kuukautiset vai odotus?

synnytyksen jälkeen

Lapseni syntymästä on vähän vajaa vuosi. Imetyksen lopetin n. 3vko sitten, eikä kk ole vielä kuulunut. Pari viikkoa sitten oletin niiden alkavan, sillä vastakivut olivat sellaiset. Ehkäisynä ollut kokoajan cerazette, muutaman kerran on jäänyt ottamatta ajallaan.
Nyt on siis kuitenkin alkanut tuntua "liikehdintää" vatsassa, ilmaa vai mitä lie. Onko muilla kk alku teettänyt samanlaisia "mahaoireita" kun raskaudessa? Pari testiä olen tehnyt, negatiivisia. Muita oireita ei ole, mutta sekään ei ilmeisesti ole tavatonta. Järki sanoo, että kk alkaa, mutta tunnepuoli sanoo muuta.
Toista emme suunnitelleet näin pikaisella aikataululla, mutta otamme ilolla vastaan jos sellainen on tulossa. Olisihan se kuitenkin kiva saada selvyys, aika näyttää. Kohtalontovereita?

6

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainajokakerta

Minulla meni 3vuotta että sain vihdoin pienen ihmisen sisälleni. Muistan kuinka joka kuukausi olin varma että nyt se tulee ja sain aina pettyä pahasti. Luovutinkin jo jossain vaiheessa mutta onneksi mieheni sai minut vielä toivomaan.

Asian ydin kai on se, että minulla on aina ennen kuukautisia kaikki klassiset raskauoireet. Vatsaoireista väsymykseen ja jopa ruokien hajuille herkistymiseen.

Pettymään tulet luultavasti, voimia sinulle. Selvästi salaa toivot sitä kuitenkin, niin tuttu on tunne minulle.

• kolmen äiti

Toi on muuten jännä juttu, mutta on ollu mullakin lasten saannin jälkeen noita tuntoja, kuin joku potkisi mahassa, ilman, että olen raskaana ollu. Mihin lie liittyy, enpä tiedä sitä.

• erata

Jos tuntemukset esiintyvät melko pian synnytyksen jälkeen, niin kannattaa muistaa, että sisäelimet joutuvat raskausaikana siirtymään osin paikoiltaan ja on mahdollista, että takaisin paikalleen siirtyessään aiheuttavat moisia tuntemuksia.

• ap

Täytyy myöntää, että ensimmäisen odotusta odotellessa tutkailin innolla aina "oireita" ja olihan niitä vaikka mitä :) mutta nyt tämä oli kyllä puhtaasti jopa pieni säikähdys. Toinen kun ei tosiaan ole vielä ajankohtainen.

Hyvä, että muillakin on ollut vastaavaa :) Tunsin tosiaan samanlaista jo synnytyksen jälkeisenä iltana ja tokaisinkin kätilölle, että mahtoiko jotain vielä jäädä sisälle :) Mutta nyt siitä on jo niin monta kk, että en olettanut enää sitä tunnetta tuntevan. Ehkä se keho tosiaan valmistelee itseänsä raskauden jälkeen taas käyntiin.

• "Haamupotkuja"

Voi kuule, mulla on edellisestä synnytyksestä 3 vuotta ja vieläkin silloin tällöin tunnen "haamupotkuja", ovat ilmeisesti kuitenkin vain suolen muljahteluja, koska vatsa on ainakin pysynyt samanlaisena, eikä ole "turvonnut". :) Eikä ne menkat välttämättä heti alakaan, mulla meni muistaakseni 5 vko ennen kun imetyksen lopettamisen jälkeen kuukautiseni palasivat arkeeni... On siinä kuitenkin suhteellisen paljon keholla tekemistä saada hormoonit oikealle tolalle... :) Ja jos niitä ei oikeesti sit ala kuulua ja testit vaan näyttää negaa, kannattaa ottaa varoiksi yhteyttä neuvolaan! :)

• ap

Kiitos vinkistä! Googletin tuon "haamupotkun" ja ei tosiaan taideta olla ainuita. Yllätyin vaan niin kovasti, sillä koskaan en ole moisesta kuullut.

Tietenkin täytyy vielä tarkkailla tilannetta, sillä menkat eivät ole alkaneet. Mahan muutoksen osaltakaan en voi mitään varmuudella sanoa, sillä se ei tunnu vielä omalta. Toisin sanoen vatsaa on vielä jonkin verran raskauden jäljiltä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe