollessa ohjaus on kevyt ja veltto, mutta ajossa tukeva, keskittää hyvin, auto etenee suoraan holhoamatta. Suorastaan kehuivat. Vai olisiko niin että ihmiset on tottuneet Toyota ja Lada-tyyppisiin ohjauksiin ja sitten Hynyllä kun yrittää ajaa samalla geenitekniikalla niin tien leveys ei meinaa riittää millään. Mielestäni Hyundai kulkee suoraan suoralla kun jättää ohjauspyörän rauhaan, kääntää vaan mutkissa, ei vatkaa suoralla eestaas. Toyotaanhan noin pitääkin ajaa kun se ei suoraan mene, vatkaamalla pysyy juuri ja juuri kaistalla. Ladan ohjaus niin armottoman jäykkä että sen jälkeen kaikkien nykyautojen ohjaukset täysin tunnottomia, ja taas mennään mutkille. Hynyä ajetaan hellällä sormenpääotteella että veri kiertää rystysissä ja tunto pysyy hyvänä. Ei pitäisi olla luonnottoman vaikeaa. Itsellä ollut autoja joissa vieläkin kevyemmät ohjaukset, menivät suoraan kun antoi mennä suoraan. Tosin yksi Ladamies kun niitä testasi niin hikikarpalot vaan päästä putoili ja kirosi että eihän tämä mene senttiäkään suoraan. Ohjeistin otetta ohjauspyörästä ja maailma valkeni.
Kyllä Hyndai i30 on ihan hyväntuntunen muuten mutta start stop ei toimi kuin ptemmässä ajossa. Ajat 100 -200 km niin toimii 20-30 km senjälkeen sitten taas ei. huollossa se on ollut 4 kertaa tämän takia , nyt ne sanoivat senkummemmin se ei toimi. Maahantuojan toteamus. Autolla ajettu 4600 km. Onko ostajaa johdettu har
- mwoiq.s
Eihän Hyundai mikään paras auto ole, ei lähestulkoonkaan. JDPover.com listoilla Lexus ja Lincoln oli parempia..... ja näköjään muut sitten olikin huonompia. Vaihda Lexus tai Lincoln, tutkitusti Hyundaitakin parempia.
- nvbz nnnbb
mm.alfa romeo ja daihatsu oli testissä asikastytyytyväisyydessä edellä.
- gägåt
Osta Hyundai Equus
http://www.youtube.com/watch?v=spJ-ZJ433gk&feature=related - onhan se tietty jo
Se on hyny, se on paska
- luksuxpisterei
Älä viitti, nyt kyllä liioittelet. No onhan se ihan kelpo peli, toimii, ehkä jopa paremmin kuin moni muu, hintaansa nänden ominaisuuksiakin ihan hyvin mutta parempiakin löytyy muttei samalla rahalla, kohtuuttomasti pitäisi maksaa pikku parannuksista ja monelta osin saisi jopa huonompia ominaisuuksia tilalle. Mtta että viiden (5,*****) tähden peli niin kyllä itse katson että ominaisuuksiltaan sellainen auto maksaa vähintään 50000 euroa. Vaikka Eemeli, onhan se hyvä mutta kallis. Hyny 16000-22000 euroon nähden ihan passeli mutta että ***** (5 tähteä) niin itse sanoisin että hintaansa nähden 4,79 tähteä. Pikku puutteita on, pieniä.
- ei enään hynyä
Ei voi olla tyytyväinen tähän i30. Nyt merkinvaihto vahvistui!
- +++00+++
Samoin tilattu uusi Ocu.
- ^'soer
Itse olisin odottanut pari vuotta ja ostanut uuden version jonka Saksassa pitäisi maksaa 13000 euroa, Suomessa himpun enemmän. Korikin pitäisi olla jo tukevampi nykyisen rimpulan sijaan, eihän nykyinen koskaan saavuttanut törmäystesteissä kuin 4 tähteä mikä on harvinaista nykyautoissa. Mutta se perusrakennehan on vanha. Itseltä meinasi päästä yrjöt kun kuoppaisella tiellä päästelin Oculla, vatkasi parkissakin vielä zumpaa monta minuuttia. Emäntä kyllä tykkäsi kun ikkunasta katsoi auton helmojen heiluttelua. Mutta varmasti moni tykkää kun tiellä noita vastaan tulee, ei siinä mitään. Toivottavasti ei ole laatu huonontunut mitä VW.n pääjohtaja lupasi kun vie asiakkaita emomerkiltä.
- kateus vie kalat
^'soer kirjoitti:
Itse olisin odottanut pari vuotta ja ostanut uuden version jonka Saksassa pitäisi maksaa 13000 euroa, Suomessa himpun enemmän. Korikin pitäisi olla jo tukevampi nykyisen rimpulan sijaan, eihän nykyinen koskaan saavuttanut törmäystesteissä kuin 4 tähteä mikä on harvinaista nykyautoissa. Mutta se perusrakennehan on vanha. Itseltä meinasi päästä yrjöt kun kuoppaisella tiellä päästelin Oculla, vatkasi parkissakin vielä zumpaa monta minuuttia. Emäntä kyllä tykkäsi kun ikkunasta katsoi auton helmojen heiluttelua. Mutta varmasti moni tykkää kun tiellä noita vastaan tulee, ei siinä mitään. Toivottavasti ei ole laatu huonontunut mitä VW.n pääjohtaja lupasi kun vie asiakkaita emomerkiltä.
Et ole ajanut Oculla metriäkään.Ocu on vuodesta toiseen suur suosikki.Näin ei olisi jos vastaavanlaisia laatu ongelmia olisi kuin hyundaissa joka ei oikein suomi pojille istu.Eikä mene kaupaksikaan kovin hyvin.
- sekupopeda
kateus vie kalat kirjoitti:
Et ole ajanut Oculla metriäkään.Ocu on vuodesta toiseen suur suosikki.Näin ei olisi jos vastaavanlaisia laatu ongelmia olisi kuin hyundaissa joka ei oikein suomi pojille istu.Eikä mene kaupaksikaan kovin hyvin.
Tuulilasin kestotesti Suberp kertoi kaiken Skodasta, pohjamuovit putoili tielle, huomasivat paluureissulla että onkon oman auton osia, olihan ne. Tuhosi akun 20 kilometrin ajosiivulla suuntaansa päivittäin, ei mennyt takuuseen kun ei enempää kuulemma kestä ja tätä rataa. Volkkareissa akkuja mennyt kuukauden ajossa kun samanlaisessa ajossa edellisissä autoissa akut kestäneet vuosia. Mutta vaihteisto- ,lämmitys ja turbojutut huippuja, ei voi kun ihmetellä. 70000 km ja uusi vaihteisto ja laskusta puolet asiakkaalle, tutuilla näitä sattunut.
- ^;soer
kateus vie kalat kirjoitti:
Et ole ajanut Oculla metriäkään.Ocu on vuodesta toiseen suur suosikki.Näin ei olisi jos vastaavanlaisia laatu ongelmia olisi kuin hyundaissa joka ei oikein suomi pojille istu.Eikä mene kaupaksikaan kovin hyvin.
No onhan noilla Sokotoilla tullut ajeltua. Nyky Ocuilla -98-11 vuosimallisilla. Pienemmistä Felicialla, kokemuksia myös 110:stä ja 120:stä. Ne oli niitä suihkukoneilla varustettuja, öljyt suihkusi pitkin penkkoja. Eipähän peräpää ruostunut, muuta hyvää sitten niissä ei ollutkaan. Keulapää niissä kylläkin ruostui, paitsi jos ajoi toisen Sokotan perässä. Viimeiset myyntikäppyrät näytti Sk.. Sokotalle myynnin pudotusta -10%, oisko Suomipoika alkanut oppimaan pakkasista jotain, tai DSG-vaihteistosta. Se mikä auto menee kaupaksi ja mikä ei mene se onkin jo ihmeellisempää salatiedettä. Malliesimerkkinä vois käyttää Volvo S40/Mitsubishi Garisma malleja 90-luvun lopulta. Volvo meni kuin kuumille kiville, Mitsu selvästi huonommin. Autot valmistui samalta tuotantolinjalta. Samoilta vuosilta Polo/Cordoba. Cordoba alkoi kelpaamaan kun rupesivat myymään kalliimmalla ja Volkkarin nimellä. Hinta nousi yli 10000 markalla silloin. Nää on monimutkaisia asioita joita hevin järjellä selvitellä. Uudemmista Citikka C1/Tojo Aygo voisi kelvata esimerkiksi. Ja tätä rataa. Eikös i30:n myynninkasvu ole jotain 128% edelliseen vertailupohjaan verrattuna kun Sokotalla taas laskee, kumpi sitten parempi.
- hyny lähti vaihtoon
Kyllä tää i30 on paska romu!!!
- 0000000000,,,...--
Ocu on ilman pohjamuovejakin paljon parempi kuin Hyundai.Ocu voittaa kaikissa autolehtien testeissä melkein aina.Hyundai on keskikertaisuuden ja muovisuuden huippu.
- I30 CW
Skoda on pikkuvirkamiesten auto.
Skoda vie pikkupomon helsinkiin ison pomon luo.
(mikko perkoilaa mukaillen)
- mottaarri
OCU on tarkoitettu/tehty matka ajoon ja Hyny kauppakassiksi taajamiin,siinä se ero
- åwåwe
Kauppakassiksi? Sonataa käyttää paljon taksit.Tuskin kauppa-ajoon.
http://www.carsview.net/2011/05/hyundai-equus-high-ride/ - muttei dacia-hinta
Ocun akseliväli 258cm ja Hynyn 270cm. Tämän huomaa jo ajettavuudessa, tuulessa ja urissa Ocu menee kuin vanha Tojota tai ajokoira, Hyny menee kuin aasialainen luotijuna, eleettömästi ja vakaasti. Oculla kyllä kusella käy naapuritontilla mutta tien päälle vähän vakaampi peli. Täten siteeraan autoilun laatulehdistöä eli Auto Bildiä n:o 4/11, " Auto sopii myös matkailukäyttöön neljälle aikuiselle". Näin he Hynyn näkivät matkailuun sopivana, onhan auto Saksassa suunniteltu saksan autobaanoille. Ocuhan on Seatin Dacia-versio, Seat Volkkarin Dacia-versio, Volkkari Audin Dacia-versio.
- soopaa
muttei dacia-hinta kirjoitti:
Ocun akseliväli 258cm ja Hynyn 270cm. Tämän huomaa jo ajettavuudessa, tuulessa ja urissa Ocu menee kuin vanha Tojota tai ajokoira, Hyny menee kuin aasialainen luotijuna, eleettömästi ja vakaasti. Oculla kyllä kusella käy naapuritontilla mutta tien päälle vähän vakaampi peli. Täten siteeraan autoilun laatulehdistöä eli Auto Bildiä n:o 4/11, " Auto sopii myös matkailukäyttöön neljälle aikuiselle". Näin he Hynyn näkivät matkailuun sopivana, onhan auto Saksassa suunniteltu saksan autobaanoille. Ocuhan on Seatin Dacia-versio, Seat Volkkarin Dacia-versio, Volkkari Audin Dacia-versio.
Unta näet.Ocu on matkaajoon ja Hyny kaupassakäyntiin,siinä ei sentit auta.Jos ei osaa rakentaa autoa maantielle niin ei osaa.
- Äimälä--
soopaa kirjoitti:
Unta näet.Ocu on matkaajoon ja Hyny kaupassakäyntiin,siinä ei sentit auta.Jos ei osaa rakentaa autoa maantielle niin ei osaa.
Skoda Octaviassa on todella vanhahtava korimalli.
- kunnon auto,ei halpi
se on perus halpis kauppakassi,muuksi se ei muutu vaikka käytettäisiin linja autona.
- hhhh hh hheeeeeeeegg
Ei hynyllä kehtaa kukaan ajaa.Naapurit katkeaa naurusta.
- LDÅEEÅE
No kunhan saat sen mopokortin jossain vaiheessa niin sekin on sulle suuri saavutus.
Nyt leikkimään ja iltapesulle.Aamulla voit taas leikkiä autoilla.
- ei kateutta sopu säi
Naapurit eivät tule ainakaan kateelliseksi kun laittaa -90 luvulle jämähtäneen muovi Hyundain.
- WRRWW33
Skoda Octavia on jämähtänyt 80 luvulle.
- Keke..
Ei todellakaan pidä paikkansa.Hyundailla on malleja vaikka muille jakaa:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/hyundai-laajentaa-taas-valikoimaansa
- i30 1,6 CW
Minä painelen noita miinusmerkkejä kaikille Hyundaita vähänkin moittiville. On se perkule kumma että pitää tulla provoamaan tänne laatutestien voittajamerkin palstalle.
HYUNDAI ON MARKKINOIDEN PARAS AUTOMERKKI JA AINOA OIKEA PREMIUM! - paska auto on
Minulla ollut jo useasti ongelmia jarrujen kanssa i30:ssa.
- Kkee
Nämä samat vaivat on tullut itsellänikin tutuiksi.
- gaana-.
Vaihdoin vuosi sitten merkkiä ja sillä tokeni.Vaivat jäivät seuraavalle uhrille.Huollot aivan järjettömän hintaiset.
- itsekkin
Samoin.
- 2oc
Hyundai on vahva kuin ratakiskon pätkä joka ei suinkaan tarkoita että sekään kaikilla kestäisi. Sekin toisilla hajoaa tai häviää. Näin se vaan on. Sen verran olen Hyundailla ja muilla merkeillä ajanut että tiedän eron.
- kata sisko
Hyundai on kuin ratakiskon pätkä.Kyllä se on juuri niin.
- uutta kehiin turboll
No aika vanhahtavan näköinen jo uutena.
- kcjgu
saisi ottaa mallia sisarmerkiltä ja kehittää nykyaikaisen turbo moottorin.
- H&K
SEhän juuri on Hyundain tekemä moottori.
- kuluttaa pajon
jäljessä vähän kaikessa.
- nqäaswe
Mutta kuitenkin muita edellä.
- liriossi
Onko talviautoksi? Kian vastaavaa on ainakin kehuttu kovasti.
- låööö
Heh,mikä kysymys.Hyundai on erinomainen talviauto.On kokemusta pitkältä ajalta.
- pyllystä!
låööö kirjoitti:
Heh,mikä kysymys.Hyundai on erinomainen talviauto.On kokemusta pitkältä ajalta.
eikä ole! hyundai on kaikenlisäksi laiska
pyllystä! kirjoitti:
eikä ole! hyundai on kaikenlisäksi laiska
Ja kaiken lisäksi se laiskuus on tarttunut minuunkin, hitto vie. 1.6 CRDi, tie vitutukseen vie.
- Tkjj
Minkälaisia kulutuslukemia olet saanut talvella?
- J.Lm
Ongelmana kolina ja pauke joka tulee jostakin alustasta?
- mikäs ny
iskarit männöö jo ensimmäisen huollon jäläkeen.
- onko mennyt?
onkohan käyny tojot?
- O.Mint.
on pientä vaivaa ollut märillä keleillä.Sähköpuolella.
- yt i x
tavaratilaan tulee jostain vettä näillä keleillä.
- d--ddd
Vengaan vaihtui ja samalla pääsin ongelmasta.
- eeere
Delta kauppias taas Hyundai palstalla.
- mainostaa itse
eipä täällä kauppiasta tarvita, hyundain viat pitävät siitä huolen.
- siinähän sitäkin on
http://autotoday.fi/page.php?page_id=4&news_id=201108016&p=3&cat=30
- kaikissa kia parempi
Toyota vs.Kia oli Auto-Bildin vertailussa toukokuussa ja Kia vei ja Toyota vikisi.
- kannatta katsoa
No miksi ostaa Hyundai kun saa luotettavamman auton pidemällä takuulla ja tonnin-pari edullisemmin?
Siinäpä se olennainen. Miksi ostaa Hyundai kun voi ostaa autonkin.
Silti joku niillä peräti ajeleekin, kuten minä. Masokismia, etten sanoisi.
- sama aina
i30 ja jarrut jäässä.
- Valu.V
varsinkin alu-vanteilla on jaarrulevyt hyvin alttiina lialle ja vedelle.
- heheyyteeyyyee
vesi on suurin ongelma,koska se jäätyy.
- hippaheikkki
nyt kun ilmat vaihtelee 5 ja -5 asteen välillä on ongelmia eniten tiedossa.
- pylläri
eipä mitää yllättävää
- ei muuta ku
kaatopaikka tavaraa
- ei mahdu
Kaatopaikat jo niitä täynnä
- lösoi9
ämpärimuovia koko sisustus.
- udyhk
Nitisee ja natisee pakkasella kauttaaltaan.
- kolahtelee alusta
jo näillä pakkasilla alkoi nitinä,johtuu varmaan kun kostea ilma jäähtyy yöksi miinuksen puolelle.
- mmnnnyyt
natinat,kitinät ja alustan kolehtelut ovat Hyundain ominaisuuksia sanoo hyundai myyjät.
- Åk----
Eipä kitise ja natise sitten yhtään meikäläisen Sonata.Todella vankka auto.
- uusuusu
Sonata on tehty paremmin ja selvästi tukevampi kuin rimpulan oloinen i30
- Repa.
Näin taitaa olla; korealainen suunnittelu ja työ on aina parempaa kuin eurooppalainen.
- pertsa
Repa. kirjoitti:
Näin taitaa olla; korealainen suunnittelu ja työ on aina parempaa kuin eurooppalainen.
Saksalaista suunnittelua täyttä laatua
- mmnhggff
http://autotoday.fi/page.php?page_id=4&news_id=201108016&p=3&cat=30
tuossa hieman faktaa. - mmmnnntts
vikoja piisaa.
- a.damek
ei vikoja puutu.
- koreampikinneri...
On ollut paljon artikkeleita uudesta i30:stä lehdissä, TM, AB, TL. Kommentoineet seuraavaa, "todiste osaamisesta", "hämmästeltävää kilpailijoille" jne... Yleensäkin ihmetelleet että miten paljon ja miten nopeasti Hyundai pystyy autojaan parantamaan, kun nykyinenkin i30:nen on vielä varsin moderni ja käy kaupaksi hyvin euroopassa jonne se suunniteltukin. Mutta korean kinnerin on Hyundai saanut aikaiseksi.
- vetta takakontissa
ei se vaan käynnisty.
- se siitä
akku ja iskarit sökönä jo 30 000 jälkeen.
- oma kokeilu
huollot kipeän hintaiset ja kulutus pikkuautossakin 8 litran luokkaa satasella.
- i30 kuski
i30:n kulutus näyttää olevan 4,5. Huollot halvimmasta päästä. Näin on.
- aika tavallista.
i30 kuski kirjoitti:
i30:n kulutus näyttää olevan 4,5. Huollot halvimmasta päästä. Näin on.
kulutus i30 1.6 bensa 7.7 litraa satasella ja toka huolto eli 30 000km. 260 euroa.
- tavalliseesti
aika tavallista. kirjoitti:
kulutus i30 1.6 bensa 7.7 litraa satasella ja toka huolto eli 30 000km. 260 euroa.
40 000km piti kirjoittamani.Minusta siinä keskiverto hintoja hieman korkeammat huoltohinnat.
- ygygyygyygygyygyygyg
vaihdoin i30 Dacian 4-vetoon
- miksi näin?
miksi i30 jäi auto-bildin 6 auton vertailussa viimeiseksi?
- Anonyymi
Koska se on niin paska
Enemmän kuin tyytyväinen olen ollut omaa i30:een ( -08, 1.6 CRDi Classic, ajettu noin 23 tkm). En ole ikinä huomannut dieselin valuvan pitkin kylkiä vaikka tankkaan sen käytännössä aina täyteen. Vaihteita joutuu toisinaan hieman kovemmalla voimalla vaihtamaan, ja oma on ainakin vakaa ajettava. Äänentoistoon ja vahvaan vääntöön noinkin pienellä koneella olen todella tyytyväinen.
Kulutus tuntuu pyörivän talvella kaupunki-painotteisessa ajossa lähemmäksi 6 litraa, ellei jopa hiukka ylikin - tosin ekologisin ajaja en ole. Kesäkulutuksia en tiedä vielä, mutta kesä kertoo sitten enemmän...- i30cw 2.0crdi style
Tuohon ohjaukseen on muuten nyt tarjolla päivitys, poistaa sen kangertelun keskialueella.
- Anonyymi
LIsäisin vielä muutaman
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10
11.
12.
a.
b.
c.
13.
14.
15. En jaksanut kirjoittaa kun numeroissakin oli jo liikaa kirjoittamista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818