Olisiko jollain tietoa/kokemusta, että voisiko Seroquel korvata kaikki muut lääkkeet; ts menisin pelkällä Seroquelilla.
Aloitin sen vasta tänään, heti sängytti ja nyt on voimat pois, mutta lääkärin mukaan näin voi käydä ja ajan mittaan tottuu.
Siis nyt käytössä:
Lito
Lamictal
Ciprarex
Seroquel
Absenor
Tarvittaessa:
Tenox
Diapam
BIPO Seroquel -uutena mausteena.
12
268
Vastaukset
- bipo-72
Itse en käytä kuin Seroquelia (tosin käytän Ketipinoria sen hinnan takia), 400 mg/vrk, se riittää.
Sinulla lienee sitten depot-valmiste jos Seroquelia käytät, eli määrättiinkö sinulle Seroquel Prolong-valmistetta?
Kaikkihan on tapauskohtaista, sinulla tuota lääkitystä näyttää olevan vähän enemmänkin, eli jääkö nyt ketiapiinin myötä pois mitä? Lamiko? Absenor? Lito?
Seroquel ei nyt ainakaan korvaa Cipralexia.
Onko tarkoitus jättää Seroquelin myötä pois mikä lääke? Ei kait ole tarkoitus käyttää kaikkia mainitsemiasi? - Järkyttävä kertomus
.
Olen nuorimies ja joutunut käyttämään vuosia sitten kyseistä lääkitystä (seroquel), jonka lopetin melko nopeasti havaittuani ikäviä sivuvaikutuksia.
Googlasinpa huvikseni kyseisen lääkkeen nimellä ja törmäsin artikkeliin, jossa eräs arvostettu amerikkalainen lääkäri kertoi kyseisestä lääkkeestä ja näistä "sivuvaikutuksista":
http://breggin.com/index.php?option=com_content&task=view&id=244
tekstin loppuosassa kerrotaan mm. näin:
The antipsychotic drugs like Risperdal, Zyprexa, Abilify, Geodon and Seroquel have their clinical impact by causing severe impairment of the frontal lobes—the highest mental centers. They cause actual chemical lobotomies. So the most obvious effect, like surgical lobotomy, is to make people emotionally sluggish and indifferent. They care less about everything, including themselves and other people. They care less about their opinions and their values or higher ideals. That’s how the drugs work—but causing apathy. Many people lose their independence. Some become zombie-like.
-Teksti on siis hyvin yksinkertaista englantia, ja oletan että ymmärrät sitä ilman erityistä käännösapua.- _Hanhikki_
Itselläni Ketipinor on määrätty nimenomaan hillitsemään liian syviä ja voimakkaita tunteita, jotka pahimmillaan ovat kestäneet viikonkin. Siis aggressioita, pettymyksestä aiheutuneita äkillisiä syviä masennuksia jne. Lääke saa pidettyä tappoajatukset poissa, oli kyse sitten itsestäni tai muista. Siihen se toimii hyvin.
Sivuvaikutuksena hyvät unet öisin.
Nyt olen havainnut muistiongelmia ja keskittymiskyvyttömyyttä, parin vuoden Ketipinorin käytön jälkeen. Voi tietysti johtua muistakin lääkkeistä (Lamictal Peratsin).
Ilman lääkkeitäkään en pärjää. Sekin on kokeiltu, kuten myös suuri osa muista kaksisuuntaiseen ja masennukseen tarkoitetuista lääkkeistä.
Prkl sairaus. Antaisin pois jos voisin. - eioletotta-
Tämä ko. puoskari ei ole milläänlailla arvostettu alan piireissä.
Hän on ns. outolintu alalla, jolla on kaikkeen omat keinonsa, eikä niihin kuulu
lääkitys. Korkeintaan luonnonlääkitys/meditointi -tyyli -suuntaukset.
Kannattaisi lukea nuo artikkelit ja tutustua jenkkilän juttuihin, ennenkuin alkaa
niillä täällä pauhaamaan!
Häpeä! - järkyttävä kertomus
eioletotta- kirjoitti:
Tämä ko. puoskari ei ole milläänlailla arvostettu alan piireissä.
Hän on ns. outolintu alalla, jolla on kaikkeen omat keinonsa, eikä niihin kuulu
lääkitys. Korkeintaan luonnonlääkitys/meditointi -tyyli -suuntaukset.
Kannattaisi lukea nuo artikkelit ja tutustua jenkkilän juttuihin, ennenkuin alkaa
niillä täällä pauhaamaan!
Häpeä!Mutta on jutuissa perääkin. Kerroppa, miksi sitten niin monet valittelevat oloaan kamalaksi Seroquel-kuurin aloitettuaan? Sama monien muiden psyykenlääkkeiden kanssa. Yritin myös tivata lääkäriltä aikoinaan, että hän kertoisi haittavaikutuksista, ja lääkkeen toimintamekanismista yleensä, mutta hän sanoi suoraan, ettei tiedä niistä. Hieman epäilen, ettei kovin moni muukaan ns. "ammattilainen" tosiasiassa tiedä.
Itse ainakin uskon tuon amerikkalaisen lääkärin juttuja, ja tervehdyin sairaudestani kokonaan, vaikka lopetin lääkkeiden käytön, ja olen siitä kiitollinen itselleni. - eioletotta-
järkyttävä kertomus kirjoitti:
Mutta on jutuissa perääkin. Kerroppa, miksi sitten niin monet valittelevat oloaan kamalaksi Seroquel-kuurin aloitettuaan? Sama monien muiden psyykenlääkkeiden kanssa. Yritin myös tivata lääkäriltä aikoinaan, että hän kertoisi haittavaikutuksista, ja lääkkeen toimintamekanismista yleensä, mutta hän sanoi suoraan, ettei tiedä niistä. Hieman epäilen, ettei kovin moni muukaan ns. "ammattilainen" tosiasiassa tiedä.
Itse ainakin uskon tuon amerikkalaisen lääkärin juttuja, ja tervehdyin sairaudestani kokonaan, vaikka lopetin lääkkeiden käytön, ja olen siitä kiitollinen itselleni.Tuoteselosteetkin ovat todella kattavavia, joten en ymmärrä, mikäli lääkärisi ei
edes niitä osannut lukea.
Tuon seroquelin kohdalla annostus on vain haettava kokeilemalla, kuten muissakin psyykenlääkkeissä.
Melkoista hienosäätöä, jossa sekä itse että lääkäri yhteistyössä.
En tiedä, että mikä oli aikoinaan, mutta kerrot olevasi nuorimies. Oletan, että muutaman vuoden sisällä kuitenkin.
Lääkkeet ovat niin kehittyneitä kilpailun myötä, että tuskin ihan mitä vaan markkinoille laitetaan.
Asiasta toiseen: kiinnititkö huomiota linkittämäsi sivun HUIMAAN mainosmäärään, on pilleriä, kirjallisuutta, empaattista kurssia ja ties mitä joka lähtöön.
Kaikkea saa tilaamalla netistä.
Saattaa tohtorilla olla "hieman" oma lusikka sopassa". - bipbipbip
järkyttävä kertomus kirjoitti:
Mutta on jutuissa perääkin. Kerroppa, miksi sitten niin monet valittelevat oloaan kamalaksi Seroquel-kuurin aloitettuaan? Sama monien muiden psyykenlääkkeiden kanssa. Yritin myös tivata lääkäriltä aikoinaan, että hän kertoisi haittavaikutuksista, ja lääkkeen toimintamekanismista yleensä, mutta hän sanoi suoraan, ettei tiedä niistä. Hieman epäilen, ettei kovin moni muukaan ns. "ammattilainen" tosiasiassa tiedä.
Itse ainakin uskon tuon amerikkalaisen lääkärin juttuja, ja tervehdyin sairaudestani kokonaan, vaikka lopetin lääkkeiden käytön, ja olen siitä kiitollinen itselleni."Itse ainakin uskon tuon amerikkalaisen lääkärin juttuja, ja tervehdyin sairaudestani kokonaan, vaikka lopetin lääkkeiden käytön, ja olen siitä kiitollinen itselleni. "
Jos sairastat palstan aiheena olevaa sairautta niin et ole tervehtynyt kokonaan, remissiossa toki voit olla, biposta ei parannuta. Mutta sen kait tiesitkin.... - surunveri
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että vaikak tuo teksti on provosoivasti ja mustamaalavasti kirjoitettu, niin ei se kaukana totuudesta ole.
Neuroleptithän nimensä veroisesti estävät aivojen toimintaa.
JOS on niin että tuo persoonallisuus on keskeisessä osassa bipolaarisuutta, niin juuri otsalohkon toiminnon heikentäminen voisi loogisestikin aiheuttaa bipolaarisuuden paranemista - mutta toisaalta myös henkilön yksilöllisyyden vaimenemista - sehän olisi aika looginen seuraus?
Mutta olen täysin maalikko enkä tiedä tästä hevon kakkaa.
Lääkkeiden syöminen on vakavaa puuhaa. Niillä on oikeasti sivuvaikutuksia, ne voivat oikeasti vahingoittaa elimistöä tai aivoja. Se ei ole leikin asia. Sairaudet ovat myös vakavia asioita, ja tuo lääkitys on sellainen kaksiteräinen miekka, jolla pyritään hankkiutumaan eroon suuremmasta ongelmasta.
Suosittelen lukemaan tälle palstalle aloittamani ketjut "Ketaipiini ( ketipinor, seroquel ) ja "kaksisuuntainen mielialahäiriö, vaiko vain sana helinää?" molemmat löytyy tosta kun vähän kelailee.
Ketiapiini tekstissä on vain otteita wikipediasta. Mutta jos ajattelee mistä kussakin kohdassa on kyse, niin ne ovat todella suuria ja merkityksellisiä otteita. Bipo tekstissä taas pohdiskellaan bipolaarisuuden syitä.
Anteeksi että mainostan omia kirjoituksiani tällä tavalla, mutta mua vähän hirvittää tämä nykyaikainen mielenterveyslääkebisnes.. =(
- bipoa
Mihin vaihdoit sitten kun lopetit ketiapiinin? Onko sinulla diagnosoitu bipo?
Tämä siis nimimerkille Järkyttävä kertomus- järkyttävä kertomus
Ei ollut kaksisuuntaista mieleialahäiriötä, mutta lievää psykoottisuutta oli, jonka takia lääkkeet määrättiinkin.
Lopetin lääkkeiden käytön omasta aloitteesta kokonaan, jonkin aikaa kesti toipumisessa normaalirytmiin. Aloin syödä terveellisesti, harrastaa liikuntaa, jne. Samaan aikaan kävin koulussa. Koulutulokseni paranivat huomattavasti, olin taas virkeämpi ja pystyin elämään aivan normaalia elämää kuten nytkin. Se oli siis ensimmäinen ja viimeinen kerta kun kosken psyykelääkkeisiin.
Kehotan muitakin harkitsemaan ja ottamaan selvää, mitä suuhunsa laittavat. Mielestäni muun muassa tuo kertomus psyykenlääkeiden aiheuttamista aivovauriosta ja kemiallisesta lobotomiasta on aika karu.
- "BIPO"
Kiitos tiedoista!
Aloittajalla siis itselläni "BIPO".
Määrättiin sero pro, koska tunsin, että heittää manian puolelle pahemman kerran, niin ja cipra pois.
Muu lääkitys on ollut käytössä vuosikaudet.
Eli tämä vain hätäratkaisu, ainakin tehokas lääke, mistään muusta en ole saanut noin kovia sivareita.
Joskus oli Levozin unilääkkeenä, hieman sama olo. Hutera, kurkkua kuivaa, voimaton olo melkein pitkin seiniä mennään.
Mikäli tätä jatkuu muutaman päivän, niin ei kestä. Tosin ainakin on mania poissa.
Siksi kyseli, että onko jollain pelkkä Seroquel pipoon käytössä, no, aion ehdotta sitä lääkärille, mikäli nämä sivuvaikutukset vähenee.
On muutenkin tota nappia(: - Oikeustajuinen
itselläni on takana vaikea lääkehelvetti itiedän että on mahdollista vierottautua lääkeitä ,minua auttoi homeopatia,terapia erilaiset luontaishoidot Lääkehoidosta pitää osata kieltäytyä lääkärit ei juuri välitä asioista suomessa.se on ihan korruptoitunut tämä ala.
huomaan että ei ne tajua yhtään yhteisvaikutuksista tai piitttaa haittavaikutuksista.SINUN ei tarvitse tottua lääkkeseen,tottuminen on se että olet addiktoitunut siihen.lääkepoistaa oireita eikä oaranaa sairautta kannataa otta slevää luonnomukaisita hoitomuodoista,luontaisista rytmeistä,mistä omoni on vieraantunut,lisäksi jos olet herkkä jätä epäterveelliset elämäntavat pois,esim tupakka alkoholi,lihansyönti etc..ihan tosi.itselläni on ollut samaa cipraler risperdal,deprakine,seroquel tenox yms en huomaa että hoitohenkilökunta aina ymmärtäisi itse yhtään itä ne tekee ja määrää.olen pääsyyt irti kaikista lääkeitä ja saanut terapiaa ja luontaisia hoitotukea tämä vaatii vähän sitä että itse ottaa selvää.
Ja on rohkea ala on medikalisoitunut.
Tosella pahasti suomessa.Lisäski kannustan ottamaan yhteyttä johonkin ihmisoikeusjärjestöön aj valittamaa nhoidosta jos en vaan painostaa syömään lääkkeitä.
Kenekään ei ole pakko syödä ja yliläkitseminen pitäisi olla laissa kiellettyä
KIITOS
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse43693SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933599Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1283340Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713312Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202176Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251768- 311506
- 321461
- 891376
- 151323