Joo siis tuota kerron nyt isäni kokemista kummituskokemuksista:
Mun isähän asui nuorena kummitustalossa (silloin elettiin 70-lukua), ja kummitus oli mun isopappa, eli isänisänisä. Ne saatto yöllä herätä kun ikkunaan koputettiin ja ku ne meni katsomaan niin ei näkyny ketään. Pappani eli isänisäni sanoki yhen kerran sille aaveelle, että "Olet kuollut mene pois!", se ei auttanu mitään. Sitten yläkerrasta kuulu monesti kävelemisen ääniä, (talossahan asui isäni, isänisä, isäni äiti, kaksi siskoa, pari sukulaista ja koira.), niin he tiesivät, että sinne yläkertaan ei kukaan halunnut mennä. Koira oli ainut, joka yhden ainoan kerran kävi yöllä katsomassa siellä yläkerrassa, että mikä siellä jystää. Se palasi sieltä vintiltä ulisten ja häntä koipien välissä. Eikä se toista kertaa enää uskaltanu mennä sinne yläkertaan. Pappa ja isäni oli vissiin vilaukselta nähneet sen hahmon siellä yläkerrassa, se oli ollu semmonen lakanan näköinen. Ja sitten eräs tapaus varmaan kymmentä vuotta myöhemmin, kun isäni oli jo aikuisiässä, niin isä ja pappa oli istuneet talon keittiössä juttelemassa, niin yhtäkkiä ulko-ovi oli pamahtanut auki (ulkona ei sillo tuullut). Ja ne oli miettineet, että miten se aave sai pamautettua sen oven auki, vaikka se oli tiukasti säpissä. Ja kerran ku serkkupoika oli ollut merillä laivalla, niin se oli sille ilmestynyt ja nauranut ja kadonnut pois. Tätä kummittelua oli kestänyt lähemmäs kolmekymmentä vuotta, kunnes se viimein loppu. Syy tähän kummitteluun oli vissiin joku kauna ennen sen isopapan kuolemaa, joka sitten jäi selvittämättä. Mutta silloin ku se kummittelu loppu, niin siellä talon tontilla oli ollu sellanen painostava ilmapiiri, liekö ollu paikalla siellä silloin.
Onko muilla samantyyppisiä kokemuksia?
Isän lapsuudenkokemukset
2
287
Vastaukset
- jooo-ooooooo
mun vanhempien luona kummittelee... Vaarivainaa piilottelee tavaroita, mummovainaan näkee joskus kaivonluona, ja setävainaa kuoli 2 veenä ni se joskus leikkii ja hyppii vintillä.
- Rose58
Mun lapsuuteni koti oli keski-pohjanmaalla, tarina on kerrottuna Takkahuoneessa, joten jokainen voi lukea sen, kuten muutkin tarinani sieltä. Suku oli elänyt siellä aina 1745 saakka, mutta sukua tutkiessani, minä löysin maininnan kylän isännästä, joka sai surmansa 1714, taistelussa venäläisiä vastaan ja isännän nimi oli äitini suvun nimi. Joten mitä ilmeisimmin maat olivat jo tuolloin äidin suvun hallussa. Osa kylästä edelleen kantaa suvun nimeä. En tiedä, kuka, tai, mikä on se henki, joka mailla edelleen kulkee, mutta kerrotaan äitini sotien jälkeen heränneen yöllä ja nähneen koreisiin vaatteisiin pukeutuneen, mustatukkaisen miehen tuvassa.
Äitini huudettua. kuka mies oli?
Mies oli vain iskenyt nyrkkinsä tuvan seinään ja kadonnut.
Ehkä hän on, kuka tietää, tuyo 1714 kuollut esi-isämme ja kylänisäntä, joka ei ole saanut rauhaa väkivaltaisen kuolemansa takia?
Näitä tarinoita Suomessakin riittää, mutta olen iloinen, että tänä päivänä näillekin tarinoille on kanavat kertoa ja säilyttää tarinat. Henkimaailma on aina ollut olemassa ja tulee olemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874158Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283127No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760