anteeksipyyntö kissalta

kissanystävä

Voisiko kissalta pyytää mitenkään anteeksi, näyttää katumuksensa sille, siis pyytää anteeksi kissalta että on jättänyt sitä yksin liian pitkiksi ajoiksi eikä ole oikein muistanut välittää siitä?? Voiko kissalta pyytää anteeksi ja voittaa jälleen sen luottamus, kun on ollut vähän väliinpitämätön? Antaako se anteeksi?

23

2234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi

      ottaa syliin ja antaa herkkuja ja leikkiä ja viettää aikaa sen kanssa mahdollisimman paljon...

    • vegata

      en tiedä yhtään, mitä kaikkea kissa ymmärtää. uskooko se ihmisen oleva pelkkä kone, joka toimittaa ruokaa ja silittelee, vai tunteeko se kiintymystä ihmiseen. luulisin kuitenkin, että kissa osaa rakastaa ihmistä oarhaana ystävänään, ja jos ihmisen sen jättää huomioimatta, se saattaa tulla "surulliseksi".
      jos haluaa pyytää anteeksi on varmaan paras alkaa taas rakastaa kissaansa, ja huomioida se usein. ostaa sille herkkuja, leikkimällä sen kanssa, paijaamalla.

      • Kissa

        Ei kissat ymmärrä käsitettä anteeksipyyntö.

        Kissat kiintyvät omistajaansa, ja jos jäävät vaille huomiota, saattavat tosiaan masentua, mutta kissat ovat eläimiä, eivät ne ymmärrä abstrakteja käsitteitä.

        Jos kissa on masentunut, leiki sen kanssa ja anna aikaa ja huomiota. Jos kissa ei vaikuta erilaiselta kuin ennen, se on kunnossa, mutta sinä itse tunnet syyllisyyttä. Syyllisyydenkin voit vaimentaa "pyytämällä anteeksi" kissalta, mutta kissa ei siis ymmärrä, että aijaa, omistaja tuossa nyt hellittelee minua ja pyytää anteeksi, kun on jättänyt minut vähän vähemmälle huomiolle... Kissa kuitenkin nauttii yhteisistä leikeistä ja seurusteluhetkistä siitä huolimatta.


      • kissaystävä
        Kissa kirjoitti:

        Ei kissat ymmärrä käsitettä anteeksipyyntö.

        Kissat kiintyvät omistajaansa, ja jos jäävät vaille huomiota, saattavat tosiaan masentua, mutta kissat ovat eläimiä, eivät ne ymmärrä abstrakteja käsitteitä.

        Jos kissa on masentunut, leiki sen kanssa ja anna aikaa ja huomiota. Jos kissa ei vaikuta erilaiselta kuin ennen, se on kunnossa, mutta sinä itse tunnet syyllisyyttä. Syyllisyydenkin voit vaimentaa "pyytämällä anteeksi" kissalta, mutta kissa ei siis ymmärrä, että aijaa, omistaja tuossa nyt hellittelee minua ja pyytää anteeksi, kun on jättänyt minut vähän vähemmälle huomiolle... Kissa kuitenkin nauttii yhteisistä leikeistä ja seurusteluhetkistä siitä huolimatta.

        "kissat ovat eläimiä, eivät ne ymmärrä abstrakteja käsitteitä."
        Miksei muka eläimetkin ymmärrä abstrakteja käsitteitä? Miksei?
        "Koska eläimet toimivat VAISTOJENSA varassa", no milläs sitten me ihmiset toimimme, älykkyyden varassa vai? No, mitäs tuo älykkyys on? No, se älykkyys ei ole mitään ainutlaatuista "henkeä" jota joku "Jumala" olisi puhaltanut meidän sieraimiin, ei.
        Mekin olemme vain eläimiä, nimittäin apinoita. Se, mitä nimität eläimissä vaistoksi, se on alkeellista älykkyyttä, Sinä kohotat omaa ylemmyydentuntoasi ja ylpeyttäsi, kun väität olevasi "ainoan älykkään,tuntevan ja ajattelevan rodun edustaja". Ei se älykkyys paljon muuta ole, kuin ongelmien ratkaisua, ja ongelmia ratkaisevat kaikki eläimet. Kuule, jopa undulaatit ymmärtävät abstrakteja käsitteitä, niin miksei myös kissat?

        Minun kissani ymmärsi kun pyysin häneltä anteeksi, ja antoi anteeksi. Minun kissani ymmärtää puhettani, ja osallistuu siihen omalla tavallaan. Kissani ei ole mikään "vaistojen ohjaama" lihakimpale, vaan kaunis, älykäs ja korkeita esteettisiä arvoja ymmärtävä kaunotar. Ongelma on vain siinä, että useimmat ihmiset eivät vain pääse yhteyteen lemmikkinsä kanssa. Heiltä puuttuu kärsivällisyyttä. Lemmikkien kanssa kommunikoimiseen tarvitsee kärsivällisyyttä, laaja-katseisuutta ja ymmärtäväisyyttä. Kissat ovat taiteellisia olentoja, niinkuin papukaijatkin (papukaijat ymmärtävät musiikin päälle).


      • *Ninna*
        kissaystävä kirjoitti:

        "kissat ovat eläimiä, eivät ne ymmärrä abstrakteja käsitteitä."
        Miksei muka eläimetkin ymmärrä abstrakteja käsitteitä? Miksei?
        "Koska eläimet toimivat VAISTOJENSA varassa", no milläs sitten me ihmiset toimimme, älykkyyden varassa vai? No, mitäs tuo älykkyys on? No, se älykkyys ei ole mitään ainutlaatuista "henkeä" jota joku "Jumala" olisi puhaltanut meidän sieraimiin, ei.
        Mekin olemme vain eläimiä, nimittäin apinoita. Se, mitä nimität eläimissä vaistoksi, se on alkeellista älykkyyttä, Sinä kohotat omaa ylemmyydentuntoasi ja ylpeyttäsi, kun väität olevasi "ainoan älykkään,tuntevan ja ajattelevan rodun edustaja". Ei se älykkyys paljon muuta ole, kuin ongelmien ratkaisua, ja ongelmia ratkaisevat kaikki eläimet. Kuule, jopa undulaatit ymmärtävät abstrakteja käsitteitä, niin miksei myös kissat?

        Minun kissani ymmärsi kun pyysin häneltä anteeksi, ja antoi anteeksi. Minun kissani ymmärtää puhettani, ja osallistuu siihen omalla tavallaan. Kissani ei ole mikään "vaistojen ohjaama" lihakimpale, vaan kaunis, älykäs ja korkeita esteettisiä arvoja ymmärtävä kaunotar. Ongelma on vain siinä, että useimmat ihmiset eivät vain pääse yhteyteen lemmikkinsä kanssa. Heiltä puuttuu kärsivällisyyttä. Lemmikkien kanssa kommunikoimiseen tarvitsee kärsivällisyyttä, laaja-katseisuutta ja ymmärtäväisyyttä. Kissat ovat taiteellisia olentoja, niinkuin papukaijatkin (papukaijat ymmärtävät musiikin päälle).

        Et voi inhimillistää kissaa tai mitään muutakaan eläintä. Ei kissasi ymmärrä, jos sanot sille anteeksi; kaikilla eläinlajeilla on oma kielensä.

        Myös ihminen, kuten muutkin eläinlajit, toimii pohjimmiltaan vaistojensa varassa.

        Ja tottahan se on, että ihminen on kehittynein eläinlaji, aivot ovat kaikkein kehittyneimmät.

        Ja lemmikin kanssa kommunikoitaessa täytyy tuntea kyseessä olevan lajin käyttäytymistä tarpeeksi eikä siltikään ole mahdollista ymmärtää toisen lajin edustajaa täydellisesti.

        Ihminen ei ole apina, se on ihminen. Ja tämä on taas näitä ikuisuusaiheita, josta on keskusteltu aina.


      • :-D
        kissaystävä kirjoitti:

        "kissat ovat eläimiä, eivät ne ymmärrä abstrakteja käsitteitä."
        Miksei muka eläimetkin ymmärrä abstrakteja käsitteitä? Miksei?
        "Koska eläimet toimivat VAISTOJENSA varassa", no milläs sitten me ihmiset toimimme, älykkyyden varassa vai? No, mitäs tuo älykkyys on? No, se älykkyys ei ole mitään ainutlaatuista "henkeä" jota joku "Jumala" olisi puhaltanut meidän sieraimiin, ei.
        Mekin olemme vain eläimiä, nimittäin apinoita. Se, mitä nimität eläimissä vaistoksi, se on alkeellista älykkyyttä, Sinä kohotat omaa ylemmyydentuntoasi ja ylpeyttäsi, kun väität olevasi "ainoan älykkään,tuntevan ja ajattelevan rodun edustaja". Ei se älykkyys paljon muuta ole, kuin ongelmien ratkaisua, ja ongelmia ratkaisevat kaikki eläimet. Kuule, jopa undulaatit ymmärtävät abstrakteja käsitteitä, niin miksei myös kissat?

        Minun kissani ymmärsi kun pyysin häneltä anteeksi, ja antoi anteeksi. Minun kissani ymmärtää puhettani, ja osallistuu siihen omalla tavallaan. Kissani ei ole mikään "vaistojen ohjaama" lihakimpale, vaan kaunis, älykäs ja korkeita esteettisiä arvoja ymmärtävä kaunotar. Ongelma on vain siinä, että useimmat ihmiset eivät vain pääse yhteyteen lemmikkinsä kanssa. Heiltä puuttuu kärsivällisyyttä. Lemmikkien kanssa kommunikoimiseen tarvitsee kärsivällisyyttä, laaja-katseisuutta ja ymmärtäväisyyttä. Kissat ovat taiteellisia olentoja, niinkuin papukaijatkin (papukaijat ymmärtävät musiikin päälle).

        "Miksei muka eläimetkin ymmärrä abstrakteja käsitteitä?"

        Selitäpäs kissallesi käsite anteeksianto ja kysy ymmärsikö se sen. Kerro sitten mitä se vastasi.


      • kissaystävä
        :-D kirjoitti:

        "Miksei muka eläimetkin ymmärrä abstrakteja käsitteitä?"

        Selitäpäs kissallesi käsite anteeksianto ja kysy ymmärsikö se sen. Kerro sitten mitä se vastasi.

        "Selitäpäs kissallesi käsite anteeksianto ja kysy ymmärsikö se sen.Kerro sitten mitä se vastasi."
        Nyt me puhuimme siitä, ymmärtääkö kissa abstrakteja käsitteitä, EIKÄ siitä, ymmärtääkö se suomea!
        No, en minä tarkoittanutkaan että kissani puhuisi suomea niinkuin joku Disney-eläinhahmo. Minä juttelen kissalleni äänteillä ja eleillä. Sinä olet taas niitä turhannaurajia, jotka vain nauraa-hekottavat vaikka on saatu huomattavia tuloksia eläinten kommunikointikyvyistä ja älykkyydestä: elefantit, delfiinit, apinat, varislinnut, papukaijat JA kissat. Eläinten kanssa kommunikoimiseen tarvitsee PALJON kärsivällisyyttä, yritteliäisyyttä, rauhallisuutta ja ymmärtäväisyyttä. Ja sitten kun olet onnistunut, sinulla on mitä parhain ystävä. Eläimet eivät himoitse rahaa ja valtaa. Olen hyvin pettynyt, että vihaisista apinoista tulikin evoluutiota pitkin "luomakunnan kruunuja" eikä esim. Afrikan papukaija-linnuista.


      • kissaystävä
        *Ninna* kirjoitti:

        Et voi inhimillistää kissaa tai mitään muutakaan eläintä. Ei kissasi ymmärrä, jos sanot sille anteeksi; kaikilla eläinlajeilla on oma kielensä.

        Myös ihminen, kuten muutkin eläinlajit, toimii pohjimmiltaan vaistojensa varassa.

        Ja tottahan se on, että ihminen on kehittynein eläinlaji, aivot ovat kaikkein kehittyneimmät.

        Ja lemmikin kanssa kommunikoitaessa täytyy tuntea kyseessä olevan lajin käyttäytymistä tarpeeksi eikä siltikään ole mahdollista ymmärtää toisen lajin edustajaa täydellisesti.

        Ihminen ei ole apina, se on ihminen. Ja tämä on taas näitä ikuisuusaiheita, josta on keskusteltu aina.

        Sinä olet kumman kapeakatseinen. Saatoin ehkä tekstissäni hieman INNOSTUA ja hieman liioitellakin, mutta silti:

        "Et voi inhimillistää kissaa tai mitään muutakaan eläintä."
        Mitä sinä höpötät?, en minä yritäkään "inhimillistää" kissaani. Se ei ole ihminen, se on kissa. Mutta minusta eläinten kanssa todella VOI kommunikoida jollainkeinoin. Kissoillakin on tunteet, älykkyys ja esteettinen arvostelukyky. Hyvä on, minä innostuin siinä tekstissäni liioittelemaan, mutta en voi kestää näitä viisastelijoita jotka lyövät murskaksi kaikki unelmani että eläinten kanssa voi keskustella, ja jotka saavat YLEMMYYDENTUNTOA kun edustavat itse muka "Maapallon älykkyyden kruunua". Sinäkin varmaan nostat ylpeyttäsi sillä idealla, että juuri SINÄ kuulut siihen ainoaan ajattelevaan rotuun maanpäällä, vaikka asia ei näin ole.

        "Ei kissasi ymmärrä, jos sanot sille anteeksi; kaikilla eläinlajeilla on oma kielensä."
        Eihän venäläinenkään ymmärrä, jos sanon "anteeksi", kyllä, jokaisella kansalla on oma kielensä. Mutta toisen kieltä voi OPPIA, tai OPETTAA sille omaa kieltänsä.
        En tarkoittanut, että kissani heti puhuisi suomea, vaan puhun sen kanssa eleillä,ilmeillä ja äänteillä. Opettelen vaikkapa puhumaan kissojenkieltä, miksei sitä voisi oppia? Kyllä koiralle ja kissalle voi opettaa suomenkieltä, ainakin sanoja mm. "lenkille" "EI!" "kinkkua" "makkaraa" "HYI!" "hyvä poika" "tule tänne" "hae keppi".

        "Myös ihminen, kuten muutkin eläinlajit, toimii pohjimmiltaan vaistojensa varassa." Kyllä, mutta pystynhän minä amerikkalaiselle kaverilleni opettamaan suomea. Niin miksei myös kissalle voisi YRITTÄÄ edes jotenkuten?

        "Ja tottahan se on, että ihminen on kehittynein eläinlaji, aivot ovat kaikkein kehittyneimmät." Mitä tarkoitat kehittyneimmällä? Ja miten niin aivot kehittyneimmät? Ihmisiä ei voi edes verrata esim. lintuihin, koska linnut ajattelevat ihan eri aivojen osalla kuin ihmiset, ja toiset eläimet käyttävät aivojaan eri tavalla. Apinoita voi kyllä verrata ihmisiin.

        "Ja lemmikin kanssa kommunikoitaessa täytyy tuntea kyseessä olevan lajin käyttäytymistä tarpeeksi eikä siltikään ole mahdollista ymmärtää toisen lajin edustajaa täydellisesti."
        Ei koskaan "täydellisesti", mutta täytyykö edes? KUKAAN ei ymmärrä KETÄÄN "täydellisesti!
        Harjoitus tekee mestarin, ja tarvitaan vain kärsivällisyyttä!
        No, turkulainen oppii ymmärtämään tamperelaista jotenkin koska molemmat ovat pohjimmiltaan suomalaisia. Suomalainen ja Saksalainen kai oppivat tulemaan toimeen, koska ovat molemmat eurooppalaisia. Ja eurooppalainen ja aasialainen oppivat tulemaan toimeen, koska molemmat ovat ihmisiä. Ja ihminen ja kissa oppivat tulemaan toimeen, koska ovat pohjimmiltaan nisäkkäitä!

        "Ihminen ei ole apina, se on ihminen. Ja tämä on taas näitä ikuisuusaiheita, josta on keskusteltu aina."
        Tyhmää sanaleikkiä; "Tuoli ei ole huonekalu, se on tuoli" ihminen on kehittynyt apinasta, joten voidaan sanoa että ihminen on älykkäin apina.


      • *Ninna*
        kissaystävä kirjoitti:

        Sinä olet kumman kapeakatseinen. Saatoin ehkä tekstissäni hieman INNOSTUA ja hieman liioitellakin, mutta silti:

        "Et voi inhimillistää kissaa tai mitään muutakaan eläintä."
        Mitä sinä höpötät?, en minä yritäkään "inhimillistää" kissaani. Se ei ole ihminen, se on kissa. Mutta minusta eläinten kanssa todella VOI kommunikoida jollainkeinoin. Kissoillakin on tunteet, älykkyys ja esteettinen arvostelukyky. Hyvä on, minä innostuin siinä tekstissäni liioittelemaan, mutta en voi kestää näitä viisastelijoita jotka lyövät murskaksi kaikki unelmani että eläinten kanssa voi keskustella, ja jotka saavat YLEMMYYDENTUNTOA kun edustavat itse muka "Maapallon älykkyyden kruunua". Sinäkin varmaan nostat ylpeyttäsi sillä idealla, että juuri SINÄ kuulut siihen ainoaan ajattelevaan rotuun maanpäällä, vaikka asia ei näin ole.

        "Ei kissasi ymmärrä, jos sanot sille anteeksi; kaikilla eläinlajeilla on oma kielensä."
        Eihän venäläinenkään ymmärrä, jos sanon "anteeksi", kyllä, jokaisella kansalla on oma kielensä. Mutta toisen kieltä voi OPPIA, tai OPETTAA sille omaa kieltänsä.
        En tarkoittanut, että kissani heti puhuisi suomea, vaan puhun sen kanssa eleillä,ilmeillä ja äänteillä. Opettelen vaikkapa puhumaan kissojenkieltä, miksei sitä voisi oppia? Kyllä koiralle ja kissalle voi opettaa suomenkieltä, ainakin sanoja mm. "lenkille" "EI!" "kinkkua" "makkaraa" "HYI!" "hyvä poika" "tule tänne" "hae keppi".

        "Myös ihminen, kuten muutkin eläinlajit, toimii pohjimmiltaan vaistojensa varassa." Kyllä, mutta pystynhän minä amerikkalaiselle kaverilleni opettamaan suomea. Niin miksei myös kissalle voisi YRITTÄÄ edes jotenkuten?

        "Ja tottahan se on, että ihminen on kehittynein eläinlaji, aivot ovat kaikkein kehittyneimmät." Mitä tarkoitat kehittyneimmällä? Ja miten niin aivot kehittyneimmät? Ihmisiä ei voi edes verrata esim. lintuihin, koska linnut ajattelevat ihan eri aivojen osalla kuin ihmiset, ja toiset eläimet käyttävät aivojaan eri tavalla. Apinoita voi kyllä verrata ihmisiin.

        "Ja lemmikin kanssa kommunikoitaessa täytyy tuntea kyseessä olevan lajin käyttäytymistä tarpeeksi eikä siltikään ole mahdollista ymmärtää toisen lajin edustajaa täydellisesti."
        Ei koskaan "täydellisesti", mutta täytyykö edes? KUKAAN ei ymmärrä KETÄÄN "täydellisesti!
        Harjoitus tekee mestarin, ja tarvitaan vain kärsivällisyyttä!
        No, turkulainen oppii ymmärtämään tamperelaista jotenkin koska molemmat ovat pohjimmiltaan suomalaisia. Suomalainen ja Saksalainen kai oppivat tulemaan toimeen, koska ovat molemmat eurooppalaisia. Ja eurooppalainen ja aasialainen oppivat tulemaan toimeen, koska molemmat ovat ihmisiä. Ja ihminen ja kissa oppivat tulemaan toimeen, koska ovat pohjimmiltaan nisäkkäitä!

        "Ihminen ei ole apina, se on ihminen. Ja tämä on taas näitä ikuisuusaiheita, josta on keskusteltu aina."
        Tyhmää sanaleikkiä; "Tuoli ei ole huonekalu, se on tuoli" ihminen on kehittynyt apinasta, joten voidaan sanoa että ihminen on älykkäin apina.

        No tottakai sinä yrität inhimilllistää kissaasi, jos luulet sen ymmärtävän ihmisten kieltä. En ole sanonut, että eläinten kanssa ei voisi kommunikoida, tottakai voi, se ei vaan ikinä tapahdu niin kuin ihminen puhuisi ihmiselle tai kissa kissalle.

        Venäläinen ja suomalainen ovat eri kansoja, mutta kuuluvat kumpikin samaan lajiin. Minä puhuin lajien välisestä kommunikaatiosta, en kansojen välisestä.

        Koira ja kissa ymmärtävät sanojen tarkoituksen asiayhteydestä ja oppivat sen ehdollistamalla.

        Niin aivan, ihmisaivot ovat kehittyneimmät. On aika vaikea arvioida eri eläinten älykkyyttä ihmisen mittapuulla, koska on vaikeaa määrittää mitä on älykkyys.

        Jos sinä kuvittelet puhuvasi oman kielesi lisäksi myös muiden lajien kieltä niin silloinhan sinä olet se, joka nostat itsesi ylemmäksi. En ole sanonut kuuluvani ainoaan ajattelevaan lajiin (ei rotuun) maapallolla. Eiköhän kaikki lajit ajattele jollain tasolla.

        Sinun amerikkalainen kaverisi kuuluu samaan lajiin kanssasi, teillä on kuitenkin jo olemassa yhteinen kieli ja edellytykset käyttää sitä.

        Ja edelleen: tamperelainen, turkulainen, suomalainen ja saksalainen kuuluvat kaikki ihmislajiin, kissa on kokonaan eri laji.

        Kyllä, ihminen on älykkäin apina, tarkoitinkin, että lajin nimi on ihminen ei apina.

        Tämä asia oli tässä.


      • Voi pyhä jysäys
        kissaystävä kirjoitti:

        "Selitäpäs kissallesi käsite anteeksianto ja kysy ymmärsikö se sen.Kerro sitten mitä se vastasi."
        Nyt me puhuimme siitä, ymmärtääkö kissa abstrakteja käsitteitä, EIKÄ siitä, ymmärtääkö se suomea!
        No, en minä tarkoittanutkaan että kissani puhuisi suomea niinkuin joku Disney-eläinhahmo. Minä juttelen kissalleni äänteillä ja eleillä. Sinä olet taas niitä turhannaurajia, jotka vain nauraa-hekottavat vaikka on saatu huomattavia tuloksia eläinten kommunikointikyvyistä ja älykkyydestä: elefantit, delfiinit, apinat, varislinnut, papukaijat JA kissat. Eläinten kanssa kommunikoimiseen tarvitsee PALJON kärsivällisyyttä, yritteliäisyyttä, rauhallisuutta ja ymmärtäväisyyttä. Ja sitten kun olet onnistunut, sinulla on mitä parhain ystävä. Eläimet eivät himoitse rahaa ja valtaa. Olen hyvin pettynyt, että vihaisista apinoista tulikin evoluutiota pitkin "luomakunnan kruunuja" eikä esim. Afrikan papukaija-linnuista.

        Siis anteeksianto, kielellä millä hyvänsä, on abstrakti käsite. Miten selität sen kissallesi, kielellä millä hyvänsä, että se ymmärtää?


      • kissaystävä
        Voi pyhä jysäys kirjoitti:

        Siis anteeksianto, kielellä millä hyvänsä, on abstrakti käsite. Miten selität sen kissallesi, kielellä millä hyvänsä, että se ymmärtää?

        Kissan eleillä, ilmeillä, liikkeillä ja äänteillä.
        Musiikilla.
        Mielestäni myös äänetön kommunikointi on mahdollista.


      • masennusilmanihmistä
        Kissa kirjoitti:

        Ei kissat ymmärrä käsitettä anteeksipyyntö.

        Kissat kiintyvät omistajaansa, ja jos jäävät vaille huomiota, saattavat tosiaan masentua, mutta kissat ovat eläimiä, eivät ne ymmärrä abstrakteja käsitteitä.

        Jos kissa on masentunut, leiki sen kanssa ja anna aikaa ja huomiota. Jos kissa ei vaikuta erilaiselta kuin ennen, se on kunnossa, mutta sinä itse tunnet syyllisyyttä. Syyllisyydenkin voit vaimentaa "pyytämällä anteeksi" kissalta, mutta kissa ei siis ymmärrä, että aijaa, omistaja tuossa nyt hellittelee minua ja pyytää anteeksi, kun on jättänyt minut vähän vähemmälle huomiolle... Kissa kuitenkin nauttii yhteisistä leikeistä ja seurusteluhetkistä siitä huolimatta.

        Onko kaikki luonnosta löydetyt kissat masentuneita?
        Kun ei oo saaneet ihmisen huomiota .Entä koskeeko sama ilvekdiä ja muita villikissoja?


    • tyttö maalta

      kotonani oleva kissa jonka kanssa olen ollut jo ihan silmät aukaisevasta pennusta kahteen vuoteen juuri nyt niin ymmärtää että kun minä suutun sille niin hyvin pian minä leppyn kun olen lyhytvihainen eläimille ja tulee mun luo sille anteeksi pyynnöksi riitää se kun minä alan paapoa sitä ja lässyttää se jopa luottaa pentunsa mun kosketaviksi heti syntymästä eli kun sillä on nyt 1 pv ikäiset pennut niin olen saannut koskea niihin

    • Kisda

      Kisalta voi pyytää anteeksi olemalla sille erittäin ystävällinen ja kiltti
      Oma kissaansa se toimi.
      Kokeile🐱

      • rajansakaikella

        riippuu mitä oot sille tehny...jotkut teot on anteeksantamattomia...ja silloin on parasta et luopuu siitä kissasta. ettet uusi tekoasi.


    • voivoivoi

      VANHA ALOITUS!! Sanon kuitenkin mielipiteeni, ettei pidä jättää ja laiminlyödä lemmikkejään millän tavoilla!! Anteeksipyyntö ei sitä yhtään puolusta!

      • itsensähuijaamista

        Niin,ei kyl auta anteekspyyntö,jos kissaa on kaltoinkohdeltu,tai pidetty niin et sen henki on vaarannettu.


    • voivoivoi

      Anteeksipyynnöllä ei voi korjata kissan ikävää ja hätää! Jos otat lemmikin, huolehdi siitä kunnolla, äläkä ajattele ensin itseäsi.

    • Respectthem

      Eläimiä täytyy kohdella niin ettei anteeksipyydölle ole tarvetta.

    • onoutooälykkyyttä

      tuos luin et ihminenkö älykkäin?kyseenalastan väitteesi.perustelen:itämerikö,sodat.hyvät hallitukset,vanhuudenhoito,työ,lapset????jne.esim ilmastokin...mitä me älykkäät homosapiensrotu??!!evoluutio jatkuu-kuha me ei oltas joskus lemmikkejä,tämä ihmisrotu.katso ja huomaa jopa nykerönenääsi pidemmälle.näin se alust hamaan loppuun.mut kissini ne on minulle maailman NAPA.heidän hyvinvointi,ku olen heidät elämääni ottanut.ja ne minut.

      • Huomioitavaa

        Juu totta,kun lukee tuon ,huomaa ihminen ei älykäs aina.


    • Kissa ahdistuu ripustautuvista ihmisistä.

      Voitat kissasi luottamuksen itsenäistymällä.

    • etonihatohtori

      huomioitavaa on sun nuoruutes,tukkatakana elämä ees.noin hyvän asenteen omaava henkilö ei kait enää voikkaan mitään tuon lisäksi "oppia.ku olet jo nyt noin "älykäs".sorry jos annoin sulle näinkin suuren syyn tulla julkituoman oman "älykkyytesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe