matkalaukkujen punnitus Antalyan kentällä

laukut täynnä

Mites tänä vuonna, ovatko tarkkoja noista liikakiloista? Aikaisemmin juuri kiinnostusta ei ole ollut saivarrella muutamista lisäkiloista. Lentoyhtiönä AirFinland. Tosin aika samaa käytäntöä taitavat pitää kaikki.

22

1616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piuke09

Oltiin kolmeen pekkaan matkalla,kuukausi takaperin, kaikkien laukuissa jonkinverran liikakiloja, eivätkä kyllä edes huomauttaneet. Joten eipä taida niin hirmuisen tarkkaa olla :)

• Joskus on tarkkaa

Kuukausi takaperin Finnmatkalla ja laukku painoi kilon enemmän kuin oli raja ja maksu meni 8 €. Taitaa riippua lähtövirkailijasta miten käy.

• turhaa kikkailua

Jep, TUI.n lennot aika tarkkoja joka paikassa. Lisäksi oppaat valvoo siinä vieressä ja pelottelee... Suurimmalla osalla kuitenkin vajaat laukut, tai perheellä esim. ei ole edes niin montaa laukkua ja käsimatkatavaraa kuin saisi. Luulen että kokonaispaino jää aina alle sen mitä voisi olla. Miksi heille ei hyvitetä vajaa kiloista?

• halpalennoista alko
        turhaa kikkailua kirjoitti:

Jep, TUI.n lennot aika tarkkoja joka paikassa. Lisäksi oppaat valvoo siinä vieressä ja pelottelee... Suurimmalla osalla kuitenkin vajaat laukut, tai perheellä esim. ei ole edes niin montaa laukkua ja käsimatkatavaraa kuin saisi. Luulen että kokonaispaino jää aina alle sen mitä voisi olla. Miksi heille ei hyvitetä vajaa kiloista?

Luulisi nykyisenä tietokoneaikana olevan helppo laskea näinkin. Eli jos ruumaan menevä painoraja on 15kg. Lähtiessä laukku 10kg ja palatessa 20 kg. Niin eikö silloin polttoainetta kulu yhtä paljon kuin se olisi tuon 15kg mennen tullen. RAHASTAVAT vaan lomalaisten kustannuksella.
        Meillä 2 aik ja 3 lasta. Jokainen kun ottaa laukut ja käsimatkatavarat niin ei tarvi painoja miettiä. Vaikka olisi tyhjäkin laukku lähtiessä. Voi sitten jokainen ostella painoja miettimättä tuliaisia. Siinähän siirtelevät ja lajittelevat. Minä vaan työnnän ne kärryllä tiskille ja kärryllä hihnalta bussiin.

• että näin
        halpalennoista alko kirjoitti:

Luulisi nykyisenä tietokoneaikana olevan helppo laskea näinkin. Eli jos ruumaan menevä painoraja on 15kg. Lähtiessä laukku 10kg ja palatessa 20 kg. Niin eikö silloin polttoainetta kulu yhtä paljon kuin se olisi tuon 15kg mennen tullen. RAHASTAVAT vaan lomalaisten kustannuksella.
        Meillä 2 aik ja 3 lasta. Jokainen kun ottaa laukut ja käsimatkatavarat niin ei tarvi painoja miettiä. Vaikka olisi tyhjäkin laukku lähtiessä. Voi sitten jokainen ostella painoja miettimättä tuliaisia. Siinähän siirtelevät ja lajittelevat. Minä vaan työnnän ne kärryllä tiskille ja kärryllä hihnalta bussiin.

Kyse on muustakin kuin polttoaineen kulutuksesta :DDDDD Rajansa se on koneenkin kapasiteetilla mitä jaksaa ilmassa pitää:DDDDDDD

• ei ikinä yli-kg

Itse ostin matkalaukkuvaa'an: en niinkään ylikilojen välttämiseksi vaan maksimoin niin, että ruumaan menevä laukku painaa sen 20 kg, ja käsimatkatavara sitten mahdollisimman kevyt, kun sitä joutuu itse kuljettamaan mukanaan koko lentomatkan ajan terminaaleissa. Viimeksi reissussa (ei Turkissa) laukku painoi kotoa lähtiessä 16 kg ja palatessa 19,5 kg. Tyttären laukku lähtiessä 10 kg, palatessa 16 kg, ja hänen käsimatkatavaroissaan ei ollut juuri muuta kuin kameransa.
        Tietyt jutut pakkaamme aina menomatkalla käsimatkatavaroihin, jotteivät harhaudu minnekään, paluumatkalla voivat matkata ruumassa, päätyvät sitten kotiin kun päätyvät.

• Karmea Odeon

Alanya on yhtä turistibisnestä,alkaen Antalyan kentästä. Parin vkon takainen reissu htl Odeoniin kamala, onneksi oli vain vko. Allas saastainen,monelta lähti nahka jalkapohijsta ja tuli kaikenlaisia tulehduksia. Hotellia vuokraavilla veljeksillä koko ajan täysi show päällä,aikovat rikastua ja ostaa hotellin. Vaikeimmissa jutuissa sormi meni kuitenkin suuhun. En suosittele kenellekään.Ilmastointi onneton,eli hyvästä lisämaksusta pientä puhallusta makuuhuoneeseen. Toki paikasta löytyy parempia /hintavia hotelleitakin, joten jos pakko päästä Analyaan jättäkää Odeon ehdottomasti valiin ja lisää vaan rahaa matkabudjettiin.

• tahdon takaisin!
        Karmea Odeon kirjoitti:

Alanya on yhtä turistibisnestä,alkaen Antalyan kentästä. Parin vkon takainen reissu htl Odeoniin kamala, onneksi oli vain vko. Allas saastainen,monelta lähti nahka jalkapohijsta ja tuli kaikenlaisia tulehduksia. Hotellia vuokraavilla veljeksillä koko ajan täysi show päällä,aikovat rikastua ja ostaa hotellin. Vaikeimmissa jutuissa sormi meni kuitenkin suuhun. En suosittele kenellekään.Ilmastointi onneton,eli hyvästä lisämaksusta pientä puhallusta makuuhuoneeseen. Toki paikasta löytyy parempia /hintavia hotelleitakin, joten jos pakko päästä Analyaan jättäkää Odeon ehdottomasti valiin ja lisää vaan rahaa matkabudjettiin.

Itse vietin Odeon Apartissa, ja on yksi parhaimpia hotelleja missä olen matkaani viettänyt. Palvelu toimii, ja hotellia pyörittävät veljekset ovat todella mukavia ja lämpimiä ihmisiä. Loman sai viettää täysin rauhassa, ja henkilökunta auttoi kaikissa niissä asioissa, joissa apua ystäväni kanssa tarvitsimme. Veivät muun muassa aamuyön tunteina lentoasemalle, ajoivat kaupungille hoitamaan asioita jne. Kaikkea sellaista, mitä heidän ei todellakaan olisi pakko tehdä. Matkatoimiston oppaista ei ollut apua edes P* vertaa, tosin emme heitä kyllä edes tarvinneet. Hotelli oli ilmapiiriltään todella viihtyisä ja puhdas, uima-altaan vesikin niin puhdasta/kemikaalipitoista, että kynsilakatkin lähti liukenemaan-likaista se ei siis ollut. Jopa tulehtunut moskiitonpurema parani :D
        Kaiken kaikkiaan ihan miellyttävä hotelli riittävän kaukana turistikeskuksen metelistä hienojan vuorten vieressä. Kauppa vieressä sekä kadun toisella puolella ja rannalle noin 5-10minuutin kävelymatka reitistä riippuen.

• taas ylikilojenkaa

Viime vuonna antalyan kentällä virkailija laittoi meidät purkamaan laukkuja ja hälytti sitten toisen virkailijan kattomaan purkausta. Tarkoitus oli laittaa matkalaukuista tavaraa käsimatkaan... pois ei tarttenu heittää mitään. Aivan älytöntä tohua. Aiemilla 17 kerralla ei koskaan tarttenu ylikiloista maksaa tai ottaa pois. Kaverini toisella lennolla maksoi yli 100e ylikiloista. Mä luulen et kaikki on tuurista kiinni.

• Alaniaan minä menos

Enpä tiedä onko tuurista kiinni. Poika on joutunut usein maksamaan reittilennolla 1500-2500€ ylimääräistä matkatavaroista.

• on jollain tavaraa

Jos tommoset maksut eikö jo kannattas harkita tavaroille muuta toimitustapaa kuin reittilnnon matkatavarana.

• pienemmät maksut

kannattaa jättää vahvemmat huumeet roudaamatta ja tyytyä hashikseen

• omat rahat.

Jos on äidin elätti, tällä syyllä voi saada mammalta lisää.

• Analya

Huulena heitin tuon tuurin. Jos joutuu nopeasti lähtemään vikakeikalle esim. Peruun ei voi laittaa työvälineitä menemään tavara lähetyksenä.

• lottolotto

On se tuurista kiinni. Itse en ole maksanut koskaan vaikka ainakin parillakymmenellä reissulla on ollut liikapainoa. Joskus on pitänyt kovasti hymyillä sisäänpäin kun samalla lennolla olleet ovat maksaneet maltaita kiloistaan.

• Minäkin käytän matkalaukkuvaakaa niin näen paljonko voin vielä ostaa tuliaisia. :) Syntymäpäivälahjaksi sain mainion pari kiloa painavan Samsoniten. Sitä on täyteen pakattunakin kevyt työnnellä. :) Vanha Samsoniteni painio reilut 5 kiloa.

• miksi maksat turhast

olettekos ikinä miettineet asiaa niinpäin että kun kerran maksatte matkasta ja matkatavaroista maksimi painon mukaan, niin kannattaisi viedä suomesta mukaanaa vaikka kiviä aika maksimi painon täyttämiseksi. Ja harvoinhan niitä tavaroita kannetaan kun laukuissa on yleensä pyörät. Eli juuri tällaista vastakulttuuri-kapitalismia ahneita korporaatioita vastaan. Olisi nimittäin hauska nähdä kun kaikki kerrankin lomalennon ihmiset vaatisivat rahoilleen vastinetta...

• Tämä napa

Kaikki lisäpolttoaineen kulutus on tuolla ilmakehässä, mutta rahoilleen on saatava vastinetta.

• mietittäväksi

Tai 100kg aikuinen vie 20kg laukun ilman lisämaksua. Vieressä 30kg nuori jonka laukku 23kg ja maksaa lisäkiloista. Paikkaliput samanhintaiset. Eli onko järkeä? Enkä tarkoita sitä että matkustajat menisi kilohinnoilla, vaan joku tolkku tuohon matkalaukun painoihin ja hinnoitteluun.
      Mielestäni esim n.25kg olisi kohtuullinen maksimipaino laukulle. Suurimmalla osalla se 20kg ei ylittyisi kuitenkaan. Ja sama sääntö joka yhtiöllä.

• vaaka mukaan...

Pienoinen digitaalinen vaaka mukaan, 5 x 5 cm ja punnitsee tarkasti. Kyllä lentoasemalla punnitaan jokainen laukku. Jos laukussa on ylimääräisiä kiloja, niin silloin maksetaan kiltisti vaadittu summa.

• Gumus

Finnairilla nuo painorajat (23 kg 8 kg) on niin ylhäällä, että kyllä pitäisi riittää ainakin viikon matkaan vaikka ostaisi vähän enemmänkin tuliaisia. Finnmatkojen 20 kg, johon sisältyi käsimatkatavara teki viime talvena jo vähän tiukempaa kahden viikon matkalla.

Olisiko Finnair laskenut ettei nuo korkeammat kilorajat nosta koneen painoa merkittävästi ja yrittävät tällä tapaa erottua kilpailijoistaan?

Itse tein yhdellä matkalla listan siitä mitä pakkasin laukkuun. Sitten matkan aikana löin ruksin niiden tavaroiden kohdalle, joita käytin. Seuraavalla kerralla vähensin tavaraa ja tein edelleen listan ja ruksasin matkalla käyttämäni tavarat. Tavaran määrä onkin sitten vähentynyt matka matkalta. Enää en kuljeta mukanani tavaraa, jota ehkä saatan tarvita. Yllättävät tarpeet voi ostaa paikan päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      39
      4568
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2464
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1014
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      985
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      111
      840
    6. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      824
    7. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      136
      771
    8. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      760
    9. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      706
    10. Miksi et usko..

Että oikeasti tykkään susta!? Vähän liikaakin...
      Ikävä
      52
      690
    Aihe