Potkut ja Karenssi

Meevaan

Mikäli saan potkut, ja siihen olevat syyt ovat pätevät, ja syy ei, ainakaan yksin ole minun, saanko silti 3kk karenssin?

Työtilanteeni on vaikea enkä halua sen enempää sitä tässä setviä.

5

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koitahan jaksella

Jos työsuhteen päättyminen johtuu edes osaksi sinusta, tehdään selvityspyyntö, ja saat vastata siihen ja kertoa mikä se tilanne on ollut. Sitten arvioidaan, oliko tämä pätevä syy. Jos syy on pätevä, et välttämättä saa karenssia. Jos ei, voit saada karenssin. Vaikea sanoa etukäteen, sen näkee sitten. Yritä neuvotella mahdollisimman pitkään äläkä sano itseäsi irti. Ota yhteyttä työterveyteen tai luottamusmieheen, jos asia jotenkin voisi olla sellainen missä voisivat auttaa. Älä jää yksin miettimään ratkaisuja.

• Meevaan

Luottamusmiestä ei ole, olen ainoa työntekijä. Tilanne on tukala sekä että minulle, että työnantajalle, olen siis henkilökohtainen avustaja.

• tyokkari

Hei!
      Kiitos kysymyksestäsi.

Jos työsuhteesi päättyy, ilmoittaudu työ- ja elinkeinotoimistoon (TE-toimisto) työnhakijaksi viimeistään ensimmäisenä työttömyyspäivänäsi. Lisätietoa ilmoittautumisesta löydät alla olevasta linkistä:
      http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/07_tyottomyys/index.jsp

Jos olet eronnut työstä ilman pätevää syytä tai itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen, voi seurauksena olla työttömyysetuuden menettäminen määräajaksi tai toistaiseksi. Jos TE-toimisto on todennut, että olet itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen, sinulla on oikeus tulla kuulluksi ennen asian ratkaisemista TE-toimistossa. Hakijaa kuullaan tiedustelemalla häneltä kirjallisesti työsuhteen päättymisen syystä ja siihen vaikuttaneista seikoista (selvityspyyntö).

Halutessasi voit olla yhteydessä tilanteestasi Työlinjan puhelinpalveluun
      Työttömyysturvaneuvonta 010 19 4911 (ma - pe klo 9 - 17).

Terveisin Teppo työkkäristä

• meevaan

Taitaa olla nyt niin että potkujen syy ei olisi laillinen, vaan lähinnä henkilökohtainen.. sekin on todella ikävää, koska en voi sanoin kuvailla tätä molemmin puolista ahdistusta joka työpaikallani, toisen kodissa vallitsee. Ja vaikka syy olisikin pätevä se todennäköisesti luetaan minun viakseni, että henkilökemiat ei pelaa laisinkaan, siis millään tasolla
      . Olenko siis tuomittu työskentelemään todella ahdistavassa ilmapiirissä niin kauan kunnes löydän muuta työtä, jotka tuntuu olevan kiven takana?
      Tuntuu että päivääkään en jaksaisi enää, tämä osa-aika työ syö ilon myös loppupäivästä ja viikonlopuista, stressi tästä tilanteesta on kova, varsinkin kun tiedän että työnantaja odottaa kuin kuuta nousevaa syytä päästä musta eroon.

• Mikki Mikrofoni

"meevaan"
      Nauhoita kaikki keskustelut mp3-soittimille tai sanelulaitteelle. Keskutelun nauhoittaminen on sallittua niin kauan kun itse olet osallisena keskustelussa. Näin voit jälkikäteen osoittaa työkkärille tai vaikkapa raastuvalle mitä erottamisprosessissa on tapahtunut ja kerrottu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      57
      5459
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      91
      4271
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      372
      2530
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      70
      1065
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      330
      1028
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      833
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      806
    8. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      102
      789
    9. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      26
      779
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      769
    Aihe