Olen vaihtamassa alaa ja hain traineeksi BI-yritykseen. Trainee jakso kestää vuoden ja vaikka minulla ei IT-alalta olekaan työkokemusta saatika koulutusta, niin vuosien työkokemus business-puolelta löytyy. Koulutukseltani olen liiketalouden tradenomi. Millaista palkkaa voisin pyytää trainee-jaksolta?
BI-traineen palkka?
5
307
Vastaukset
- Ex-Trainee
Koulutustuki on 9 euroa päivä, sen saat työmarkkinatuen lisäksi. Lisäksi asumistukea, jos sinulla ei ole puolisoa jolla on hyvät tulot.
Ihan vitun suurta kidutusta olla vuosi "ilmaistöissä", se kiduttaa ja kasvattaa ja tekee katkeraksi. Kaiken huippu on jos et saakaan työpaikkaa venymisesi jälkeen.
Ite kärsin 8kk eräässä isossa firmassa jolla nyt menee huonosti, alkaa N:llä, ja kärsimiseni loppui pari viikkoa ennen 8kk märäaikaa kun sain vapautuksen, enkä myöskään työpaikkaa rahalla.
Ihan vitun kovaa kärsimystä sulle vaan !!
Toivottavasti et tule niin katkeraksi että vielä vuosia kokemuksen jälkeen vaahdot mielessäsi kokemaa vääryyttä ilmaistyöstä, haluaisit ottaa vastuullisia ihmisiä rinnuksista ki, ravistaa ja kysellä missä palkkio ilmaistyöstä.
Vai että palkkaa hinkuisit trainee -ohjelmasta, kysy jos Jumala antaa kun rukoilet ahkeraan.. - Tuulis24
Hei, missäpäin Suomea paikka sijaitsee? Riippuu paikkakunnasta, yrityksen koosta ja traineen tehtävänkuvasta.
- Alek82
PK-seudulla, iso ja arvostettu yritys, päämääränä on kouluttautua BI-konsultiksi halliten yksi tai useampi BI-teknologia.
- Willenberg
Kuullostaa aivan helvetinmoiselta riskiltä: vaikka yritys olisikin halukas palkkaamaan sinut treenijakson jälkeen, voi sen taloudellinen tilanne muuttua vuoden aikana monta kertaa siten, ettei heillä ole varaa tai positiota niin tehdä loppujen lopuksi. Mieti tarkkaan tuota ja tee varmuuden vuoksi niin, että etsin parempaa/varmempaa paikkaa ja/tai koulutusta samaan aikaan kun olet treenissä SEKÄ selvität, miten trainee-sopimuksesta pääsee tarvittaessa eroon. Palkattomassa hommassa vuosi ilman mitään takeita... kuullostaa aivan yhtä mielekkäältä kuin lähteä lentämään koneella, jossa ei bensamittari toimi. ;/
- Alek82
Kiitos vastauksista. Traineejakso ei siis ole palkaton, vaan saisin siitä 2000 eur/kk. Kysymys olikin lähinnä mikä luokitellaan "hyväksi" traineen palkaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893