Lavoille mars!!

Lisbeth18

Toinen kesä putkeen yleisön määrän laskua. Nuoret isännät huom., tytyjä seinät täynnä.

Tanssimaan...

14

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12v. kokemus

      Naisia tulee aina olemaan tansseissa enemmän kuin miehiä. Valitettavasti. Siihen emme voi vaikuttaa.

    • chase.

      "Toinen kesä putkeen yleisön määrän laskua".

      Kertoisitko missä tällainen tanssipaikka sijaitsee, niin minäkin voisin mennä tanssimaan vähän väljemmälle lattialle :) .

      En ole moista vielä huomannut niissä paikoissa joissa olen tanssimassa käynyt, esimerkkeinä vaikka täältä etelästä Tanhuhovi, Ruusulinna, Ämyri, Riutanharju, Teeriharju, Esakallio, Pesäkallio ja Jenkkapirtti. Samoin on ollut aivan täyttä satunnaisesti käymilläni tanssipaikoilla kuten esimerkiksi Rajavaaran lava, Ilves kasino, Iitiän lava, Kisaranta (Kangasala), Syvälahti ja Naapurivaaran lava.

      Joskus toivoisi että saisi tanssia vähän väljemmällä lavalla ja ettei olisi niin kauhean tukkoista. Lavatanssit tuntuvat vaan kiinnostavan niin monia, tanssikansan vähenemistä en todellakaan ole havainnut!

      • Tuohon chasen listaan voisin lisätä vaikkapa Kolmilammin ja Kapakanmäen sekä tältäkin kesältä taas ainakin yhden kerran kokemuksen perusteella vielä Kallioniemen, Krouvin lavan ja Tirvan.
        Ainoa käyntini keväällä VT2:lla myös näytti, että aivan liian täyttä oli sielläkin.

        Eipä noissa siis liiemmälti ole tilaa ollut.

        Sitäpaitsi aina on paikassa kuin paikassa sekä naisten että miesten hakujen aikana jäänyt seinustoille seisomaan suuri joukko myös hakemattomia miehiä.

        Määrällä ei sitä asiaa korjata.


      • Ruuhkaa piisaa

        Myös Valasranta oli täynnä lauantaina. Väen vähenemistä ei sielläkään ole havaittavissa.


      • simmut auki taas
        Truehum kirjoitti:

        Tuohon chasen listaan voisin lisätä vaikkapa Kolmilammin ja Kapakanmäen sekä tältäkin kesältä taas ainakin yhden kerran kokemuksen perusteella vielä Kallioniemen, Krouvin lavan ja Tirvan.
        Ainoa käyntini keväällä VT2:lla myös näytti, että aivan liian täyttä oli sielläkin.

        Eipä noissa siis liiemmälti ole tilaa ollut.

        Sitäpaitsi aina on paikassa kuin paikassa sekä naisten että miesten hakujen aikana jäänyt seinustoille seisomaan suuri joukko myös hakemattomia miehiä.

        Määrällä ei sitä asiaa korjata.

        Ehkäpä pitäisi tiedostaa että elämää on Etelä-Suomen tanssilavojen ulkopuolellakin...


    • Esiintyjästä kiinni

      Tämä on semmoinen esiintyjäkohtainen juttu. Jos menet lähes minne tahansa lavalle muutaman suosituimman tanssiorkesterin/artistin aikana, niin täyttä on. Sitten kun menet samalle lavalle sellaisena iltana, kun siellä on esiintymässä joku parhaat päivänsä 20 vuotta sitten nähnyt artisti, tai tuntematon aloittelija, niin eipä olekaan enää yleisöä. Suosituimpia esiintyjiä seuraava tanssija joutuu tanssimaan lähes aina ruuhkassa.

      • helmiä tarjolla

        Samaa mieltä, että se on just niin, kun menet sinne missä suosikkiesiintyjät kulloinkin esiintyy, niin tungosta riittää.Kokeilkaapa välillä vähemmän suosittuja esiintyjiä, niin sovitte tanssimaan.Soittotaidot ei välttämättä ollenkaan huonommat, kuin senhetkisillä suosikkiesiintyjillä, saattaa olla päinvastoin.Ei kannattaisi olla laumasielu.


      • 14+15
        helmiä tarjolla kirjoitti:

        Samaa mieltä, että se on just niin, kun menet sinne missä suosikkiesiintyjät kulloinkin esiintyy, niin tungosta riittää.Kokeilkaapa välillä vähemmän suosittuja esiintyjiä, niin sovitte tanssimaan.Soittotaidot ei välttämättä ollenkaan huonommat, kuin senhetkisillä suosikkiesiintyjillä, saattaa olla päinvastoin.Ei kannattaisi olla laumasielu.

        Nautinto tanssia ns. kakkosorkesterin tahdissa. Kun esiitymässä on näitä kovia nimiä (kalliita esiintyjiä) tanssittavuus ei ole niin hyvää kuin on kakkosorkesterin soittaessa. Tai kun pääorkesteri soittaa ilman sitä kuuluisaa solistia. Musiikki muuttuu heti toisenlaiseksi, kun mainostettu laulaja tulee esiintymään. Musiikki on kovaa ja ei niin tanssittavaa.


      • Orkan mukaan
        helmiä tarjolla kirjoitti:

        Samaa mieltä, että se on just niin, kun menet sinne missä suosikkiesiintyjät kulloinkin esiintyy, niin tungosta riittää.Kokeilkaapa välillä vähemmän suosittuja esiintyjiä, niin sovitte tanssimaan.Soittotaidot ei välttämättä ollenkaan huonommat, kuin senhetkisillä suosikkiesiintyjillä, saattaa olla päinvastoin.Ei kannattaisi olla laumasielu.

        "Soittotaidot ei välttämättä ollenkaan huonommat, kuin senhetkisillä suosikkiesiintyjillä, saattaa olla päinvastoin.Ei kannattaisi olla laumasielu. "

        - jos parin kanssa on liikkeellä niin tuo vaihtoehto ok. Irtonaiset ja miehet menee massa mukana, jotta saadaan tanssinautinto aikaan. Näin se vaan menee.


      • Ex sinkku
        Orkan mukaan kirjoitti:

        "Soittotaidot ei välttämättä ollenkaan huonommat, kuin senhetkisillä suosikkiesiintyjillä, saattaa olla päinvastoin.Ei kannattaisi olla laumasielu. "

        - jos parin kanssa on liikkeellä niin tuo vaihtoehto ok. Irtonaiset ja miehet menee massa mukana, jotta saadaan tanssinautinto aikaan. Näin se vaan menee.

        Tuo on ihan totta. Sinkulla on yleensä tylsää, jos porukkaa on vähän. Siksi varmaan niin moni suuntaakin suosikkiensa perässä jopa satojen kilometrien päähän. Tätä tuli itsekin harrastettua aikoinaan paljon, mutta nyt osaan nauttia parini kanssa väljemmistä tanssilattioista vähemmän suosittujenkin artistien keikoilla.


      • musiikin tenho
        Ex sinkku kirjoitti:

        Tuo on ihan totta. Sinkulla on yleensä tylsää, jos porukkaa on vähän. Siksi varmaan niin moni suuntaakin suosikkiensa perässä jopa satojen kilometrien päähän. Tätä tuli itsekin harrastettua aikoinaan paljon, mutta nyt osaan nauttia parini kanssa väljemmistä tanssilattioista vähemmän suosittujenkin artistien keikoilla.

        Tanssiessa pitää olla oikea fiilis, jotta täysin nauttisi tanssimisesta. Vaikka sen omankin kullan kanssa! Ns. laskevat tähdet eivät pysty tuomaan kuvattua nautintoa.

        Vaikka esimerkiksi Finkkuihin rinnastettavat esiintyjät vetävätkin aivan liikaa porukkaa, on heidän keikoillaan aivan eri tunnelma, kuin näiden "kakkos- tai kolmos-orkkien" tahdittamilla illoilla. Kuten tuolla mainittiinkin, suosivat sinkut, ts. tanssipaikoille yksin tulevat, näitä suosikkiyhtyeitä.

        En tiedä muista mutta ainakin minulla on paljon parempi fiilis, jos paikalla on myös nuorempia ja varsinkin nais-puolisia! Myös ukkomiehen silmiin osuu mukavasti kaunis nuori nainen, jota on mukava katsella.

        Jotkut meistä pystyvät tanssimaan vaikka pelkän haitarin säestyksellä ja jopa nauttivat siitä. Minä vaadin tanssimusiikilta paljon, koska kuuntelen sitä muutenkin esimerkiksi autossa. Onneksi meillä on vara valita, keiden musiikkia ostamme ja keiden keikoilla käymme!


      • tunnelmaa löytyy
        musiikin tenho kirjoitti:

        Tanssiessa pitää olla oikea fiilis, jotta täysin nauttisi tanssimisesta. Vaikka sen omankin kullan kanssa! Ns. laskevat tähdet eivät pysty tuomaan kuvattua nautintoa.

        Vaikka esimerkiksi Finkkuihin rinnastettavat esiintyjät vetävätkin aivan liikaa porukkaa, on heidän keikoillaan aivan eri tunnelma, kuin näiden "kakkos- tai kolmos-orkkien" tahdittamilla illoilla. Kuten tuolla mainittiinkin, suosivat sinkut, ts. tanssipaikoille yksin tulevat, näitä suosikkiyhtyeitä.

        En tiedä muista mutta ainakin minulla on paljon parempi fiilis, jos paikalla on myös nuorempia ja varsinkin nais-puolisia! Myös ukkomiehen silmiin osuu mukavasti kaunis nuori nainen, jota on mukava katsella.

        Jotkut meistä pystyvät tanssimaan vaikka pelkän haitarin säestyksellä ja jopa nauttivat siitä. Minä vaadin tanssimusiikilta paljon, koska kuuntelen sitä muutenkin esimerkiksi autossa. Onneksi meillä on vara valita, keiden musiikkia ostamme ja keiden keikoilla käymme!

        Hyvä niin, mutta älkää sitten valittako, kun ei sovi tanssimaan!


      • tanttija
        musiikin tenho kirjoitti:

        Tanssiessa pitää olla oikea fiilis, jotta täysin nauttisi tanssimisesta. Vaikka sen omankin kullan kanssa! Ns. laskevat tähdet eivät pysty tuomaan kuvattua nautintoa.

        Vaikka esimerkiksi Finkkuihin rinnastettavat esiintyjät vetävätkin aivan liikaa porukkaa, on heidän keikoillaan aivan eri tunnelma, kuin näiden "kakkos- tai kolmos-orkkien" tahdittamilla illoilla. Kuten tuolla mainittiinkin, suosivat sinkut, ts. tanssipaikoille yksin tulevat, näitä suosikkiyhtyeitä.

        En tiedä muista mutta ainakin minulla on paljon parempi fiilis, jos paikalla on myös nuorempia ja varsinkin nais-puolisia! Myös ukkomiehen silmiin osuu mukavasti kaunis nuori nainen, jota on mukava katsella.

        Jotkut meistä pystyvät tanssimaan vaikka pelkän haitarin säestyksellä ja jopa nauttivat siitä. Minä vaadin tanssimusiikilta paljon, koska kuuntelen sitä muutenkin esimerkiksi autossa. Onneksi meillä on vara valita, keiden musiikkia ostamme ja keiden keikoilla käymme!

        Kommentoin vain Finkkuja. Finlanders ei ole enää kummoinen bändi musiikkivalikoiman suhteen, asenne on pudonnut jo aikoja sitten täysin suohon.

        Ainoa hyvä asia finkkuillassa on taitavien tanssijoiden määrä, mutta hekin loppuvat kun alkavat kuunnella mitä tuutista todella tulee.


    • DansaDansa

      Tanssipaikat on lisääntynyt ja myös monessa paikassa on lisätty tanssien määrää.

      Erilaiset järjestöt ovat myös alkaneet järjestämään lavatansseja lavojen vakio-ohjelmiston lisäksi.

      Lisääntyneestä tarjonnasta huolimatta tungokset lavatansseissa eivät ole helpottaneet - päinvastoin - monilla lavoilla tungos on selvästi lisääntynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe