kaipaisin toimivia vinkkejä, että miten pääsen eroon vihasta ja katkeruudesta exää kohtaan. tai yleensäkkin, miten pääsee ihmistä kohtaan jota vihaa ja jolle on katkera? olimme yhdessä 4 vuotta kunnes hän käänsi minulle selkänsä ja muuttui täysin ihmisenä, pisti aivan hajalle. petti ym. koskaan en ole kunnon anteeksipyyntöä päin naamaa saanut enkä sen kummemmin mitään selityksiä.
en vaan pääse tästä vihasta häntä kohtaan, ja siitä tunteesta että haluan että hän kärsii ja tietää miten teki mua kohtaan ja miten helvetin hajalla olin ja hajalla olen kai edelleenkin vuoden jälkeen. hän vaan elää onnellisenä uuden tyttöystävänsä kanssa, ilman minkäänlaista rangaistusta. pääsenkö ikinä eroon tästä katkeruudesta? olen aivan HELVETIN KATKERA. jotenkin myös koko ajan on tarve siihen, että hän tietäisi "miten hyvin mulla menee nykyään", mikä ei ole edes totta. kosto on mielessä koko ajan. en jaksaisi elää näin. haluisin vaan unohtaa koko tyypin, että häntä ikinä olisi ollut olemassakaan ja että hän oli minulle ihan yks ja sama. mua on vaan kohdeltu niin väärin, ja tuntuu etten koskaan enää voi elää onnellisesti, miettimättä mitä tapahtu... auttaako aika tähän? :/ vaikken häntä enää ikävöikkään, niin se viha ja katkeruus vaan on ja pysyy. kokemuksia...?
Miten päästä tästä vihasta?
4
229
Vastaukset
- avomielinen mies
Älä ajattele exääsi. Poista kaikki jutut näkyvistä, jotka muistuttavat hänestä. Älä pidä yhteyttä ollenkaan. Ajattele exääsi menneisyytenä, josta opit jotain.
Jos haluat, voit kirjoittaa hänelle kirjeen jossa tilität kaikki mitä hänestä ajattelet. Mutta älä odota vastausta eikä se todennäköisesti paljoa helpota oloasi.
Eniten helpottaa kun keskityt itseesi ja omaan elämääsi. Pidä hyvää huolta itsestäsi. Ulkoile, harrasta, liiku, siivoa, tee asioita joista nautit ja pidä yhteyttä ystäviisi. Mieti mitä haluat elämältä, mitä töitä, mitä opiskella jne.
Paras kosto exällesi on se, että sinulla menee hyvin, mutta et välitä hänestä paskan vertaa. ;-)
Viha syntyy pelosta. Pelko on rakkauden vastavoima. Kun pääset vihasta, saat itseluottamuksesi takaisin ja huomaat yhtäkkiä olevasi kykenevä rakastamaan jälleen. - ¨¨¨¨
Antamalla itsesi tähden anteeksi, sen jälkeen pystyt unohtamaan.
- =0
Vihaa voi aiheuttaa masennusta ahdistusta.
hyi se oli naisten mies! - vihaaja täälläkin
Kuulostaa niin tutulta, niin tutulta! Vaikka vihaan niin en pääse eroon, vaikken häntä enää edes huolisi. No elämässäni on kaikki hyvin (ja hän tietää sen) enkä ole jäänyt häntä sen kummemmin miettimään, mutta vihastani haluaisin eroon. Se on enää ainoa tunne joka yhdistää. Helppo sanoa, että unohda kun koskaan ei tiedä minkä kulman takaa vastaan tulee, asumme liian pienessä kaupungissa enkä hänen vuokseen suostu paikkakuntaa vaihtamaan jo työni vuoksi. Vaikka joskus tuntuisi, että se olisi kaikista helpointa - aloittaa kaikki aivan alusta puhtaalta pöydältä. Osittain niin tulikin tehtyä, mutta vain hieman pienemmässä mittakaavassa. Haluaisin edes anteeksi pyynnön, mutta se on liikaa vaadittu ja siihen asti kyllä kiroan miehen nuorikkonsa kera..... mitään hyvää en hänelle enää toivo, sillä minua loukattiin syvälle sydän juuriani myöten, käännettiin selkä selittämättä, vihani on suurta ja syvää. Tunteillemme emme voi mitään ja niihin meillä on oikeus, vihaankin. Viha on myös positiivista elämänvoimaa ja se on vain käytävä läpi oman itsesi vuoksi, positiivista juuri siksi, että se ilmaisee ettet hyväksy miten sinua kohdellaan muiden kustannuksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä891839Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2771703Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2921470Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1751379- 51957
- 56957
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em70937- 66914
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40901Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤52888