Olemme avokin kanssa alkaneet yrittämään. Mutta matkassa on pieniä ongelmia.. no selitän koko homman niin ymmärrätte :D
Jätin e-pillerit pois 28.4
tyhjennysvuoto? 6-12.5 eli normaalien menkkojen tyylinen vuoto.
sitten 28.-29.5 tuli vuoto joka kesti vain nuo päivät ja oli sellaista normaalia niukempaa vuotoa. Ja vuoto loppui, mutta 30.5 vuotoa tuli vielä n. 1h verran ja sen jälkeen ei ole tähän päivään asti tullut tippaakaan :o
2.6 tein raskaustestin joka oli negatiivinen ja siksi minua ihmetyttääkin, että mikseivät kuukautiset jo ala.
Olemme harrastaneet seksiä normaalisti joka viikonloppu e-pillereiden pois jättämisestä ja sitten viimeviikon ajan. Viikonloppuisin sen takia, koska avokki on kotona vain viikonloppuisin työn takia.
Eli periaatteessa minulla ei ole tullut vielä yhtään "luomu"-vuotoa. Ja aloin miettimään, että onko mahdollista minun tulla nyt paksuksi.
Vauva olisi erittäin tervetullut meidän elämäämme :)
mahdollisuus olla / tulla raskaana ?
9
293
Vastaukset
- neuvoja...
No, sinun on mahdollista tulla raskaaksi heti kun alat taas ovuloimaan. :) Kuukautisia ei välttämättä tarvitse tulla, jotkut raskautuvat heti pillereiden poisjättämisen jälkeen. Miksi muuten teit noin aikaisin jo raskaustestin? Jos sinulla on ollut tyhjennysvuoto vasta 6.-12.5., niin et oikein tuossa välissä olisi ehtinyt tulla raskaaksi siten, että se vielä testissä näkyisi. Se pieni vuotoilu toukokuun lopussa saattoi olla vaikka ovulaatiokin, joillakin voi tulla silloin vähän vuotoa. Jos se oli ovulaatio ja jos olisit siitä raskautunut, niin raskauden pitäisi sitten kohtapuoleen alkaa näkyä testissä. Tosin voi olla, että kroppasi vielä hakee rytmiään, etkä ole vielä ovuloinut ollenkaan. Kuukautisten puuttumista e-pillereiden pois jättämisen jälkeen ei kannata ihmellä, sillä joillakin menee useampi kuukausi, ennen kuin kuukautiskierto käynnistyy. Joillakin kierto saatetaan jopa joutua käynnistämään lääkkeellisesti. Odottele siis rauhallisesti ja jos puoleen vuoteen ei menkkoja kuulu (etkä ole raskaana) niin ota yhteyttä lääkäriin.
- kkkoralli
Joo, no olen ollut niin täpinässä tän vauvajutun kanssa, koska ollaan avokin kanssa puhuttu tästä jo kauan ja nyt keväällä päätin e-pillerit jättää pois.
Olen ehkä hieman kärsimätön ja yrítän muistuttaa itselleni, että tulee sitten kun on tullakseen. Asiat ollaan järjestétty avokin kanssa silleen, että vauva on enemmän kuin tervetullut :)
Mietin myös, olisiko se pieni vuoto ollut alkion kiinnittäytymisvuoto? Tästä olen ystävilta kuullut ja heillä kuulemma ollut kanssa vuotoa ensimmäisen 2kk aikana. Oikeastaan olisin erittäin helpottunut siitäkin, että kuukautiset alkaisivat, koska silloin kaikki olisi normaalisti, ja vauvan yrittämistä voisi hyvällä mielellä jatkaa :) - neuvoja...
No, onhan se kiinnittymisvuotokin kai mahdollista, mutta siinä tapauksessa sulla olisi ollut ovulaatio varsin nopeasti sen tyhjennysvuodon jälkeen. Alkiohan kiinnittyy noin viikon kuluttua hedelmöittymisestä. Tosin, joillakin ovulaatio on kierrossa hyvin varhaisessa vaiheessa, että ei se mahdotonta ole. Jos kyseessä oli kiinnittymisvuoto, niin raskauden pitäisi nyt jo näkyä testissä.
- 38+2
Vauvakuumepalstalla löytyy varmasti enemmän kommentoijia ja vertaistukea.
- eppu89
moikka..
mulla oli vähän samanlainen homma kun sinulla kun lopetin e-pillerit jota käytin n.6 vuotta.. oli viikon välein ns kuukautiset, aika jännästi sillee et 1 kuukaudessa saatto olla 2-3 vuotoa ihan 3-5 päivän kestävät.. sitte niitä ei tullu vähhää aikaa.. ja hups olin sit raskaana.. nyt menossa 18 3 rv ja onnellisia ollaan oltu ja ootellaa innolla pikku vaavia.. marraskuussa pitäs putkahtaa maailmaan..
Onneksi olkoon jos teilläki on tärpännyt.. :) - kkkoralli
eppu89//
kuullosti just mun omalta tarinalta hieman, ja toivottvasti oon nyt sitten raskaana ! Ja onnittelut tietenkin sinnekkin teille ! aivan mahtavaa !! (=
milloinhan voisin tehdä sen raskaustestin sitten uudemman kerran että siitä vois jo varmemmin näkyä jos ja ehkä kun voisin olla raskaana ? (= - eppu89
kkkoralli
moikka
mä sinuna oottaisin muutaman viikon ainakin.. jos sulla on ollut viimekuun lopussa viimeksi ns kunnon vuotoa.. sitte pitäs pikkuhiljaa alkaa näkymään muutaman viikon kuluttua suunnillee.. mulla oli sillee et joulukuun puolesvälis lopetin e-pillerit ja helmikuun puolesvälis oli tärpännyt. mutta tein testin maaliskuunpuoles välis ja hyvät viivat oli.. että oota viel jonku aikaa ennenku teet uuden testin.. :) - kkkoralli
kiitoksia vastauksista ja nyt jännätään vielä pari viikkoa (=
- eppu89
moikka..
no ootkos testiä tehnyt?? mitä se näytti?? kiinnostaa kuulla miten on käynyt..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837