Kaavinta vai lääkkeellinen?

Pelottaa......

Elikkäs kävi niin, että ehkäisy petti ja lapsi ei todellakaan sovi elämäntilanteeseeni, enkä niitä ole koskaan edes toivonut. En siis kaipaa mitään ilkeily viestejä vaan viestejä kohtalotovereilta tai sellaisilta jotka vähääkään voi ymmärtää. Toki saat ilkeilläkkin jos saat siitä itsellesi hyvän olon, mutta mulla ollu päätös heti selvillä mitä teen kun sain tietää olevani raskaana, eikä mieleni tule muuttumaan. Viikkoja 5 4. Terkkaril käyty ja anto jo laput lääkkeelliseen keskeytykseen, sano, että ei sitä pelkällä kaavinnalla tehdä kun siitä kysyin. Perjantaina on sitten aika sairaalaan ja siellä saa tietää koska pääsee keskeytykseen. Lääkkeellisen jos otan ni ekan lääkkeen saattaa saada sinä päivänä. Sanoivat, että on mahdollisuus valita myös kaavinta, itse saa siis ilmeisesti päättää? Sanoivat, että se aika sitten menee varmaanki seuraavalle viikolla. Lääkkeellinen pelottaa kun lukenut noita juttuja netistä, että voi olla kauheet kivut ja keskeytys ei välttämättä onnistu kerralla. Kaavinnasta taas luin positiivisempia juttuja. Ei tunnu kipua ainakaan sen aikana ja useimmiten onnistuu kerralla? Riskejä varmasti siihenkin liittyy ja koska kirurginen toimenpide. Silti kuitenkin olen kaavinnan kannalla. Kumman itse olet valinnut, muutenkin kokemuksia kaipailisin?

36

560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä!

Ihan turhaan pelkäät lääkkeellistä. Itse valitsin lääkkeellisen, koska pidin sitä kuitenkin helpompana vaihtoehtona. Kun menin sairaalaan ensimmäistä kertaa, niin minut ultrattiin (toistamiseen), juttelin lääkärin kanssa vaihtoehdoista ja sain suunkautta otettavan lääkkeen, jonka tarkoitus on keskeyttää raskaus ja valmistella kohtua tyhjennykseen. Sain kotiin mukaan särkylääkettä (vahvoja), ohjeet kuinka toimin ja 4 kpl cytotec- lääkettä.

2 päivän päästä otin aamulla särkylääkkeen ja puolen tunnin päästä laitoin kaikki cytotecit emättimeen. Odottelin tunnin verran, jolloin alkoi tuntua pientä menkkamaista kipua. Välillä kipu voimistui, muttei mitenkään pahaksi, vaan pystyin ihan normaalisti tekemään kotiaskareita ja välillä luin lehteä jne. Heti, kun vuoto alkoi, myös kipu alkoi helpottaa huomattavasti. En vuotanut, kuin härän kurkusta, vaikka luulin, että verta tulisi paaaljon. Hyvin selvisin yösiteillä. Välillä tuli hyytymiä ja yhden kerran kunnon klöntti, joka ilmeisesti oli alkio. Iltapäivällä otin 2 buranaa, en siksi, etten olisi kipua kestänyt, vaan siksi, että buranan avulla ei tuntunut yhtään mitään. Seuraavana päivänä olo oli, kuin normaalien kuukautisten aikaan ja menin töihin. Mitään kipua ei enää silloin tuntunut. Keskeytyksestä on nyt alle viikko aikaa ja verta tulee enää aika niukasti. Tsemppiä, hyvin se sujuu!

• Pelottaa.......

Nyt vähän pelko väisty kun luki teidän positiivisia kokemuksia lääkkeellisestä, aikamoisia kauhutarinoita vaan tullut täällä netissä vastaan. Olikos sulla mitään pahoinvointia ku otit ekan lääkkeen tai lääkkeellisen keskeytyksen aikana? Olitko monennella viikolla? Kuulin, että jos aika alussa raskaus niin ei kipuja välttämättä niin paljon ja menis kerralla kesken, mutta sitten taas kuullu ihan päinvastasia juttuja. Ilmeisesti sen pystyy kotonakin tekemään, oliko sulla joku seurana vai selviääkö siitä yksin?

• tsemppiä!
        Pelottaa....... kirjoitti:

Nyt vähän pelko väisty kun luki teidän positiivisia kokemuksia lääkkeellisestä, aikamoisia kauhutarinoita vaan tullut täällä netissä vastaan. Olikos sulla mitään pahoinvointia ku otit ekan lääkkeen tai lääkkeellisen keskeytyksen aikana? Olitko monennella viikolla? Kuulin, että jos aika alussa raskaus niin ei kipuja välttämättä niin paljon ja menis kerralla kesken, mutta sitten taas kuullu ihan päinvastasia juttuja. Ilmeisesti sen pystyy kotonakin tekemään, oliko sulla joku seurana vai selviääkö siitä yksin?

Kun sain ekan lääkkeen, niin menin takaisin töihin suoraan, eikä olo ollut mitenkään kummallisempi. Ei pahoinvointia tai vuotoa. Seuraavan päivän iltana oksensin kerran, mutten nyt voi laittaa sitä kyllä lääkkeen syyksi, koska hetkellinen kuvotus voi tulla vaikka siitä, ettei ole juonut tarpeeksi vettä päivällä.

Myöskään itse keskeytyksen aikana ei ollut mitään pahoinvointia. Pystyin olemaan ihan normaalisti. Tosiaan tiskasin, pesin pyykkiä, olin netissä, luin päivän lehdet, olisin lähtenyt lenkillekin, jossei työkaveri asuisi niin lähellä, että olisi ollut vaara, että törmätään (mitäs mä lenkillä teen, kun olen saikulla...).

Avomies oli seurana ja vähän harmitti sen puolesta, kun joutui "turhaan" ottamaan palkatonta, mutta ikinä ei voi etukäteen tietää. Kannattaa ehdottomasti olla mies/kaveri tukena, koska jos sitten kuitenkin esim. kivut yltyy, niin on kiva, kun on joku saattamassa sairaalaan tai saa jopa kyydin sinne. Muutenkin oma olo oli paljon turvallisempi, vaikka aamulla jännitti ja pelotti, kun ei tulevasta ollut tietoa.

Olin 7. viikolla.

Osalla keskeytys onkin varmasti kamalan kivulias, mutta uskon myös, että osa liioittelee. Se on niin kauhean kiva jälkeen päin paisutella sitä omaa kipua, kun sillä saa enemmän huomiota ja samalla voi pelotella muita. En siis ihan todesta ottaisi kaikkia netissä olevia "kauhujuttuja".

Vastaan mielelläni lisää, jos on vielä kysymyksiä :)

• Älä pelkää

Itse tein lääkkeellisen, vaihtoehtoja ei ollut.
      Luulen että jos olisin saanut valita, olisin kuitenkin päätynyt lääkkeelliseen.
      En pidä nukutuksesta... Muutaman muun toimenpiteen takia ollut nukutettuna, ja se on joka kerta yhtä kamalaa se herääminen...

Itselläni meni keskeytys hyvin samalla tavalla kuin edellisellä kirjoittajalla, kotona tein, seurassani oli hyvä ystävä.
      Kipu ei ollut mitenkään järjetön, ja itsekin menin jo seuraavana päivänä töihin.

En nyt muista kauanko olisi vuotoa tullut, aikaa tästä on kuitenkin kohta kolme vuotta, mutta muistaakseni kesti suurinpiirtein viikon.

Se kipukynnys on kuitenkin niin yksilöllinen....
      Ystäväni joka joutui lääkkeelliseen tuulimunan takia oli ollut kivusta sekaisin ja vain maannut vessanlattialla sikiöasennossa koko päivän....
      Toisaalta hänelle oli jostain syystä lääkäri määrännyt pelkkää Buranaa 600mg, itselläni käytössä Panacod joita en tarvinnut kuin kolme vaikka niitä muistaakseni olisi saanut ottaa 1-4 kertaa 1-2kpl.

• tsemppiä!

Tuohon lääkkeiden määrään. Itse sain siis yhden Panacodin ja yhden 600 mg buranan mukaan ja niillä selvisin lähes koko päivän. Kävin tosiaan ostamassa 400 mg buranaa apteekista lisäksi, koska lääkärikin sanoi, että niitä saa ottaa 6 kpl päivän aikana (3x 2kpl). Ei tarvinnut ottaa, kuin kerran se 800 mg.

• Hello vaan!

Itse en saanut valita, tai ehkä olisin mutta en tajunnut. Minulla oli lääkkeellinen ja hyvin meni homma, ei ollu oikeastaan kuukautiskipuja suurempia kipuja ja vuoto kesti sen about 2 viikkoa, ekoina päivinä käytin yö siteitä ja sitten pärjäsi ihan normeilla. Lääkkellinen tuntuu tosin vaihtelevan todella paljon..^^

• Samaa mieltä

Mielestäni tekstitkin saavat pysyä palstalla, ellei nyt mennä ihan henkilökohtaisuuksiin tai olla todella törkeitä (jota näkyy ihan yhtälailla puolustajiltakin). Parempi vain olla kuin ei olisi olemassakaan. :)

Pois lukien siis asialliset vastustajien tekstit. :)

• laitetaanpa uudellee

koska todellisuudessahan tässäkään ei ollu yhtikäs mitään asiatonta :)

kivempi tapa
      kuolla, tukehtua myrkytettynä vai silpoutua elävältä..?

Jälkimmäinen "lysti" tulee vieläpä kalliimmaks veronmaksajille ja vie
      paikkoja oikeilta potilailta. Yhtä kalliiksi kumpikin lapsen kannalta
      joka menetttää rytäkässä henkensä ja koko ihmiselämänsä.

• Enkelilapsi

Minä valitsin keskeytystavaksi kaavinnan, huomenna olisi toimenpide.

• toivotaan,..

että ehdit tulla vielä järkiisi sitä ennen ja inhimillinen moraali ja sydämellinen äidinvaisto voittaa itsekkään kylmän murhanhimon. Ei se lapsi vielä mikään "enkeli" ole, jollet "tee" hänestä sellaista.

• Dara

Jälleen kerran on täysin aiheeseen liittyvä apua pyytävän ihmisen viesti ilmoitettu poistoon... Käsittämätöntä.

• Sanos muuta.

Naurettavaa touhua.

• turha vinkua

edes lapsen kohtalostakaan ei saa kysyä :D

"minkälaiset..
        hautajaiset viaton uhrisi sai, oliko "klönttisi" (surmaamasi lapsen)
        viimeinen leposija kylmässä viemärissä vaiko roskiksen kautta
        jätevuoressa?"

• etsillee

En tiedä kuuluuko tämä viesti tähän ketjuun, mutta oli noin kaksi viikkoa sitten yhdynnässä ja nyt viimeisen viikon aikana alavatsassa on ollut outo tunne, vähän niinkuin "paine" koko ajan, ja pientä kivun tunnetta.. Tajusin fiksuna että olin aloittanut pillerit tauon jälkeen vasta perjantaina, ja yhdyntä oli lauantaina.. Nyt tässä poikaystävän kanssa panikoidaan, voiko raskaus olla mahdollinen? Pelottaa ihan hulluna kun kuitenkaan ikää ei ole kun sen 19 ja en tiedä yhtään mitä asian kanssa pitäisi tehdä? Ajattelin kuitenkin napsia e-pillereitä vielä tämän viikon, ja aloittaa tauon ensiviikolla ja katsoa alkaako menkat vaiko ei.. Jos ei niin ostaisi testin? Vai kannattaisiko suoraan varata aika terveyskeskukseen? Oon ihan lost tämän jutun kanssa, joten pieniä vinkkejä ja ohjeita tms ois kiva saada kiiiittii :)

• tarkennatko......

"Tajusin fiksuna että olin aloittanut pillerit tauon jälkeen vasta perjantaina, ja yhdyntä oli lauantaina.."

Piditkö pidemmän tauon pillereiden syömisessä, vai oliko tuo sellainen normaali viikon mittainen tauko, jona aikana kuukautiset tulevat?

Milloin sinulla menkat oli ennen tuota yhdyntää?

• etsillee

ei ollu pitempi tauko, pidän yleensä aina n. 6 päivän tauon ja tuona aikana oli menkat... Eliiiiiiii mun periaatteessa ei pitäis olla (?) mut vähän jos stressaa tää alavatsan paine mikä on...

• Neamarianna

Mä teen perjantaina lääkkeellisen keskeytyksen. Mietin nyt, että kuinkakohan pärjään sen viikonlopun yksin kotona? Kun mies lähtee juhannusreissuun, enkä häntä viitsinyt pakottaa seurakseni. Mulla ei ole ketään muita läheisiä, joita pyytää tueksi. Ystävät ovat kaukana, kuten perhe myös, enkä mä voi niille tästä kertoa.

Kovasti tuo abortti pelottaa. Mies tulee mukaan sinne lääkäriin kun otan ekan pillerin, mutta seuraavat 5 pv hän on poikien kanssa mökkeilemässä. Helvetin hyvä tuki mulle ja silleen. Onkohan mahdollista, että sais jäädä sinne sairaalaan? Ku mua vaan pelottaa, että jos tulee jotain ja oon ihan yksin kotona. Tän raskauden aikanakin välillä ollut niin kovat kivut, ettei oo mitkään särkylääkkeet auttanut ja oon vaan maannut kylpyhuoneen lattialla itkemässä yökausia. Oon epätoivoisest koittanut päivystyksestäkin saada apua, mut ei kun särkylääkkeitä vaan..

• lapsellasi..

on siis vielä mahdollisuus pelastua jos sydämen inhimillinen moraali ja äidinvaistot voittaa. Mieti mieluummin sitä miksi haluat surmata lapsesi ja mikä on se yllyke joka saa sinut hautomaan lapsellesi mitä karmeinta kohtaloa. Mieti minkälaisen kuoleman lapsellesi annat tunkiessasi myrkkyä sisuksiisi. Entä mitä jos pääset lapsesi mukaan manalan matkalle jonne hänet olet pakottamassa? Kenties sinut löydetään lammikostasi kuivuneena kun muut palailee reissuiltaan? Hauskaa juhannusta ja rauhallista ikilepoa, jos joku joutuu kuolon kitaan.

• Kantsii kysyä

asiaa kun menet ekan lääkkeen ottaa. Sanot rohkeasti, ettei sinulla ole ketään kotona auttamassa jos tulee paha tilanne ja sinua pelottaa tehdä abortti yksin. Itselleni annettiin ihan suoraan peti paikka muinoin, edes kysymättä kun kyseessä oli eka abortti ja varmaan kun oli aika nuori ikäkin.. Että etköhän paikan saa jos tilaa löytyy.^^

• kyssäri-koo
        lapsellasi.. kirjoitti:

on siis vielä mahdollisuus pelastua jos sydämen inhimillinen moraali ja äidinvaistot voittaa. Mieti mieluummin sitä miksi haluat surmata lapsesi ja mikä on se yllyke joka saa sinut hautomaan lapsellesi mitä karmeinta kohtaloa. Mieti minkälaisen kuoleman lapsellesi annat tunkiessasi myrkkyä sisuksiisi. Entä mitä jos pääset lapsesi mukaan manalan matkalle jonne hänet olet pakottamassa? Kenties sinut löydetään lammikostasi kuivuneena kun muut palailee reissuiltaan? Hauskaa juhannusta ja rauhallista ikilepoa, jos joku joutuu kuolon kitaan.

"Entä mitä jos pääset lapsesi mukaan manalan matkalle jonne hänet olet pakottamassa? Kenties sinut löydetään lammikostasi kuivuneena kun muut palailee reissuiltaan? Hauskaa juhannusta ja rauhallista ikilepoa, jos joku joutuu kuolon kitaan."

Onko tällainen toisen kuolemalla pelottelu mielestäsi asiallinen vastaus apua pyytävälle? Saammeko me jatkossa vastata myös sinulle siten, että kaiketi sinäkin kuolet kohta ja sinutkin löydetään lammikostasi kuivuneena?

• mihkäs..
        kyssäri-koo kirjoitti:

"Entä mitä jos pääset lapsesi mukaan manalan matkalle jonne hänet olet pakottamassa? Kenties sinut löydetään lammikostasi kuivuneena kun muut palailee reissuiltaan? Hauskaa juhannusta ja rauhallista ikilepoa, jos joku joutuu kuolon kitaan."

Onko tällainen toisen kuolemalla pelottelu mielestäsi asiallinen vastaus apua pyytävälle? Saammeko me jatkossa vastata myös sinulle siten, että kaiketi sinäkin kuolet kohta ja sinutkin löydetään lammikostasi kuivuneena?

verilammikkoon se kuivus joka ei oo ihan itse vapaaehtosesti sellaseen hankkiutunu? Joo, kuka tahansa voi kuolla johonki kohtaukseen tai vaikka murhattuna millon vaan (mistä nyt vois tulla lammikko), senkun toteet sitten :D

• 34567

Ei kannata syytellä ja tuomita muita, varsinkaan kun ilkeilijöillä ei luultavasti ole minkäänlaista kokemusta asiasta. Jokaisella naisella on omat syynsä keskeytykseen ja se on naiselle aina raskas asia. En usko, että yksikään nainen siitä nauttii! Joillekkin vaan on ollut niin fucking huono tuuri, että ehkäisy petti. Se on tahaton vahinko. Olisi voinut tapahtua KENELLE TAHANSA. Myös sinulle.

• Hups85

Oma kokemukseni lääkkeellisestä keskeytykset oli ihan myönteiset. Mulla ei ollut suuremmin kipua; vatsan seudalla menkkakipumaista tunnetta ja ns. supistukset selässä. Ensimmäisien kotona laittevien cytotecien jälkeen siivoilin ja liikuin jotta kipu ei pahentuisi ja kohtu tyhjenisi kunnolla. Vuoto oli todella runsasta ja sitä tuli muutaman tunnin aika runsaasti ja iltaa kohti rupesi rauhoittumaan. Eli eilen tein keskeytyksen ja nyt vuoto on pikkasen runsaampaa kuin kuukautisissa.

• toisin sanoen

Ensimmäisien kotona laittevien lapsen tukehduttavien myrkkyjen jälkeen siivoilin ja liikuin jotta kipu ei pahentuisi ja lapsi irtoaisi varmasti elämänlähteestään kunnolla. Viattoman veren vuodatus oli todella runsasta ja sitä tuli muutaman tunnin aika runsaasti ja iltaa kohti rupesi pikkuinen olemaan manan majoilla. Eli eilen loppui lyhyeen erään ihmisen koko elämäntarina ja nyt lapsiuhrin hyytyvä veri on pikkasen runsaampaa kuin kuukautisissa.

• ettäkö...

oikein "viattomia" muakvuustappajia!!??? Voe voe :DDDDDDD Osu ja uppos ne karmeet totuudet AIHEESTA taas kerran.. erääseen katkerikkoon jolla näemmä muuta tekemistä ei oo ku kytätä täällä 24/7 lapsia suojelevien sanan- ja mielipiteenvapautta ja vääntää niistä valheellisesti syytellen jotain haukkumisia!! Todella säälittävää :))

• ...
        ettäkö... kirjoitti:

oikein "viattomia" muakvuustappajia!!??? Voe voe :DDDDDDD Osu ja uppos ne karmeet totuudet AIHEESTA taas kerran.. erääseen katkerikkoon jolla näemmä muuta tekemistä ei oo ku kytätä täällä 24/7 lapsia suojelevien sanan- ja mielipiteenvapautta ja vääntää niistä valheellisesti syytellen jotain haukkumisia!! Todella säälittävää :))

Tietääkseni se sanan- ja mielipiteenvapaus on ihan yhtä lailla myös aborttia puolustelevilla, eli jos täällä joku aborttia puolustaa, ei siitä vastustajien tarvitse imaista melonia nenään. Ja jos ei kerran aborttia saa puolustaa, niin ei sitä silloin saa vastustaakkaan. Tasajako

• niin,...

tosin aiheen ohittavat henkilöön käyvät solvailut jotka jälleen tässäkin aloitit, ei kuulu sen piiriin. Näinhän se omakin sakkisi opettaa :) ja jollei saa vastustaa, niin ei saa puolustaakaan.. tasajako. Turha nyyhkytellä sitten kun koko alotus (ja en tarkota nyt juuri tätä mutta yleisesti) lähtee kun siitä on ensin saatu kitistyä poistoon kaikki vastustavat viestit ja lopulta surmanhyssyttelijät näyttää jauhavan käsittämättömässä ja turhassa torsoketjuissa itsensä kanssa :D

• Ei voi ymmärtää

Miksi kostat aloittajalle sen, että täällä käydään näitä puolustaja-vastustajasotia? Ihan asiallisiakin aloituksia ilmoitetaan poistoon, miksei vain niitä törkyviestejä? Jos jokainen osaisi pitää viestit asiallisina (niin vastustaja kuin puolustajakin), ei tarvitsisi mitään poistaa. Mutta eipä ole mukava lukea viestejä, joissa haukutaan murhaajaksi kaikin mahdollisin tavoin, samoin myöskään niihin vastattuja törkeyksiä. Onko siis liian vaikeaa vastata ystävällisesti, menisi asia paremmin perille, välttyisi nolaamasta itseään, eikä viestejäkään poisteltaisi. Keskustelun voi myös jättää omaan arvoonsa, ellei osaa asiallisesti vastata.

• ??????????
        Ei voi ymmärtää kirjoitti:

Miksi kostat aloittajalle sen, että täällä käydään näitä puolustaja-vastustajasotia? Ihan asiallisiakin aloituksia ilmoitetaan poistoon, miksei vain niitä törkyviestejä? Jos jokainen osaisi pitää viestit asiallisina (niin vastustaja kuin puolustajakin), ei tarvitsisi mitään poistaa. Mutta eipä ole mukava lukea viestejä, joissa haukutaan murhaajaksi kaikin mahdollisin tavoin, samoin myöskään niihin vastattuja törkeyksiä. Onko siis liian vaikeaa vastata ystävällisesti, menisi asia paremmin perille, välttyisi nolaamasta itseään, eikä viestejäkään poisteltaisi. Keskustelun voi myös jättää omaan arvoonsa, ellei osaa asiallisesti vastata.

Minkä alotuksen? Ei tätä ainakaan näytä vielä olevan ilmotettu.

On myös aivan eri asia ottaa vaikka jyrkästikin ja joillekin epämieluisasti kantaa itse ASIAAN kuin alkaa nälviä ja mutuilla vaikka mitä aiheen ohittavaa eri mieltä olevasta kirjoittajasta. Nämä varsinkin abortinsuosijoilla tuntuu olevan vaikea erottaa toisistaan. Esim. tuossa 'toisin sanoen'-viestissäkin TEKO on esitetty vain vähän eri näkökulmasta ja termeillä, niin heti sitä hyökkää joku syytteleen haukkumiseksi ja tietenkin vielä kirjottajaan kohdistuvien nälvintöjen kera!

• Ei voi ymmärtää
        ?????????? kirjoitti:

Minkä alotuksen? Ei tätä ainakaan näytä vielä olevan ilmotettu.

On myös aivan eri asia ottaa vaikka jyrkästikin ja joillekin epämieluisasti kantaa itse ASIAAN kuin alkaa nälviä ja mutuilla vaikka mitä aiheen ohittavaa eri mieltä olevasta kirjoittajasta. Nämä varsinkin abortinsuosijoilla tuntuu olevan vaikea erottaa toisistaan. Esim. tuossa 'toisin sanoen'-viestissäkin TEKO on esitetty vain vähän eri näkökulmasta ja termeillä, niin heti sitä hyökkää joku syytteleen haukkumiseksi ja tietenkin vielä kirjottajaan kohdistuvien nälvintöjen kera!

En tarkoittanutkaan juuri tätä aloitusta, vaan yleisesti, olen monesti nähnyt, kuinka aloitus on ilmoitettu poistoon vain siksi, että muu sisältö oli asiatonta. Jos oman mielipiteen saan sanoa, niin tämä nimimerkin "toisin sanoen" viesti on kyllä loukkaava. Vaikka onkin eri näkökulmasta, niin miksi se on pitänyt tehdä pilkkaavaan malliin? Olen törmännyt asiallisiin vastustajiin, niitä oikeasti haluaa kuunnellakkin. Miksi siis useimmat ovat ilkeitä, haluavat tietoisesti loukata toisia? Mikä tekee ihmisestä sellaisen?

• jospa sen moni

"Miksi siis useimmat ovat ilkeitä, haluavat tietoisesti loukata toisia? Mikä tekee ihmisestä sellaisen? "

katsoo oikeutetuksi, teon/asian ilkeyden takia. On kuitenkin jokseenkin pikku 'loukkaus' arvostella kovinkin sanoin tekoa, jossa joku menetti koko ihmiselämänsä. Tekijä valitsi asemansa vapaaehtoisesti. Tätä voidaan verrata täysin siihen mitä mieltä yleisesti ollaan syntyneidenkin lasten kidutuksesta ja murhista. Teko on jotakin niin käsittämättömän julmaa ja pahaa, että useimpien on vaikea hillitä tunteitaan. Harvemmin vain näkee ketään puolustelemassa murhaajia, joille tuli arvostelijoden sanomisista paha mieli..
      Tosiasioiden kaunistelematon kertominen 'pilkkaavaan malliin' on tietenkin yksittäistä mielipidettä.

• kala02

Itse olen juuri tehnyt lääkkeellisen ja se oli tosi helppo! Sulla niin vähän viikkoja että joutuisit odottamaan kaavintaa se kun tehdään aikaisintaan viikolla 8! Suosittelen sinulle siis lääkkeellistä :).

• helppoo lystiä?

Että oikein tulit suositteleen lapsen myrkyillä irtirepimistä ja survomista viemäriin.. just joo.

• loivatyttö

Mä tein lääkkeillä keskeytyksen, noin kuukaus sitten, se oli 5,2 viikolla silloin. Kävin lääkärissä ultrassa ja sain tabletin joka aloittaa keskeytyksen. Sieltä ne antoivat mukaan emättimeen laitettavat pillerit (4kpl). Sanoivat että särkylääkkeillä pärjää.

Illalla kotona laitoin pillerit emattimeen. Aluksi ei oikeen tuntunut miltään, pieniä menkka kipuja. Noin 3 tunnin päästä pillereiden laittamisesta alkoi kipu yltyä, eikä särkylääkkeet auttaneet. Oksensin ja ripuloin samaan aikaan, ja kipu oli aivan sietämätön. Mikään ei pysynyt enää sisällä, ei edes lääkkeet kerenneet vaikuttaa. Sattui niin paljon etten oo koskaan kokenu mitään niin kovaa kipua. En ikinä. Juoksin ympäri kämppää, kun en voinut olla paikallaan kun sattui niin. Henkilö joka oli kanssani alkoi hätääntyä. Hän soitti päivystykseen että mitä nyt kannattaa tehdä. Sieltä he sanoivat että täytyy ottaa särkylääke, mutta jos ei auta niin sitten terveyskeskukseen. Eihän siinä vaiheessa lääkkeet pysyneet sisällä, joten keskellä yötä lähdimme terveyskeskukseen. Sieltä he antoivat piikillä särkylääkettä, se onneksi auttoi.

Oli aivan kauhea kokemus. ei sillä että olisinkaan odottanut mitään kivaa. Lääkkeiden vaikutukset selvästi vaihtelee henkilöittäin hyvin paljon.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      83
      4597
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      110
      3820
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      173
      3612
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      55
      2046
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1104
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      963
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      882
    Aihe