Potkut ja Karenssi

Meevaan

Mikäli saan potkut, ja siihen olevat syyt ovat pätevät, ja syy ei, ainakaan yksin ole minun, saanko silti 3kk karenssin?

Työtilanteeni on vaikea enkä halua sen enempää sitä tässä setviä.

5

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koitahan jaksella

      Jos työsuhteen päättyminen johtuu edes osaksi sinusta, tehdään selvityspyyntö, ja saat vastata siihen ja kertoa mikä se tilanne on ollut. Sitten arvioidaan, oliko tämä pätevä syy. Jos syy on pätevä, et välttämättä saa karenssia. Jos ei, voit saada karenssin. Vaikea sanoa etukäteen, sen näkee sitten. Yritä neuvotella mahdollisimman pitkään äläkä sano itseäsi irti. Ota yhteyttä työterveyteen tai luottamusmieheen, jos asia jotenkin voisi olla sellainen missä voisivat auttaa. Älä jää yksin miettimään ratkaisuja.

    • Meevaan

      Luottamusmiestä ei ole, olen ainoa työntekijä. Tilanne on tukala sekä että minulle, että työnantajalle, olen siis henkilökohtainen avustaja.

    • tyokkari

      Hei!
      Kiitos kysymyksestäsi.

      Jos työsuhteesi päättyy, ilmoittaudu työ- ja elinkeinotoimistoon (TE-toimisto) työnhakijaksi viimeistään ensimmäisenä työttömyyspäivänäsi. Lisätietoa ilmoittautumisesta löydät alla olevasta linkistä:
      http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/07_tyottomyys/index.jsp

      Jos olet eronnut työstä ilman pätevää syytä tai itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen, voi seurauksena olla työttömyysetuuden menettäminen määräajaksi tai toistaiseksi. Jos TE-toimisto on todennut, että olet itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen, sinulla on oikeus tulla kuulluksi ennen asian ratkaisemista TE-toimistossa. Hakijaa kuullaan tiedustelemalla häneltä kirjallisesti työsuhteen päättymisen syystä ja siihen vaikuttaneista seikoista (selvityspyyntö).

      Halutessasi voit olla yhteydessä tilanteestasi Työlinjan puhelinpalveluun
      Työttömyysturvaneuvonta 010 19 4911 (ma - pe klo 9 - 17).

      Terveisin Teppo työkkäristä

    • meevaan

      Taitaa olla nyt niin että potkujen syy ei olisi laillinen, vaan lähinnä henkilökohtainen.. sekin on todella ikävää, koska en voi sanoin kuvailla tätä molemmin puolista ahdistusta joka työpaikallani, toisen kodissa vallitsee. Ja vaikka syy olisikin pätevä se todennäköisesti luetaan minun viakseni, että henkilökemiat ei pelaa laisinkaan, siis millään tasolla
      . Olenko siis tuomittu työskentelemään todella ahdistavassa ilmapiirissä niin kauan kunnes löydän muuta työtä, jotka tuntuu olevan kiven takana?
      Tuntuu että päivääkään en jaksaisi enää, tämä osa-aika työ syö ilon myös loppupäivästä ja viikonlopuista, stressi tästä tilanteesta on kova, varsinkin kun tiedän että työnantaja odottaa kuin kuuta nousevaa syytä päästä musta eroon.

    • Mikki Mikrofoni

      "meevaan"
      Nauhoita kaikki keskustelut mp3-soittimille tai sanelulaitteelle. Keskutelun nauhoittaminen on sallittua niin kauan kun itse olet osallisena keskustelussa. Näin voit jälkikäteen osoittaa työkkärille tai vaikkapa raastuvalle mitä erottamisprosessissa on tapahtunut ja kerrottu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe