Rakentamisessa ärsyttävintä on rautakauppojen hoh hoijaa meininki. Monesti vitsailenkin että paras paikka rentoutua ja nauttia hiljaisuudesta on mennä rautakauppaan. Siellä saat kyllä pyöriä eikä kukaan häiritse.
Kerrankin menin tiskiltä kysymään että tarvisisin listaa omakotitaloon johon äijä tokaisi että maalipuolella hoidetaan lista-asioita. No,tepastelin kyseiselle tiskille ja taas tiedustelin että tarvitsisin listaa johon akka sanoi että tuolla mattojen takana on sieltä voi katsella ja jatkoi papereiden pläräämistä( Porin K-Rauta)
Menin puukeskuksesta puutavaraa ostamaan useampia eri kokoja oli listalla ja vielä piti ostaa peltikatto tai palahuopa. Olin tehnyt listan valmiiksi puukeskuksen verkkosivujen mukaan ja heti tyrmättiin että tätä 50*125 laatua ei ole meillä olemassakaan eikä tältä tietokoneelta näy minkä mittaista on varastossa joten mene varastoon katsomaan minkä mittaista löytyy ?
Viime kesänä kävin rautiassa ja siellä oli pihalla kivan näköinen Kannalan valmistama hirsilato jota tietenkin menin ostamaan. Rautian kauppias sanoi ettei niitä silälailla vaan ostella vaan niillä on toimitusaika yli 2 kk joten se kauppa jäi tekemättä tosin tilasin hirsiveistämöltä seuraavana vuonna hyvissä ajoin. Kumma ettei rautia pysty varastoimaan 2 tonnin koppeja.
Mitään tavaraa ei enään ole varastoissa vaan ostaessasi tavaran tilaus lähtee valmistavalle tehtaalle ja toimitusaika on viikkoja. Tavarat pitää maksaa etukäteen vaikka tavaran saa vasta sitten kun saa. Varastomiehet ovat kahvilla eivätkä jaksa edes jalkojaan nostella vaan laahaavat kuin speden rautakauppias sketsissä.
Rautakaupoista on tullut ikäänkuin nettitavarataloja joissa tuote katsotaan esitteestä ja lähetetään kauppiaan toimesta tilaus.
Olenkin nykyisin päättänyt että kaiken minkä netistä voi tilata niin tilaan enkä juokse siellä odottelemmassa josko se hemmetin vätys olisi saanut sen kahvinsa imaistua. Ei ole ihme että suomessa lamaa pukkaa kun tavarat on niin hemmetin vaikeita ostettavia.
Rautakaupat vievät hermot.
Depitillä pelataan
1
329
Vastaukset
- Timpermanni53
toi on ihan totta, olen lähtenyt ulos starkilta, kun en voi siellä kokopäivää odotella, saako palvelua vaiko ei. (kaupunki sama) Onneksi puutavaraa on itsellä, ihan riittävästi, ja moneen lähtöön. Olen toki sitä joskus myös ostanut, puukeskuksesta, no olen sen ammattilainen, joten myyjä oli lähinnä huuli ymmyrkäisenä, mittasin laulamalla lautaniput.. ihmetyksen sormi, hämmästyksen suusssa:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931