kitkat ja kesät sekasin

osmo

saako alla olla sekaisin yhtäaikaa kitkakumia ja kesäkummia.esim edessä kitkat ja takana kesärenkulat?

21

4887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rengastaja

      Saa olla mutta ajo-ominaisuudet tulee olemaan todella perseestä. Varsinkin ääritilanteissa tuo tulee lähtemään kädestä.

      • Anonyymi

        akselilla oltava samanlaiset, joko kesät tai kitkat.
        etu- ja taka-akselilla saa olla erilaiset


      • Anonyymi

        Ilman nastarenkaita auto lähtee joka tapauksessa lapasesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman nastarenkaita auto lähtee joka tapauksessa lapasesta.

        Hauska poika, mutta niin yksinkertainen.


    • Jamppa

      käyttörajoitus kesällä koskee vain nastoja. Saa asentaa 2 2. Toki ne kitkojen kuivan ja märän asfaltin ominaisuudet ovat yleensä heikommat kuin suvikumeilla muttä älkää jooko aiheuttako toisille paineita että karkaa ääritilanteessa mopo käsistä. Ei tasan karkaa niin kauan kun ne huonommat (tässä tapauksessa kitkat) on edessä. Aliohjaava auto ei lähde lapasesta. Jos huonommat laittaa taakse, niin sit voi lähtee.

      • osmo

        kiitos tiedoista.


    • paremmat kesällä

      Jopa suositeltavaa, itse monesti näin laittanut, kesällä kannattaa kuluttaa kitkoja pois, kun ei enään talvella ole pintaa, itseasiassa paremmat kesällä koska rungolleen pehmeä, paljon paremmat kuin huonot kovat kesärenkaat

      • Häränkakkaa

        Kyllä se vain on niin, että jokainen lehti/taho (mihin olen törmännyt) joka on kesärenkaita testatessaan ottanut verrokiksi kitkarenkaan on päätynyt samaan lopputulokseen: kitkarenkaat häviävät kaikissa turvallisuuteen vaikuttavissa asioissa reilusti huonoillekin kesärenkaille.

        Tokihan kitkat saattavat olla hiljaiset ja ehkä jopa vierintävastukseltaan hyvät, mutta ei niillä ajelu läpi kesän ole siltikään suositeltavaa!!


      • mic
        Häränkakkaa kirjoitti:

        Kyllä se vain on niin, että jokainen lehti/taho (mihin olen törmännyt) joka on kesärenkaita testatessaan ottanut verrokiksi kitkarenkaan on päätynyt samaan lopputulokseen: kitkarenkaat häviävät kaikissa turvallisuuteen vaikuttavissa asioissa reilusti huonoillekin kesärenkaille.

        Tokihan kitkat saattavat olla hiljaiset ja ehkä jopa vierintävastukseltaan hyvät, mutta ei niillä ajelu läpi kesän ole siltikään suositeltavaa!!

        se on että käyttävät noita kitkoja kesällä kuin talvella. Kesällä nyt niillä varmasti pärjää paremmin kuin talvella.


      • MikkoJ
        mic kirjoitti:

        se on että käyttävät noita kitkoja kesällä kuin talvella. Kesällä nyt niillä varmasti pärjää paremmin kuin talvella.

        Kitkoilla kesällä ja talvella ajaneena voin sanoa että talvella toimivat erinomaisesti mutta kesällä liukkaat kuivallakin kelillä.

        Märällä kelillä varsinkin Nokian Qt ovat kuin saippuapalat renkaiden tilalla... Ei juuri ollenkaan pitoa sivusuunnassa ja jarrutusmatka kasvaa huomattavasti. Nämä ihan itse testattuna ABSsillä varustetulla autolla sekä kuluneilla että suht uusilla kitkoilla.


      • osmo
        mic kirjoitti:

        se on että käyttävät noita kitkoja kesällä kuin talvella. Kesällä nyt niillä varmasti pärjää paremmin kuin talvella.

        itte en enää nastarenkaita osta.paremmin täällä Oulussa pärjää kitkoilla kuin nastoilla...


      • telee
        MikkoJ kirjoitti:

        Kitkoilla kesällä ja talvella ajaneena voin sanoa että talvella toimivat erinomaisesti mutta kesällä liukkaat kuivallakin kelillä.

        Märällä kelillä varsinkin Nokian Qt ovat kuin saippuapalat renkaiden tilalla... Ei juuri ollenkaan pitoa sivusuunnassa ja jarrutusmatka kasvaa huomattavasti. Nämä ihan itse testattuna ABSsillä varustetulla autolla sekä kuluneilla että suht uusilla kitkoilla.

        Kesällä liukkaat , talvella pitävät, ei tahdo kesällä tiellä pysyä sivuluisuja ottaa varsinkin tuulella, talvella sitten vakaat, varsinkin sileällä jäällä(vesijää)


      • Jamppa
        osmo kirjoitti:

        itte en enää nastarenkaita osta.paremmin täällä Oulussa pärjää kitkoilla kuin nastoilla...

        päästiin tähän. Nastoilla on kiva ajaa jos niistä tykkää ja päinvastoin.

        Kiva kitkoillakin on ajaa kesällä jos tykkäää että rollaattorissa on piukeet ajo-ominaisuudet. Itse en viitsi kärvistellä vaan ajan ihan oikeilla suvinakeilla joista löytyy pidon lisäksi myös ohjaustuntumaa. Jotkut käyttää bussia...


      • Vain Nokian kitkaa vertailt...
        Jamppa kirjoitti:

        päästiin tähän. Nastoilla on kiva ajaa jos niistä tykkää ja päinvastoin.

        Kiva kitkoillakin on ajaa kesällä jos tykkäää että rollaattorissa on piukeet ajo-ominaisuudet. Itse en viitsi kärvistellä vaan ajan ihan oikeilla suvinakeilla joista löytyy pidon lisäksi myös ohjaustuntumaa. Jotkut käyttää bussia...

        En ole itse nähnyt Contia ajetun kesärengastestissä. Mielestäni Conti 2 on myös loistava kesärenkaana. Talvirengastesteissäkin on kehuttu aina ominaisuuksia asfaltilla.


      • Jamppa
        Vain Nokian kitkaa vertailt... kirjoitti:

        En ole itse nähnyt Contia ajetun kesärengastestissä. Mielestäni Conti 2 on myös loistava kesärenkaana. Talvirengastesteissäkin on kehuttu aina ominaisuuksia asfaltilla.

        silläkin on kiva ajaa kesällä jos kiva tarkoittaa pehmeää, tunnotonta ohjausta, sivutuuliherkkyyttä, hiljaisuutta, onnetonta märkäpitoa, sekä olematonta kulutuskestävyyttä ja pitoa takatalven yllättäessä.

        CVC2 on aika lähellä Hkpl Q:ta ominaisuuksiltaan.

        Jos nyt pitää väkisin kaivaa joku pohjoismaiseen talveen suunniteltu kitka mitä voisi edes etäisesti verrata oikeisiin kesärenkaisiin, niin Maxi-ice. Siinä on jopa märkäpitoa ja kulutuskestävyyttä.


      • ajaessa
        Häränkakkaa kirjoitti:

        Kyllä se vain on niin, että jokainen lehti/taho (mihin olen törmännyt) joka on kesärenkaita testatessaan ottanut verrokiksi kitkarenkaan on päätynyt samaan lopputulokseen: kitkarenkaat häviävät kaikissa turvallisuuteen vaikuttavissa asioissa reilusti huonoillekin kesärenkaille.

        Tokihan kitkat saattavat olla hiljaiset ja ehkä jopa vierintävastukseltaan hyvät, mutta ei niillä ajelu läpi kesän ole siltikään suositeltavaa!!

        Itsellä kitkat ja oli kesärenkaatkin, ei nyt niin hirveitä eroja ole, koska kitkat jo kesäkunnossa, erinomaiset ajaa silloin, ja koska en aja näillä asvaltti kilpailuja, en näe mitään miksei kävisi, vai pitääkö sekin lehdestä lukea , kun jarrutusmatka 3 m pidempi, jolla ei käytännön kanssa mitään tekemistä, ja mitä lämpimämpää, aina vain paranee, ja hiljenee


    • wer

      kitkarenkaat on tarkoitettu alle 10 asteen lämmöille.
      kitkarenkaat ei ole tarkoitettu 30-40 asteen lämmöille, kysy vaikkapa valmistajalta.

      joskus kitkasi aiheuttaa yllätyksen ja se on paljon enemmän rahassa mitattuna kuin olet niillä säästänyt.

      • Anonyymi

        Missäs täällä suomessa tollasia lämpötiloja löytyy?10-20 koko kesän ja jos ei ratti käänny niin ajelkaa polkupyörällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs täällä suomessa tollasia lämpötiloja löytyy?10-20 koko kesän ja jos ei ratti käänny niin ajelkaa polkupyörällä.

        Rengas lämpenee kovasti ajon aikana, hölmö.


    • kitkattomat kesärenkaat

      ajaminen olisi varmaan mielenkiintoista

      • Ihmettelisit, että onpa hyv...

        Saattaisit yllättyä positiivisesti ainakin Conteilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe